Sinunhan se pitäisi olla viimeinen ihminen arvostelemaan miestä siitä, että katsoo oikeudekseen ansaita tässä elämässä mahdollisimman paljon rahaa.
Miksi minun?
Uskon hallissa olevan useita itseni kaltaisia, jotka eivät osaa nimetä seuran A-junnuja ja menevät halliin viihtymisen kannalta. Haluan nähdä hyvä tasoisen jääkiekko-ottelun. HIFK:n voitto on piste iin päälle, mutta hävitty hyvä peli on parempi kuin voitettu huono peli.
Ihmettelen miten joku voi viihtyä jos tappio on tulossa tai tulee. Herää kysymys, että onko kyseessä henkilö, joka ei kannata mitään joukkuetta, jos lopputulos on ihan sama. Itse olen sitä mieltä, että oli peli kuinka huonoa tahansa niin lopputulos ratkaisee. Ns. vaikeuksien kautta voittoon ja sen jälkeen voi huokaista helpotuksesta. Tappio taas vituttaa joka kerta yhtä paljon, kun autolle lontustelee.
Asunnonostajan kannalta lienee aivan yks hailee onko taloa ollut rakentamassa Tuppurainen vai Tappurainen vaiko peräti Juri Virosta.
Minulle henk. koht. oikein voittaminen tarkoittaa sitä että "me" voitamme. Me tarkoittaa HIFKiä, hifkiläisitä, stadilaisia, punasydämiä. Joukkoon ei mahdu rahan perässä juoksevia juudaksia tyyliin hirso.
Jos ja kun joukkue on tärkeämpi kuin yksittäinen pelaaja niin jos puhutaan ei-omista junioreista kasvaneista pelaajista niin silloin kannattajalle lienee aivan yks hailee onko pelaamassa ollut Tupparainen vai Tappurainen vaiko peräti Jiri Tsekeistä. Hyvä pointti sinulta, mikä perustelee ulkkarikiintiöiden poistamisen tarpeen loistavasti.
Niin. Jokaisellahan on oikeus valita kriteerit, ketä vihaa ja ketkä kuuluvat joukkoon "me". Ja seura on kuitenkin suurempi kuin yksittäinen pelaaja. Mietitäänpä vaikkapa Pasi Nielikäistä. Varmasti kusipäisin ihminen IFK:ssa 2000-luvulla. Ihmiset suorastaan vihasivat häntä, kun siirtyi seuraan, mutta sille ei voinut mitään, kun Pentti kerran oli hänet hankkinut. Ei saanut peliaikaa ja pilasi pukukoppielämän ja onneksi tavallaan siis savustettiin häntä koipienvälissä ulos. Sitä herkullisempi tilanne on nyt, kun hän taapertaa Jokereissa. Joku perusteli hankintaa sillä, että mies on korkeintaan 1/90 osa joukkueesta. Tietysti joku voi ulkopuolisena ihmetellä, että miksi noin pienen osuuden miestä ylipäätänsä tarvitsee hankkia - varsinkin, kun hän mitä ilmeisimmin pilaa ilman melko pian kopissa, mutta se ei ole meidän murheemme, vaan keskitykäämme hurraamaan paikallispeleissä sille, että ko. tavara ei ole enää Nordiksella. Siinä mielessä joku Hirschovits on aika kevyttä kamaa vittuilumielessä, kun verrataan, mitä landelta potentiaalisesti voi olla saatavilla, mutta ymmärrän toki, että Hirso voi ärsyttää jotain yhtä paljon kuin em. tavara.