KISS – you wanted the best, you got the best!

  • 108 400
  • 639

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Kiss Top-5

Ja nyt jätän livelevyt pois...

1. REVENGE.... Olin jo aivan varma et Kiss oli tuomittu pophevihelvettiin, mut sitten tuli tämä. Osaahan se Genekin kun oikeen potkii. Unholy ja Domino kuuluvat ehdottomasti top-20 Kiss-biisien joukkoon. Ja Singer paukuttaa paremmin kuin ompelukone.

2. LOVE GUN. Kannesta lähtien huima paketti. Kun 12-vuotias Olli katsoi aikoinaan kantta, niin se aatteli "OHHOH", ja sit kotona kun "I Stole Your Love" pärähti soimaan, niin ilotippa tuli silmään.

3. CREATURES OF THE NIGHT Yhdistäkää Revenge-kommentit tuohon mitä sanoin Love Gunista... paitsi et olin jo 17 silloin. Mentiin kaverin kanssa musa-Fazerille kuuntelemaan et kannattaaks tätä ees ottaa. Erehdyksessä myyjä laitto b-puolen ekaks, ja me vaan tuijotettiin monttu auki toisiamme kun "I Love It Loud" alkoi... olipa "vähän" eri meininki kuin Elderiilä ja Killersin uusilla biiseillä.

4. DRESSED TO KILL Jostain syystä tykkään aivan saatanasti. Mun mielestä se "She" on aivan loistava

5. KISS upeita biisejä, mutta vasta Alive toi parhaat puolet esille.

Bubbling under-osasto: Vinnie Vincent Invasionin eka levy. Melkein kaikki biisit ylijäämiä Vinnien Kiss-ajoilta. Omistan bootlegin jossa melkein kaikista biiseistä Kiss-versiot. Esim "Boyz Are Gonna Rock" oli alunperin osa "And On the 8th Day"-biisiä, jne

Liveistä tykkään eniten kakkosesta. Versiot Rock And Roll Overin biiseistä hakkaa ne mennen tullen, ehkä tästä syystä en kovin paljoa siitä levystä tykkää.
 

Aatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kisakenttä Oy
Perkules, tännehän olikin Blackie iskeny tällästä top-5 systeemiä. Ja kerta ne ketkä oikeesti diggailee bändiä on pakotettu tekemään lista, niin ei kai tässä muukaan auta, kuin KISS:ä soimaan, Kissarmyn paita päälle ja listaamaan.


1. Love gun
Vahva levy, niin vahva. Ilotulitusta heti ensimmäisestä biisistä lähtien. Itse en löydä yhtään ainutta heikkoa biisiä koko lätyltä. I stole your love sopii niin passelisti avausraidaksi, ettei mitään järkeä. Tätä levyä ei voi liikaa hehkuttaa, silkkaa rautaa! Mielenkiintoinen ykstyiskohta on, että levyn nimikkobiisi on pysynyt nuotilleen samana levylle demovaiheesta.

2. Destroyer
Tuottaja Ezrin pistänyt parastaan. Monia loistavia veisuja, Detroit rock city yksi KISS:n suosituimmista kappaleista. Eroaa selvästi edellisestä tuotannosta juuri tuottaja Ezrin:n ansiosta. Itse rankkaan levyn parhaimmaksi biisiksi God of thunder:n. Levy ei kuitenkaan ole niin hyvä paketti, kuin Love gun, mutta ei missään nimessä huono. Suosittelen myös hankkimaan God of thenderista tehdyn coverin, jonka esittäjänä toimii Entombed, on meinaa todella onnistunut versio.

3. Revenge
KISS:n siirtyminen 90-luvulle. Raskaat soundit, kelpo biisejä ja hyvä meininki uudella kokoonpanolla. Noilla eväillä koottu levy, joka itsellä vaati jonkusen kuuntelukerran ennen totaalista avautumista. Levyn lopussa mahtava Eric Carr jammailu vuodelta ´81. Levyn kohokohtia Unholy ja Domino. Myöskin Take it off toimii.

4. Rock and roll over
Nauhoitettu entisessä ympyrän muotoisessa teatterissa, jollen aivan väärin muista. Hieman nuhjuiset soundit, mutta jälleen kerran toimii. Levy on paluu ns. juurille eikä bändi lähtenyt Destroyer:n kaltaiseen kikkailuun. Tietenkin levyillä on eri tuottajatkin. Omia helmiä levyllä ovat Calling Dr. Love ja Ladies room.

5. Creatures of the night
Aivan väärään aikaan julkaistu levy. Raskas kuin mikä, mutta kun KISS ei ollut enää muotia, niin ei kelvannut kuluttajalle. Bändin tekemiset edellisvuosina olivat karkoittaneet kuulijat, eikä kokoonpanomuutoksetkaan helpottaneet asiaa. Ace ja Peter olivat poissa ja tilalle oli tullut Eric Carr ja Vinnie Vincent. Jälleen kerran nimikkobiisi rokkaa, avausraidaksi hyvä valinta. Toinen suosikki levyllä on I love it loud, sopivan raskas. Itseasiassa toivoisin tästä nimenomaisesta kappaleesta esim. Diablon tekevän coverin, voisi meinaa tämä poika seota lopullisesti.

Siinäpä nuo viisi mieleisintä. Vaikeaa oli laittaa järjestykseen, mutta tähän päädyin. Mitään tähtiä en rupea levyille antamaan, sillä itsestään selvyytenähän jokaiselle kuuluisi vain ja ainoastaan se viisi.
 
Suosikkijoukkue
Bruins
Lähes sama kuin yllä oleva. Ainoana vaihtaisin Revengen ja tilalle tulisi ekalevy eli Kiss. Järjestyskin voisi noilla levyillä olla melkein mikä tahansa. Yleensä ottaen pidän Destroyer levyä hieman yliarvostettuna, mutta kuuluu silti ehdottomasti omalle listalleni!
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Stanleyn Soolo

Aika moni odottaa Stanleyn sooloa innolla. Simmonsin sooloilut jne. ei paljon napanneet mutta Paulin levyä odotan todella innolla.


www.melodicrock.com
Paul Stanley:Live to win

Track Listing: Live To Win 3.07 . Lift 4:01 . Wake Up Screaming 3:00 . Everytime I See You Around 3:28 . Bulletproof 3:01 . All About You 3:16 . Second To None 3:35 . It's Not Me 3:19 . Loving You Without You Now 3:16 . Where Angels Dare 3:22.
All the details and track by track player credits at: www.kissonline.com/news/index.php?mode=fullstory&id=3853.
Review of the title track: I have heard only one song in full this far - the title track that kicks off the new album. Yes, it looks like a very short album, just over 30 minutes on playing time. But if all the tracks are as good as this track, I think long time fans will be more than happy. This is a hard rocking song by all means. Right from the first guitar riff it is obvious that Live To Win is a different sound for Paul Stanley. The whole song has an ultra modern rock feel to it, from the tuned down guitars to the darker lead vocal and the aggressive beat of the rhythm section. But then there's that chorus! A big catchy as hell hook and although it's over too quickly, it is repeated again a short while later and throughout the song. As a first taste of the album is does prepare me for something different and a very modern sound, but it also gives hope that the choruses haven't been forgotten.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Perskutarallaa

Pitikin olla tennistä pelaamassa 7 vuoden tauon jälkeen helvettiläinen. Ny on sitten linkki suljettu jo. No ei auta muuta kuin surffailla. Etsivä löytää, sanotaan Raamatussakin...
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Levyraati

"Kirottu on mies joka ei kiimaista naista auta" - näinhän sitä myös sanottiin Raamatussa (mielisitaattini tästä kirjasta)

No niin. Tässä sitä kuunnellaan keskellä yötä kuulokkeista uunituoretta Paulin lättyä....

Hyvät puolet: kyllä huomaa että Pauli on ollut kantava voima bändissä. Loistava ääni- ja sen käyttö. Hyvin radioystävällistä musiikkia. Tullee pesemään Simmonsin soolon myynnissä mennen tullen. Aika lailla odotetun kuuloinen plätty hyvässä ja pahassa.

Huonot puolet: olisin ehkä voinut olla ilman näitä modernin soundin ihmeitä. Joku ehti jo väittiä että olisi 80-luvun syntikkaa siellä ja täällä. Missä ihmeessä? Ei ainakaan tarpeeksi. Sitä vastoin kyllä tätä uutta kitarasoundia löytyy...

Palaan asiaan kun olen kunnolla tutustunut levyyn.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tänään kuulin kaveriltani, joka on armoitettu Kiss-fani, huhun, jonka mukaan Kiss olisi tulossa toukokuussa Helsinkiin. Oli kuullut ilmeisesti radio x-tremestä tai jostain muusta ruottinkielisestä lähteestä. Onko kenelläkään tästä mitään parempaa tietoa. Jos tulee, on se pakko nähdä.

Edit. Kissarmyswedenin sivuilla on huhu, jonka mukaan 28.5.2008 Kiss soittaisi Helsingissä. Keikka ei ole varma, mutta erittäin lähellä toteutumista. Kattellaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaa-a. Uskon Suomen keikkaan, vasta sitten, kun se julkistetaan. KISS pyytää sen verran kovaa keikkaliksaa, ettei sen hommaaminen Suomeen taida olla taloudellisesti kannattavaa, ellei sitten Gene ja Paul ole valmiita sitä laskemaan. Kuitenkaan ei ole niin suosittu täällä tuulipukujen maassa, mitä esim. Ruotsissa. Tuskin Hartwall Areena tulisi täyteen.

Itse toki menisin viivana.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Todennäköisesti tulee kyllä Suomeen, jos Ruotsin keikka ja mahdolliset itärajan tuolla puolella olevat konsertit varmistuvat. Tällöin Suomen kautta voisi käydä hieman halvemmallakin liksalla. Hartwall-areena tulee ilman muuta täyteen, siitä ei ole epäilystäkään. Sen verti löytyy eri sukupolvista "nostalagiaa", kuten on tullut huomatuksi.
 

Thibauld

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gwinnett Gladiators, Lukko
Hitto mina sanon etta muutama sensuroitu sana tulee tasta suusta jos KISS Suomessa kevaalla esiintyy. Kaksi edellista kertaa kun kyseinen bandi on vieraillut Suomessa olen itse ollut matkoilla ja onko nyt niin etten taaskaan ole oikeassa maassa #*&$#^! Juuri tuossa jokin aika sitten jostain netin katkoista luin kylla etta Eurooppaan yhtye olisi kesalla suuntaamassa joten ei tuo nyt ihan mahdoton juttu ole.

Nailla nakymin ensikuussa toteutuu edes 1/4 unelmaani kun paasen katsomaan Ace Frehleyta livena. Aika mielenkiinnolla tata odotan, silla kohtuu positiivisia juttuja on taman miehen sooloesityksista kuulunut.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Yhden suomen keikan olen nähnyt ja varmasti menen taas, jos kaverit tänne raahautuu. Olisihan se hienoa päästä taas katsomaan kunnon showta (toivottavasti)!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jaa-a. Uskon Suomen keikkaan, vasta sitten, kun se julkistetaan. KISS pyytää sen verran kovaa keikkaliksaa, ettei sen hommaaminen Suomeen taida olla taloudellisesti kannattavaa, ellei sitten Gene ja Paul ole valmiita sitä laskemaan. Kuitenkaan ei ole niin suosittu täällä tuulipukujen maassa, mitä esim. Ruotsissa. Tuskin Hartwall Areena tulisi täyteen.

Itse toki menisin viivana.

Luulisi, että kun fanipohjaa löytyy aika pitkän matkan ajalta, keikka möisi hyvin. Onhan täällä yhdet sun toiset artistit saaneet hallit täyteen viime vuosina, kun jengillä tuntuu olevan varaa maksaa silmää räpäyttämättä 50-70-80€ lipuista. Itse nyt en koskaan ole ollut fani (paitsi pentuna ;) ) , joten ehkä olen vähän jäävi sanomaan, mutta on kyllä sellainen tuntu, että bändi ei ole oikein ollut tapetilla pitkään aikaan. Prove me wrong. Show olis salettii taattua heidän keikalla.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Itse olen nähnyt KISSin kaksi kertaa livenä 90-luvulla, reunion ja psycho circus kiertueilla. Reunion oli unelmien täyttymys ei kahta sanaa, psycho circus väsynyttä. Kun kerta ACE FREHLEY ei esiinny tuossa nykyisessä orkesterissa voi Gene pitää tunkkinsa ja saada joltain muulta rahat pois.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Itse olen nähnyt KISSin kaksi kertaa livenä 90-luvulla, reunion ja psycho circus kiertueilla. Reunion oli unelmien täyttymys ei kahta sanaa, psycho circus väsynyttä. Kun kerta ACE FREHLEY ei esiinny tuossa nykyisessä orkesterissa voi Gene pitää tunkkinsa ja saada joltain muulta rahat pois.

Niin no, eihän tuohon bändiin ole viimeiseen 10 vuoteen voinut vakavasti suhtautua, jos sitä ennenkään. Ihan kivoja bailubiisejä ne kuitenkin soittaa ja konsertissa ei käy aika pitkäksi, sen verti on pommia ja tilpehööriä joka paikassa. Jos satun lähellä olemaan konsertin aikana, menen ilman muuta katsomaan, eiköhän tämä ole jo viimeinen kerta, kun ao. bändiä pääsee livenä tsekkaamaan. Varamiehisenä tai ilman.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ei tosiaan mitään varmoja päivämääriä, mutta ainakin nämä ovat kuulemma lähellä toteutumista.

May 24 - Moscow, Russia
May 26 - Tallinn, Estonia
May 28 - Helsinki, Finland
May 30 - Stokholm, Sweden
June 13 - Download Festival, England

Aivan loistavaahan tämä olisi, jos tuo pitää paikkaansa. Olin jo varautunut siihen, etten enää näe ko. pummpua livenä. Kymmenen vuottahan viime kerrasta alkaa olemaankin. Mainio ja odottomaton uutinen!

Toki Acen puuttuminen ärsyttää valtavasti. Peter Crissin puuttuminen taas on enemmän kuin ok, hänen toimintansa on ollut aikamoisen väsynyttä sitten 1977. Parasta olisi Ace-Paul-Gene-Eric kokoonpano, joka veti aivan loistavan 2001 Jaappanin kiertueen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Uusimmat huhut.

May 13 (?): Verona's Arena, Italy (confirmed)
May 15 (?): Beograd, Serbia
May 18 (?): Greece
May 24: Moscow - Olympic stadium (confirmed)
May 26: St. Petersburg - SKK Arena (confirmed)
May 28: Helsinki-Hartwall Arena
May 30: Stockholm: Olympia stadium
??. May/June: Norway
??. May/June: Tallin (Estonia)
May 13: Download Festival, England
May 15: Arrow Festival, Nijmegen, Holland

Että näin kuulemma. Kiss army Finlandin "johtoryhmä" oli poksautellut juhlapulloja eilen, kun olivat saaneet tietoa keikan varmistumisesta. Lähteitä he eivät kertoneet, mutta kehottivat seuraamaan lehtiä 6.2. Venäjän keikkojen lippuja onkin jo myynnissä.

ps. Liput ovat kuulemma 63€/kpl ja myynti alkanee 11.2
 
Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vedettiin A Million To One -duetto tänään noin klo 1.30. Radio Rockissa on kuulemma Lick it up -viikonloppu.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Olisitte vetäneet "Burn bitch burn"in.

Muuten hyvä, mutta se on Animalizelta.

Kiertueen takana on kuulemma jotain yllätyksellistä (kissnews.de), josta kerrotaan aikanaan. Yllätyksiä on kai kokoonpanossa ja siinä, että tämä on kai taas olevinaan Farewell tour (part 2).
 
K

Kiekkokatsoja

Jos Kiss tulee kesällä Helsinkiin, niin en vielä tiedä menisinkö keikalle, vai en. Bändi ei ole ollut mun 10 parhaan joukossa milloinkaan. Musiikki siirtyi aikoinaan liikaa tavoittelemaan suurta pop yleisöä. Tosin nekin biisit olivat ihan hyviä. Kyseessä on todennäköisesti kuitenkin viimeinen tilaisuus nähdä bändi livenä, joten paikalle pitäisi mennä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kyllähän Ace Frehleyn poisjäänti kompensoituu todella paljon Eric Singerillä.
Olen hänet nähnyt Alice Cooperin kanssa muutaman kerran Helsingissä ja työskentely rumpujen takana on jotain todella uskomatonta.

Ei viime vuosina ole KISS kuulunut omiin soittolistoihini, mutta ehdottomasti tässä mukana. Luulin jo että Psycho Circus -tour olisi ollut viimeinen mahdollisuus nähdä KISS livenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös