Hienoa kuulla että meno jatkuu vielä. Itse diggailin 80-luvulla teininä KISSiä ja eka levy Lick It Up haettiin mutsin kanssa noin 1984 jostain stadin levykaupasta, olin silloin just mennyt kouluun ja levyn nimikkoraita pyöri Hittimittarissa. Muistan vieläkin kun tsiigailin videota ja pidin jätkiä maailman kovimpina kun juotiin jotain tärpättiä kanisterista, oli mimmejä ja brutaalia asennetta.
Meni sitten reilu kymmenen vuotta kun kävin tsekkaa kaksi kiertuetta putkeen, toinen oli tämä
Kiss Concert Setlist at Hartwall Areena, Helsinki on June 17, 1997 | setlist.fm
Toinen taisi olla heti perään 1998. Mutta tuo eka keikka minkä näin oli huikea, koko Areena oli täysillä messissä ja takakaarteessakin alhaalla missä oltiin porukka seisoi koko keikan. Jäi mieleen Genen jokin hissihässäkkä millä tultiin yleisön päälle, olisiko ollut God of Thunderin aikaan ja sitten tietysti legendaarinen Beth baarijakkaralta.
Muutenkin tuon keikan set list oli kuin täydellinen mulle, olin toki aloittanut KISSin kuuntelun teininä Lick it Upista ja Animalize, Asylum, mutta kovimmin iski heti sen jälkeen teini-iässä vanhempi originaalikama vuosilta 74-77.
Kaikkea hyvää bändille toivon jatkossakin mutta sanotaan nyt tähän sama kuin muihin tämän ikäisiin bändeihin liittyen, toivoisin ettei kuuskymppisenä enään yritetä olla kakskymppisiä vaan osattaisiin himmailla tyylillä, jotain akustista settiä kehiin ja fiilistelyä, sopisi varmasti faneillekin jotka ovat seuranneet bändiä sen 30 vuotta. Tämä sama pätee muihinkin 60-80 luvun suosikkeihin esim Purple, Whitesnake , löytyisi älyttömän hyvää matskua iisimpään settiin ja vaikkapa isolle klubille kuten Circus.
Vielä nopeasti off topiccina, Robert Plant jäähallissa joskus vajaa 10 vuotta sitten veti tyylikkään setin jammaillen pienellä setillä paljain jaloin matolla, siitä mallia! Paras rock-ikoni keikka minkä olen nähnyt, se kaveri tietää mitä tekee eikä yritä leikkiä nuorta poikaa.
_