Kimanttia Podcast – asiaa maailman parhaasta jääkiekkosarjasta

• 148 385
  • 599

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat. NHL - Suomipelaajat
Sinänsä ajankohtaan sopi tuo historia hyvin, mutta menihän se nyt aivan liian pitkäksi monologiksi. Puolet tuosta ja samaan aikaikkunaan tiivistettynä kaikki nuo seriesit ja Canada cupit ja World Cupit olisi riittänyt.

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
Moi palstaveljet, itte en ole enää kuunnellut tätä, mutta sen verran kiinnostelee, että onko ees vähän Antti antanut rapaa ystävälleen Patelle ?

Shane Falco

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sunnydale Razorbacks, Washington Sentinels
Ei kait Dion Phaneuf pelannut vielä 2004 World cupissa vai kuulinko väärin vaan.
Sama särähti omaan korvaan. Tuo Mäkisen muistama taklaus todellisuudessa kyllä ajettiin ja pienen kaivelun jälkeen taklaajana oli Robyn Regehr, eikä siis tuolloin hyvinkin nuori poikanen Phaneuf.

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat. NHL - Suomipelaajat
Moi palstaveljet, itte en ole enää kuunnellut tätä, mutta sen verran kiinnostelee, että onko ees vähän Antti antanut rapaa ystävälleen Patelle ?
Tuli siinä kommentti, että on vähän musta pekka ja, jos ei lähde niin Kakko tilalle. Ja taisi jopa sanoa, ettei ole 5-5 pelissä paljoa annettavaa tällä hetkellä.

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Ei kait Dion Phaneuf pelannut vielä 2004 World cupissa vai kuulinko väärin vaan.

Huono jakso, Kimanttia taso on tippunut kyllä, harmi.
Dion katseli turnausta kotisohvalta.
Elorannan päätyyn kolannut oli napsun hurjempi taklaaja Robyn Regehr. Jäi vaivaamaan heti kun pudotti Phaneufin nimen, toivoin että olisi lopussa korjannut mutta pettymys jäi.

Oli kyllä erikoinen jakso. Välillä mietin että onko Mäkinen vetänyt jotain, sen verran "kuumeisesti" tykitti näitä historiafaktoja. Taisi kuitenkin olla vain ideat vähissä ja hirveä stressi päällä kaikesta.

KP oli tässä jaksossa täysi sideshow-Bob.

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yritin kuunnella Antin historiikkia, mutta ei pystynyt kuin puoli tuntia ja siinäkin oli paikoin tekemistä. Aika kova kyllä, että vetäiseen tuollaisen monologin itsekseen, kun podcast-kamu odottelee hiljaa Ameriikoissa. Antti kun ei ole mielestäni tarinaniskijänä kovinkaan kummoinen, niin höpöttäminen alkaa vaan pidemmän päälle vituttamaan. Harmi kyllä, pidin aikoinaan ohjelmasta aika paljonkin.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Olen ehkä sitten tässä asiassa hieman oppositiossa, mutta pidin tuosta historiakatsauksesta kovastikin. Olen toki näitä samoja tarinoita kuunnellut ja lukenut ennenkin, mutta ihan kivasti tuo 40 minuuttia meni siitä huolimatta, vaikka jutut pitkälti tuttuja olivatkin. Nämä tarinat kiinnostaa, ja olihan tuolla turnauksella aikanaan valtava merkitys. Se turnaus kun on edelleen Kanadassa kovasti tapetilla, ja Paul Henderson on siellä kansallissankarin asemassa.

Useasti kun näkee jotain Hockey Kanadan mainoksia, niin siellä Gretzkyn, Lemieuxin, Orrin, Howen ja Messierin seassa se Hendersoninkin naama pyörii.

Onhan tuo aikamoista katsoa tuota yli 50 vuoden takaista jääkiekkoa. Sanotaan nyt vaikka näin, että silloin aika paljon pienempi määrä urheilullisuutta riitti, että maailman eliittitasolla pystyi pärjäämään. Näkeehän sen noista jätkistä, että noita pyöriteltäisiin 10-0 varmaan nykyajan SM-liigassakin, mutta senkin edestä sitten omasivat kykyä väkivaltaan ja hakkaamiseen.

Jotenkin kuvaavaa tuolle ajalle, että tuossa 8. pelissä oli ihan viittä vaille, ettei yksi Kanadan pelaaja lyö tuomaria täyden voiman kirvesiskulla koko mailalla. Siis käytännössä on ihan sekunnin päässä, että käynnistää tuomarin pahoinpitelemisen. Onneksi tämä peli on nyt sen verran jo sentään mennyt terveempään suuntaan, että tuollainen "good old canadian hockey" on ymmärretty jättää sinne historian roskapönttöön pölyttymään, minne se kuuluukin.

Viimeksi muokattu:

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Minä pidin myös tuosta historiikista (vaikka pari asiavirhettä siellä olikin) ja olisin voinut kuunnella enemmänkin esim. samanlaiset kattavat yksinpuhelut muistakin turneista, kanada cup, world cupit jne. Ja kyllä jutut oli tuttuja, mutta mielellään niitä kuulee varsinkin kun kertoja itse on innostunut.

Fishstick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Islanders
Aika raskasta taas oli ne hetket kun peli peliltä luetellaan maalintekoaikoja ja maalintekijöitä mutta ymmärrän että Mäkisen sukupolvelle Summit Series oli varmasti kova juttu.
Ehkä kuitenkin nämä historian tunnit voisi Antti toteuttaa kesätauolla erillisenä sisältönä yksinään, niin ettei tuhlaa Timosen aikaa näihin.

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Itselläni on kyllä jäänyt tämä podcast kokonaan. Alkukaudesta pari ensimmäistä jaksoa tuli kuunneltua, sekä Kurrin jakso. Nyt viime viikolla tuli työmatkalla kuunneltua kun ei muuta ollut, mutta podcast olikin muuttunut kauden aikana junnulätkävalmennuspodiksi. Kuuntelin kuitenkin loppuun, mutta ei kyllä herättänyt kuunteluintoa tälle viikkoa. Joko tämä podcast alkaa olemaan tiensä päässä, tai on palattava takaisin perusasioiden äärelle, eli änäriin. Puhukoot niistä junnukoutsauksista ja Mäkisen pojan kyynärpäistä jossain muissa asiayhteyksissä.

Olipa jäätävän kova jakso :o Siis... varmaan paras podcast-jakso mitä olen koskaan kuullut.

Hieno tarina myös Elorannasta. Kävi tuuri, että vastassa oli just joku never heard Phaneuf, eikä esim. Robyn Regehr. Mikkohan olisi kuollut sinne.

Timoselta kova linjaus, että Suomen hyökkäys kestää vertailun mihin tahansa muuhun maahan tässä Four Nationsissa. Ja kyllä minä tiedän, että Suomella on ihan saatanallinen kasa Hart Trophyjä, pistepörssin voittoja, MVP-palkintoja, moninkertaisia Stanley Cup-voittajia ja ykköskentän All-Stars pelaajia ihan nelosketjun miehiä myöten, mutta silti pikkuisen laittoi pohdituttamaan.

Viimeksi muokattu:

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huomaa, että olemme erilaisia. Itse pidin valtavasti tuosta jaksosta, meni ajaessa se vajaa historiatunti ihan "huomaamatta"!

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Joko tämä podcast alkaa olemaan tiensä päässä, tai on palattava takaisin perusasioiden äärelle, eli änäriin. Puhukoot niistä junnukoutsauksista ja Mäkisen pojan kyynärpäistä jossain muissa asiayhteyksissä.
Niin, itsekään en noista asian ohi menevistä aiheista pidä, mutta faktahan on se, että kyseessä on Mäkisen ja Timosen podi, jota tekevät harrastuksenaan. Eli voivat ihan rauhassa puhua junnukoutsauksista ja pitää politiikkanurkkaustaan, jos itse niin haluavat.

Eli ”puhukoot junnukoutsauksista ja Mäkisen pojan kyynärpäistä jossain muissa asiayhteyksissä” sijaan suosittelen, että ”kuuntele podcastia, jossa ei puhuta em. aiheista”. Niin olen itsekin tehnyt. Kuuntelen Kimanttia pätkittäin sieltä täältä, mutta säännöllinen kuuntelu on jäänyt.

Arts

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, TPS, TUTO-Hockey
Kuuntelijoita on monesta eri lähtökohdasta. Itse olen entinen peluri ja nykyinen koutsi ja itseäni kiinnostaa paljonkin myös nuo junnukoutsiasiat ja lisäksi tilastot ja jääkiekon historia aina ollut lähellä sydäntä.

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Niin, itsekään en noista asian ohi menevistä aiheista pidä, mutta faktahan on se, että kyseessä on Mäkisen ja Timosen podi, jota tekevät harrastuksenaan. Eli voivat ihan rauhassa puhua junnukoutsauksista ja pitää politiikkanurkkaustaan, jos itse niin haluavat.

Eli ”puhukoot junnukoutsauksista ja Mäkisen pojan kyynärpäistä jossain muissa asiayhteyksissä” sijaan suosittelen, että ”kuuntele podcastia, jossa ei puhuta em. aiheista”. Niin olen itsekin tehnyt. Kuuntelen Kimanttia pätkittäin sieltä täältä, mutta säännöllinen kuuntelu on jäänyt.
Joo, juurikin näinhän se menee, että ei ole pakko kuunnella jos ei halua. Harmittaa vain, kun podcastia mainostetaan asialla maailman parhaasta jääkiekkosarjasta, jota se ensimmäisillä kausilla olikin ja podcast kuului itselleni vakiokalustoon työmatkojen ja lenkkien kaveriksi. Nyt kuitenkin keskustelu on muissa aiheissa ja tasoero niihin alkupään jaksoihin on mielestäni valtava. Ehkä tässä sitten on vain itse kasvanut ulos tästä podista, tai podcast on suunnattu nykyään laajemmalle kuulijakunnalle, niin paljon änäriä seuraavana en enää saa podcastista samaa viihdykettä kuin aiemmin.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harmittaa vain, kun podcastia mainostetaan asialla maailman parhaasta jääkiekkosarjasta, jota se ensimmäisillä kausilla olikin ja podcast kuului itselleni vakiokalustoon työmatkojen ja lenkkien kaveriksi. Nyt kuitenkin keskustelu on muissa aiheissa ja tasoero niihin alkupään jaksoihin on mielestäni valtava.
Meinaatko siis, että Kimanttia ei enää yleisesti ottaen sisällä asiaa maailman parhaasta jääkiekkosarjasta?

Enkä nyt tarkoita tätä tuoreinta, kun siinähän nyt sanottiinkin heti että tauon aikana menevät maajoukkuekiekon teemalla.

Kyllä mä olen aika paljon NHL-puhetta ihan viime aikoinakin sieltä vielä kuullut, vastahan pari viikkoa sitten koko yli 2-tuntinen oli täyttä NHL:ää eli ensin tunti Rantasen treidiä perinpohjin ja siihen Parkkilan änäri-läpikäynti datan avulla.

Ja muutenkin.

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Meinaatko siis, että Kimanttia ei enää yleisesti ottaen sisällä asiaa maailman parhaasta jääkiekkosarjasta?

Enkä nyt tarkoita tätä tuoreinta, kun siinähän nyt sanottiinkin heti että tauon aikana menevät maajoukkuekiekon teemalla.

Kyllä mä olen aika paljon NHL-puhetta ihan viime aikoinakin sieltä vielä kuullut, vastahan pari viikkoa sitten koko yli 2-tuntinen oli täyttä NHL:ää eli ensin tunti Rantasen treidiä perinpohjin ja siihen Parkkilan änäri-läpikäynti datan avulla.

Ja muutenkin.
Tuossa aiemmassa viestissä totesinkin, että tälle kaudelle kuuntelu on omalta osaltani jäänyt. Kauden kaksi ensimmäistä jaksoa olivat hyviä, mutta kuunnellessani podia seuraavan kerran, ensimmäiset 10-20 minuuttia olivat junnulätkää ja politiikkaa, niin oma kiinnostukseni lopahti. Sen jälkeen kuuntelin Kurrin vierasjakson joka oli hyvä, mutta viime viikolla taas oltiin junnulätkässä ja kotikuulumisissa, jotka eivät hirveästi itseäni kiinnosta, kun henkilöt eivät kuulu lähipiiriini. Silloinkin jakso jäi kesken.

Podcastin alku on aina tärkein ja jos siinä puhutaan sellaisesta asiasta, joka ei kiinnosta, niin mielestäni on helpompi hypätä seuraavaan podcastiin, jossa puhutaan siitä asiasta, mitä oletat podcastia avatessasi kuulevankin, kuin ruveta kelailemaan että tuleeko sieltä jotain mielenkiintoistakin asiaa. Ehkä itselleni on sattuneet juuri ne jaksot tällä kaudella kuunteluun, missä puhutaan junnulätkästä, valmentamisesta, politiikasta ja vuosilomareissuista ja muut jaksot on sitten olleet täyttä asiaa. Tarkoitukseni ei ole mollata Mäkistä tai podia itsessään, ainoastaan kertoa syyt miksi tämä podi ei enää itselleni toimi ja mitä en jatkossa välttämättä ainakaan jakson alussa haluaisi kuunnella.

Tuota

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canes
Tuossa aiemmassa viestissä totesinkin, että tälle kaudelle kuuntelu on omalta osaltani jäänyt. Kauden kaksi ensimmäistä jaksoa olivat hyviä, mutta kuunnellessani podia seuraavan kerran, ensimmäiset 10-20 minuuttia olivat junnulätkää ja politiikkaa, niin oma kiinnostukseni lopahti. Sen jälkeen kuuntelin Kurrin vierasjakson joka oli hyvä, mutta viime viikolla taas oltiin junnulätkässä ja kotikuulumisissa, jotka eivät hirveästi itseäni kiinnosta, kun henkilöt eivät kuulu lähipiiriini. Silloinkin jakso jäi kesken.

Podcastin alku on aina tärkein ja jos siinä puhutaan sellaisesta asiasta, joka ei kiinnosta, niin mielestäni on helpompi hypätä seuraavaan podcastiin, jossa puhutaan siitä asiasta, mitä oletat podcastia avatessasi kuulevankin, kuin ruveta kelailemaan että tuleeko sieltä jotain mielenkiintoistakin asiaa. Ehkä itselleni on sattuneet juuri ne jaksot tällä kaudella kuunteluun, missä puhutaan junnulätkästä, valmentamisesta, politiikasta ja vuosilomareissuista ja muut jaksot on sitten olleet täyttä asiaa. Tarkoitukseni ei ole mollata Mäkistä tai podia itsessään, ainoastaan kertoa syyt miksi tämä podi ei enää itselleni toimi ja mitä en jatkossa välttämättä ainakaan jakson alussa haluaisi kuunnella.
Minua ei pätkääkään kiinnosta Mäkisen rouvan ruoat, valmennukset tai lapset. Onneksi on vaihtoehtoja.

Gemondo

Jäsen
Mä taas tykkäsin tästä uusimmasta, ainakin ekasta puolikkaasta sillä loppuun asti en ole vielä kerennyt kuuntelemaan. Ja nimenomaan siitä syystä että puhutaan jostain muusta kuin niistä ajankohtaisista NHL-asioista. Ne samat päivänpolttavat jutut kun kuulee noin tusinasta muustakin podcastista. Ja samasta syystä vierasjaksotkin ovat kimanttia. Eikun timanttia.

Pääsääntöisesti pidän Kimanttia-podcastista paljonkin, mutta vähän ihmetyttää, että jos yhteistyökumppanille on luvattu, että otetaan kolme kuulijakysymystä per jakso, niin järjestään tunnutaan "joo no ei nyt sitten tällä kertaa, sori"-kuittauksella ne ohittavan. Ei minulla mitään numerodataa ole siitä monestiko niin on käynyt enkä minä tiedä mikä se tarkka sopimus on, mutta kiinnittäkääpä muutkin huomiota tuohon, niin voitte kertoa, että onko tässä ajatuksessani mitään perää. Ei välttämättä ole.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy