Sinne meni siis Kibe. Muistan, kun Kuhta lähti Sveitsiin ja silloin ajattelin, että eiköhän palaa vielä joku päivä takasin. Ja niin teki. Oli kyllä niin upeeta, kun Kuhta silloin palasi. Nyt niin ei varmaan enää käy. Mitä luultavammin Kuhdan ura HIFK:ssa oli tässä. Hyvät jatkot Kuhdalle ja toivotaan, että pysyy ehjänä ja pääse pelaamaan.
Kiitos Kuhdalle kaikista HIFK-vuosista.
Lainaan nyt kerrankin kokonaisen kirjoituksen, koska nää on suoraan mun ajatukset ;)
Jos Kibe onnistuu Hampurissa, ja perhe viihtyy, saattaa se hyvin jäädä sinne vielä. Jos perhe ei muuta mukana (oliko Kibellä just joku skidi menossa skoleen?) tai jos pelit ei sujukaan, muuttaa se varmaan vuoden päästä takas himaan. Kyllä mä pystyisin näkemään Kibelle käyttöä myös kolmosketjussa, jos se vielä vuoden tai kahden päästä palaisi, ja olisihan se hienoa jos ysi saisi päättää uransa punaisissa. Jotenkin vaan tuntuu tän kesän neuvotteluista kuultuani siltä, ettei se ole todennäköistä.
Hyviä muistoja jäi jätkästä, vaikkei sen johdolla ikinä voitettu mitään. Silti Kibe oli Mr. IFK ja iso osa 2000-luvun IFK:ta. Niille, jotka ovat kannattaneet IFK:ta noin 10v, Kibe on varmasti paljon tärkeämpi ikoni, mutta meille yli 20v kannattaneille (ja varmasti etenkin niille jotka ovat 70- tai jopa 60-luvulta asti kannattaneet) se on yksi suuri IFK-pelaaja monien muiden joukossa, muttei suoranaisesti mikään legenda, tai ainakin minulle näin. En laittais esim. paitaa kattoon, mutta enpä olis välttis laittanut Saken & Köllinkään paitoja. Meinaan puuttuuhan sieltä kuitenki esim. Lalli ja Brewer. Ja kaikki kymppipaidan kantaneet Isakssonista Boykoon, Tikkasesta Matti "paras juntti" Forssiin ja Rekomaasta Jergukseen (joka tosin pelaa edelleen, ja pelas myös kolmosena). Mut joo, hyvä jätkä ja hyvät muistot, mutta paidat pysykööt kattorajan alapuolella.
Kiitos Kimmo myös peiliinkatsomisläpistä, "päätettiin ettei aloteta viel kesistä ku ulkona stikkaa snögee" -lausahduksesta ja muista helmistä jotka jäävät elämään ja rikastuttamaan IFK-fanien kielenkäyttöä :)