alla oleva teksti on KJ-ketjusta
Sen verran pitää Hirsoa kommentoida, että Hirso on se pelaaja, johtohahmo, ja pala joka vie HIFK:n mestaruuksiin - tai siis pitäsi olla asemansa ja palkan mukaan. Ennen täällä pidettiin Kuhtaa sellaisena, mutta kaikki retardit eivät ole ymmärtäneet, että mestaruuteen asti menevän joukkueen tärkeimmäksi pelaajaksi ei hankita K. Kuhtaa, kuten poikkeuksetta HIFK:ssa ansaituin tuloksin on tehty. Urpot on kutsuneet kaveria palopostiksi ja ties miksi ymmärtämättä, että HIFK:n johto on hankkinut ylipäätänsä paskaa rakennusmateriaalia menestykseen, K. Kuhdan tehdessä sitä mitä parhaiten osaa eli maaleja ja tsemppiä. Itse olen uskonut, että Hirsossa kaikesta huolimatta on piilenyt se potentiaali isoihin tekoihin varsinkin, kun viime vuonna napsahti pörssin ykköstilakin. Mukaellen JHagin tyylisesti aikamiespojista ja marttakerhoista ilkeästi Hirsosta, että tämä löysä kaveri, joka lähettää kaverinsa pomojen puuheille joutuessaan myyntiuhkan alle ja lätisee siitä vielä säälittävästi aviiseissa, ei ole henkisesti näyttänyt pystyvänsä johtohahmoksi ja isoksi syömähampaaksi, vaan HIFK on samassa tilanteessa kuin aina aiemmin. Joku Hirson saunakaveriklubi väittää toista. Nyt positiivista on hyökkäyksen muunlainen leveys, joka tuo maaleja hyvään tahtiin ja pitää meitä pinnalla.
Olen tyytyväinen, että Jalonen on penkittänyt Hirsoa nyt ainakin parissa pelissä viime viikkojen aikana. Uskon edelleen Hirsoon ja toivon, että jotain kovuutta saataisiin tuon pääkopan sisälle. Pahalta kumminkin näyttää. Siis jatkossa en aio syytellä Hirsoa veteläksi lussuksi, kun ei HIFK menesty ja pleijareissa on ne kiikaritehot, vaan nostan katseeni kohti johtoa. Tällöin Hirso ei yksinkertiasesti ole SE pelaaja, kuten ei Kuhtakaan ole ollut aiemmin. Jos tänä vuonna ei Hirsossa tapahdu kehitystä, niin Hirson johdolla ei voi lähteä ensi kauteen. Tällöin tapahtuisi taas iso virhe joukkueen rakennuksessa.