- Munakoisotummempi-ihoisista
- Munakoisotummempi-ihoisista
Oma isäni käytti vähän vastaavaa termiä moittiessaan meitä kakaroita sotkuisista huoneista tms.Joskus kun isä on hieman maininnut nuoruusvuosistaan, raikuliajoistaan, hän on käyttänyt sanontaa:
- Oltiin kuin siat vatukassa.
Lähtemistä ja sen eri nopeuksia on kuvailtu monilla tavoilla: Kuin lehmä makuulta.. kuin palmun alta.. kuin Selänne siniviivalta.Kohta lähden kuin kuppa Töölöstä.
Evil kirjoitti:mutta jos joudun poistumaan "arvokkaammasta" seurasta vessaan, saatan sanoa käyväni puuteroimassa nenääni.
Tuo "puuterointi" on kyllä ollut meikäläisen kaveripiirissä turhankin laajassa käytössä jo vuosien ajan, nimenomaan miesten keskuudessa. Siihen on ehtinyt suorastaan turtua. Siis termiin, ei itse puuterointiin.Hauska juttu, sillä itse käytän tuota samaa nenän puuteroimis repliikkiä ja luulin olevani ainoa laatuani.
Tuo "puuterointi" on kyllä ollut meikäläisen kaveripiirissä turhankin laajassa käytössä jo vuosien ajan, nimenomaan miesten keskuudessa. Siihen on ehtinyt suorastaan turtua. Siis termiin, ei itse puuterointiin.
Ladata (A.Mertaranta).Potkaista/laukoa
- kiskaista
- karauttaa
- lämätä (myös jalkapallossa käytössä)
Kuin purkka tukasta.Lähtemistä ja sen eri nopeuksia on kuvailtu monilla tavoilla: Kuin lehmä makuulta.. kuin palmun alta.. kuin Selänne siniviivalta.
Telkkä pöntöstä, rusakko puskasta...Kuin purkka tukasta.
Kuin lehmä hetteestä.
Kuin hauki rannasta.
Potkaista/laukoa
- kiskaista
- karauttaa
- lämätä (myös jalkapallossa käytössä)
Ladata (A.Mertaranta).
Tuo "puuterointi" on kyllä ollut meikäläisen kaveripiirissä turhankin laajassa käytössä jo vuosien ajan, nimenomaan miesten keskuudessa. Siihen on ehtinyt suorastaan turtua. Siis termiin, ei itse puuterointiin.