Kiitos HIFK – Tässä ketjussa kiitetään ketä tahansa HIFK:n organisaatiossa

  • 165 993
  • 517

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Tän kun näkis, huomenna on Dyk heitetty vasempaan laitaan, Rantaviiksi kolmosparissa ja Paajanen kakkosen sentteri. Siinä kaikki muutokset.
No, koitan olla yltiöpositiivinen.
Muuten elämä on liian synkkää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Kiitos IFK - nyt ymmärrän miltä SaiPa ja Ässät kannattajista tuntuu.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulin, että HIFK:ssa olisi kuin olisikin nykyisin urheilupsykologi käytössä. Jo oli aikakin. Jokaisen pelaajan pitää toki sitten itse saada omat solmunsa viime kädessä ratkaistua, mutta hienoa, että seura on vihdoin herännyt henkisen puolen tärkeyteen ja tarjoaa joukkueelle resursseja.

Joten kiitos niille, jolle kunnia kuuluu!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kuulin, että HIFK:ssa olisi kuin olisikin nykyisin urheilupsykologi käytössä. Jo oli aikakin. Jokaisen pelaajan pitää toki sitten itse saada omat solmunsa viime kädessä ratkaistua, mutta hienoa, että seura on vihdoin herännyt henkisen puolen tärkeyteen ja tarjoaa joukkueelle resursseja.

Joten kiitos niille, jolle kunnia kuuluu!
Ihanko oikea urheilupsykologi vai Kiva-Harri viemässä pelaajia vuorotellen Linnanmäen peilisaliin?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kuulin, että HIFK:ssa olisi kuin olisikin nykyisin urheilupsykologi käytössä. Jo oli aikakin. Jokaisen pelaajan pitää toki sitten itse saada omat solmunsa viime kädessä ratkaistua, mutta hienoa, että seura on vihdoin herännyt henkisen puolen tärkeyteen ja tarjoaa joukkueelle resursseja.

Joten kiitos niille, jolle kunnia kuuluu!
No vihdoinkin! Tätä olen peräänkuuluttanut jo pitkään. IFK:lla tuntuu lähes joka vuosi olevan pitkä jakso, jolloin koko kollektiivilla on kuuppa jumissa. Josko siihen nyt saisi vähän apuja. Ja joo, kiitos!
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos Frank Moberg ja muut kaukaa viisaat IFK:n johtohenkilöt, jotka ymmärsivät olla ottamatta Harkimoa mukaan seuran toimintaan 80-luvun lopulla ja myöskin siitä, ettei Hartwall Arenaan koskan lähdetty vuokralaiseksi. Tänään kun sai taas lukea Harkimoiden ja venäläisten suhmuroinneista, niin voi jälleen kerran todeta, että meidän pelilliset ongelmat ovat lopulta aika kevyttä kamaa verrattuna naapurin sekoiluhin.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kiitos Frank Moberg ja muut kaukaa viisaat IFK:n johtohenkilöt, jotka ymmärsivät olla ottamatta Harkimoa mukaan seuran toimintaan 80-luvun lopulla ja myöskin siitä, ettei Hartwall Arenaan koskan lähdetty vuokralaiseksi. Tänään kun sai taas lukea Harkimoiden ja venäläisten suhmuroinneista, niin voi jälleen kerran todeta, että meidän pelilliset ongelmat ovat lopulta aika kevyttä kamaa verrattuna naapurin sekoiluhin.
Meidän pelilliset ongelmat on ollut pahempaa sekoilua, kun naapurilla. Muu toiminta toki kääntää kelkan meille. Meriitti tämä jo.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihanko oikea urheilupsykologi vai Kiva-Harri viemässä pelaajia vuorotellen Linnanmäen peilisaliin?

Mä alan oikeasti olla vähän huolissani susta. Älä oo ihan koko ajan tollanen kaikesta mariseva mörökölli.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mä alan oikeasti olla vähän huolissani susta. Älä oo ihan koko ajan tollanen kaikesta mariseva mörökölli.
Marina loppuu sillä hetkellä, kun tällä seuralla on joku muu suunta kuin nykyinen pienseuraksi SaiPojen ja Ässien kanssa. Tai sehän voi loppua jo vähän aiemmin, koska olen luvannut sinulle siirtyväni sinun seuraasi yltiöpositiiviseksi, jos ollaan TOP4 tällä kaudella. Koska se näyttää tällä hetkellä yhtä todennäköiseltä kuin narrien Liigan paluu niin nostan panoksia taas ja lupaan tällä puheella olla seuranasi yltiöpositiivisena 3 kuukautta. Nostatko omiasi ja lähdet meidän realistien leiriin kahdeksi kuukaudeksi sovitun kuukauden sijaan, jos/kun ei olla TOP4 (hymiö). Minun luotto siihen, että Tobias Salmelainen ja Ville Peltonen saavat IFKn pelaamaan mestaruudesta on täysi nolla. Näytönpaikkoja molemmille on annettu ihan riittävästi.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kiitos Frank Moberg ja muut kaukaa viisaat IFK:n johtohenkilöt, jotka ymmärsivät olla ottamatta Harkimoa mukaan seuran toimintaan 80-luvun lopulla ja myöskin siitä, ettei Hartwall Arenaan koskan lähdetty vuokralaiseksi.
Tästä tuli mieleen, että yhtiönsä kautta ex-Hartwall Areenasta nyt kiinnostuneen miljardööri Philip Anschutzin väitettiin olleen IFK:sta kiinnostunut 2000-luvun taitteessa. Moberg julkisuudessa kiisti tarjouksen. Tiedä sitten, mutta laajasti Anschutz shoppaili eurooppalaisia seuroja tuolloin.



Vaikka toiminta olisi varmasti saanut buustia ja vitutusketju olisi paljon lyhyempi, luulen että aika paljon IFK:n sielusta olisi menetetty pysyvästi muoville amerikkalaisomistuksessa, joten kiitos mikäli tällaiset tarjoukset on torpattu.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Kuulin, että HIFK:ssa olisi kuin olisikin nykyisin urheilupsykologi käytössä. Jo oli aikakin. Jokaisen pelaajan pitää toki sitten itse saada omat solmunsa viime kädessä ratkaistua, mutta hienoa, että seura on vihdoin herännyt henkisen puolen tärkeyteen ja tarjoaa joukkueelle resursseja.

Joten kiitos niille, jolle kunnia kuuluu!
Onko se sama tyyppi, josta pikku-Buffalo mainitsee tämän haastattelun loppupuolella? Toivotaan, että solmut, lukot, ketsuppipullot ja konjakkipullot aukeavat

 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marina loppuu sillä hetkellä, kun tällä seuralla on joku muu suunta kuin nykyinen pienseuraksi SaiPojen ja Ässien kanssa. Tai sehän voi loppua jo vähän aiemmin, koska olen luvannut sinulle siirtyväni sinun seuraasi yltiöpositiiviseksi, jos ollaan TOP4 tällä kaudella. Koska se näyttää tällä hetkellä yhtä todennäköiseltä kuin narrien Liigan paluu niin nostan panoksia taas ja lupaan tällä puheella olla seuranasi yltiöpositiivisena 3 kuukautta. Nostatko omiasi ja lähdet meidän realistien leiriin kahdeksi kuukaudeksi sovitun kuukauden sijaan, jos/kun ei olla TOP4 (hymiö). Minun luotto siihen, että Tobias Salmelainen ja Ville Peltonen saavat IFKn pelaamaan mestaruudesta on täysi nolla. Näytönpaikkoja molemmille on annettu ihan riittävästi.

Mulle vain ei avaudu, että kun ollaan vuosikaudet huudettu henkisen valmennuksen tarvetta ja nyt seurassakin on siihen vihdoin herätty, sun oli pakko tähänkin kohtaan heittää joku hassunhauska Kiva-Harri kommentti. Aika surullista, että luotto seuraa kohtaan on ihan jokaisessa asiassa noin alhaalla silloinkin, kun ollaan tehty oikeita asioita.

Minähän olen realisti, positiivisella twistillä vain. Olen tälläkin kaudella antanut risuja yksittäisille pelaajille, joukkueelle, valmennukselle ja Salmelaisellekin, jos olet viitsinyt viestejäni lukea. En vain jaksa velloa negatiivisuudessa ja jätän usein kirjoittamatta, jos kaikki ajatukseni ovat vain pelkkää paskaa ja negatiivisia. Silloin pureskelen ajatukset omassa päässäni tai huudan vaikka tyynyyn itsekseni. Mulle on ihan sama, onko mulla joku veto päällä jostain tai olenko oikeassa vai väärässä. Mun elämääni sillä ei ole mitään merkitystä, enkä koe minkäänlaista häpeää, vaikka positiivisuuteni vaikuttaakin olevan joidenkin mielestä aivan harhaista ja osa kuvittelee, että mulla on jalat ihan kokonaan ilmassa. Kausi on edelleen kesken ja mulla arviojaksona on kokonainen kausi. Nytkin Niilo Halonen pelasi nollapelin ja palasi ns. rikospaikalle, vaikka hänkään ei mitään osaa ja pääkin on pehmeä. Kaikenlaista.

Sinänsä voin nostaa panoksia vedossamme vaikka loppuelämäkseni, mutta se olisi vain teennäistä paskaa, jos en aidosti koe voivani tai haluavani antaa kritiikkiä jostain. Jos haluan kritisoida, teen sen kyllä nytkin. Mielelläni keskustelen täällä ihan aidoista mielipiteistäni ja näkemyksistäni. En mä ole nytkään hirttäytynyt mihinkään mielipiteeseen ja voin vaihtaa positiiviset fiilikseni negatiivisiksi ihan milloin haluan. Ja vaihdankin, jos koen sen itse aiheelliseksi. Mutta en tee sitä ainakaan nyt, koska en aidosti koe, että mitään on vielä hävitty. Alku on ollut raskas ja yllättävänkin heikko, sen olen monta kertaa myöntänytkin, mutta onhan tässä tullut "ylimääräistä" mielenkiintoa seuraamiseen, kun saa katsoa, mitä tulee tapahtumaan. Ja määrittääkö koko paska alkukausi lopulta koko kauden menestyksen? Tällaista alkukautta ei koskaan aikaisemmin ole ollut, vaikka huonosti on ennenkin mennyt, joten tätä tarinaa on hyvin mielenkiintoista seurata. HIFK yllättää usein silloin, kun sitä vähiten odottaa ja pettää silloin, kun ei mitenkään pitäisi. Mieluummin toki olisin ilman tätäkin "mielenkiintoista kokemusta", mutta kun en voi itse asioihin vaikuttaa ja tämä alkukausi nyt meni näin, niin otetaan tästäkin kaikki kokemukset mukaan.

Onko se sama tyyppi, josta pikku-Buffalo mainitsee tämän haastattelun loppupuolella? Toivotaan, että solmut, lukot, ketsuppipullot ja konjakkipullot aukeavat


Koska HIFK ei ole mitään tiedotetta asiasta julkaissut, turha nostaa muidenkaan nimiä esille. Pahimmassa tapauksessa jotkut valopäät (et sinä) kääntäisivät sen niin, että on hänen vikansa, jos joukkueen peli sakkaa. Koska aina pitää löytää joku syyllinen. Mutta, Kiva-Harrista ei ole kyse, sen voin luvata.

Oli erinomainen haastattelu Tony Salmelaiselta toi Seuran juttu. Olen itse kuunnellut tota Elämän pelikirja-podcastia ja sieltä löytyy kaikkien kolmen (Buffalo, Tony ja Tobias) Salmelaisen haastattelut. Vahva kuuntelusuositus, sillä kaikilla oli paljon asiaa ja kaikki ovat fiksuja tyyppejä. Jokaisen tarina on myös hyvin erilainen. Muutenkin hyviä tarinoita entisiltä urheilijoilta. Siinä ei jargoniakaan jauheta, kun puhutaan muustakin kuin urheilusta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kiitän Tobias Salmelaista! Mykistävä suoritus. 20 peliä pelattu ja suoritus täydellinen floppi. Kohta kuullaan taas meriselityksiä ja korulauseita.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kiitän Tobias Salmelaista! Mykistävä suoritus. 20 peliä pelattu ja suoritus täydellinen floppi. Kohta kuullaan taas meriselityksiä ja korulauseita.
Nythän on sitten sen virallisen lausunnon aika. 20 pelin jälkeen jne.. tuloksen taakse pitää vaan nyt jaksaa uskoa ja tsempata säälipaikasta.
 
Suosikkijoukkue
Ranskan välieräjoukkue 1995, Leijonat 1988
Ensimmäinen kolmannes on pelattu, joten on kiitosten aika.

Kiitos Otso Rantakari! Jäät historiaan pelaajana, joka IFK:ssa tullaan muistamaan. Yksikään punanuttu Peter Aholan jälkeen ei ole kyennyt yhtä kokonaisvaltaisen flegmaattiseen ja välinpitämättömään jääkiekon pelaamiseen. Kiitos kun kävit, mutta älä tule takaisin!

Kiitos Tobias Salmelainen! Jatkat Fööni Matikaisen ja Tom här och nubondaksen viitoittamia perinteitä IFK:n joukkueen rakentamisessa vetämällä hommasi kokonaisvaltaisesti vihkoon. Mutta toisin kuin Pentti, et tarjoa edes camp-huumoria ja pakenet vastuutasi kuin virkamies erilaisten meriselitysten tai kuurupiilon taakse. Lähe menee vielä kun ehdit.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Kiitos Tobias Salmelainen! Jatkat Fööni Matikaisen ja Tom här och nubondaksen viitoittamia perinteitä IFK:n joukkueen rakentamisessa vetämällä hommasi kokonaisvaltaisesti vihkoon. Mutta toisin kuin Pentti, et tarjoa edes camp-huumoria ja pakenet vastuutasi kuin virkamies erilaisten meriselitysten tai kuurupiilon taakse. Lähe menee vielä kun ehdit.
Tuosta nimilistasta ei toki myöskään tule unohtaa Frank ”tavoitteenamme ei edes ole mestaruus” Mobergia. Vihoviimeistä maailmanlopun joukkoa kaikki tyynni.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Tobias Salmelaista on kiittäminen siitä, että HIFK on pudonnut alempaan keskiluokkaan ja sieltä nouseminen tulee kestämään vuosia. Ei ole mitään mikä todistaisi toisin.
 
Suosikkijoukkue
Ranskan välieräjoukkue 1995, Leijonat 1988
Tuosta nimilistasta ei toki myöskään tule unohtaa Frank ”tavoitteenamme ei edes ole mestaruus” Mobergia. Vihoviimeistä maailmanlopun joukkoa kaikki tyynni.
Aiheellinen huomio, Frankista tämän suuntauksen voi katsoa alkaneen. Kekäläinen kävi välissä nostamassa organisaation ammattimaiselle tasolle. Mutta koska menestyksellä ei ole IFK:lle niin väliä, haluttiin Pena romuttamaan Keklun aloittama hyvä työ ja palauttamaan organisaatioon Frankin perinteet.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Aiheellinen huomio, Frankista tämän suuntauksen voi katsoa alkaneen. Kekäläinen kävi välissä nostamassa organisaation ammattimaiselle tasolle. Mutta koska menestyksellä ei ole IFK:lle niin väliä, haluttiin Pena romuttamaan Keklun aloittama hyvä työ ja palauttamaan organisaatioon Frankin perinteet.
Tässä on hyvä pointti! Se olisi myös mielenkiintoista tietää mistä kumpuaa se Mopen, Kiffen, Koffen ja Karavaanarin ylimielisyys, sillä Kiffen pelaajana saavutettuja mestaruuksia lukuunottamatta, tässä on joukko sivustaseuranneita fanipoikia, jotka ottavat itselleen muiden kunnian. Ei ole tälle puupääporukalle missään vaiheessa valjennut, että IFK on pärjännyt aina urheilullisesti parhaiten, kun heidän roolinsa on minimoitu.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Tobias Salmelaista on kiittäminen siitä, että HIFK on pudonnut alempaan keskiluokkaan ja sieltä nouseminen tulee kestämään vuosia. Ei ole mitään mikä todistaisi toisin.
Tässä vaiheessa voimme valitettavasti vasta haaveilla alempaan keskiluokkaan pääsystä. Juuri nyt olemme puhtaasti alaluokkaa.
 

tmh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Viikingit
Tobias Salmelaista on kiittäminen siitä, että HIFK on pudonnut alempaan keskiluokkaan ja sieltä nouseminen tulee kestämään vuosia. Ei ole mitään mikä todistaisi toisin.
Eikä ole mitään mikä todistaisi tuon, ja väite pitäisi todistaa sen paikkansapitämättömyyden sijaan. Vaikka nyt näyttääkin todella harmaalta niin ylempi keskiluokka, mikä ei tietenkään ole riittävä tulos, on ihan realistinen tulos tällekin kaudelle parilla täsmähankinnalla. Ensi kauden joukkueen eteen riittää jumpattavaa mutta sopimuksia löytyy sekä kärkipelaajille että lupaaville nuorille.
Tarkoitukseni ei ole antaa mitään synninpäästöä Tobiakselle mutta usean top4-kauden ja yhden puolivälieräkauden jälkeen mikään ei viittaa siihen, että oltaisiin romahtamassa säälijoukkueeksi vuosien ajaksi. Ei, vaikka juuri nyt tilanne näyttää synkältä.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi kyllä hyvä että pääkaupunkiseudulle tulisi jääkiekon suhteen kilpailua. Nyt lehterit on täynnä kun muuta ei ole. Laiskuutta Hifk organisaatiossa tuloksena.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
mikään ei viittaa siihen, että oltaisiin romahtamassa säälijoukkueeksi vuosien ajaksi.
Liiga on ottanut askeleita eteenpäin viime ja erityisesti tällä kaudella. Samanaikaisesti me luisutaan toiseen suuntaan. Pelitavallisesti ja pelinopeudellisesti emme ole Liigan vaatimusten tasolla, brändi on tapettu, IFK ei ole suunnannäyttäjä vaan perässä hiihtäjä. Hallihanke on kuopattu samaanaikaan kun maakuntiin on tullut ja suunnitteilla suurempia halleja. Urheilujohtaja puhuu hevonpaskaa eikä reagoi ongelmiin koska ei ole tarvetta. Joukkue on rakennettu ala-arvoisesti, jopa me amatöörit näimme sen jo ennen kauden alkua. Tulevienkin joukkueiden rakentajat eivät tätä nähneet. Mitkä merkit mielestäsi viittaavat muutokseen kohti parempaa?
 

tmh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Viikingit
Liiga on ottanut askeleita eteenpäin viime ja erityisesti tällä kaudella. Samanaikaisesti me luisutaan toiseen suuntaan. Pelitavallisesti ja pelinopeudellisesti emme ole Liigan vaatimusten tasolla, brändi on tapettu, IFK ei ole suunnannäyttäjä vaan perässä hiihtäjä. Hallihanke on kuopattu samaanaikaan kun maakuntiin on tullut ja suunnitteilla suurempia halleja. Urheilujohtaja puhuu hevonpaskaa eikä reagoi ongelmiin koska ei ole tarvetta. Joukkue on rakennettu ala-arvoisesti, jopa me amatöörit näimme sen jo ennen kauden alkua. Tulevienkin joukkueiden rakentajat eivät tätä nähneet. Mitkä merkit mielestäsi viittaavat muutokseen kohti parempaa?
Hyvin pitkälti samaa mieltä näistä kohdista ja eritoten tuo halliasia ja brändin kuolemasta seurannut pelillisen identiteetin puuttuminen ovat isoja ongelmia tiellä huippujoukkueeksi, mutta en silti näe tulevaisuutta jossa IFK oikeasti sukeltaisi noin syvälle. Ei noita uusia hallejakaan nyt joka pitäjään ole nousemassa ja vaikka olisi niin eivät ne yhtäkkiä nostaisi maakuntien joukkueita kestomenestyjiksi.
Toki siitä lähivuosien tilasta jonka itse näen, ylempi keskitaso ja ajoittainen kärkisijojen haistelu, on vielä todella pitkä matka sinne missä pitäisi olla ja syyt siihen jo listasitkin. Lisäksi tietysti paikalliskamppailun puute ja ne tahot syvemmällä organisaatiossa joille "ihan ok" on tarpeeksi kunhan liput tekevät kauppansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös