Kim Hirschovits - Flopin/gladiaattorin paluu Nordikselle

  • 599 410
  • 1 637

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Tota kysymystä pitää ensi kaudella kysyä Nielikäiseltä, jos onnistuu Narri-paidassa maalin tekemään? Tosin, seiska-Pasi ei nyt varmaan mikään HIFK-fani olekaan, mutta on ainakin julkisesti narri-faneja solvannut.

Narreihin juu luulin viimeiseksi menevän, mutta eiköhän ole kohta haukkunut kaikki paikat, pelaajat, kannattajat, joten omasta kuormastahan syö. Onko muuten missään Loudgeissa kuulunut UTJ:n paluusta? Luulisi, että sen jälkeen tippuu nimi tai pari ja itse ainakin odotan kokemusta, enkä niinkään ketään tulevaisuuden potentiaalia.
 

ifkforever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näihin "pelaaja tekee vaan duuniaan" -juttuihin ylipäänsä haluaisin todeta että lätkänpelaaja ei ole samanlaisessa duunissa kuin raksajätkä....
Minulle henk. koht. oikein voittaminen tarkoittaa sitä että "me" voitamme. Me tarkoittaa HIFKiä, hifkiläisitä, stadilaisia, punasydämiä. Joukkoon ei mahdu rahan perässä juoksevia juudaksia tyyliin hirso.
Siihen kuvioon ei juudakseet kuulu.

Pelaaja kun nyt kuitenkin tekee nykyään duuniaan pelatessaan,,,, ainoa ero vaan, että "raksajätkä" tekee paskempaa jälkeä ja huonommalla liksalla, eikä tarvi välittää kuka rakennuksen virheet jäljiltään korjaa.... luultavasti 65-vuotiaaksi saakka ;-)

Ja kun tuo seurauskollisuus ei pidemmän päälle oikein tuo taloudellista tulevaisuutta.

Olihan se lähellä ettei IFK:sta lähtenyt muitakin peruspilareita liikenteeseen parisen vuotta sitten paskan liksatarjonnan takia...

"Juudas oli opetuslasten rahakukkaron haltija = Pentti Matikainen"
 

Carlos

Jäsen
Kyllä näköjään päivä päivältä yhtä enemmän harmittaa ja vituttaa Hirson paluu. Ensimmäisinä päivinä en oikein edes suostunut ajattelemaan asiaa. Nyt tämänkin viestin jälkeen on aivan pakko lähteä kapakkaan.

Hassua sinänsä, mutta itsellä ihan samat fiilikset. Alunalkaenkin olen varmasti ollut yksi kriittisimmin suhtautuvia tänne kirjoittajia Narson suhteen, mutta kuluneet päivät eivät ole parantaneen tilannetta yhtään. Päinvastoin, samoin täällä päivä päivältä yhä vähemmän maistuu tuon narripellen paluu.

Pitäköönkin huolen ettei tao ensi kaudella kilpilogoa samoin kuin narrin naamaa maalin tehtyään (-vaikka tuskin niitä montaa edes tulee). Se on jo oikeasti häväistys Hifkiä kohtaan.

Sääli vaan että taisi mennä narson loppukausi niin vituiksi hevoslandiassa, että ei ole mitään toivoa sopparista ison veden taakse. Vaihtaiskohan Blues sen vaikka ämpärilliseen kiekkoja? Tai pelkkään ämpäriin. Myöskin ämpärillinen kiekkoja ilman ämpäriä ja kiekkoja käy.
 

#76

Jäsen
Minulla on tämän lystin yhtenä maksajana oikeus ajatella koko hommaa näin tunteenomaisesti. Jos joku muu viilipyttynä on valmis maksamaan pelkästään siitä ilosta että taululla lukee pelin päätyttyä HIFK- Vieras 5-0 välittämättä mistään muusta, niin hyvä niin. Tosin silloinhan voisi ihan pelkkä teksti-tv riittää.
Uskon hallissa olevan useita itseni kaltaisia, jotka eivät osaa nimetä seuran A-junnuja ja menevät halliin viihtymisen kannalta. Haluan nähdä hyvä tasoisen jääkiekko-ottelun. HIFK:n voitto on piste iin päälle, mutta hävitty hyvä peli on parempi kuin voitettu huono peli.

