Mainos

Kiltti joulupukki... -05

• 9 731
  • 100

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Antony Beevorin kirja Taistelu Kreetasta on jostain syystä vieä lukematta ja ostamatta, joten ehkä joulupukki voisi tuoda joulumieltä sotakirjallisuuden muodossa tänäkin vuonna.

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiva pukki!

Tahtoisin kaiuttimet+subbarin, jotka voin kytkeä läppäriini, jotta musiikin kuuntelusta voisin tehdä nautinnon myös naapureilleni, enkä vain itselleni kuulokkeiden avulla.

Ai niin. Jos pääsisin kaikki tentit läpi niin olisi ihanaa.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Itselle:
-uusi tosi magee matkaluuri
-Nahkamies Charge Ti
-palkankorotus

Muille:
-Tepsille pari Pelimiestä
-Suomeen kunnon talvi

Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Tarvitsen vaan uuden rahapussin, entisestä vetelee kolikkopuoli viimesiään.

Jokereihin Bill Stewart ja vanavedessä Sasha Lakovic, jos ei muuta nähtävää niin...

krobbe

Jäsen
Evenuel kirjoitti:
En ole ollut kovin kiltti tyttö tänä vuonna, mutta yrittänyt olen kovasti. Toivoisin kuitenkin, että voisit järjestää niin, ettei meidän isännän tarvitsisi olla joulua töissä, vaan voitaisiin viettää yhdessä kunnon joulu.

Olisi minulla vielä yksi toinenkin toive. Jos perheenlisäystä saisi, niin se olisi mahtavan upeeta!

Lepää tarpeeksi ja syö hyvin, että jaksat sitten kiertää kaikki kodit. Jouluaattona nähdään!

~ Evenuel ~

P.S. Jos nuo ei onnistu, niin tuo ainakin siskolle vapaa-aikaa, siskon lapsille jokin hauska, kehittävä lautapeli ja minulle uusi koti.

Voi kuinka herttaista, tässä on nainen kultaisella sydämellä, toiveetkin ovat juuri sellaisia kuin unelmieni naisella tulee olla. Toiveissa on otettu huomioon elämän oikeat arvot ja unohdettu turhanpäiväinen materialismi.

Rauhaisaa ja Onnellista Joulua nimimerkille evenuel!

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Digiboksin ja Canal + ni sit mun elämä on täydellinen

girlzilla kirjoitti:
Mutta sanokaapa te, mitä 19-vuotias poika haluaa lahjaksi? On kovin innostunut pokerin peluusta ja näin kylläkin kalliita mutta aika makeita juttuja Fredalla, pokeripöytä jossa pelimerkit jne. Huono idea?
Jos hän osaa lukea ja tykkää pokerista, niin Aki Pyysingin Pokerin Käsikirja olisi yksi vaihtoehto. Hintaa reilut parikytä euroa.

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jouluspöökke on siitä ikävä hemmo, että vaikka kaveri vetääkin melkoista hyväntekijän roolia, tekee hän sen täysin sinun kustannuksellasi. Perheelliset tietävät, että hemmo ei hommaa itse yhtään pakettia ja laskuttaa vielä illalla paikan päällä käymisestäkin. Ylihypetetty kaveri =).

Joulusta on skideille tullut ihan naurettava materialismin vuosittainen huipentuma. Valitettavan monessa näkemässäni perheessä homma on karannut totaalisesti käsistä. Joulun kulurakenne vanhemmilla on sitä luokkaa, että hirvittää. Tietokoneita, uusia urheiluvälineitä kasapäin (tietysti samoja kuin ammattilaisillakin, eihän skidit pärjää huonommilla), vimpan päälle merkkikledjut, taulutelkkarit, kännykät, uudet XBOXit ja pleikkarit peleineen ja päälle tietenkin dvd-leffat ja "normaalimmat peruslahjat". Ja jos joku toivelistalla hartaasti ollut sikahintainen tuote puuttuu, niin hyvä ettei älytön parku ala välittömästi vaikka huone on täynnä kamaa. Toki em. kuvaus on kärjistetty, mutta osittain valitettavan totta tänä päivänä.

Juuri tästä syystä joulu on menettänyt ainakin minulle älyttömän paljon merkitystään. Aaton paras osio onkin ylivoimaisesti rauhallinen ja kiireetön ruokailu hyvässä seurassa. Tottakai lapsille joulun suurin anti on lahjat, mutta missä vaiheessa homma meni överiksi?

Toisaalta olen huono ihminen arvostelemaan kalliiden laitteiden hankintaa, kun itse kuitenkin tuppaan hankkimaan mieluummin hieman arvokkaampaa ja laadukkaampaa kuin perustauhkaa. Ehkä juuri siksi ärsyttääkin, kun monet nykyajan skidit eivät opi tässä hässäkässä tajuamaan millaisia summia vanhempansa latovat jouluna tiskiin. Puhumattakaan siitä, paljonko duunia niiden rahojen eteen on tehty. Mutta pitäähän sitä ostaa, kun kaikki muutkin saavat.

Vaikka lapsena/nuorena jouluna itse sainkin arvokkaitakin lahjoja ja välillä paljonkin, niin silti niitä saatuja tavaroita tuli arvostettua suunnattomasti ja kohdeltua erityisen varovasti jotta kestävät. Nykyään kalliitkin romppeet ovat kulutuskamaa ja voivat olla viikon kuluttua joulusta jo säleinä.

Jep - joululahjoja en ole vielä yhtään ostanut. Kauppaan käy kuitenkin tie ennemmin tai myöhemmin. Ja tuskin sieltä halpojen lahjojen kanssa tulee lähdettyä. Kauhea mussutus ja sitten itse tekee kuitenkin toisin. Pahvi mikä pahvi.

Edit: Ai niin - kaiken nassutuksen keskellä unohtui ne omat toiveet... äkkiseltään am. ajatuksia tulee mieleen:

Ei-materiaalista ainakin:
- Toive siitä, että yksi proggis menisi suunnitelmien mukaan, jotta PIIIITKÄ duuni ja odotus ei mene hukkaan
- Että yksi omaan elämään liittyvä toinen asia selkiytyisi piakkoin

Materiaalisella osastolla:
- Joku asiallinen tyylikäs ohuempi villapaita duuni/yms -käyttöön
- Itse itselleni ostaen uudet "juhlakengät"
- Uudet gripit rautamailoihin

Viimeksi muokattu:
Mitä joulu olisi ilman Remeksen Ilkan uusinta jännäriä. Douglas Adamsin viisiosainen Linnunrata-trilogia samoissa kansissa on myös pakko saada, on sitä niin paljon kehuttu.

Sitä vähän epätavallisempaa lahjatoivetta edustaa suksipaketti. Olen viimeksi hiihtänyt joskus 7. luokalla. Tässä saa kyllä vielä jännittää, pääseekö niitä suksia testamaan muualla kuin hiihtotunnelissa.

Suklaata saa myös ostaa.

T. Vintiö

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Aloitan toivomalla kaikille suomalaisille valkeaa joulua - kunhan sitä lunta ei nyt ihan metritolkulla tule.

Itselleni toivoisin jotain mielenkiintoista kirjaa (mielummin tietopuolelta). Leffa tai pari olisi myös mukava yllätys mutta tokkopa niitäkään pukinkonttiin eksyy. Ja, kun olen perso makealle niin suklaata, mielellään laadukkaita konvehteja ja sellaista pari kiloa.

Ja, jos nyt rakas pukki oikein kunnolla innostut niitä lahjoja minulle jakamaan niin tuo iltojeni ratoksi pelikonsoli.

Kiitollisena ja kiittäen,

vlad.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos nyt puhutaan hengen ja materian taistelusta, niin eiköhän se nyt aikuiselle ihmiselle ole kohtuullisen selvä, kumpi siinä voittaa. Materia tietenkin.

Ei vaan, kyllä minulle tärkeintä joulussa on yhdessäolo, hyvä ruoka ja leppoisa meininki. Tämän ketjun tarkoitus oli vain heitellä kehiin omia (materialistisia) toiveitaan, kuten meikäläisen hedonistiset sukat, suklaa ja kirja ovat. Ei siinä mitään, jos joku toivoo rauhaa ja vapaa-aikaa, mahdollisia kai nekin ovat, mutta eivät ehkä käärittävissä Puuha-Pete -paperiin.

Omat jouluni eivät ole koskaan olleet kulutuksen riemujuhlaa. Toki rahaa on palanut niin minulla kuin porukoillanikin, mutta 90-luvun työttömyysjaksosta johtuen painottui meidän perheen joulunvietto yleensä yhdessäoloon ja ajatusten rauhoittamiseen. Ruuasta ei tingitty kuitenkaan ja sekös sopi minulle. Viime vuosina on kuitenkin porukoittemme tulotaso sen verran kohonnut, että nuoremmat sisarukseni ovat päässeet osallisiksi monesta sellaisesta asiasta, joista me vanhemmat lapset vain haaveilimme. Tiedä sitten, onko tuo hyvä vai paha. Itse kuitenkin arvostan näin jälkikäteen sitä, että perheessämme pystyttiin nauttimaan joulusta ilman ylenpalttista tavaroiden paljoutta asuessani vielä kotona. Ei minulle jäänyt katkeruutta mistään tavaroista, koska en yksinkertaisesti osannut edes kaivata niitä. Jonkun pienoismallin ja Aku Ankan jättikirjan kun sain, oli ilo ylimmillään. Sitten vain sarjis kainaloon, suklaata kyytipojaksi ja sohvan pohjalle.

Haluaisin opettaa myös omalle lapselleni sen, mitä itse opin. En toki siten, että jättäisin hänelle jotain ostamatta, vaan siten, että lahjojen keskelläkin voisi päällimmäiseksi muistoiksi lapsuuden ja nuoruuden jouluista jäädä yhdessäolo, joulurauha ja lepo.

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vaikka täällä kuinka huudetaan realismin perään näiden lahjatoiveiden kanssa, niin itselläni on tällainen epärealistinen toivomus: Löytyisipä ihminen silittämään vaatteeni. Mitään en niin paljon vihaa kuin paitojen (ja housujen) silittämistä. Jaksan jopa imuroida ja luututa lattioita puhumattakaan tiskaamisesta, mutta tuo silittäminen saa vain karvani pystyyn.

Niin, ja jos sitä silittäjää ei löydy, niin voisitko pukki keksiä aivan uuden muodin, jossa ryppyiset vaatteet ovat ns. "in"?

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Itsekin olen oppinut ottamaan jouluaaton enemmän fiilisten kannalta.

Pienempänä oli aina karmeat täpinät koko päivän siitä, mitä illalla lahjapaketeista paljastuukaan. Laatikoiden syöntiin oli vaikea keskittyä, kun paketit nököttivät kuusen alta.

Mutta "siitä nyt on jo aikaa" (ah, ihana, rakas Riesen-mainos!). Jouluna on mukava tavata sukulaisia, varsinkin isovanhempia, kun he vielä ovat läsnä. Parasta on kuitenkin se kiireettömyys. Aamuisin ei tarvitse herätä kello 0620 kouluun. Voi valvoa myöhään, kun seuraavana aamuna ei ole kiirettä. Lisäksi aattona on uskomaton tunnelma. Varsinkin, kun käy illalla hautausmaalla perinteisellä kynttiläkeikalla, ja on kevyt lumisade. Sellaista rauhallisuutta ei muina päivinä tunne.

Itse saan lahjoja suuremman tyydytyksen siitä, että voin antaa jollekin toiselle jotain, mistä hän todella ilahtuu. Olen enemmän antaja- kuin ottajatyyppi.

Mutta toki myös saaminen on mukavaa. Jos pukki jotain tuo, niin toivottavasti vaikkapa
- pieni usb-muistitikku
- jazz-cd:itä
- Taistelutoverit -reeveeree-boksin
- mitä tahansa historiakirjallisuutta

Tässäpä näitä tärkeimpiä.

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
-Hyvä kirja tai kaksi
-Riittoisa kinkku joulupöytään
-Raha olis kiva
-Autosta voisit tehdä vihdoin ongelmattoman

Ja kiitos pukki, ei suklaata yhtä rasiaa enempää. Mitä vähemmän suklaata, sitä vähemmän tulee sitä suklaata syötyä.

En kyllä keksi mitään lahjoja, ihan perussettiä saa luvan olla.

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Torsti kirjoitti:
Ja kiitos pukki, ei suklaata yhtä rasiaa enempää. Mitä vähemmän suklaata, sitä vähemmän tulee sitä suklaata syötyä.

Hehe, hyvä kun muistutit näistä "ei tätä pliis"-jutuista. Älköön minulle tuotako yhtään spray-deodoranttia! Viime- ja toissajouluisetkin ovat vielä osittain käyttämättä, stickiä ja roll-onia tulee käytettyä mutta spräytä niin vähissä määrin, että jos sitä taas tulee, hukun niihin kaikkiin pulloihin.

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Parahin pukki, olisi mukavaa jos antaisit meikäläiselle säkillisen anteeksiantoa että joulu menisi sovussa ja ilman vitutuksen tunnetta.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Siis päästä meidät pahasta ja anna kenkää tolvaselle. Tolvaselle video vaikka Lukko-Hifki sarjasta viimekauden pleikkareista, ettei ihan tyhjin käsin jää.

Idän ihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, sympatiaa KalPalle
Lahjatoiveeni:

- Suklaata iso kasa
- Pari uutta DVD:tä
- Rahaa

Muita toiveita jouluun liittyen:

- Hyvä ruoka
- Lunta (kun sitä ei vielä ole ainakaan täällä päin)

Siinäpä tärkeimmät.

Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Hyvä Joulupukki...

Toivoisin sinulta:

- Kaksi juuttisäkkiä
- Pari vahvaa ja pelotonta miestä
- Kaksi menolippua huitsinnevadaan

------> Uusi valmentaja Lukolle ja samalla myös uusi pelaajakoordinaattori.

Itselleni toivoisin:

- Uuden puhelimen, koska vanha alkaa oikeasti olla tiensä päässä
- Jotain hyvää suklaata
- Autoon olisi kiva saada "vähän" paremmat musiikkilaitteet

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Jukan takahiukset kirjoitti:
Hyvä Joulupukki...

Uusi valmentaja Lukolle ja samalla myös uusi pelaajakoordinaattori.

-vie ainakin vanhat mennessäsi, jos et JT:n toivomusta voi toteuttaa.

Itselle
-lottovoitto, 2-5 miljoonaa €
-lapaset

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Idän ihme kirjoitti:
Muita toiveita jouluun liittyen:

- Lunta (kun sitä ei vielä ole ainakaan täällä päin)

No tuo toive toteutui nopeammin kuin osasit uskoakaan. Tuota samaa toivon tänne Lounais-Suomeen.

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rakas joulupukki,

Tänä jouluna toivoisin löytäväni jonkun ihanan tytön, vaikka sellaisen, jonka kanssa juttelin eilen, paitsi että se ei saisi seurustella. Sitten haluaisin lunta ja pakkasta, jotta pääsisin hiihtämään. Lisäksi voisin ottaa rahaa, että pääsisin ostamaan niitä tavaroita, joita oikeasti tarvitsen, enkä saisi pitkiä kalsareita.

Klint Itäpuu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mä toivoin eilen jo joulupukilta että kun tulis jo sitä lunta kun siitä niin tykkään. Ja kato vittu minkä teki! Maa on valkoinen täälläpäin. Kiitos pukki, kiitos! Ja sittten jos seuraavaks sais vaikka sen ferrarin, henkilökohtaisen bordellin, alkoholia(tätä paljon kiltti pukki), Liput vittuun täältä pakkasesta! ja vielä vähän lisää alkoholia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy