Mainos

Kirpputorit

• 7 122
  • 38

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko tapana käydä kiertämässä? Itse käyn viikoittain ja tällä hetkellä on omaakin roinaa myynnissä. Tarkoituksena lähinnä päästä eroon levyistä, joita ei jaksa kuunnella ja muustakin turhasta tavarasta.

Ärsyttää vaan tyypit, jotka luulevat rikastuvansa jollain Silja Linelta varastetuilla tuopeilla ja tuhkakupeilla, joita sitten viedään kaamealla hinnalla kirppikselle myyntiin. Kuka ostaa?!

Usein tulee tehtyä ihan hyviäkin löytöjä, lähinnä löytää sitä mitä ei mene etsimään.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tulee käytyä lähes joka päivä ja tänään taas tavaraakin myyntiin.
Myyn lähinnä vanhempaa Suomalaista lasia yms.Olen samaa mieltä että Viron roinan vois jättää lahden taakse ja samoin kaikki uusi ja piraattitavarat pitäis jättää pois kirppiksiltä.

Jäänyrkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulle on jäänyt kauhee kammo kirpputoreihin entisen kotikuntani kirpputorista. Siellä oli ensinnäkin niin kauhea haju, että hyvä että henki kulki kun sinne astu sisälle, sitten siellä myytiin esimerkiksi barbien jalkoja ja käsiä, siis ihan yksistään, ilman vartaloa

Viime talvena ostin sieltä sitten saappaat penkkareita varten, kotona sitten huomasin, että ne oli saman jalan kengät :D Hyvin palvelivat kumminkin penkkaripäivän, jonka jälkeen lensivät roskikseen.

Bob77

Jäsen
Kirpputorit ovat elinehto, ainakin tälläiselle köyhälle kaduntallaajalle. Harva tietääkään miten hyviä löytöjä sieltä voi tehdä, ja halvalla. "Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!":D

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lähinnä kyllä vituttaa se kun luulee bonganneensa jonkun hyvän levyn, ja sitten huomaakin että se onkin piraatti. Varsinkin täällä Itä-Suomessa ei varmaankaan löydy yhtään kirppistä jossa ei piraatteja myydä.

Michelle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jep, kirpparit on hauskoja paikkoja! Käyn ystäväni kanssa löytöretkikierroksella suunnilleen viikottain ja aina mukaan tarttuu yhtä ja toista... Varsinkin ystäväni löytää aina uskomattoman upeita juttuja tavarakasojen keskeltä!

Mutta joskus kyllä jää miettimään, että miksi ihmiset raahaavat myytäväksi niin tyhmiä asioita. Mikkelin kirpparilla on myynnissä mm. tuikitavallisia tyhjiä kaljatölkkejä, hinta viisi markkaa kappale! :) Tarttukaapa siis ihmiset elämänne tilaisuuteen ja rynnätkää bussilasteittain tänne Savoon rohmuamaan tyhjiä tölkkejä - niistä voi olla vielä joskus hyötyä! (Myytte ne vaikka itse kympillä jossain..!) ;)

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Jos joku tietää pääkaupunkiseudulta hyviä kirpputoreja, jonne pääsee helposti bussilla/muilla julkisilla, niin pistäkääpä tietoja kehiin.

nim. tietämätön ja köyhä opiskelija :)

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kehäkirppis (?) Tikkurilassa, siinä Jäähallin tietämillä, on ainakin minua muutamaan otteeseen ilahduttanut. Viimeksi ainakin onnistuin löytämään Stiga-lätkäpelin - ja halvalla!
Noista julkisista en sitten kylläkään tiedä kun itse olen täältä susirajan takaa, mutta kuvittelisin sijainnin johdosta kulkuyhteydet aika vaivattomiksi...

Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Löytyihän täältä kymmenen sekunnin etsimisen jälkeen ketju.

Minkälaisia löytöjä olette tehneet? Itse nappasin juuri päiväni piristykseksi. Blackhawksin L-kokoisen aidon blankofanipaidan Roenickilla. Moitteettomassa kunnossa pientä helmassa olevaa likalänttiä lukuunottamatta. Hinta 3 euroa.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joskus tuli käytyä paljonkin, mutta harrastus hukkui jonnekin vuosien varrelle. Nyt meillä on ollut muutaman viikon itsellä pöytä vuokralla ja sitä kun on käyty täyttämässä jne. niin vähän kuin olisin uudelleen innostunut noilla pyörimään.

Sen olen huomannut, että samanlaista tarjonta näkyy edelleen olevan kuin muutama vuosi sitten. Myös niin törkeitä ylihintoja näkee, että ihan nauruksi pistää. Kuka maksaa venyneestä ja haalistuneesta college-paidasta (olkoonkin, että oli Adidas) 20 euroa? Joitakin paremman merkkisiä rytkyjä on itsekin tullut vietyä myyntiin, mutta pyynti on oikeastaan aina vain muutaman euron. Kunhan paikkavuokra tulee kuitattua ja ehkä kahvitkin tienattua, niin mä olen tyytyväinen. Tärkeintähä on päästä vanhoista, tarpeettomista kamppeista eroon.

Pöytä kun vuokrattiin, niin ekalla viikolla menivät heti parhaat päältä. Vanhat luistimet (3 e), lätkämaila (2 e), sulkapallomaila (7 e) ja F.C. Barcelonan kaulahuivi (4 e) olivat hävinneet vartissa, eli siinä ajassa, kuin itse kiersin kirpparin kerran ympäri. Muijan vaatteita on mennyt paljon. Vähääkään harvinaisemmat kirjat vietiin heti, kuten myös Varekset ja muut hyvin tiedossa olevat "brändit", mutta kyllä ne muutkin kirjat sieltä näköjään häviävät, aina sieltä joku on muutaman ostanut. Kasan autonkorjausoppaita myin hyvään könttähintaan jollekin habituksensa puolesta antikan pitäjälle, kun kerran satuttiin aamulla olemaan paikkaa järjestelemässä samaan aikaan, kun tuo äijä paikalle sattui. Lähes kaikki DVD-leffatkin ovat hävinneet. Nyt jäljellä on enää kasa melko huonosti kaupaksi käyvää kirjaa ja vaatetta, joten tänään laitettiin -50 % -laput paikalle. Ne, mitkä eivät viikon sisällä mene kaupaksi, menevät sitten jollekin, joka ne ilmaiseksi huolii. Joku hyväntekeväisyysmesta tai vastaava. Vaatteet ovat kuitenkin kaikki ehjiä, eikä siellä hyllyssä muutenkaan mitään puhdasta romua ole.

Kuitenkin kun meillä nurkat tyhjenee turhasta kamasta tuolla lailla helposti, hinnat pidetään alhaisina silti pientä suolarahaa touhusta tienaten ja joku saa halvalla tarvitsemansa vaatteen tai mitä sitten tarvitseekaan, niin mun nähdäkseni häviäjiä ei tässä kuviossa ole. Ja onhan tuo ajankuluna ja harrastuksena ihan leppoisaa ja mielenkiintoista toimintaa.

Viimeksi muokattu:

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Minkälaisia löytöjä olette tehneet? Itse nappasin juuri päiväni piristykseksi. Blackhawksin L-kokoisen aidon blankofanipaidan Roenickilla. Moitteettomassa kunnossa pientä helmassa olevaa likalänttiä lukuunottamatta. Hinta 3 euroa.

Itse olen ihan ummikko oikeasti kiekkopaitojen kanssa, mutta itse olen mieltänyt blankon aina ilmän nimeä ja numeroa olevaksi. Eli kysymys kuuluu, mitä tämä blankko tässä tarkoittaa?

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Itse olen ihan ummikko oikeasti kiekkopaitojen kanssa, mutta itse olen mieltänyt blankon aina ilmän nimeä ja numeroa olevaksi. Eli kysymys kuuluu, mitä tämä blankko tässä tarkoittaa?

Tätä mietin itsekin lukiessani viestin..tosin en tajunnut joskus eri ketjussa mainostettua Gretzky gameworniakaan :D

Itse asiaan. Harvoin tulee kirpputorilla käytyä ja ei oikein innostakaan, kun ihmiset pyytävät suoraan sanoen huonosta tavarasta/vaatteista älyttömiä summia.

Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks

Voi muuten olla näinkin, mutta joskus kyselin JYPin vieraspaitoja nimellä ja numerolla, niin kerrottiin blankojen olevan loppu Tuokkolalla ja numerolla 18. Oletin tarkoittavan valkoista enkä ole miettinyt tarkemmin.

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Silloin tällöin tulee kirppiksiä kierreltyä. Tyttöystävä sieltä enimmäkseen jotain krääsää haalii, mutta joskus tarttuu itsellekkin jotain mukaan. Enimmäkseen CD/DVD linjalla, mutta kerran tein oikein löydön: Iso (1,5x0,5) TPS lippu kultalehvä logolla 5€ hintaan. Kyllähän ilman sitäkin toimeen tulee, mutta siellä se yksinäisenä oikein kutsui minua niin pakkohan se oli pelastaa.

Joskus jossain kirpparilla oli laatikkokaupalla vanhoja jääkiekkokortti paketteja, ihan tarkkaa en muista mutta taisi olla jotain tälläisiä ainakin. Osassa oli purukumi,osassa pelkkiä kortteja. En tullut ostaneeksi sillä kertaa, olisi ollut varmasti jännän makuista purkkaa jossei muuta.

Viimeksi muokattu:

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
kerran tein oikein löydön: Iso (1,5x0,5) TPS lippu kultalehvä logolla 5€ hintaan. Kyllähän ilman sitäkin toimeen tulee, mutta siellä se yksinäisenä oikein kutsui minua niin pakkohan se oli pelastaa.

Itse ei nykyään tule käytyä kirpputoreilla ollenkaan mutta edellisestä viestistä muistui mieleeni oma kokemus lapsuudestani kirpputorilla käymisestä. Oli kirpparilla kanssa juuri samanlainen Tepsin lippu myynnissä. Lähtöhinta oli silloin huikea 30 markkaa jonka isäukkoni sai tingattua 20 markkaan. Voi sitä riemua minkä aiheutti meikäläisessä kun sellaisen valtavan lipun sai omakseen. Ja lippu on tallessa vielä itselläni luonnollisesti.

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
No tästä nyt on jo hetki aikaa, mutta kun tämä vuodenvaihteen aika (marraskuu-helmikuu) on niin hiljaista aikaa kunnon kirppareiden (=myyjät itse paikalla) suhteen.

Mutta viime syksynä tuli samalta reissulta pääkaupunkiseudulta löydettyä kirjahyllyyn Jo Nesbo:n Lepakkomies ja Reijo Mäen Sukkanauhakäärme, molemmat kovakantisia ensipainoksia, 2€/kpl. Not bad.

Pääkaupunkiseudun kirpparintonkijoilta muuten nyt tiedustelisinkin, että missäs perinteisten kirppareiden myyjät nykyään myyvät, kun Valtteri laittoi ovet säppiin? Pelkän Jäähallin (niin hyvä kuin se sinällään onkin) vuoksi kun ei viitsisi lähteä pääkaupunkiseudulle asti löytöjä metsästämään.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kirpputorien idea on periaatteessa erinomainen. Vie tarpeettomat tavarasi sinne ja hinnoittele järkevästi, niin pääset niistä eroon ja saat vielä jotain rahaakin. Asiakkaana kirppikseltä voi ainakin periaatteessa löytää mitä tahansa tarpeellista ja kiinnostavaa.

Itsepalvelukirpputorit ovat sikäli kiinnostavampia kuin perinteiset, että sinne ei tarvitse kiiruhtaa heti myyntiajan alkuhetkillä. Myyjät tuovat uutta tavaraa silloin kun ehtivät, koska itsepalvelukirppisten pöytiä vuokrataan esim. viikoksi tai kahdeksi. Siinä ajassa ehtii tuoda täydennystä ja tavarakin vaihtuu kohtalaisen mukavasti, jos kirpputori sattuu muutoin olemaan vilkas kauppapaikka.

Mutta onhan noissa tarjolla ihan älyttömät määrät pelkkää paskaa. Suurin osa roinasta on vielä törkeästi ylihinnoiteltua. Sitten on kaikenlaisia trokareita, jotka myyvät uutta tai lähes uutta tavaraa, toisinaan jopa kalliimmalla kuin mitä joutuu maksamaan oikeassa kaupassa. Sitten on jotain konkurssierien loppuja ynnä muuta sellaista kamaa, joka ei ole monien vaiheiden jälkeen kelvannut kenellekään. Ja jos tarjolla on jotakin oikeasti hiukan harvinaisempaa tai arvokkaampaa, niin sitä takuuvarmemmin pyyntihinta on hilattu aivan järjettömyyksiin. Jumaliste, 80-luvun kolhitusta stereosarjasta (dekki, halpa vahvistin, halpa levari ja lastulevyämyrit plus räkki lasiovella) pyydettiin 280 euroa, ja vehkeet olivat olleet aikoinaan ihan perustason markettirojua. Mikä vittu ihmisiä vaivaa. Joojoo, ei se ole hullu joka pyytää jne.

Mutta kirppiksillä kannattaa kuitenkin käydä joskus skannaamassa mitä löytyy. Joskus niissä tekee aivan uskomattomia löytöjä sen kaiken paskan seasta. Kerrankin löysin 50-luvun liuskalehtisiä Tex Willereitä kunnon nipun aivan pikkurahalla. Veikkaan etteivät ne olleet ehtineet olla pöydällä montaa minuuttia, siis kirppiksen henkilökuntakin olisi varmasti napannut ne sillä rahalla. Huuto.netissä vastaava erä olisi mennyt helposti kaupaksi 10-kertaiseen hintaan.

Kirppiksiltä olen löytänyt hienoja kirjoja ja joskus LP-levyjä, vaikka etenkin jälkimmäisten kohdalla löytöjen tekeminen on yleensä lähes toivotonta. Vinyylilevyt ovat kirppiksillä lähes järjestään kuuntelukelvottomiksi naarmuuntuneita. Lisäksi 99 % kirppisten vinyyleistä on sellaista tavaraa jota kukaan ikinä missään ei osta vaikka olisi kuinka jurrissa. Lopun prosentin joukosta paras prosentti voi sitten pitää sisällään hyväkuntoisia ja keräilijän näkökulmasta kiinnostavia levyjä. Usein nämä on sitten hinnoiteltu täysin pihalle, mutta hyvällä tuurilla ei. Vaan eipä kukaan oikeasti vinyyleistä jotain ymmärtävä mitään kulta-aarteitaan kirpputorille vie.

Lastenvaatteiden markkinat tuntuvat toimivan hyvin kirpputoreilla. Lisäksi monet myyjät oivaltavat nopeasti mitä mistäkin vaatteesta kannattaa pyytää, jotta tavara liikkuisi. Pienille lapsille on aivan turhaa ostaa kaikkea uutena kaupasta, jos kunnon tavaraa saa käytettynäkin. Alle kouluikäiset ja ihan alaluokkalaiset tarvitsevat haalareita, useammat samaan aikaan, ja kasvaminen pitää huolen siitä että haalareita saa olla uusimassa vähän väliä.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lastenvaatteiden markkinat tuntuvat toimivan hyvin kirpputoreilla. Lisäksi monet myyjät oivaltavat nopeasti mitä mistäkin vaatteesta kannattaa pyytää, jotta tavara liikkuisi. Pienille lapsille on aivan turhaa ostaa kaikkea uutena kaupasta, jos kunnon tavaraa saa käytettynäkin. Alle kouluikäiset ja ihan alaluokkalaiset tarvitsevat haalareita, useammat samaan aikaan, ja kasvaminen pitää huolen siitä että haalareita saa olla uusimassa vähän väliä.

Lastenvaatteita on tullut aika paljon kirppareilta ostettua, parhaimmillaan muutamalla eurolla saa kassillisen hyvälaatuista kamaa. Alle yksivuotiaan kanssa on sekin ongelma, että vaatteet menevät pieneksi kuukaudessa parissa, jotain housuja ei edes kovin montaa kertaa ehdi käyttää. Niinpä kama on käytännössä uutta. Jotain bodyja saattaa kulua kolme päivässä, niin ei viisi jokaista ostaa uutena kympin hintaan. Tai toki voisin jos fyrkkaa olisi ihan poskettomasti eikä sille meinaisi muuta käyttöä keksiä.

Lastenvaatteille onneksi on nykyään pari omaakin kirppistä, raahataan varmaan pojan pieneksi käyneet vaatteet sun muut rojut sinne kevään tullen, toista vahinkoa kun ei ole ihan heti sattumassa.

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirppiksillähän vaatteet on kovaa valuuttaa. Tosin itse en vaatteita sieltä ostele, lähinnä DVD/Blu-Ray -leffoja ja sitten jotain randomia jos silmien ja mielen mielestä kiva juttu ja hinta kohdillaan, niin tarttuu matkaan. Voi olla mitä vain, mutta yleensä kuitenkin jossain määrin tarpeellista. Viimeksi tuohon kategoriaan kuuluva ostos oli siisti puinen lämpömittari, sellainen pöytä malli jossa jalusta ja salmiakin muotoinen "seinä" jossa siis keskellä komeilee lämpö- ja kosteusmittari. Erittäin tyylikäs, pieni ja näppärän oloinen. Tarpeellinen ollut.

Kirppiksiä tulee kierreltyy noin kerran kuukaudessa kun faija tulee tilipäivänään aina tänne ja yhdessä sitten lähdetään kiertelemään muutama kirppis. Vakiopaikat käydään aina läpi ja kertaakaan ei olla tyhjin käsin tultu pois. Yleensä tosiaan niitä leffoja tarttuu kouraan.

Mulla olis vaikka mitä, pääasiassa vaatteita, mitä voisi kuvitella myyvänsä kirppiksillä. Mutsia olen monta kertaa houkutellut siihen, että otettaisiin kimppahyllyt niin ei olisi niin suolainen hinta maksaa sitä vuokraa. Mutta ei se jaksa käydä läpi sitä tavaran paljouttaan. Myöntänyt toki, että myytävää olisi ja ideana hyvä, mutta toistaiseksi toteutus on jäänyt haaveeksi. Kun ei mulla kuitenkaan niin paljoa sitä kamaa ole, että kannattaisi suolaista viikotaksaa yksinään maksella.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulee itsekin välillä kiereltyä paljonkin näitä kirpputoreja läpi. Ei mitään älyttömiä löytöjä kyllä osu, mutta välillä esimerkiksi joitakin pelejä, leffoja tai aku-ankkoja lähtee ihan mukavalla hinnalla.

Melkein mitä pienempi kirpputori ja mitä syrjemmässä niin sitä parempia löytöjä sieltä voi tehdä. Yleensä noissa tavara ei kierä paljon ja ne aarteiden metsästäjät ei välttämättä osu niin helpolla paikalle. Lisäksi noissa sitten kaikenmaailman mummelit ja äidit raahaa lapsien pelejä ja muita arvo-esineitään pilkkahintaan myyntiin kun eivät tiedä oikeaa arvoa ja sitten saattavat vielä pistää tavarat helposti 50% lopussa jolloin voi poimia parhaat päältä. Viimeksi taisi tarttua juuri näin puoleen hintaan tekken 6 (ps3) parilla eurolla ja viimevuoden änäri oli euron ja sitten siinä oli jotain pleikkari kakkosen pelejä myös aika halvalla. Joku varmaan vielä parhaimat pelit poiminut ennen mua päältä...

Sitten näissä isommista paikoissa onkin yleensä sitten kalliimpaa krääsää myynissä kun yrittävät ottaa tavaroissa katetta kun pöytämaksut niin suuret. Tavallaan itse tykkään näistä paikoista kuten Jyväskylässä vaajakosken kirpputori että pöytämäksu on 1 euron viikossa ja provikka 25%. Siinä ei ehkä tuu niin isoa tarvetta saada myytyä kallita esineitä vaan voi enemmän pistää myös halvempia tavaroita halvalla. Toki kun ei mene maksua niin itsekin kun nyt pöytää pitänyt niin joistakin esineistä joista ei halua eroon niin kipeästi niin ehkä "kirpputori hintojen" yläpuolella ollut joidenkin juttujen pyynit. Ihan hyvin esimerkiksi pleikkari kakkosen pelejäkin mennyt, aina joku nappaa yhden sieltä täältä kun ison kasan vein ja myös halvalla huutokaupasta ja muualta haalittuja kirjoja tuntuu menevän sieltä täältä kaupaksi vaikka luulisi ettei ne kenellekkään kelpaa, olkoonkin että pyynit on matalat 1-2 euroa ollut niin yllättävän hyvin kirjatkin menee kaupaksi vaikka mitään hittipokkaria ei ole myynissä.

Yksi toinen ihan kiva kirpputori Jyväskylässä on Wanha veikko, kukaan ei oikein löydä tuonne ja välillä ihan hyvääkin tavaraa joukossa vaikka aika vanhaa tavaraa suurimmaksi osaksi onkin. Trokaajat ei ihan heti ole sielä kimpussa ( nyt varmaan sitten on) ja voi vaikka noita pelejä löytää. En muuten varmaan tätä sanoisi, mutta kun ei ole rahaa opiskelijana juuri niin eipä tuu noita kiereltyä nyt niin ei haittaa vaikka joku kiertäisi. Pöytämaksuakaan tuola ei ole, tosin provikka 30%.

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On tullut viime aikoina pyörittyä kirppareilla säännöllisesti, keräilen olutlaseja joten niitä lähinää tulee katseltua mutta samalla myös esimerkiksi muuta oluttavaraa, CD-levyjä ja konsolipelejä. Vaatteitakin voisi ostaa mutta tarjonta tällaiselle vähän isommalle miehelle on aika olematonta joten vaatteita ei yleensä viitsi edes läpi käydä. Venäläiset tuntuvat olevan täällä kirpputoreillakin suuri asiakasryhmä mutta onneksi etsivät hieman eri tavaroita kuin minä.

Kyllähän sitä tosiaan suurin osa tavarasta mitä itse metsästää on tosiaan roskaa, usein vielä ylihinnoiteltua kuten baarista pöllittyjä Lapin Kulta tuoppeja, Antti Tuiskun CD-levyjä, 90-luvulla venäjältä tuotuja piraatti-CD:tä (vaikka näiden myynti on yleensä kielletty) ja naarmuisia Sims ja vanhoja NHL pelejä. Mutta kyllä sitä löytöjäkin on tullut tehtyä, lasikokoelma on karttunut lukuisilla max 2€ ostoksilla, helminä ehkä hyväkuntoiset Porin Oluen ja Pyynikin juhlaolutlasit, levypuolella taas Nightwishin eka sinkku The Carpenter 0,50€ ja YUP:n Toppatakkeja ja Toledon terästä eka painos 1,5€, pelipuolella parhaat löydöt ovat varmaan toimiva Nintendo Game Boy + 7 peliä 4€ ja Nintendo Wiin yksi harvinaisimmista peleistä eli Metroid Prime Trilogy alle 10€. Löytyi tässä myös ihan pätevä minitietokonekin alle 30€ hintaan ja erinomaisessa kunnossa olevat 80-luvun SaiPa kaulahuivi ja pipo.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
aku-ankkoja lähtee ihan mukavalla hinnalla.

Jep. Meillä oli valtavasti noita lehtiä, vuodesta -68 eteenpäin. Vuodet 69-72 olivat täydellisiä vuosikertoja ja ne myin erikseen. Varmaan paremman hinnan olisi saanut yksittäin myymällä, mutta kunhan päästiin eroon. Lopulta kaikki jäljelle jääneet Akut menivät samalle äijälle yhtenä könttäkauppana. Maksoi pirun hyvän hinnan niistä, joten luultavasti ukko oli bongannut joukosta joitain harvinaisuuksia, noita oli vuodesta 1968 vuoteen 2000. Ei läheskään kaikkia lehtiä, mutta paljon kuitenkin.

Ja mullehan se on ihan sama, että onko joukossa joitain lehtiä, joiden todellisesta arvosta en ymmärrä mitään. Pääsin eroon tavaroista joille ei ole tilaa ja tienattiin siitä yllättävän avokätisen tarjouksen muodossa. Me olimme tyytyväisiä ja ostaja vaikutti tyytyväiseltä. Toivottavasti löysi kokoelmaansa harvinaisuuden tai myi lehdet voitolla eteen päin.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja mullehan se on ihan sama, että onko joukossa joitain lehtiä, joiden todellisesta arvosta en ymmärrä mitään. Pääsin eroon tavaroista joille ei ole tilaa ja tienattiin siitä yllättävän avokätisen tarjouksen muodossa. Me olimme tyytyväisiä ja ostaja vaikutti tyytyväiseltä. Toivottavasti löysi kokoelmaansa harvinaisuuden tai myi lehdet voitolla eteen päin.

Tämähän se perusidea pitäisi olla kirpputorilla eikä pelkästään rahastus kuten joidenki kohdalla näyttää olevan. Tavara kun ei liiku pois niin ei myöskään sitä rahaa välttämättä tule niin paljon kuin voisi tulla eikä pöytä maksa itseään pois niin hyvin. Lopulta voi olla että sulla on myyntiä ehkä se joku 100 euroa ja maksat pöydästä sen 30 euroa ainakin ja sulle jää ne samat rojut pyörimään mistä oli tarkoitus päästä eroon. Vaatteissa varsinkin näkee monesti ylihinnoittelua ja monella on kuitenkin tarkoitus päästä niistä vaatteista eroon ja lopulta kannat sitten ison kasan takaisin nurkkaan pölyntymään tai roskiin..

Varsinkin leffojen, kirjojen ja pelien hinnat ihmetyttää itseä kun monesti maksavat enemmän kun uudet vastaavat kaupassa tai vaikkapa netissä. Usein vaikkapa huuto.netistä ja muualta vastaavia tavaroita saa halvemmalla vaikka maksaisi 3 euron postikulut. Leffoissa kun normaali hintahaitari perus leffalla pitäisi olla joku 1-3 euroa että ainakaan itse ostaisin käytetyn elokuvan jossa voi olla vielä kolhujakin, välillä näkee jostain ihan surkeasta leffasta jossa saattaa kantta olla koirakin purrut pyytävän jotain 5 euroa kun kyseisiä leffoja löytää uutena kauppojen alekoroista juuri tuolla 1-3 euron hintaan.. Peleissäkin usein pyynit on jotain naurettavaa kun kotelot ja levy voi olla ihan naarmuilla ja pyynti jostain Vice Cityssä 10 euroa. Leffoissa varsinkin kun nykypäivänä aika hyvin noita löytyy jo kaupan alekoreisa jos ei uusinta hittileffaa osta niin ei kukaan käytetystä levystä maksa kauppojen hintoja, mielummin pistää kohtuulisen hinnan ja päästää levyn kiertoon ja ostaa rahalla sitten uusia leffoja.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kirppikset on ihan jees.

Itse kävin aiemmin enemmän, nykyään silloin tällöin pyörähtelen kun sattuu sopiva tilanne. Yleensä jotain pientä tarttuu mukaan, joku kirja tai vaikka jotain musaa.

Kun aikoinaan itse vein tavaraa markkinoille, tein heti selväksi että sinne ei kannata viedä sellaista tavaraa joka kuuluisi kaatopaikalle. Ei niistä pääse eroon vaikka maksaisi. Turha niitä on kirppikselle raahata.

Parhaat hetket ovat olleet kun Järvenpäässä olin kesällä eron jälkeen roudaamassa tavaraa kirppikselle. Oli kasaantunut tavaraa jos minkämoista ja kun la-aamulla seiskan jälkeen aloin availla pakaaseja, niin jo oli vanhempia äijiä penkomassa tavaroita, työkaluja, sähkötavaroita, muttereita jne. Hyvä kun sai esille. Käsistä vietiin.

Kauniina kesälauantaina nautin myyntihommasta, kun oli hiukan lonkeroa messissä ja hyvää tavaraa myynnissä, niin olipa lustia. En myöskään hinnoitellut tavaraa kovin korkealle ihan sillä idealla ettei tarvitse roudata tavaraa takaisin. Niinpä yhdentoista aikaan oli jo pöytä tyhjä ja hauskaa oli ollut, jonkun verran fyffeäkin. Ainakin sen verran että Winstonissa muutaman stoben sai.

Ammattitinkijöille (=trokarit) en myynyt mitään. Jäkessä oli yksi tyyppi, joka pyöri tavaroideni ympärillä useampaan otteeseen tinkimässä ja vaikka lopulta olisi ostanut pyytämälläni hinnalla, en myynyt. Piruuttani. Sen sijaan tavallisille ihmisille itse ehdotin alennusta vain siksi että sain tavarat pois. Ei siellä kannata parin kympin takia koko päivää stondailla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy