-REDS- kirjoitti:
Kuhdalla on ollut nivusen kanssa ongelmia aivan alkukaudesta lähtien. 100% kunnossa ei ole ollut vielä yhdessäkään pelissä. Kapteeniksi hänet valitsi joukkue, ei valmennus. Tässä ketjussa on paljon puhuttu "mussuttamisesta". Voisiko olla niin, että kapteenin ominaisuudessa Kuhta on ainoa jolla on ns. puheoikeus päätuomarin kanssa. Voisiko se olla niin?
En ole mitenkään tyytyväinen Kuhdan peliesityksiin (Jokeri peliä Hartwallilla lukuunottamatta) ja tuskin on mies itsekkään. Ihmetyttää vaan, että täällä annetaan vihjeitä tyyliin tee maaleja unohda muu. Sekö olisi sitä esimerkkiä, jota kapteenin tulisi joukkueelleen näyttää? Puolustus ja muut ei ole niin tärkeitä, kunhan mä vaan teen vähintään maalin per peli... Ei saatana.
Vaikka vielä ei olla menty satalasissa, niin uskon kuin vuoreen että niin Kille kuin koko muukin joukkue nostaa profiiliaaan mitä lähemmäksi ratkaisupelejä tullaan.
Ilmeisesti tämä kirjoitus sisältää ihan faktatietoa, mikä on aina tällekin palstalle tervetullutta. Kiitos siis siitä.
Loukkaantuminen saattaa tietenkin Kiben otteet hieman uuteen valoon, mutta ei kokonaan selitä esim. asennepuolen takkuilua, mitä täälläkin on kritisoitu.
Se, että joukkue on Kuhdan kapteenikseen valinnut, ei muuta sitä tosiasiaa, että Kibeltä puuttuu tietty
kapteenille luontaisesti ominainen johtajuus. Kuten minäkin olen moneen kertaan todennut, Kibe on joukkueelle henkisesti tärkeä palanen, hieno ihminen ja loistava seuramies. Kuhta on mielialapelaaja, joka elää omista onnistumisistaan, siis
pelillisesti. Näin ollen oman pelin tökkiessä, on minun mielestäni Kibeltä liikaa vaadittu toimia koko muun joukkueen tsempparina kaikilla pelin osa-alueilla. Voin toki olla väärässä, mutta tältä se minun silmiini katsomoon näyttää.
Kapteenina Kibellä on periaatteessa ainoana puheoikeus tuomareille. Käytännössähän näin ei suinkaan ole, vaan esim. Jere papattaa seeproille jatkuvasti. Mutta sen varmaan myönnät sinäkin, että Kibe on aina mussuttanut tuomareille C:llä tai ilman. En usko, että kukaan tällaista kapteenin rooliin kuuluvaa tuomareiden kanssa "keskustelua" edes mussuttamiseksi kutsuu, vaan kyse on ihan toisenlaisesta avautumisesta, mikä ei ehkä kuitenkaan ensisijaisesti ole kapteenin hommia.
Kuinkas Kuhtaa sitten pitäisi "ohjeistaa" ja kannustaa, jos ei "tee maali- unohda kaikki muu"- kommentein? Eikö kaiken muun unohtaminen ja keskittyminen siihen, missä on ehkä koko liigan paras pelaaja, eli maalien tekemiseen, ole juuri sitä, mitä Kiben pitäisi tehdä? Sehän ei suinkaan sulje pois puolustamista ja muun duunin tekemistä, vaan on ominaisinta Kimmo Kuhtaa, joka antaa energiaa sitten siihen muuhun erittäin tärkeään duuniin. Ja minä olen kyllä sitä mieltä, että Kibe ei todellakaan ole ollut läheskään jokaisessa pelissä joukkueen raskaan työn raataja, joka antaa joka vaihdossa kaikkensa. Toki klesa nivunen selittää paljon ja antaa jotain anteeksikin, mutta ei nyt sentään ihan kaikkea. Kyllä Kiben selkä on monestikin ollut ensimmäisten joukossa kyyryssä ja se on joukkueen kapteenilta kyseenalaista toimintaa. Kapteeni ei luovuta koskaan! Ainakaan periaatteessa.
Kyllä minäkin uskon, että Kille saa juonesta kiinni ja tekee jatkossa sitä, mitä parhaiten osaa ja mistä itse eniten nauttii eli maaleja. Täältä löytyy luottoa siihen, että kunhan paikat saadaan kondikseen, vastustaja vapisee Kiben toimesta. Toivottavasti nyt tauon aikana Kibe saa huilata ja parannella nivusensa kuntoon. Kuhta on joukkueelle erittäin tärkeä palanen ja mies tietää sen itsekin. Ei kukaan Kiben arvoa ole varmastikaan halunnut kyseenalaistaa, vaan enemmänkin on ihmetelty, missä mennään.