Mainos

Kirjahylly helvetistä!

• 15 249
  • 89

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tunnustetaan sitten, kun Predator kysyy. Eilen nimittäin opettelin käyttämään uuden asuntomme keraamista liettä. Vai onko se keraaminen? No sellainen kuitenkin, että paistolevyt kuumenevat heti kun ne laittaa päälle, ja tulevat punaisiksi. Joka tapauksessa, piti paistaa pannulla pari ravitsevaa jauhelihapihviä. Vaan kun levy ei kuumene, vaikka sen laittaa päälle. Ei muuta kuin käyttöohjetta ihmettelemään. Siitä sekavasta selostuksesta sai sen verran selvää, että laitteessa on lapsilukko, joka estää uunin tai lieden kuumenemisen päällä ollessaan. Mutta kun se lukko oli pois päältä, ja siitä todisti se, että uunissa perunat paistuivat iloisesti. Ihan oikeasti, kymmenen minuuttia väänsin vuorotellen laitteen nappuloita ja luin sitä hiton läpyskää. Ei siinä kerrottu, miten levyt saa päälle.

Miten tarina päättyy? Tyttöystävä otti käyttöohjeen, käänsi sivulle jossa annetaan vastauksia erilaisiin ongelmatilanteisiin ja katsoi ratkaisun sieltä. Ajastin oli kytketty tilaan "Off", eikä suinkaan tilaan ".", joten levyt eivät toimineet. Tätä ei itse ohjeessa kerrottu ollenkaan.

Itse tapahtumahetkellä ei naurattanut, mutta myöhemmin kylläkin. Joskus sitä osaa olla erityisen tyhmä. Mutta puolustuksekseni kerron, että asensin pesukoneemme ihan yksin ja ihan itse paikalleen, aikaa kului kolme minuuttia ja se toimii moitteettomasti. Siitäs saitte.

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Pulmia muiden kodin ihmeellisten vempaimien kaa?

Viestin lähetti Predator
Koskahan joku älyäisi tekaista sellaisen kaukosäätimen, jonka nappuloihin näpelöitäessä syttyisi valot kännykän tavoin?

Näitähän on ollut jo pidemmän aikaa myynnissä. Yleiskaukosäädin jossa syttyvät taustavalot palamaan kun painat jotain nappia. En vain muista mitkä liikkeet moisia myivät, ainakin varmaan Biltema ja Hong Kong myyvät noita.

Ja tosifriikkihän osaa näppäimistön "näppäinkartan" ulkoa ja pystyy vaikka side silmillä valitsemaan teksti tv:n ja varsinkin sivut 221 ja 201 pitäisi onnistua jokaiselta tätä forumia lukevalta.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Designer
Tunnustetaan sitten, kun Predator kysyy. Eilen nimittäin opettelin käyttämään uuden asuntomme keraamista liettä.
Minäpäs osaan käyttää kaikkia asuntoni sähkölaitteita kaukovaikuttimineen. Lällällää. Keraaminen liesi oli kaikista vaikein, vaikkei siinä ole edes Designer-suojakytkintä. Sen sijaan siinä on yksi neljästä levystä sellainen, että siinä on isompi rinki ja pienempi rinki. Melkein kaksi vuotta kirosin sitä levyä, kun en saanut sitä lämpenemään kuin siitä pikkurinkulan kohdalta. Sitä toista isompaa levyä olisi tarvittu useasti, koska neljästä levystä kaksi on aika pieniä. Edes asunnon edellinen omistaja, saati sitten hänen parempi puoliskonsa, ei osannut asiassa neuvoa. Eräänä päivänä minulla oli sitten vieraita, joille valitin asiaa sattumalta asuntoa ja sen varustusta esitellessäni. Jompikumpi heistä, todennäköisesti se enemmän hellaa käyttävä, väänsi nuppia ensin vastapäivään (ei suostu kääntymään 'yli' nollasta maksimiteholle) ja sitten normaalisuuntaan myötäpäivään, tällä kertaa koko kierroksen. Yllättäen 12 jälkeen kuuluikin kevyt naksahdus, jota en ollut aiemmin kuullut (en ollut vääntänyt nuppia koskaan niin pitkälle, 12 on maksimiteho). Ja kuinka ollakaan, juuri vääntämällä tuolla tavalla koko kierros ja hiukan päälle, aktivoidaan se isompi rinkula. Tanan insinöörit.

Vielä kauemmin meni keittiön hanan kanssa. Se kun ei suostunut antamaan kunnolla painetta. Edelliset asukkaat eivät moista olleet huomanneet, joten kuvittelin hanan olleen vaihtokunnossa. Niinpä pitkän pohdinnan jälkeen soitin putkimiehen paikalle. Hän tutki hanaa noin viisi sekuntia, jonka jälkeen ruuvasi sen knöölin siitä päästä irti ja otti sen sisältä pienen muovilevyn, jossa oli vielä pienempi reikä keskellä. "Juu, täällä on tällainen eko-rajoitin, nää oli aika yleisiä 80-luvulla". Tanan eko-insinöörit.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitenkäs Predatorille kävi pesukoneen kanssa? Minun koneeni pesee parhaillaan toista koneellista eikä ole vielä lähtenyt tervehtimään minua tai muitakaan, huolimatta siitä, että kylppärin lattia on jostain käsittämättömästä syystä juuri pesukoneen liitäntöjen kohdalta todella vino.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Chip
Mitenkäs Predatorille kävi pesukoneen kanssa? kylppärin lattia on jostain käsittämättömästä syystä juuri pesukoneen liitäntöjen kohdalta todella vino.

Kävi niin, että The Dynamic Duo vei koneen mennessään pois koska en HEIDÄN ASENNUSVIRHEITTENSÄ TAKIA kolhiintunutta konetta suostunut pitämään. Heiltä kun oli unohtunut nämä tasapainotukset ja pohjassa olevien pyörien lukitus. Kuljetustuet oli sentään poistettu. Tänään pitäisi sitten tulla uusi, kolhimaton kone.

edit: ai niin, vino se kylppärin lattia on meilläkin... tarkoituksella, että lattialla lilluvat vedet kulkeutuisivat helpommin sinne lattiakaivoon.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Pulmia muiden kodin ihmeellisten vempaimien kaa?

Viestin lähetti timppa
Näitähän on ollut jo pidemmän aikaa myynnissä. Yleiskaukosäädin jossa syttyvät taustavalot palamaan kun painat jotain nappia, ainakin varmaan Biltema ja Hong Kong myyvät noita.

No tuo tieto ei auta mitään. Kyseisten puljujen tuotteet kun ovat kuuluisia toimimattomuudestaan, tai siitä että ne toimivat väärin.
Moisella "yleiskaukosäätimellä" saattaa vahingossa kyllä käynnistää naapurin ruohonleikkurin tai aiheuttaa lähistöllä lentävälle helikopterille syöksykierteen, mutta ei sillä välttämättä ole mitään vaikutusta omaan telkkariin tai videonauhuriin, vaikka kuinka kapulan valot välkkyisivät.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Predator
edit: ai niin, vino se kylppärin lattia on meilläkin... tarkoituksella, että lattialla lilluvat vedet kulkeutuisivat helpommin sinne lattiakaivoon.

Mutta kun se on tuossa kylppärissä todella vino, suihkussakin saa välillä tehdä tasapainoharjoituksia jos lattialle on lipsahtanut saippuaa. Ne asennusmiehet jo vihjasivat, että huoltomiehiä pitäis tilata laittamaan siihen koneeseen pitemmät jalat. Ja sitä paitsi, minun piti ainakin pestä ensimmäinen koneellinen tyhjänä, että tehdasmoskat peseytyy pois. Saitteko te pistää sinne heti pyykkiä vai luitteko te käyttöohjeita?

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Predator

Jep, niin meilläkin taas juuri valmiiksi tulleen kosteusvauriokorjauksen jälkeen. Tosin vain huomasin, että korkein kohta on noin 30-50 senttiä ovesta. Ja siitä eteenpäin on kaato parketin puolelle, tosin minimaalisella kynnyksellä mutta silti. "Onneksi" vielä on vuokrakämppä ja oppii näitä kaikkia hauskoja yksityiskohtia elämisestä ennen kuin ottaa sen "parinsadantonnin" lainan.

Että silleen...

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Chip
]vai luitteko te käyttöohjeita?

Siis, luonnollinen suomalaisen miehen asennustyö alkaa sillä, että ensin poltetaan ohjeet. Sitten kiroillaan miksi mikään ei toimi niin kuin pitäisi ja tämän jälkeen yritetään lukea tuhkista kuinka homman piti sujua.

Ja tosiaan, tuohon otsikkoon viitaten, kokeilkaapa koota Sotkan Marilyn-hyllystö. Henkilökohtaisesti meni ihan hyvin, mutta eräällä ystävällä tuli "riemunkiljahduksia", kun meni sekoittamaan ensimmäisenä ja viimeisenä laitettavat ruuvit. Eroa niillä on vain 2 senttiä, mutta ne pitemmät eivät sovi viimeisenä...

Että silleen...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Chip
Saitteko te pistää sinne heti pyykkiä vai luitteko te käyttöohjeita?

Sama juttu, eka koneellinen pestiin "tyhjänä". Sehän tässä hauskaa onkin, että se kone pysyi sen ajan kiltisti paikoillaan (vaikka pyörät oli lukitsematta ym.). Mutta sitten kun se oli lastattu, niin ilmeisesti se linkoamisvaihe oli koneelle liikaa... koska se lähti holtitonta olotilaansa valittamaan eteisen puolelle - ei sitä pidellyt edes seinässä kiinni oleva koneen vesiletku, letkun liittimen jengat kyllä kestivät, mutta se kuminen letku repeytyi irti liittimestään. Niin ja tietenkin koneen virtajohto oli kuitenkin SEN VERRAN pitkä, että sehän ei seinästä vahingossakaan irronnut.

Minä luen aina käyttöohjeet, jopa ne kiinankieliset sivut (siellä on ihan kivoja harakanvarpaita).

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti wilco
Siis, luonnollinen suomalaisen miehen asennustyö alkaa sillä, että ensin poltetaan ohjeet. Sitten kiroillaan miksi mikään ei toimi niin kuin pitäisi ja tämän jälkeen yritetään lukea tuhkista kuinka homman piti sujua.
Taitaa olla totta. Mutta eipä minun äitinikään mitään käyttöohjeita lue, kyllähän sen hellan käytön pitäisi sujua kun vanhaakin osasi käyttää. Meitä aina varoitti käyttämästä uunin grilliä, se kun kuulemma sotkee. Eipä se ole vielä tähän päivään mennessä sotkenut niin paljoa, että äiti olisi huomannut meidän käyttävän sitä. Ja muutenkin kaikki 1980-luvulla päteneet asiat uuneista, mikroista etc. ovat niin kauan kiistattomia totuuksia, kunnes joku (eli siis minä yleensä) näytän siitä käyttöohjeesta, että kyllä se nyt on vanhaa tietoa mitä siellä päässä on.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikeasta tuli viikon sisällä haettua:

Hylly
CD-hylly
Parvisänky
sohva

Uskokaa tai älkää; minä kokosin kaikki nämä ongelmitta. Olen ylpeä. Parvisängyn kokoamiseen meni 6 tuntia, sohvan kokoamiseen 5 tuntia, hyllyissä meni kussakin 2 tuntia. Yhteensä vaivattomat 15 tuntia.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla oli vielä syksyllä kämppis, joka osti kenkätelineen. Sehän on ihan helppo koota, kaksi eri tasoa ja sitten sivuilla tukilaudat, parilla ruuvilla se on äkkiä tehty, kun reiätkin oli valmiina. Mutta kun ne reiät oli tehty väärään paikkaan jokainen... Siinä olisi tarvittu akkuporakonetta mutta eihän nyt opiskelijaneitosilla sellaista vempelettä ole, joten tuo hylly jäi kokoamatta.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Chip
Mutta kun ne reiät oli tehty väärään paikkaan jokainen...

Ai ai kun tuokin tuntuu tutulta. Tuttua on sekin, että hyllykön osat on tarkoitettu kiinnitettäväksi ristipääruuveilla - hyllyissä on jopa valmiina ruuveja varten 4 mm kolot. Sitten ne paketissa mukana tulevat ruuvit ovat tietysti 8 millisiä. Tai toisinpäin.
Usein myös jostakin ihmeen syystä ristipääruuvien kiinnittämiseen paketissa on kuusiokoloavainsarja. Vähän sama asia, kuin jos rautakaupasta tarjottaisiin kiviseinänaulojen kiinni hakkaamiseen vasaran sijasta vetelähköä sinitarrapötköä...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti lintu
Ikeasta tuli viikon sisällä haettua:

Hylly

Yhteensä vaivattomat 15 tuntia.

Äläs rupea elvistelemään, ennenkuin kerrot millainen hylly oli kyseessä? Oliko siinä ruuveja mukana enemmän kuin Jerusalemissa on juutalaisia, niinkuin minun hyllykössäni oli? Siis ruuveja, ei juutalaisia. Ja paljonko kului kaljaa? Nimittäin jos sinä nuo selvinpäin kasasit, niin koko suoritus on epäinhimillinen.

Black & Decker

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Noista aiemmin keskustelun kohteena olleista kaukosäätimistä tuli mieleen oma ongelmani. Minulla on olohuoneessa Phillipsin varsin uusi laajakuva-TV ja saman merkkinen ministereosysteemi. Molemmat tietenkin toimivat kaukosäätimellä. Telkkarin kaukosäädin hoitaa oivallisesti oman tehtävänsä, kun sen nappuloita painelee. Mutta se prkl vaihtaa sen lisäksi samalla siitä radiosta asemia.

Lätkäkauden aikana tuli usein kuunneltua SportFM:ltä tai YLE:ltä otteluselostuksia ja samalla pidettyä televisiossa teksti-TV:tä auki. Eikö jokainen toimi näin kun on lätkäkierros menossa? Aina kun vaihtaa telkkarin kaukosäätimellä välillä teksti-TV:n pois, vaihtuu se saakelin radioasema samalla seuraavaan, eli minun tapauksessani Novaan. Sitten taas haet käsiisi sen radion kaukosäätimen ja palautat pykällä takaisin haluamasi aseman. Jumankauta, että tuommoinen rupeaa kauden aikana korpeamaan.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Chip
Mulla oli vielä syksyllä kämppis, joka osti kenkätelineen. Sehän on ihan helppo koota, kaksi eri tasoa ja sitten sivuilla tukilaudat, parilla ruuvilla se on äkkiä tehty, kun reiätkin oli valmiina. Mutta kun ne reiät oli tehty väärään paikkaan jokainen... Siinä olisi tarvittu akkuporakonetta mutta eihän nyt opiskelijaneitosilla sellaista vempelettä ole, joten tuo hylly jäi kokoamatta.

Tästä tuli vain mieleen, kun kokosin erästä hienoa laatikostoa. Oli oikein täyspuuta, kahdessa rivissä laatikoita ja näiden rivien välissä väliseinä, jossa reikiä laatikoiden kiskoille. Noh, tämän väliseinänhän voi asentaa myös väärinpäin...ja turhaa varmasti sanoa, että väliseinä asennetaan melko alussa ja laatikot lopussa...ei kun purkamaan vaan...noh, on se nykyään ihan hyvä ja hieno laatikosto, mutta silloin kyllä meinasi lähteä ikkunasta...

Että silleen...

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti lintu
Parvisängyn kokoamiseen meni 6 tuntia.

Apuva! Viikonloppuna meille tuodaan parvisänky, jonka ostin työkaveriltani. Kokoamisohjeet hän antoi minulle tutkittavaksi jo pari kuukautta sitten, mutta olen onnistunut hävittämään ne. Onneksi tyttäreni on vielä liian nuori nukkumaan parvisängyssä, joten kokoamisaikaa on about vuosi ja sinä aikana ne ohjeetkin saattavat ilmestyä jostakin.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuli taas käytyä Ikeassa...

Niin paljon mahtuu pieneen Hiaceen. Tuli haettua kaverin pakettiautolla Ikeasta taas vino pino rakenneltavaa. Olen minä aikamoinen jästipää kun en opi. Kirjahyllyn kokoamisen jälkeen olin hermoromahduksen partaalla, mutta silti vaan sisukkaasti minä roudailen näitä lastulevykasoja ja ruuvipussukoita kämppääni. Tällä kertaa on tarkoitus väsätä sellainen lattialla seisova matala lipasto jossa on ulosvedettäviä liukuhyllyjä.
Vielä en ole tuohon olkkarin lattialla jököttävään tavarakasaan iljennyt koskea, olen istunut läjää vastapäätä sohvalla ja tehnyt ns. ajatustyötä. Eikös sitä sanota, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty? Lähintä tuttavuutta ruuvi- ja saranapussukoihin on tehnyt vain kissa jonka mielestä muovin repiminen näyttää olevan sangen antoisaa puuhaa.
Olen tutustunut tarkasti monisivuiseen kokoamisohjeeseen, mutta jotenkin minusta tuntuu että viimeistään liukuhyllyjen "liukujen" asentamisessa minulla alkaa kupoli olla ns. hiilenä. Noh, hommaan olen varannut aikaa koko pääsiäisen joten ei tässä ainakaan kiire pitäisi olla.
Raportoin työvaiheista lisää viimeistään siinä vaiheessa kun olen ensimmäisen kerran onnistunut telomaan jostakin sormestani sisäkumin näkyviin. Minun käsissäni akulla toimiva ruuvinväänninkin on tappava ase.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Ikeasta tuli viime kesänä ostettua sellainen kenkälipasto eteiseen. Kyllä, ostin tuon juuri silloin, kun te eräät olitte matkalla Suomenlinnaan, mutta ei siitä sen enempää. Kokoamiseen meni hieman alle tunti, kaikki osat olivat tallessa, kaikki sopivat paikalleen ja ohjeet olivat hyvät. Olin hämmentynyt.

Hämmennys laantui, kun kokosin heti tuon jälkeen samasta paikasta ostetun pienen viinipullotelineen. Viidestä osasta yksi taisi olla sellainen, jollaisen sen väitettiin ohjeessa olevan, ja telineen sai kokoon vain useita eri työkaluja ja melko paljon väkivaltaa käyttämällä. Onneksi kyseinen pulju ei myy autoja, sillä jos myisi, niin taatusti löytyisi joku niin tyhmä, että menisi sellaisen sieltä ostamaan. Minun tuurillani se romu simahtaisi aina juuri minun eteeni liikennevaloissa.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tulipa kasattua muutama viikko sitten semmoinen De-Luxe kaasugrilli-hassakka. Onneksi aloimme kasaamaan grillia paivaa ennen grillaamista, nimittain sen kokoamisessa meni kolmelta ihmiselta 7h. Myyja oli tokaissut siskoni lahtiessa kaupasta etta "se ylaosa saattaa sitten olla hiukan kinkkinen". No olihan se kinkkinen kun mikaan osa ei ollut niinkuin piti ja vaikka kasasimme sen ohjeiden mukaan niin viimeiseksi kadessa oli osa joka olisi pitanyt laittaa paikoilleen ensimmaisena. Onneksi naapurit eivat osaa suomalaisia kirosanoja. Puutarhassa raikui muutama *ittu poikineen kun huomasin etta koko paska menee purkuun. Muutenkin koko grilli oli insinoorityon riemuvoitto. Normaalinkokoisilla miehen kasilla ei ollut mitaan mahdollisuuksia saada joitain muttereista paikoilleen ja viilat, sahat ja vasarat tulivat tarpeeseen kun reiat eivat olleet kohdallaan. Ruoka maistuikin sitten sitakin paremmalta kun sen oli ansainnut kovalla tyolla.

"Meilta puuttuu osat F & M, mutta meilla on A2 & N, joista ohjeissa ei puhuta"

"Tama mystinen levy on muuten poijaat toinen valihylly. Se olisi pitanyt laittaa paikoilleen ajat sitten"

"Ei tama 16mm pultti mahdu tuohon 12mm reikaan vaikka kuinka kauniisti puhuisi ja silittelisi"

"Vitut pureta... Tuokaa saha!"

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Brauser
Onko Predan kirjahylly pysyny pystyssä? :)

Juu on. Ja hyvin onkin. Olen minä sentään aikamoinen Remontti-Reiska. Jopa tuo edellä kertomani baarikaapin valo on saatu toimimaan.
Tummia pilviä on kuitenkin alkanut kerääntyä meikäläisen auvoiseen Black & Decker maisemaan, nimittäin vaimo haluaisi tehdä keittiöremonttia. Taidanpa avautua tästä enemmän tuohon nimim. ervatsalon remontointiketjuun...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sänky ja sen asennus...

Ja taas tuli tehtyä temppu. Nimittäin eilinen ilta ja tämä aamupäivä ovat kuluneet tuskan hiessä kylpien. Syynä hikeen on rakennussarja josta pitäisi kehkeytyä parisänky kahdella yöpöydällä.
Pöydät ovat sentään jo valmiit, mutta minä siis en kertakaikkiaan ymmärrä miten kuusiokoloruuveilla koottava hökötys voi viedä hermot.
Kaikki alkoi siitä kun kiristin ilmeisesti liikaa sängyn päätylevyn ruuveja. Seuraus oli se, että niillä ei pysty enää mitään varsinaisesti kiristämään, vaan ne pyörivät hilpeästi rouskuen kuin meksikolainen papu elimessä. Perkele.
Sängyn "pohjalaudoitus" on sitten ihan oma shownsa. Sellainen hillitön lautaritilärivi (kai se on ilmavuuden takia) jonka kiinnittämiseen tarvitaan 72 ruuvia (18 lautaa ja jokainen lauta kiinni neljällä ruuvilla = 72).
Työkaluihin ja ruuveihin tykästynyt kissa riekkuu raivopäisenä ympärillä - välillä se roikkuu korvat luimussa puntissani kiinni ja näyttää toimivan jonkinlaisena työnjohtajana tässä operaatiossa.
Tai NÄYTTI toimivan siihen asti kunnes vaimo paksuna olevan miniänsä kanssa saapui meikäläistä "opastamaan". Nämä naiset eivät erota hiusten kuivaajaa patteriporasta, mutta kovasti tuntuu silti neuvoja satelevan. Kun kerroin kuusiokolo-ongelmastani, niin miniä - tuo uhkea poikani siittämä pikkurouva sanoi:
- eiks ton sängyn vois liimata?

Siinä vaiheessa otin kissan kainalooni, marssin jääkaapille noutamaan kylmän Koffin ja sulkeuduin työhuoneeseeni tietokoneen eteen murjottamaan. Sillä reissulla olen edelleen.
Naiset kuuluvat makkarissa kikottavan jostakin syystä. Noh, siinähän nauravat. Eivät ymmärrä Kovaäänisistä Sähkötyökaluista tykkäävien miesten päälle yhtään mitään.

Kun nyt alkuun pääsin, niin menenpä tästä hakemaan toisen oluen. Hyvästi Selvä Päivä ja tervetuloa Ohramaltaiset Kuningasideat. Kuusiokoloruuvi ei ole mikään este, se on korkeintaan lievä hidaste...

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Ossi
MMelkein kaksi vuotta kirosin sitä levyä, kun en saanut sitä lämpenemään kuin siitä pikkurinkulan kohdalta. Sitä toista isompaa levyä olisi tarvittu useasti, koska neljästä levystä kaksi on aika pieniä. Edes asunnon edellinen omistaja, saati sitten hänen parempi puoliskonsa, ei osannut asiassa neuvoa. Eräänä päivänä minulla oli sitten vieraita, joille valitin asiaa sattumalta asuntoa ja sen varustusta esitellessäni. Jompikumpi heistä, todennäköisesti se enemmän hellaa käyttävä, väänsi nuppia ensin vastapäivään (ei suostu kääntymään 'yli' nollasta maksimiteholle) ja sitten normaalisuuntaan myötäpäivään, tällä kertaa koko kierroksen. Yllättäen 12 jälkeen kuuluikin kevyt naksahdus, jota en ollut aiemmin kuullut (en ollut vääntänyt nuppia koskaan niin pitkälle, 12 on maksimiteho). Ja kuinka ollakaan, juuri vääntämällä tuolla tavalla koko kierros ja hiukan päälle, aktivoidaan se isompi rinkula. Tanan insinöörit.

Itselläni on ollut pari vuotta sama ongelma. Pitää kokeilla ensi kerran, kun ruokaa joutuu tekemään, että onkohan sama juttu, että sen ulomman kehänkin saisi lämpiämään. Luulin, että se rakkine jotenkin tunnistaa pannun tai kattilan ulkomitat ja ne ovat jotenkin vääränlaiset tai pohja jollakin tavalla kupera tai painonjakauma huono, koska vain keskeltä lämpeää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy