Hei hei hei...yks juttu.
En olisi uskonut ennen kisoja joutuvani puolustumaan tur..laisia pelaajia, mutta nyt on pakko.
Edes yrittämättä kieltää tässä ketjussa esitettyjä tosiasioita, toteankin heti alkuun että mielestäni turkulaiset humppatukat eivät kuulu 5-3 ylivoimaan.
Mutta, ((Saako (<-isolla vai pienellä?) tuolla sanalla edes aloittaa lausetta?)) ei siellä kukaan muukaan ole ihmeitä esittänyt. Tietämättä tosiasioita siitä, miten ylivoimaa on valmennusjohdon toimesta käsketty pelata, on aivan turha haukkua yksittäisiä pelaajia. Tuon kyseisen pakkiparin osalta olisin kuvitellut Nummelinin olevan se laukova pakki, kun se kuitenkin omaa kovan, joskin useimmiten maalin yli menevän laukauksen. Jos on käsketty pelaamaan kiekko nollakulmaan Teemulle tai viivalle kiprulle, niin sitten pelataan.
Itse elän siinä luulossa että Aravirta nimenomaan pelkäsi tsekkiä vastaan niitä av.maaleja ja laittoi sen takia hyvin luistelevat pakit ylivoimaan. Jos ei, niin sitten en ymmärrä.
Pointti on kuitenkin se, että jokainen voi kuvitella itsensä Kiprusofiksi Kiprusofin paikalle ja miettiä mielessään mitä pitäisi sanoa valmentajalle kun käsky kentälle käy.
Emmä ny joura, laita Janne sin. Kyl maar toi Timonenki o paremp ampuma ku mä.
Mitä sitten itse olisin tehnyt noissa 5-3 ylivoimissa?
No tietenkin maalin.
No entä valmentajana?
En mä ala valmentamaan.
Kun olet niin helvetin fiksu neuvomaan muita, niin kerro edes pari kikkaa.
Okei. Tässä pari helppoo.
Selänne siihen b-pisteen kaarelle seisomaan, siis siihen mistä Kurrikin teki paljon maaleja, ja laukomaan tarvittaessa. Tällä saadaan tulivoimaa myös toiselle puolelle kenttää, edellyttäen että pelataan samalla pakkiparilla kuin tähänkin asti. Nythän tsekeille riitti kun ne piti Nummelinin pois vetopaikoista.
Ai sä pyysit pari kikkaa?
Joo
No tässä toinen helppo.
Pakeille niitä vetoja. Se nyt on sen saatanan se ja sama kuka siellä viivalla seisoo jos ei ne viitsi laukoa. Maalin eteen iso mies parkkiin, esim. Pirjetä, Berg, Hele... tai joku, jos ei sen vertaa luota ylivoimaansa, ei kannata ylivoimaa pelatakaan.
Laitetaan vielä tähän loppuun että itse en olisi Kiprua edes kisoihin ottanut, en tosin HPK:n hyökkääjiäkään, vaan mieluummin olisin peluuttanut kuudella pakilla.