Noniin. Kaikki loppuu aikanaan. Kiben aika HIFK:ssa on ohi. Itselle Kibe on ollut jo pitkään idoli ja ylivoimainen suosikkipelaaja HIFK:ssa. Kaudesta (muistaakseni. Ei paljoa mene ainakaan ohi) 1998-1999 Kuhta on ollut ykkössuosikkini. Kiben paidankin hommasin jo kauan aikaa sitten. Monet ovat Kibeä dissanneet HIFK:ssa pelatun ajan aikana, mutta Kille ei näistä välittänyt, vaan osoitti jokaiselle epäilijälle olevansa maailmanluokan maalintekijä.
Kuhta on pelannut HIFK:ssa yhdeksän vuoden ajan. Sinä aikana HIFK on voittanut mestaruuden (Kuhdalle ei mitalia jaettu, vaikka pelasi 23 peliä HIFK:n paidassa ja 13 peliä Haukoissa), hopeaa ja pronssia. Kertaalleen ollaan jääty pois playoffseista myös. Eli paljon on mahtunut Kiben hienoon uraan HIFK:ssa; on oltu voittajana ja on oltu todellisena häviäjänä. Kibellä on ollut HIFK:ssa erilaisia ketjukavereita ja erilaisia rooleja. On oltu nelosessa ketjussa Ahosen ja Kalton kanssa ja on oltu ykkösessä Pärssisten ja kumppaneiden kanssa. On oltu kapteenina, varakapteenina ja ihan muuten vaan mukana.
Paloposti kasvoi HIFK:ssa todelliseksi maalintekijäksi. Kovin moni ei olisi muutama vuosi sitten uskonut, että kaudella 03/04 Kuhta tekee maaleja eniten maaleja koko liigassa. Eikä hyytynyt tosipeleissä, niinkuin useat ennustivat viimekauden pleijareita edeltävänä aikana. Voitti playoffien maalikuninkuuden viime kaudella, teki viimekauden aikana enemmän maaleja, kuin kukaan muu. Tällä kaudella runkosarjassa vain yksi mies teki enemmän maaleja, kuin Kuhta. Kibe teki isoja maaleja HIFK aikanaan ja teki myös "merkityksettömiä" maaleja. Ensimmäisenä tulee mielee viime kaudelta Kärppiä vastaan viimeisessä pelissä tehty tasoitusmaali, joka vei pelin jatkoajalle. Koko Kärppien kenttä kahville, Bäckström maahan ja hallittu rystynosto ylämummoon. Ratkaisi myös viime kaudella 7. Ilvespelissä voiton HIFK:lle. Kaksi maalia tiukassa paikassa, toinen maali vielä oli todella hieno: Kibe tuli kiekon kanssa ylös, pysähtyi hienosti ja odotti, että heittäytynyt pelaaja liukui ohi ja ampui kiekon vastustamattomasti tolpan vierestä maalin perukoille. Ja vaikka on kova maalintekijä ja tykkää touhuta hyökkäyspäässä, nykyään ei puolustuspääkään jää huomioimatta. On usein ensimmäisenä miehenä auttamassa puolustajia. Tästä kertoo myös se, että vain kertaalleen HIFK-uran aikana Kiben +/- tilasto on ollut pakkasen puolella. Monipuolinen pelaaja, vaikka toisaalta niin yksipuolinen. Pystyy pelaamaan alivoimaa, ylivoimaa tasakentällisin. Ainoa heikkous on oikeastaan fyysisyys. Ei taklaa paljoa, mutta ei sitä kaikkien tarvi tehdäkkään, jos on yhtä taitava, kuin Kuhta. Tällä kaudella on osoittanut myös pelisilmäänsä ja antanut muutaman mahtavan syötön. Osoitti myös, että peli kulkee kenen kanssa hyvänsä. Pelasi tällä kaudella Petrellin kanssa monta ottelua Harkins keskellä ja jossain vaiheessa kaksikon keskellä oli pari peliä Eetu Holma.
Kibeä vihataan todella useassa paikassa puhetyylinsä takia. Jätkä puhuu stadin slangia ja yhdeksi kuuluisimmista lauseista on muodostunut: "Mä skodaan aina ku mulla on paikka". Muualla Suomessa lause on ymmärretty todella usein väärin, jotain tyyliin: "Aina kun mulla on paikka, mä teen maalin", vaikka lauseen tarkoitus on todellisuudessa eri.
Kiben tehot HIFK:ssa runkosarjassa:
405 peliä, 140 maalia, 103 syöttöä, = 243 pistettä, +55, 159 jäähyminuuttia
Kiben tehot pudotuspeleissä HIFK:ssa:
35 peliä, 12 maalia, 2 syöttöä, -8, 6 pim
Ja kaverin kanssa sovittiin, että ensi kaudella teemme elämysmatkan Sveitsiin katsomaan, kun Kibe pelaa. Jos vain rahaa on tarpeeksi. Muuten haluan nähdä Kiben pelaavan ensi kaudella!
Ja luotan siihen, mitä olen täältä ja muualta saanut kuulla, että Kibe lähtee.
Kiitos Kibe näistä vuosista ja onnea tuleviin koetuksiin. Mun HIFK:hon olet aina tervetullut!