Markkinointi on hyvin vaatimatonta, kuten se on ollut kautta kauden.Joulukiire, osaa ei Kärpät kiinnosta. Rimpisen puute jättää osan pois.
Vielä massayleisö tavoittamatta niin hyvin jää porukkaa ulos näistä "perus peleistä".
Markkinointi on hyvin vaatimatonta, kuten se on ollut kautta kauden.Joulukiire, osaa ei Kärpät kiinnosta. Rimpisen puute jättää osan pois.
Vielä massayleisö tavoittamatta niin hyvin jää porukkaa ulos näistä "perus peleistä".
Juu juu, nämä legendaariset lauseet monien vuosien ajan, on mökkikautta, nyt sataa vettä ja milloin mitäkin.Joulukiire, osaa ei Kärpät kiinnosta. Rimpisen puute jättää osan pois.
Näitä "legendaarisia" voi viljellä niin pitkään kuin keskiarvo haraa 2900-4000 välillä ja pe-la pelit 4000-5000, lukuunottamatta paikallisia tai megamatka-pelejä.Juu juu, nämä legendaariset lauseet monien vuosien ajan, on mökkikautta, nyt sataa vettä ja milloin mitäkin.
En sen enempää avaa sanavarastoani, mutta kyllä nyt perhana perjantaille pitäisi saada sitä väkeä halliin...
Vähän eri laseilla katotaan, kun eilen olin kattovinani, että ihan hyvältä näyttääToistaiseksi vielä näyttää, että tämän päivän peli ei ole mikään yleisöryntäys vaikka Kärpät vastassa ja perjantai ottelu. Mistä kiikastaa?
Se on just näin. Omassa kaveripiirissä on vielä paljon jengiä, jotka aikovat tulla hallille katsomaan mistä nykyisessä Kiekko-Espoossa on kyse, mutteivät ole ehtineet/jaksaneet vielä. Kun se ensimmäinen askel on otettu ja käyty pelissä, seuraava kerta on jo helpompi jne. Kärsivällisyyttä tää vaatii, mutta muuta tietä ei ole.Tarpeeksi vaan kärsivällisyyttä ja hyvää omaa tekemistä niin kaukalossa kuin kentän ulkopuolella - kyllä se pidemmällä aikavälillä maksaa itsensä takaisin.
Mulla - tai siis mun kavereilla - on sama.Se on just näin. Omassa kaveripiirissä on vielä paljon jengiä, jotka aikovat tulla hallille katsomaan mistä nykyisessä Kiekko-Espoossa on kyse, mutteivät ole ehtineet/jaksaneet vielä. Kun se ensimmäinen askel on otettu ja käyty pelissä, seuraava kerta on jo helpompi jne. Kärsivällisyyttä tää vaatii, mutta muuta tietä ei ole.
Sun pitää varmaa aktiivisesti järkätä heille eka matsi, ehkä sen jälkeen alkavat omatoimisemmiksi.Se on just näin. Omassa kaveripiirissä on vielä paljon jengiä, jotka aikovat tulla hallille katsomaan mistä nykyisessä Kiekko-Espoossa on kyse, mutteivät ole ehtineet/jaksaneet vielä. Kun se ensimmäinen askel on otettu ja käyty pelissä, seuraava kerta on jo helpompi jne. Kärsivällisyyttä tää vaatii, mutta muuta tietä ei ole.
Kyl mä oletan 4k katsojaa tulevan tänäänkin, aika hyvin nää pelipäivät on aina myyneet.
Yksi vaikuttava asia on, että peli on niin lähellä joulua, että paljon etelässä asuvia Kärppäfaneja on jo suunnannut pohjoiseen joulunviettoon. Ei välttämättä isoin asia, mutta yksi tekijä.Toistaiseksi vielä näyttää, että tämän päivän peli ei ole mikään yleisöryntäys vaikka Kärpät vastassa ja perjantai ottelu. Mistä kiikastaa?
Tätä on yritetty kyllä, älä huoli!Sun pitää varmaa aktiivisesti järkätä heille eka matsi, ehkä sen jälkeen alkavat omatoimisemmiksi.
Edit. Tiedän kyllä, että aikataulujen sovittaminen voi olla haastavaa, varsinkin jos monta kaveria yrittää järkätä saman päivän peliin.
Yksi vaikuttava asia on, että peli on niin lähellä joulua, että paljon etelässä asuvia Kärppäfaneja on jo suunnannut pohjoiseen joulunviettoon. Ei välttämättä isoin asia, mutta yksi tekijä.
nyt kun pelejä on kotona 30-kaudessa, niin sitä aikaa peleille ei yhtäkkiä tyhjästä nyhjäistä, vaan jotain menoja/harrastuksia joita viimeiset 7-vuotta tehnyt täytyy siirtää tai jopa lopettaa. Tuo on pitkä tottumisprosessi joka ei yhdessä kaudessa muutu
Asia mitä toisaalta ihmettelen, niin onko K-Espoo markkinoinut lippujen ostamista joululahjaksi?
Olisiko pitänyt tehdä jokin lahjasetti johon kuuluu fanikamaa ja pari lippua?
Mikä on tänään heikko yleisömäärä? Mun mielestä se joku vajaa 4 000, sanotaanko 3 700-3 800 katsojaa olisi ihan ok. Tätä on tässä ketjussa aiemminkin puitu, mutta väitän näin inhorealistisesti että Kiekko-Espoolla on noin 2000 ihmistä, jotka ovat aina hallilla paikalla. Siihen sitten päälle satunnaiskävijät, vierasfanit, yritysvieraat jne. Tottakai kaikki (ainakin tällä palstalla) toivovat isoja yleisömääriä mutta tässä on vielä kyllä matkaa siihen, että se ns. "aina" hallilla käyvien määrä olisi selkeästi tuota arvioimaani 2 000 ihmistä isompi. Ehkä tässä unohtuu monilta se, ettei se määrä oikeastaan koskaan Espoossa ole ollut iso vielä sellaisella lisämausteella, että homma olisi taloudellisesti pysyvällä mallilla. Meillä on tietyllä tapaa liian vähän näitä ns. elinkautisia faneja ja samalla nykytilanteessa resurssit rajalliset. Tässä on kuitenkin urheilutermein maraton käynnissä eikä pikamatka niin olennaisempaahan tässä on se, että nyt tehdään asioita pitkäjänteisesti eikä kuten yleensä espoolaisessa urheilussa kaikki-mulle-heti-nyt. Virheitä sattuu (nytkin) ja niistä toivottavasti opitaan, ainakin itselleni on jäänyt vahvasti se fiilis että esim. toimistolla on virheen sattuessa näin tehty.Mä en nyt ihan tätä osta selityksenä, jos tänään jää heikkoon yleisömäärään.
13.9. | 21.9. | 28.9. | 1.10. | 11.10. | 23.10. | 25.10. | 29.10. | 1.11. | 14.11. | 16.11. | 22.11. | 30.11. | 4.12. | 11.12. | 14.12. |
pe | la | la | ti | pe | ke | pe | ti | pe | to | la | pe | la | ke | ke | la |
6982 | 3174 | 3667 | 4452 | 6126 | 3687 | 3546 | 2967 | 2806 | 3805 | 4759 | 4804 | 4605 | 2932 | 3642 | 6982 |
HIFK | Jukurit | KalPa | SaiPa | Tappara | Lukko | HPK | Sport | Jukurit | JYP | Ässät | Kärpät | Ilves | KooKoo | TPS | Ilves |
lkm | yleisö-ka | |
kaikki pelit | 16 | 4309 |
kaikki arki | 7 | 3581 |
kaikki pe-la | 9 | 4277 |
normaalit kaikki | 7 | 4459 |
normaalit arki | 3 | 3966 |
normaalit pe-la | 4 | 4459 |
sumapelit | 4 | 3252 |
suma arki | 2 | 3327 |
suma pe-la | 2 | 3176 |
Tappara pe, antisuma | 1 | 6126 |
Testataanpa onko tilastoanalyysillä minkäänlaista ennustevoimaa! Malli ennustaa 5178 katsojaa, mutta koska siihen en luota ollenkaan, käytän omassa veikkauksessani "normaalien" viikonloppupelien yleisökeskiarvoa. En ole katsonut TicketMasterin katsomokarttaa, mutta veikkaan siis että tänään 20.12.2024 Kärppiä vastaan olevan pelin yleisömääräksi ilmoitetaan 4459 (+/-535) katsojaa. Selvyyden vuoksi, tämä siis olisi linjassa kauden aiempien yleisömäärien kanssa.Kyllä tänään 4k menee rikki, mutta perjantai + Kärpät sopisi olla siellä viidentonnin paikkeilla. Tämmöinen porukka pitäisi löytyä areenalle jo ihan Tapiolan alueelta.
Yo. viestieb kuvaajiin vaan varianssi ja standardipoikkeama mukaan niin näkee myös mahdollisen vaihteluvälin. Niin ainakin ns. virhemarginaalin sisään voi veikkaus osua.Testataanpa onko tilastoanalyysillä minkäänlaista ennustevoimaa! Malli ennustaa 5178 katsojaa, mutta koska siihen en luota ollenkaan, käytän omassa veikkauksessani "normaalien" viikonloppupelien yleisökeskiarvoa. En ole katsonut TicketMasterin katsomokarttaa, mutta veikkaan siis että tänään 20.12.2024 Kärppiä vastaan olevan pelin yleisömääräksi ilmoitetaan 4459 katsojaa. Selvyyden vuoksi, tämä siis olisi linjassa kauden aiempien yleisömäärien kanssa.
Kausaripaikat. Poika sanoi, että haluaa mielummin rauhoittua jouluun.Joulukiire, osaa ei Kärpät kiinnosta. Rimpisen puute jättää osan pois.
Mä itse asiassa itse mietin tuossa muutama viikko sitten, miten ihmeessä tuntuu, että pelejä on välillä liikaa.Kausaripaikat. Poika sanoi, että haluaa mielummin rauhoittua jouluun.