Joskus tuli käytyä paljonkin, mutta harrastus hukkui jonnekin vuosien varrelle. Nyt meillä on ollut muutaman viikon itsellä pöytä vuokralla ja sitä kun on käyty täyttämässä jne. niin vähän kuin olisin uudelleen innostunut noilla pyörimään.
Sen olen huomannut, että samanlaista tarjonta näkyy edelleen olevan kuin muutama vuosi sitten. Myös niin törkeitä ylihintoja näkee, että ihan nauruksi pistää. Kuka maksaa venyneestä ja haalistuneesta college-paidasta (olkoonkin, että oli Adidas) 20 euroa? Joitakin paremman merkkisiä rytkyjä on itsekin tullut vietyä myyntiin, mutta pyynti on oikeastaan aina vain muutaman euron. Kunhan paikkavuokra tulee kuitattua ja ehkä kahvitkin tienattua, niin mä olen tyytyväinen. Tärkeintähä on päästä vanhoista, tarpeettomista kamppeista eroon.
Pöytä kun vuokrattiin, niin ekalla viikolla menivät heti parhaat päältä. Vanhat luistimet (3 e), lätkämaila (2 e), sulkapallomaila (7 e) ja F.C. Barcelonan kaulahuivi (4 e) olivat hävinneet vartissa, eli siinä ajassa, kuin itse kiersin kirpparin kerran ympäri. Muijan vaatteita on mennyt paljon. Vähääkään harvinaisemmat kirjat vietiin heti, kuten myös Varekset ja muut hyvin tiedossa olevat "brändit", mutta kyllä ne muutkin kirjat sieltä näköjään häviävät, aina sieltä joku on muutaman ostanut. Kasan autonkorjausoppaita myin hyvään könttähintaan jollekin habituksensa puolesta antikan pitäjälle, kun kerran satuttiin aamulla olemaan paikkaa järjestelemässä samaan aikaan, kun tuo äijä paikalle sattui. Lähes kaikki DVD-leffatkin ovat hävinneet. Nyt jäljellä on enää kasa melko huonosti kaupaksi käyvää kirjaa ja vaatetta, joten tänään laitettiin -50 % -laput paikalle. Ne, mitkä eivät viikon sisällä mene kaupaksi, menevät sitten jollekin, joka ne ilmaiseksi huolii. Joku hyväntekeväisyysmesta tai vastaava. Vaatteet ovat kuitenkin kaikki ehjiä, eikä siellä hyllyssä muutenkaan mitään puhdasta romua ole.
Kuitenkin kun meillä nurkat tyhjenee turhasta kamasta tuolla lailla helposti, hinnat pidetään alhaisina silti pientä suolarahaa touhusta tienaten ja joku saa halvalla tarvitsemansa vaatteen tai mitä sitten tarvitseekaan, niin mun nähdäkseni häviäjiä ei tässä kuviossa ole. Ja onhan tuo ajankuluna ja harrastuksena ihan leppoisaa ja mielenkiintoista toimintaa.