Näen, että pelaajalla on täysi oikeus valita työnantajansa halukkaiden joukosta omin perustein, olivat ne sitten maantieteelliset, rahalliset, uraa edistävät tai jotkin muut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka jatkoaikalaisista HIFK -faneista muka pystyisi pelaamaan jokereissa, tekemään maalin ja tuulettamaan...
...Itselläni olisi suuria vaikeuksia edes pelata rakastamassani joukkueessa, jos tiedän siellä olevan tollaisia Hirson kaltaisia pelaajia.

Oliskohan meillä molemmilla ja muillakin aika vaikeaa, koska osaaminen on vähän alemmalla tasolla. Häh?
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Hiukan malttia sentään...

Pitäisiköhän Hakki laittaa roikkumaan jaloista hallin kattoon pelipaitansa viereen, kun se kävi huoraamassa Reippaassa !
Hieman ajatusta mukaan: kuka poisti Hakin joukkueesta ja nosti tilalle Postimies "Hukkaa Housunsa" Kry-Korvin - täysin oikein: Myyrä Matikainen. Kaikkien aikojen IFK-sentteri poistettiin Kiekko-Riettaaseen tyhjimmän nurkissa pyörijän tieltä, minkä maailma on nähnyt Rainer Riskun jälkeen.

Hakki voi olla mitä muuta tahansa, mutta ei oman pesän likaaja kuten Hiirus, Tumppu Ruutu tai Pelle Peltonen. Kukin viimeksi mainituista kolmesta pysyköön poissa.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo haastattelu viime viikolla paljasti sen, että Hirso ajattelee ainoastaan itseään ja pelaisi vaikka P-Korean Kimin henkilökohtaisessa takapihan jengissä, jos siitä tarpeeksi maksetaan.

Sinunhan se pitäisi olla viimeinen ihminen arvostelemaan miestä siitä, että katsoo oikeudekseen ansaita tässä elämässä mahdollisimman paljon rahaa. Niin minäkin tekisin mieluummin kuin uhraisin elämäni tämän apinalauman edessä nöyristelyyn. Ennen toistaiseksi viimeistä HIFK-kauttaan Hirso oli jatkuvasti kannattajien hampaissa. Rumaa tekstiä tuli tämäkin palsta täyteen. Sitten kun pelit alkoivat kulkea, hetken ajan jengi jaksoi taas pitää omansa puolta.

Ei jätkät, ei pelaajilta voi vaatia suhteetonta omistautumista joukkueelle jos kannattajatkaan eivät pidä oman jenginsä pelaajien puolta. Enkä nyt tarkoita kritiikitöntä suhtautumista pelaajien suorituksiin vaan ihan vaan yleistä hyväksyntää ja kannustusta vastamäessäkin.

Liian herkästi keskustelu karkaa siihen "XXX hiuksista vittuun" osastolle ja tarttuu kanssakirjoittajiin kuin neekerisankkeri satamassa.

Esimerkkinä viime kauden joukkueesta: Korhonen (meren mutaa), Kovanen (kädetön taidelasihintti), Kuhta (palopostipuukäsipeiliintuijottelija), kaikki ulkomaalaiset (vitun huonoja), Pikkaraiset (alhainen rotta&ylimielinen "NHL-stara"), Lundell (vienyt IFK:lta mestaruudet kaudesta 02 lähtien), Laakkonen (kuopiolainen mikkihiiri), jne.

Periaatteessa viime kauden joukkueesta olisi kannattajien mielestä voinut poistaa kaikki muut pelaajat paitsi Petrellin. Ai niin, ja Karalahden jos olisi pelannut ja vaikka lähtiessään oli "hidas, ylimielinen läski".
 
Viimeksi muokattu:

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Hakki voi olla mitä muuta tahansa, mutta ei oman pesän likaaja kuten Hiirus, Tumppu Ruutu tai Pelle Peltonen. Kukin viimeksi mainituista kolmesta pysyköön poissa.

Suosittelen kyllä sullekin ajatusta mukaan. Tuomo Ruutu, ikäluokkansa yksi maailman lahjakkaimmista, hänelle ei luvattu peliaikaa liigassa, ja naapuri lupasi. Kukaan pelaaja ei tuossa tilanteessa olisi jäänyt kasvattajaseuraansa, sillä noin lahjakas kaveri menee hukkaan, jos ei saa jo 17-18 vuotiaana miesten pelejä vyölleen. Ja miten kävi, ai niin, kauden ensimmäinen peli, ja vielä paikallispeli kotona, kuka narripelaaja teki hattutempun? Olihan HIFK:lla ns nimekäs nippu tona vuonna, mutta silti OMALLE huippulahjakkaalle kiekkoilijalle pitää tarjota pelipaikka, muutakin kuin 5-sentteri.
 

scholl

Jäsen
Sinunhan se pitäisi olla viimeinen ihminen arvostelemaan miestä siitä, että katsoo oikeudekseen ansaita tässä elämässä mahdollisimman paljon rahaa.

Miksi minun?

Uskon hallissa olevan useita itseni kaltaisia, jotka eivät osaa nimetä seuran A-junnuja ja menevät halliin viihtymisen kannalta. Haluan nähdä hyvä tasoisen jääkiekko-ottelun. HIFK:n voitto on piste iin päälle, mutta hävitty hyvä peli on parempi kuin voitettu huono peli.

Ihmettelen miten joku voi viihtyä jos tappio on tulossa tai tulee. Herää kysymys, että onko kyseessä henkilö, joka ei kannata mitään joukkuetta, jos lopputulos on ihan sama. Itse olen sitä mieltä, että oli peli kuinka huonoa tahansa niin lopputulos ratkaisee. Ns. vaikeuksien kautta voittoon ja sen jälkeen voi huokaista helpotuksesta. Tappio taas vituttaa joka kerta yhtä paljon, kun autolle lontustelee.

Asunnonostajan kannalta lienee aivan yks hailee onko taloa ollut rakentamassa Tuppurainen vai Tappurainen vaiko peräti Juri Virosta.

Minulle henk. koht. oikein voittaminen tarkoittaa sitä että "me" voitamme. Me tarkoittaa HIFKiä, hifkiläisitä, stadilaisia, punasydämiä. Joukkoon ei mahdu rahan perässä juoksevia juudaksia tyyliin hirso.

Jos ja kun joukkue on tärkeämpi kuin yksittäinen pelaaja niin jos puhutaan ei-omista junioreista kasvaneista pelaajista niin silloin kannattajalle lienee aivan yks hailee onko pelaamassa ollut Tupparainen vai Tappurainen vaiko peräti Jiri Tsekeistä. Hyvä pointti sinulta, mikä perustelee ulkkarikiintiöiden poistamisen tarpeen loistavasti.

Niin. Jokaisellahan on oikeus valita kriteerit, ketä vihaa ja ketkä kuuluvat joukkoon "me". Ja seura on kuitenkin suurempi kuin yksittäinen pelaaja. Mietitäänpä vaikkapa Pasi Nielikäistä. Varmasti kusipäisin ihminen IFK:ssa 2000-luvulla. Ihmiset suorastaan vihasivat häntä, kun siirtyi seuraan, mutta sille ei voinut mitään, kun Pentti kerran oli hänet hankkinut. Ei saanut peliaikaa ja pilasi pukukoppielämän ja onneksi tavallaan siis savustettiin häntä koipienvälissä ulos. Sitä herkullisempi tilanne on nyt, kun hän taapertaa Jokereissa. Joku perusteli hankintaa sillä, että mies on korkeintaan 1/90 osa joukkueesta. Tietysti joku voi ulkopuolisena ihmetellä, että miksi noin pienen osuuden miestä ylipäätänsä tarvitsee hankkia - varsinkin, kun hän mitä ilmeisimmin pilaa ilman melko pian kopissa, mutta se ei ole meidän murheemme, vaan keskitykäämme hurraamaan paikallispeleissä sille, että ko. tavara ei ole enää Nordiksella. Siinä mielessä joku Hirschovits on aika kevyttä kamaa vittuilumielessä, kun verrataan, mitä landelta potentiaalisesti voi olla saatavilla, mutta ymmärrän toki, että Hirso voi ärsyttää jotain yhtä paljon kuin em. tavara.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieman ajatusta mukaan: kuka poisti Hakin joukkueesta ja nosti tilalle Postimies "Hukkaa Housunsa" Kry-Korvin - täysin oikein: Myyrä Matikainen. Kaikkien aikojen IFK-sentteri poistettiin Kiekko-Riettaaseen tyhjimmän nurkissa pyörijän tieltä, minkä maailma on nähnyt Rainer Riskun jälkeen.

Hakki voi olla mitä muuta tahansa, mutta ei oman pesän likaaja kuten Hiirus, Tumppu Ruutu tai Pelle Peltonen. Kukin viimeksi mainituista kolmesta pysyköön poissa.

No joo. Tarkoituksena oli vittuilunomaisesti kuitata, että kyllä Hakkikin pystyi pelaamaan muualla, kuin IFK:ssa. Toiset kun tuntuvat olevan sitä mieltä, että seurauskollinen ei pelaa kuin IFK:ssa. Ei vaikka savustettaisiin.

Olen syntynyt 70-luvun alussa, joten älkää pelätkö, etten osaisi arvostaa Matti Hagmanin peliesityksiä. Ja Hakin siviilielämä on sitten Hakin oma asia.
 

Animal

Jäsen
eli "Hjalliksen poika"-lempinimellä viime vuosina tutuksi tullut ja legendaarisista lausahduksista kuten "Mulla on jokerinmuotoinen sydän.", "Täällä Ilmalassa on aina ollut mun ainoa todellinen koti." etc tuttu Kim "Narri" Hirschovits on valittu HIFK:n uudeksi kapteeniksi.

Onnee.

Ei vittu. Jotain rajaa nyt saatana, oli syyt narrivisiittiin mitkä tahansa.

Paskin mahdollinen valinta.

Hyvä Kojo, Tomppa and the boys!
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
"Tänä vuonna tehdään paljon duunia."

Uskomatonta kuinka latteata porukkaa näissä lausunnoissaan voi kiekkoväki olla.

Judaksen kultarahat on taas kasassa, joten syytä on duunin myös maistua.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei olisi itselleni tullut mieleenkään nimittää Kimiä joukkueemme kapteeniksi Jokerit-episodi(e)n jälkeen. Kapteenin valinnan ilmeisesti suoritti Kari Jalonen, eikä joukkue, mitä pidän varsin erikoisena. Noh, eipähän Killellä enää ole turhia paineita.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Huh, eipä olisi ihan ensimmäisenä tullut mieleen, että nimenomaan Hirso valitaan. Liekö jonkinlainen sitouttamis- tai motivointikeino?

Toivotaan parasta, pelätään pahinta.
 

Jason Bourne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers
Ei olisi itselleni tullut mieleenkään nimittää Kimiä joukkueemme kapteeniksi Jokerit-episodi(e)n jälkeen. Kapteenin valinnan ilmeisesti suoritti Kari Jalonen, eikä joukkue, mitä pidän varsin erikoisena. Noh, eipähän Killellä enää ole turhia paineita.

Herättäähän tämä ristiriitaisia tunteita alussa, mutta olen täysin samaa mieltä Kibestä. Nyt ei ainakaan niitä kuuluisia paineita pitäisi olla. Tosin, tietysti "A" tulee varmaankin Kiben taakaksi.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ei haittaa että Hirso valittiin kapuksi, ei ollenkaan. Sen sijaan vähän häiritsee, jos Nokka on valinnut kapteenin. Sen kuvan tuosta saa:

"Kun valitsemassa on henkilö, joka on entinen kovan luokan pelaaja ja arvostettu huippuvalmentaja, niin kuin koko valmennusjohtokin, niin ei voi olla muuta kuin erittäin otettu"

Tämähän vaihtelee varmaan ihan joukkuekohtaisesti, mutta yleensä käytäntö on mun käsittääkseni että pelaajat valitsee keskuudestaan kapun.

Mun silmissä kapteeniksi oli 3 vaihtoehtoa. Kuhta, Hirschovits tai Petrell. Ehkä Jalonen tämän myötä yritti todistaa kiivaimille faneille (joita ainakin Jatkoaika tuntuu olevan täynnä), että #44 ei ole juudas, petturi ja palkkasoturi. Tiedä sitten.

Mä oon ainakin henkilökohtaisesti unohtanut koko Hirson visiitin Jokereihin. Penan lähdön myötä alkoi jossain määrin uusi aikakausi ja varmasti Kim Hirschovits huokaisi helpotuksesta, kun sai palata kotiin.

P.S. Pelottaa jo nyt ajatella kuinka paljon lokaa saan niskaani Hirschovitsin puolustamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
No jaa... Ei ollut kyllä minun makuuni tämä valinta, mutta luotetaan Jaloseen... Paras vaihtoehto olisi minun mielestäni ollut Lennu, mutta näillä mennään!
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Eihän tuossa ole mitään kummallista, että Kojo/valmennusjohto on valinnut kapteenin. Enpä tiedä yhtään tapausta, jossa pelaajisto olisi itse suoraan valinnut kapteenin. Toki heiltä saatetaan kysyä asiasta, mutta eihän se ny niiden asia oo päättää. Baxter ainakin itse päätti, että Kuhta / Murray olivat kapteeneina viime kaudella.

Minun mielestäni Hirso on oikein hyvä kapteeni HIFK:lle ensi kaudelle ja miksei vielä sitä seuraaville. Varakapteenit ovat varmaan Kuhta/Hank/Lennu.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Kyllä tässä on pulla pureskeltavaksi, mutta voi olla, että valinta tuntuu myöhemmin hyvältä. Hirso on henkisesti erittäin vahva kaveri. Tiedotetaankohan tänään lisää uutisia?
 

-Mazzi-

Jäsen
Kaveri joka on lyönyt nyrkillä rintaan, kun on tehnyt maalin Jokeripaidassa ja Jokereille niin valitaan HIFK:n kapteeniksi. Käsittämätön valinta. Kyllä siellä olisi ollut parempiakin ehdokkaita kuten Hank Pikkarainen, Lennu Petrell, Luttinen tai vaikka Pesonen.

Kiitokset Nenälle.
 

Jason Bourne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers
Kaveri joka on lyönyt nyrkillä rintaan, kun on tehnyt maalin Jokeripaidassa ja Jokereille niin valitaan HIFK:n kapteeniksi. Käsittämätön valinta. Kyllä siellä olisi ollut parempiakin ehdokkaita kuten Hank Pikkarainen, Lennu Petrell, Luttinen tai vaikka Pesonen.

Kiitokset Nenälle.

Älä nyt liikaa kiittele KJ:iitä joka ketjussa. Ei ole vielä mitään aihetta, katsotaan vasta sitten kun kausi on kunnolla saatu käyntiin.

Ymmärrän kyllä vallan hyvin mistä syystä Kimin valinta herättää ristiriitaisuutta. Koen hänen olevan kaikesta huolimatta hyvä liideri, sekä kentällä että sen ulkopuolella.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Aika jännä tosiaan antaa kapun jämät jätkälle joka ei oo IFK:n oma poika. Koska Hirso menetti sen aseman silloin kun meni Jokereihin, voi tulla takaisin IFK:hon pelaamaan ja niin tulikin, mutta ei ole enää oma poika. Hirso on nyt ulko- ifk pelaaja, samalla tavalla kuten joku muukin hyvä pelaaja joka tulisi hifkiin.

Ensimmäinen penailu uudelta IFK:lta.

Miksei vaikka Petrell olisi voinut olla kapteeni, mutta miksi tuo v.tun Hirso, joka on yhtä IFK kuin Kankaanperä tai Janecky.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös