Kieltolaki tulossa takaisin?

  • 20 450
  • 130

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Kaiser Soze
Ei suinkaan.. Myyntihän oli rajoitettu siten, että taajamissa sai myydä klo 20 asti ja taajaman ulkopuolella 21 tai 22 asti? Sittemmin riita tasattiin ja rajaksi tuli klo 21.00. Which was rather stupid.
Kyllä mä ainakin muistan, kun kerran jos toisenkin puolenyön jälkeen ajettiin Espoosta taksilla Keimolan Kesoilille ostamaan kassitolkulla keskaria, kun alkuperäinen satsi pääsi loppumaan kesken. Tämä siis joskus -94 tai jotain.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
24H

Kylläpäs vaan saikin kaljaa 24h vuorokaudessa kun osasi etsiä oikean myyntipisteen (en tarkoita pimeitä pulloja), turha väittää muuta piste.

Edit: Se, että nimim. Elton ja joku turkulainen ei tällaisia paikkoja löytänyt, ei yllätä ainakaan minua.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Shayne
Kyllä mä ainakin muistan, kun kerran jos toisenkin puolenyön jälkeen ajettiin Espoosta taksilla Keimolan Kesoilille ostamaan kassitolkulla keskaria, kun alkuperäinen satsi pääsi loppumaan kesken. Tämä siis joskus -94 tai jotain.

Saattapi olla juu. Meillä kun ei landella (etelä-pohjanmaa) ollut kuin noita ysiin asti auki olevia paikkoja, ei moista rallia päästy kokeilemaan.
Onneksi sentään noita kyläkauppoja vielä löytyy, jotka myyvät bisseä ympäri vuorkauden kotiintoimituksella.. Kiva pummata kauppiaalta samalla kotiin kyyti olutkorin kera..

Viestin lähetti Rontti
Edit: Se, että nimim. Elton ja joku turkulainen ei tällaisia paikkoja löytänyt, ei yllätä ainakaan minua.

Edit.

Se että joku perunafarmari yrittää taas kuittailla jollain väsyneellä turku-provolla, ei yllä minuakaan. Harvemmin kun perunafarmareilta jotain uutta kuulisi..

K
 
Viimeksi muokattu:

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Kaiser Soze
Ei suinkaan.. Myyntihän oli rajoitettu siten, että taajamissa sai myydä klo 20 asti ja taajaman ulkopuolella 22 asti Sittemmin riita tasattiin ja rajaksi tuli klo 21.00. Which was rather stupid.

Homma taisi mennä niin, että taajamien ulkopuolella tuota takarajaa myynnille ei ollut. Itse muistelen, että Tuuliruususta nelostien varresta tuli teinivuosina haettua useammankin kerran keittoa yöaikaan, jos kuski löytyi. Saattaa olla että raja oli 24.00. Eli huononpaan suuntaan on tässäkin menty. Miksi? Järkeviä perusteluita nykykäytänteelle olen vuosien mittaan keksinyt tasan nolla. Järkevä perustelu ei ole "sosiaalisten ongelmien lisääntyminen" tai "järjestyshäiriöt". Ne ketkä aiheuttavat ko. ongelmia ja häiriöitä tekevät sitä joka tapauksessa. Nykysysteemillä vain vaikeutetaan tarpeettomasti kunnon kansalaisten elämää. Vai kärsiikö kansantalous kun Dante nukkuu kevätöisen viinanhimon seurauksena rokuliin?
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Re: 24H

Viestin lähetti Rontti
Kylläpäs vaan saikin kaljaa 24h vuorokaudessa kun osasi etsiä oikean myyntipisteen (en tarkoita pimeitä pulloja), turha väittää muuta piste.

Edit: Se, että nimim. Elton ja joku turkulainen ei tällaisia paikkoja löytänyt, ei yllätä ainakaan minua.

Kylläpä on Rontti ollut melkonen Columbus kun Linnatuulen löysi, sehän ei juurikaan maisemasta sillälailla erotu!

Ei teille turenkilaisille pärjää...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Re: Re: 24H

Viestin lähetti Elton
Ei teille turenkilaisille pärjää...
Ei näytä pärjäävän, ei sitten millään. Mutta tuo nyt tuskin tuli sinullekaan yllätyksenä.

Omaan oikeustajuuni ei muuten mahdu se, että olutta ei saa silloin kun oluenjano on, olkoot se sitten vaikka klo. 04.15. On se vaan niin väärin.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Alemmuuskompleksista kärsivien paikkakuntalaisten keskuudessa pitäjän kokoon verrattuna varsin mahtipontisen lempinimen, kuninkaidenlaakso, saanut turengin kyläyhteisö pitäisi varmaan erottaa muusta Suomesta ja antaa näille perunakeisareille itsemääräämisoikeus.

Siinä sitten saisi Rahikainen myydä keskaria teineille ihan yötä päivää.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Re: Re: Re: 24H

Viestin lähetti Rontti
Omaan oikeustajuuni ei muuten mahdu se, että olutta ei saa silloin kun oluenjano on, olkoot se sitten vaikka klo. 04.15. On se vaan niin väärin.

Oletkos koskaan selvinpäin katsellut millainen kummallinen otus onkaan yöllä keppanaa hakeva turenkilainen?

Minä olen ja voin kertoa, ettei se ole kaunis näky.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Alkon kaikki myymälät kautta Suomen siis menevät lakkoon tiistaina 1.3.2005. Joten tuon tiedon pohjalta viinaa hakemaan nyt eikä viidestoista päivä.

Tuo 1.3. on muuten tiistaipäivä. Mukamas maanantaina 28.2. vielä myyvät rappiota kansalle? Epäilen.

Mites tämä Alkon lakko toistuu melko usein? Ei kuitenkaan niin usein kuin vaikkapa lennonjohtajien lakko.

edit: lakon alkamisen pävämäärä onkin 3.3.2005 - nii ja Alkon myyjät ovat olleet viimeksi lakossa vuonna 1985, joten eipä tätä ole usein tapahtunut. Tuolloin se lakko sitten kestikin peräti viisi viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Re: Re: Re: Re: 24H

Viestin lähetti msg
Oletkos koskaan selvinpäin katsellut millainen kummallinen otus onkaan yöllä keppanaa hakeva turenkilainen?

Minä olen ja voin kertoa, ettei se ole kaunis näky.
Mitenkään kantaa ottamatta turenkilaisten ulkonäköön kaljanhakureisullansa Linnatuulessa, lienee paikallaan kysyä että heidänkö takia sitä olutta ei Suomessa saa myydä vapaasti? Voi olla niinkin.

Ja juu, olen nähnyt, niin kauniita kuin epäkauniitakin.

Elton, olen itse jo pidempään ollut autonomisen Turengin puolestapuhuja.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Re: Re: Re: Re: Re: 24H

Viestin lähetti Rontti
Mitenkään kantaa ottamatta turenkilaisten ulkonäköön kaljanhakureisullansa Linnatuulessa, lienee paikallaan kysyä että heidänkö takia sitä olutta ei Suomessa saa myydä vapaasti? Voi olla niinkin.

Olettaisin, että turenkilainen yöllinen keppanan hakija ei eroa lajitovereistaan kovin paljoa, joten kaikkea kunniaa kiristyneestä lainsäädännöstä ei kannata siellä kuninkaiden laaksossa ottaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin, kieltolakikokeilut jatkuvat...

Alko tosiaan meni lakkoon. Finnairin lakko uhkaa estää Sistiksen Prahan matkan (miten liittyy aiheeseen? no sieltä saisi tuotua alkomahollia)... Hyssälä suunnittelee keskioluen laimentamista ja viinaveron korottamista...

Kyllähän tästä kaikesta näkee, että taustalla on vain ja ainoastaan epätoivoiset yritykset raitistaa suomalaista ryypyttelykansaa. Pitää varmaan piakkoin kaivaa mummulta saatu sahtiresepti esiin ja mennä tutkimaan, vieläkö mummulan rapistuvan karjakeittiön sahtipata ja kouru olisivat käyttökunnossa...
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo Hyssälän ehdottama kaljan lantraaminen ei pahemmin sytytä. Kyllähän niitä 4,3% halpiskaljoja joskus maistelee, mutta aika litkuja ne ovat. Sanon siis ei moiselle vesittämiselle.
 

tsei_tsei

Jäsen
Niin, Hyssälän toimissa ärsyttää juuri se, että ehdotetut toimet vähentävät alkoholin käyttöä kokonaisuudessaan, mutta ei kyllä pätkääkään sitä ongelmakäyttöä tai humalahakuista juomista. Väkevien viinojen veronnostoa vielä kannata, sillä kirkkaiden hinta laski turhankin alas. Toisaalta maustetut väkevät viinat ovat tarkoitettu pitkälti sitten juotavaksi pienissä erissä. Silti olisin valmis nostamaan väkevien verotusta, mutta viinit ja oluet pitäisi jättää rauhaan hinnaltaan ja prosenteiltaan. Sinänsähän tässä voi naureskella Kepun paskahallitukselle, joka aluksi laski veroa rajusti ja nyt taas hyssyttely on vauhdissa. Itse kyllä vastustin veronalennusta aikoinaan etenkin viinojen kohdalla.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
En tiedä, onko Liisa Hyssälällä tässä sormensa pelissä, vai onko tämä johtaja Jukka Paason omaa ajattelua:
Sosiaali- ja terveysministeriö väläyttää oluen sunnuntaimyynnin kieltoa.
Kieltolakia päinhän tuo päätös olisi. Alkojen sunnuntaiaukioloa ei ole ministeriössä harkittu.
Taitaa tuolla olla oikeasti puutetta oikeista töistä kun puututaan asioihin joilla ei alkoholin kokonaiskulutuksen kannalta ole mitään väliä.
Tuolla aamujen kielloilla ei taidettu saada oluen myyntiä vähennettyä edes yhtä prosenttia mutta haittaa saatiin monelle ihmiselle aikaan.
Yötyöläiset eivät voi enää työvuoron jälkeen käydä kaupassa ja ostaa kaikkia tarvikkeita kerralla vaan pitää illalla herättyään lähteä uudelleen kauppaa.
Tästä taas tulee lisää päästöjä mm. autoilun takia mutta sillähän ei ole mitään väliä tuolla kun tärkeintä on päästä haittamaan ihmisten elämää.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taitaa tuolla olla oikeasti puutetta oikeista töistä kun puututaan asioihin joilla ei alkoholin kokonaiskulutuksen kannalta ole mitään väliä.
Aivan. Nyt valtion tehostamisohjelmasta vastaavan pitäisi olla tarkkana! Jukka Paaso tällä ulostulollaan ilmoitti, että ainakaan hänelle ei näyttäisi löytyvän mitään järkevää tekemistä. Keksimällä keksivät itselleen jotain tekemistä, jotta näyttäisi siltä, ettei siellä vain nenää kaivelle.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Eiköhän kaupan ala pysty lobbaamaan tämän muutoksen alas. Sunnuntai-aukiolo on muutenkin miltei poikkeuksetta persnettoista toimintaa. Siitä kaljanmyynti pois niin asiakkaat vähenevät entisestään.

Vai onko tässä joku hyssäläismi yrittää saada kaupat kiinni sunnuntaisin kieltämällä vähitellen alkoholin, sitten tupakan, kahvin, maidon ja leivän myynti? Pimeiden pullojen myynti nousuun!

Alkoholin myyntikielto ennen aamu yhdeksää on jo typerä systeemi. Eikö se nyt jo riitä?
 

Ink

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Ja miksi juuri sunnuntai? Miksi ei maanantai, tiistai, keskiviikko, torstai, perjantai tai lauantai? Vai laitetaanko väkevät kieltoon maanantaina, viinit tiistaina ja liköörit keskiviikkona jne?

No jos et oikeasti tiedä, niin sen takia, että silloin tuurijuoppouteen taipuvilla on huonommat saumat jatkaa viikonlopun ryyppyputkeaan sunnuntaina.

Lauantaina voi tietysti ostaa suuremman määrän sunnuntain varalle, mutta töissä käyvä semi-deeku ajattelee olevansa selvin päin sunnuntaina, jotta pääsee töihin. Kun viinahammasta alkaakin kuitenkin kolottamaan myös sunnuntaina, helpottaa se, että kaljaa ei saa.

Mielestäni melko hyvä idea.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No jos et oikeasti tiedä, niin sen takia, että silloin tuurijuoppouteen taipuvilla on huonommat saumat jatkaa viikonlopun ryyppyputkeaan sunnuntaina.
Itse miettinyt tätä että mitäpä jos lopetettaisiin perjantaina ja lauantaina alkoholin myynti? Varmasti vähentäisi alkoholin myyntiä kokonaisuudessaan, ja tuurijuoppo ei ehkä lähtisi ollenkaan "sille tielle".

Alkoholin myyntiajan rajoittaminen on loistava keino vähentää alkoholin kulutusta, näkee että on maan johdossa ihmisiä jotka tosiaan ajattelee asioita.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Lauantaina voi tietysti ostaa suuremman määrän sunnuntain varalle, mutta töissä käyvä semi-deeku ajattelee olevansa selvin päin sunnuntaina, jotta pääsee töihin. Kun viinahammasta alkaakin kuitenkin kolottamaan myös sunnuntaina, helpottaa se, että kaljaa ei saa.

Kyllähän tuota alkoholia tarjoaisi vielä aika moni baari tai ravintola vaika sunnuntai olisikin..

Kyllähän tämä taas on (siis oluen myyntikielto sunnuntaisin) sellaista paskaa että voisinpa melkein kuvitella joskus toteutuvan.. Ei mitään vaikutusta itse alkoholin ongelmakäyttäjien käyttöön, tavallisten ihmisten arkea taas saataisiin hieman vaikeutettua. Ja näin se maailma taas pelastuu!
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Eipä tuosta sunnuntaimyyntikiellosta luulisi monellekaan isompaa haittaa olevan. Ihan samalla tavalla ne oluet osaa ostaa varastoon kuin väkevät viinatkin sunnuntaijuopottelua varten. Ja varmasti jokainen voi pitää sopivan määrän olutta jääkaapissa ex tempore dokausta varten.

Minusta tämä olisi pelkästään hyvä asia, samalla tavalla kuin myyntikielto ennen yhdeksääkin. On huomattavasti miellyttävämpää jonottaa sunnuntaina kassalle täpötäydessä Alepassa ilman paskalle haisevaa kassavierustoveria. Vastaava parannushan on tullut jo arkiaamuihin esim. päivän lounaan hakureissulle. Kun aiemmin, ennen aamumyyntikieltoa, kaupan ovella jonotti jo ennen seitsemää lauma työnsankareita päivän rautaisannoksensa perässä, kaivautuvat he nyt koloistaan vasta yhdeksäksi, jolloin useimman työmatkalaisen ei tarvitse pilata päiväänsä jo aamusta näiden yhteiskunnan tukipilareiden mölinää katsellessa.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Sunnuntai-aukiolo on muutenkin miltei poikkeuksetta persnettoista toimintaa.

Minulta ainakin on sunnuntaikaupan persnettouutiset menneet ohi kokonaan. Alepat ym. ovat ainakin poikkeuksetta väkeä pullollaan sunnuntaisin. En millään jaksa uskoa, että parin kassatyöntekijän tuplapalkka nollaisi sellaista myyntiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös