Kiistelyä makuasioista

• 18 343
  • 225

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Nännimäinen
Makuasioista ei voi kiistellä.

Vain makuasioista voi kiistellä. Tosiasioista ei kannata.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Maple Leaf
Tosiasioista ei kannata.
Jokaisella on oma totuutensa, ei ole yhtä oikeata tosiasiaa.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Nännimäinen
Kumpaan kategoriaan väittämäsi kuuluu?

Makuasia, eli siitä voi, saa ja pitää kiistellä. Tämä on tosiasia.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Saatana! Varvassukat ovat lämpimämpiä kuin perus-putkimallit. Talvella varsin käyttökelpoiset.

Parmankinkkua ei saa laittaa pitsaan. Eihän siihen laiteta kolme tuntia jauhettua purkkaakaan. Samalta maistuisi tuo.

Sotaveteraaneja tänäpäivänä "sponssaamaan" aloittavat urheiluseurat yms. Perkeleen Enkelit ovat tekopyhiä paskiaisia.

Pieru ei ole ilmavaiva vaan hyvä harrastus.

Totuus on RY-muotoinen.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Designer
Kahvi muuten juodaan kahvina, ei sitä pilata sokerilla tai maidolla, kermasta puhumattakaan. Eihän kukaan laita maitoa mehuun tai sokeria olueen, joten miksi niitä pitäisi kahviin tunkea?

Pyh pyh.

Kahviin voi laittaa maitoa, sokeria, kermaa, kaakaota ja vaikkapa kaardemummaa. Kaikki toimivat. Jopa yhdessä tai erikseen.

Itse olen joskus tilannut semi-kuuluisaa drinkkiä, johon tulee mehua ja maitoa sekaisin. Mehu on tomaattimehu. Niin ja tulee siihen alkoholiakin.

Lisäksi mainitsen seuraavia toteamuksia:

1. Vihreä tee on parempaa kuin musta
2. Teehen kuuluu laittaa paljon sokeria.
3. Ismo Alanko on loistava muusikko
4. CMX:n tekstit ovat hyviä.
5. HPK on parempi, kuin Blues
6. Maksalaatikko on pahaa
7. Absintti on hyvää
8. Karjala on yksi parhaista suomalaisista lager-oluista
9. Kauniit ja Rohkeat on per*eestä
10. Idi Amin oli mielipuoli
11. Kevät on kivempi kuin syksy

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gagne
Saatana! Varvassukat ovat lämpimämpiä kuin perus-putkimallit. Talvella varsin käyttökelpoiset.

Lämpimyyteen tahi käyttökelposuuteen en ota kantaa, mutta minusta varvassukkia käyttää lähinnä heikkoitsetuntoiset nysvärit, joiden talouksissa kaikki vähääkään roskienvientiä tärkeämmät päätökset tekee rouva. Nämä tossun alla olevat onnettomat luuserit vastaanottavat nurkumatta kaikki rouvan suvun typerät joululahjat käyttäen niitä vain miellyttääkseen vaimoa. Todellisuudessa heitä vituttaa mm olemattomat varvassukat ja he vihaavat sydämensä pohjasta myös anopin ostamia kiljuvakuviollisia Black Horse kerrastoja, joita he saavat joka jumalan joulu.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Sistis
Kahviin voi laittaa maitoa, sokeria, kermaa, kaakaota ja vaikkapa kaardemummaa.
Varmasti voi, mutta ainakin meilläpäin pulla syödään ihan erikseen kahvin kanssa, ei kahvissa.

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti sampio
Eräs amk-opettajani kertoi järjestäneensä kerran sokkotestin jollain kurssillaan, kun ryhmän julleista osa oli kovin vannonut erottavansa kaikki yleisimmät kolamaut toisistaan. No, testissä kävi niin, että peräti yksi tunnisti Coca colan, kukaan ei osannut nimetä kaikkia, ja parhaimmaksi arvosteltiin joku halpisjuoma. Näin varmasti kävisi minulle ja monelle muullekin.

Pepsin ja Kokiksen erottaminen toisistaan ei vaadi edes maistamista, Pepsinhän nyt tunnistaa jo hajun perusteella, kokeilkaa vaikka. Kovat jätkät vetää Pirkan light kolaa, se on oikeasti pahaa.

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Viestin lähetti peruspata

Yksi perinteinen makukysymys on leivän päällisten järjestys. Siis juuston päällehän kinkut ja mahdolliset vihannekset tai kananmunan viipaleet asetetaan. Ja vielä kinkku kuuluu heti juuston jälkeen.

Siis Oikea Leipä rakennetaan näin:

1.Ruispala/reissari
2. Voita
(3. Maksamakkaraa)
4. Leikkele
5. Juusto
6. Rehut

Olkaa hyvä.

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Minun kohdallani musiikin saralta huomattua...
En voi sietää Van Halen-bändiä ! Minun mielestäni aivan liian yli-arvostettu yhtye. AINOA HYVÄ asia kyseisessä yhtyeessä mielestäni Eddie Van Halenin kitarointi, muu onkin sitten täyttä paskaa. Musiikki on jotenkin niin " steriiliä ", ylituotettua purkkaa. Ihan samaan kastiin kuuluu mm. Poisonin, Bon Jovin yms. kanssa. Meinasin revetä liitoksistani ja ratkesin räkäiseen nauruun, kun Van Halen mainitaan usein HEAVY-bändinä !!! Minusta bändi ei ole heavy-musiikkia nähnytkään ! Pikemminkin sopisi joillekin " humppalavoille ". HUH, jos HEAVY = Van Halen, niin kyllä ovat maailmankirjat sekaisin ! Minusta esimerkkejä heavy-bändeistä ovat mm. Black Sabbath, Metallica, Iron Maiden yms.yms. Ja täällä jonkun mollaama Scorpionskin on minusta hevimpää, kuin Van Halen ! Etenkin nimenomaan tuo ihan alku-aikojen tuotanto ja balladit pois-suljettuina. Ihan hirveää jööttiä koko Van Halen ja heidän coverinsakin aivan kamalia ! Cityltä tuli tänään heidän versionsa kappaleesta Dancing in the streets ja aivan floppi ! Olen aina inhonnut tuota versiota. Mick Jaggerin ja David Bowien versiossa kyseisestä kappaleesta on sentään " sitä jotain ", munaa niin sanotusti. Ja ovathan nuo miehet muutenkin PALJON ENEMMÄN ROCK, kuin koko Van Halen. Ainoa asia bändissä, joka edes muistutti heavyä, olivat alkuaikojen pitkät tukat... Myöskin ns. " Timantti-Daven " soolotuotanto IHAN KAMALAA !!! Just a gigolo yms... HUH, mitä p.tä sekin ! Eli tuli varmasti selväksi, etten pidä kyseisestä bändistä... Sorry vaan bändin diggarit ! Mutta kaikesta ei vaan voi, eikä tarvitsekaan pitää... Eli kiteytettynä: Van Halen EI OLE HEAVYÄ, pikemminkin steriiliä purkkapoppia, josta mummotkin voivat pitää ! Ja KITAROINTI AINOA hyvä asia koko bändissä ! Nyt pitää sitten kyllä pikaisesti hankkiutua eroon tuosta heidän lätystään 5150, joka joskus vuosia sitten MIELENHÄIRIÖSSÄ hankittu... ;-) HUH ! Ja tämäkin vuodatus nyt sitten vain MINUN henk.kohtainen mielipiteeni... No hard feelings-diggarit !!! :-)

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Viestin lähetti Redalert
Minun kohdallani musiikin saralta huomattua...
En voi sietää Van Halen-bändiä ! Minun mielestäni aivan liian yli-arvostettu yhtye. AINOA HYVÄ asia kyseisessä yhtyeessä mielestäni Eddie Van Halenin kitarointi, muu onkin sitten täyttä paskaa. Musiikki on jotenkin niin " steriiliä ", ylituotettua purkkaa. Ihan samaan kastiin kuuluu mm. Poisonin, Bon Jovin yms. kanssa. Meinasin revetä liitoksistani ja ratkesin räkäiseen nauruun, kun Van Halen mainitaan usein HEAVY-bändinä !!! Minusta bändi ei ole heavy-musiikkia nähnytkään ! Pikemminkin sopisi joillekin " humppalavoille ". HUH, jos HEAVY = Van Halen, niin kyllä ovat maailmankirjat sekaisin ! Minusta esimerkkejä heavy-bändeistä ovat mm. Black Sabbath, Metallica, Iron Maiden yms.yms. Ja täällä jonkun mollaama Scorpionskin on minusta hevimpää, kuin Van Halen ! Etenkin nimenomaan tuo ihan alku-aikojen tuotanto ja balladit pois-suljettuina. Ihan hirveää jööttiä koko Van Halen ja heidän coverinsakin aivan kamalia ! Cityltä tuli tänään heidän versionsa kappaleesta Dancing in the streets ja aivan floppi ! Olen aina inhonnut tuota versiota. Mick Jaggerin ja David Bowien versiossa kyseisestä kappaleesta on sentään " sitä jotain ", munaa niin sanotusti. Ja ovathan nuo miehet muutenkin PALJON ENEMMÄN ROCK, kuin koko Van Halen. Ainoa asia bändissä, joka edes muistutti heavyä, olivat alkuaikojen pitkät tukat... Myöskin ns. " Timantti-Daven " soolotuotanto IHAN KAMALAA !!! Just a gigolo yms... HUH, mitä p.tä sekin ! Eli tuli varmasti selväksi, etten pidä kyseisestä bändistä... Sorry vaan bändin diggarit ! Mutta kaikesta ei vaan voi, eikä tarvitsekaan pitää... Eli kiteytettynä: Van Halen EI OLE HEAVYÄ, pikemminkin steriiliä purkkapoppia, josta mummotkin voivat pitää ! Ja KITAROINTI AINOA hyvä asia koko bändissä ! Nyt pitää sitten kyllä pikaisesti hankkiutua eroon tuosta heidän lätystään 5150, joka joskus vuosia sitten MIELENHÄIRIÖSSÄ hankittu... ;-) HUH ! Ja tämäkin vuodatus nyt sitten vain MINUN henk.kohtainen mielipiteeni... No hard feelings-diggarit !!! :-)

Tsot tsot, mielipiteesi on väärä. Miten joku voi olla pitämättä Panamasta? En ymmärrä. Sitä paitsi heavy-musiikki on äääärimmäisen laaaaaaaaaaaaaaaaja käsite jos lasket sen alle niin Maidenin kuin Metallican. Väitän että Led Zeppelin on maailman ensimmäinen heavy eli suomalaisittain jytä-yhtye. Nykyisin se kuullostaa ehkä countryltä.

Itse taas en ole ikinä ymmärtänyt Iron Maidenia, koska yhtyeen musiikki on perseestä.
Kaiken lisäksi ne on vielä rumia, enkä voi sietää rumuutta. Se on sairaus.

JYTÄÄ!

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti zamuel
Pepsin ja Kokiksen erottaminen toisistaan ei vaadi edes maistamista, Pepsinhän nyt tunnistaa jo hajun perusteella, kokeilkaa vaikka. Kovat jätkät vetää Pirkan light kolaa, se on oikeasti pahaa.
Plääh. Väitän, että maun "paremmuus" on vahvasti sidoksissa visuaaliseen aistimukseen. Varmasti erotamme eri vivahteita juomista maistaessamme niitä vaikkapa suoraan pullosta, mutta kun kaikki juomat ovat yhtä viileitä ja samanlaisissa neutraaleissa laseissa, ei kovinkaan moni tunnista omaa suosikkijuomaansa. Ihmisen makuaisti ei ole yksinkertaisesti niin tarkka, tai ei ainakaan makumuisti.

Yli 25 asteen helteet ovat Suomessa liian kuuma keli. Kesällä tulisi olla tasaisen puolipilvistä ja sen verran lämpöä, että t-paidalla tarkenee.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Minä en pidä naisista joissa ei ole kuin luuta ja nahkaa, mielestäni myöskin rinnattomat parturit saisi lailla kieltää. Mikäli olisi mahdollista olisi suotavaa että sellaiset naiset jotka ovat täysi-ikäisiä pitäisi kesäksi pakko lihottaa vähintään 65 kg painaviksi . Varvas-sukat voi jumalauta, käyttävätkö miehet suomessa sellaisia ?

PS. Pipo bensiiniä odotellessa , vkretski !

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Noh, makunsa ja mielipiteensä kai kullakin... Eikä mielestäni voi sanoa, että joku mielipide OIKEA tai VÄÄRÄ. KAIKKI on jollain lailla oikeaa tai väärää... if you know what I mean... Niin ja täytyy sekin mainita, että itsekin kyllä inhoan musiikin ns. kategorioihin laittamista ja käsitteet ovat hyvin laajoja, kuten sanoit... Joillekin esim. Jari Sillanpää voi olla rock, toisille taas humppaa jne.jne... Näissäkin ihan henkilöstä itsestään kiinni, mihin tyylilajiin musiikin mieltää. OSITTAIN esim. Black Sabbathkaan EI minusta heavyä, osittain on... Riippuu biisistä. Muita esimerkkejä edellisessä viestissäni heavyksi kutsumastani musiikista on mm. DIO, Accept, Judas Priest, Megadeth, Helloween ym.ym.... Niitähän voisi jokainen listata loputtomiin oman makunsa mukaisesti. Noh, mutta se siitä... Makuasiat ovat makuasioita ja niistä turha alkaa sen kummemmin kinailemaan. Jokaisella oikeus omaan mielipiteeseensä. Itse nyt vain EN satu pitämään Van Halenistä, ja se siitä... Kuka taas pitää, niin pitäköön !! :-) Itselläni ei ainakaan TARKOITUS ollut olla ilkeä tai väittää juuri MINUN mielipiteeni olevan se oikea... Once again, no hard feelings !!! Ja vielä mukavat weekendit kaikille !! LIPS... :-) :-)

Kyle

Jäsen
Viestin lähetti veinikretski
Minä en pidä naisista joissa ei ole kuin luuta ja nahkaa, mielestäni myöskin rinnattomat parturit saisi lailla kieltää. Mikäli olisi mahdollista olisi suotavaa että sellaiset naiset jotka ovat täysi-ikäisiä pitäisi kesäksi pakko lihottaa vähintään 65 kg painaviksi .
Eikös Virossa ole tähän pulmaan ratkaisuksi keksitty, yli-halpa silikooni rintojen asennus? Tuohan se mukavasti elopainoa, kun pelkästään toinen rinta painaa sen pari kiloa.

Varvas-sukat voi jumalauta, käyttävätkö miehet suomessa sellaisia ?!

Ei saatana käyttääkö jossain maassa miehet tuollaisia? Suomessa en ainakaan ole nähnyt kuin naisilla.

viestin lähetti MR8
Siis Oikea Leipä rakennetaan näin:

1.Ruispala/reissari
2. Voita
(3. Maksamakkaraa)
4. Leikkele
5. Juusto
6. Rehut

Mulla on mennyt aina ja menee jatkossakin kohdat 4 ja 5 toisin päin. Lisäksi kerran vuodessa kun näkkileivän syön, niin reikäpuoli on aina alas päin.

Ps. Blondit häviää niin järjellisesti kuin ulkonäöllisestikkin yleisesti Bruneteille.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti kissankarva
Aspartaami ja muut keinotekoiset makeutusaineet ovat saatanan keksintöä. Niistä tulee maha kipeäksi ja ne ovat ihan satkun varmana muutenkin myrkyllisiä.

Jos jostakin tulee enemmän maha kipeäksi kuin Outox-juomasta niin terve. Kerran joku tyttö jakeli ko. juomaa, kun lähdin baarista kotiin ja luulin, että se on joku breeze-tyylinen juoma, jossa on viinaa, joten tempasin sen ehkä parilla huikalla huiviin. Sellaiset vatsanpoltot tuli, etten kerta kaikkiaan meinannut päästä kotiin.

Käsittämätöntä on se, että miten joku voi laittaa kebabia pizzaan. Siis kebab on aivan eri ruoka kuin pizza. Pizza italialainen, kebab turkkilainen ja kuten sanottua aivan eri tyyppisiä ruokiakin. Ei voi käsittää.

Toinen erikoinen juttu on andalucialaisten keskuudessa oleva tapa juoda whiskyä spritellä. Siis whisky DYC (tuttavallisemmin dick) ja sprite on ehkä maailman hirvein yhdistelmä.

Kolmantena tapana voisi mainita mattinykäsmäinen collegen tunkeminen housuihin. Mikäköhän siinä on, että asuste, joka ei ole aluspaita, pitää sinne tunkea. Tunkeekohan matti ja hänen hengenheimolaiset päällystakinkin housuihinsa.

Neljännen tavan on luonut toni nieminen. Itse näin aikoinaan 90-l alkupuolella, kun mies oli Trio Macissa pukeutuneena niin, että oli verkkari/tuulipuku sekä sellaiset oikeat kusiluistimet, missä on sellaiset hapsut sekä ei sukkia lainkaan. Itse olen jälkeenpäin huomannut, että maalla muutkin toimivat samalla tavalla.

Viidentenä voisi mainita nuorison tapa pitää pipoa sisällä. Siis en tiedä ovatko kaljuuntuneet vai onko pipo hiostanut niin pahasti, että se on tarttunut kiinni päähän. Kyseessä on jonkinlainen turbaanityylinen juttu, joka otetaan pois päästä ilmeisesti vasta, kun henkilö menehtyy. Hirveä fyysinen vastarinta syntyy siitä, jos pipopäille huomauttaa siitä, että päällysvaatteet kuuluisi jättää narikkaan tai että lakkia/myssyä ei kuulu pitää sisällä päässä. Omassa nuoruudessani densojen lisäksi pipoa käyttivät ainoastaan homot ja nörtit.

Kuudentena listalle pääsee legendaarinen keke rosberg -tyylinen korkea verkkolippis, jollaisia ne olivat 80-luvun alussa ennen kuin baseball cap -tyyli yleistyi. Nykyään pahimmat gängstätyypit käyttävät tuollaista keke rosberg tyyliä, mutta tosin niin, että lippis on pyöräytetty ensin onnenpyörässä ja vokaali on jäänyt ostamatta, koska lippis on yleensä aina vinossa päässä.

Tässä nyt muutama alkuun.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti scholl
Tässä nyt muutama alkuun.

Kaikkee sitä näkee kun vanhaksi elää - olen schollin kanssa joka kohdasta samaa mieltä.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti sampio
Plääh. Väitän, että maun "paremmuus" on vahvasti sidoksissa visuaaliseen aistimukseen. Varmasti erotamme eri vivahteita juomista maistaessamme niitä vaikkapa suoraan pullosta, mutta kun kaikki juomat ovat yhtä viileitä ja samanlaisissa neutraaleissa laseissa, ei kovinkaan moni tunnista omaa suosikkijuomaansa. Ihmisen makuaisti ei ole yksinkertaisesti niin tarkka, tai ei ainakaan makumuisti.

Cokista ja Pepsiä on vaikea olla erottamatta, sillä niiden makuero on huikea johtuen Pepsin makeudesta. Samoin vahingossa saatu laittijuoma meinaa saada aikaan sekä sydänkohtauksen että lätkäpelaajastailisen juoman sylkemisreaktion. Eli vaikea olla keinotekoisesti makeutettuja juomia tunnistamatta. Sen sijaan en tiedä, miten dieettijuomat erotetaan toisistaan, koska niistä puuttuu itselläni yksinkertaisesti riittävä kokemus. Sama juttu diibadaabamarkettien colien kanssa. Ei voi tietää, miltä ne maistuvat ellei ole niitä juonut.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Ghost

Jos juomapuolelle lähdetään, niin maitoa ei ole yksistään kulkenut suustani alas 15 vuoteen.

Itse sain viimeksi maitoa alas kevättalvella 1983. Ja väitän, että syynä oli peruskoulu. Sitä joutui juomaan vuosia joka päivä lounaalla sellaisen 2dl purkillisen, joten elimistö ei enää ottanut vastaan. Tuli sellainen ällötysreaktio ja koska maito oli ainoa juoma peruskoulussa niin seuraavat kuutisen vuotta söin ruokani kuivana (siis silloin, kun ylipäätänsä söin heidän ruokiaan).
Samanlainen juttu tapahtui maksalaatikon ja banaanin kanssa. Kumpaakaan ei ole enää pystynyt vetämään. Jägermeisteria tuli kanssa kerran Amerikassa juotua aika monta liian paljon, eikä ole enää voinut kuvitellakaan maistavansa.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Hartiapankki
POJAT VIRKKAAVAT ITSE PIPONSA.

Miellä oli muuten ala-asteella muistaakseni ½ vuotta pakollista naisten käsityötä pojille ja perseellehän se meni niinkuin arvata saattaa. Ompelukoneesta jostain syystä ei tullut koko setin ajan alempaa lankaa, joten kun piti tehdä joku penteleen ostoskassi (kuvittelivat varmaan, ettei kaupoissa myydä muovikasseja) niin ompeleet olivat aika hurjannäköisiä ja virkkaus onnistui sitä yhtä riviä, muttei sen enempää. No muutama viikko tuskailtiin virkkauksen kanssa kunnes paljastui, että lanka oli ilmeisesti jo useampi viikko aiemmin mennyt jostain pulpetin jonkun jalan ympäri ja koko järkyttävän oloinen virkkaushässäkkä piti lopulta purkaa. Kyllä täytyy sanoa, että jos noista virkkuupojista joskus miehiä kasvaa niin aika hazardiporukkaa sieltä tulee. Oikeat miehet eivät osaa virkata eikä ommella, eivätkä opi, vaikka haluaisivat. Homppeligeenit vain puuttuu.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Amerikkalaiset ovat viimeistaan nyt kiilanneet gourmet-maailman kiistattomalle ykkospallille! Domino's (vrt Pizzataksi)pikapizzaravintolan uusin hitti on

Cheeseburger pizza

En ole tutustunut, mutta tekis mieli, silla ma en voi tajuta miten pizza voi olla burger tai burger voi olla pizza.

On naa ylipainoset veitikoita!

scholl

Jäsen
Viestin lähetti axe
Löysien puolitangossa roikkuvien farkkujen luuli olevan huvittavan näköistä, kunnes nää keksi tehdä siitä väkisin ääneen naurattavaa ryhtymällä survomaan niitä farkkujensa lahkeita sukkien sisälle.

Täytyy sanoa, että harvoin olen nauranut niin kuin hetki sitten tuon jutun luettuani, mutta en oikein usko, että tuo on totta. Miten joku voi tehdä tuolla tavalla. Pelkääkö ne, että ne lahkeet menee pinnojen väliin fillarilla ajellessa? Mulla ainakin meni aikoinaan aina välillä farkut vähän rikki, kun meni fillarin ketjujen väliin tai tökkäsi eturattaaseen.

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Viestin lähetti scholl

Viidentenä voisi mainita nuorison tapa pitää pipoa sisällä. Siis en tiedä ovatko kaljuuntuneet vai onko pipo hiostanut niin pahasti, että se on tarttunut kiinni päähän. Kyseessä on jonkinlainen turbaanityylinen juttu, joka otetaan pois päästä ilmeisesti vasta, kun henkilö menehtyy. Hirveä fyysinen vastarinta syntyy siitä, jos pipopäille huomauttaa siitä, että päällysvaatteet kuuluisi jättää narikkaan tai että lakkia/myssyä ei kuulu pitää sisällä päässä. Omassa nuoruudessani densojen lisäksi pipoa käyttivät ainoastaan homot ja nörtit.

Pipo on hullun virka-asu. Itse en tähän ryhmään kuulu, pipoa käytän mutta en sisällä enkä kesällä. Sen verran hintelä kaveri olen, että on parempi olla huomauttelematta kyseisestä tavasta. Ei tämä tapa muutoin häiritse, lähinnä hilpeyttä herättää, paitsi pipo päässä syöminen. Etenkin jos ravintolassa istutaan ja vedetään evästä hattu päässä, perse sentään. Jos minä olisin ravintolan kokki, voisin tällätä kookkaan puukon pöytään ja vaatisin pipon poistoa ennen ruuan saapumista. Luulisi ihmisen sen verran arvostavan ruokaa ja sen tekijää että päähineen poistaa syömisen ajaksi.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti MikeM
Pizzaan kuuluu mozzarella, oliiviöljy, tomaattimurska ja Parman kinkku noin perusaineksina. Punaviini toimii hyvin tämän kanssa.

Ja ihan mitä muuta "jätettä" tahansa sopii pizzoihin laitella, kysykää vaikka pizzat Suomeen tuoneelta Adrianolta.

Tosin yhdellä kertaa pizzassa ei välttämättä ollut kuin muutamaa raaka-ainetta - kuten luetteletkin, mutta missään ei sanota etteikö pizzoihin saa (ja voi) käyttää vaikka mitä raaka-aineita lihasta kalaan ja kanaan muitakaan unohtamatta.

vlad.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy