Mainos

Kiekko-Espoon yleisömäärät

  • 412 086
  • 2 796

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Se kannattajapääty on ollut loppuunmyyty kolmessa pelissä putkeen. Se vain ei tarkoita, että peliä seurattaisiin sieltä vaan selvästi moni on ollut baarin puolella peliä kattomassa. Kirous ja siunaus ton tyyppisessä hallissa.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Metrolla kyllä itse suosin aina yläkatsomoa, siniviivojen välistä. Enkä edes ensisijaisesti hinnan takia, vaan ihan pelin seuraamisen kannalta, ei jää kuolleita kulmia pleksin takia ja paremmin hahmottaa kokonaisuuden. Ja hyvin mökä kuuluu sinnekin :)
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Erityiset ravintolapaikat varmasti tulivat myyntiin täksi kaudeksi sen takia, etteivät ihmiset ostaisi halvimpia mahdollisia lippuja ja menisivät sitten ravintolasta katsomaan peliä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Nämä on todella makuasioita kyllä. Eikä näihin(kään) ole yhtä ja oikeaa vastausta, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Itse paikan päällä katson peliä mieluummin kiinni pleksissä kuin yläkatsomossa ihan sen vuoksi, että siinä näkee pelaajien ilmeet ja eleet läheltä sekä pääsee siihen kaukalon tunnelmaan paremmin kiinni. Se on se pelikokemus, mitä itse kaipaan - tunne olla itse lähes osa peliä, eikä olla "vain katsomassa" peliä.

Yläkatsomossa olo on lähempänä sitä, että kotisohvalla katsoisi peliä - tosin aina paikan päällä parempi, ei kokemus siis sama ole. Jos haluaa nähdä pelistä enemmän pelillisiä aspekteja, se toimii erittäin hyvin ainakin Espoossa.
 

Phanttomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Dallas Stars
Metrolla kyllä itse suosin aina yläkatsomoa, siniviivojen välistä. Enkä edes ensisijaisesti hinnan takia, vaan ihan pelin seuraamisen kannalta, ei jää kuolleita kulmia pleksin takia ja paremmin hahmottaa kokonaisuuden. Ja hyvin mökä kuuluu sinnekin :)
"Voin olla väärässä mutta mutuilen että moni "peruskansasta" kokee että alakatsomo on paras paikka katsoa paitsi suoraan pleksin edessä. Tähän toki vaikuttaa se että eivät ole esim Metron-mallisen hallin yläkatsomoa kokeillut. Alakatsomo näihin peruspeleihin ei täynnä ja "liian korkea" yläkatsomo on halpa eli huono tuularin näkemyksessä."

Tuossa vastaus omasta aiemmasta viestistä mutuilua tuosta yläkatsomosta.

"Metron yläkatsomot ovat niin hyvät ja hinta kohdillaan lipuissa mielestäni, että suorastaan harmittaa että jää esimerkiksi 406 melkein aina tyhjäksi. Lippujen hintojen muokkaaminen on aina hankala asia ja varsinkin kun x määrä rahaa on budjetoitu että pitää saada lippumyynnistä mutta jokainen myymättä jäänyt paikka, oli halpa tai kallis on rahaa pois kassasta. Yleisömäärät ovat nousseet tämä on fakta, mutta koen että ei tarpeeksi. "Perus arkipeli" pitäisi olla 4000-5000 varsinkin jos yhden kotipelin viikko. Viikonloppupelit pitäisi olla lähes tai kokonaan sold out riippumatta kuka vastassa."

Tuossa ihmettelyä tuosta 406 kohtalosta.

Erityiset ravintolapaikat varmasti tulivat myyntiin täksi kaudeksi sen takia, etteivät ihmiset ostaisi halvimpia mahdollisia lippuja ja menisivät sitten ravintolasta katsomaan peliä.

Tämä on ollut hyvä uudistus.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Jännä että toinen puoli tuntuu täyttyvän usein helpommin.

Clubipuoli vai? Käsinojalliset penkit eikä vaihtoaition hienhaju saavuta nenää. Helppo valinta.

Jos taas mietit 210 täyttymistä, niin vieraskannattajien suurehko määrä selittää sitä.

Kerran ollut elämässäni ensimmäisellä rivillä alakatsomossa, toista kertaa ei kyllä tule.

Alakatsomon useampi alarivi ovat vähän kehnoja pelin seuraamiseen. Toki jos tykkää nähdä pelaajia tai laitakahinaa läheltä, ovat paikat mainiot.

Eli uskoisin, että säätämällä tuota alakatsomojen hinnoitteluja vielä uudelleen, voisi porukka löytää paremmin myös näihin alakatsomoiden ”huonommille” paikoille.

Useassa pelissä myyneet hyvin ja juuri totesivat lehdessä että keskilipun hinta on ollut liian matala myynnissä. Ei ole järkeä muuttaa noiden hinnoittelua siis.

"Perus arkipeli" pitäisi olla 4000-5000 varsinkin jos yhden kotipelin viikko. Viikonloppupelit pitäisi olla lähes tai kokonaan sold out riippumatta kuka vastassa.

Ei ole realismia tässä hetkessä vuonna 2024. Meidän on hyväksyttävä että kolmosella alkava luku on meillä se perushyvä ja nelosella alkavaan päästään säännöllisesti kun palaset ovat kohdillaan. (päivä, tuotteen laatu, vastustaja, muut tekijät)
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Alakatsomosta aistii paremmin yksittäiset kaukalon tapahtumat ja kulmassa pääsee kannatuksen ytimeen. Yyläkatsomosta näkee paremmin pelin kokonaiskuvan ja aistii koko hallin tunnelman.

Kulma on tosi hyvä katsoa peliä 1. ja 3. erässä, ja mediakuutioltakin näkee jotain, ainakin jälkikäteen jos hyppimisen keskellä malttaa sinne katsoa.

Jos en haluaisi itse ostallistua tapahtumaan, valitsisin kyllä ainakin puoleen otteluista yläkatsomon. Esim. edellisen Nordispelin jatkoaikamaali näytti aika hemmetin kivalta ylhäältä katsottuna - paikanpäällä. Muistijälki olisi aivan erilainen jos peliä olisi seurannut vaikka maalin takaa. Silloin muistaisi tarkasti mistä veto meni sisään, mutta olisi vaikeampaa muistissa hahmottaa miten nätisti tilanne pelattiin. Voimakkaimmat muistot on yläkatsomosta kun koko halli räjähti (joku KalPa playoffs-sarja joskus).
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Phanttomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Dallas Stars
Ensi viikon opiskelijapeliin kuulemma enemmän lippuja varattu kuin viimeksi, sekä jo nyt myyty. Erittäin hyvä kuulla ja nähdä että teemapelit ottavat tuulta alleen kun markkinointi yms kohdillaan ja oikeissa kanavissa esillä.

Edit: 26.12 Kiekko-Espoo 40v peliin saisi alkaa jo pommittaa mainosta, siinä olisi loistava paikka tähdätä mahdollisimman isoon jengiin. Taitaa Ässien faneilla olla tähän peliin joku vierasreissu myös.
 
Viimeksi muokattu:

Phanttomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Dallas Stars

Liitteet

  • Kespoo40.PNG
    Kespoo40.PNG
    24,9 KB · kertaa luettu: 61

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
40v teemapeliä saa kyllä myydä ihan tosissaan. Suomessa kun ei juuri Boxing day-kulttuuria ole tainnut muodostua vaan enemmänkin sukuloidaan ties missä koko viikko.

Noh, toki tuona päivänä ihmiset myös vapailla ja ehkä kaipaavatkin jo pientä vaihtelua jouluhömpötyksistä ja lanttulaatikoista.
 

Phanttomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Dallas Stars
40v teemapeliä saa kyllä myydä ihan tosissaan. Suomessa kun ei juuri Boxing day-kulttuuria ole tainnut muodostua vaan enemmänkin sukuloidaan ties missä koko viikko.

Noh, toki tuona päivänä ihmiset myös vapailla ja ehkä kaipaavatkin jo pientä vaihtelua jouluhömpötyksistä ja lanttulaatikoista.
Joo tässä on kyllä paljon pontetiaalia, tuo 40v Juhla ja sitten kinkun sulattelu yms huumoriheitto. Joko sukulaiset kyllästyttää, tule hallille!
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
40v teemapeliä saa kyllä myydä ihan tosissaan
Noh, toki tuona päivänä ihmiset myös vapailla ja ehkä kaipaavatkin jo pientä vaihtelua jouluhömpötyksistä ja lanttulaatikoista.

Olisi tätä voinut mainostaa jo hyvissä ajoin. Ihmiset ovat joululoman vietossa mahdollisesti useampia päiviä tuossa tuolla viikolla kun sukulaisiakin kierretään, etenkin lapsiperheet (merkittävä lipunostajaporukka tuohon aikaan).

Tieto, että tuo on erikoisjuhlapeli, olisi voinut olla muokkaamassa kiinnostuneiden perheiden joulunajan suunnitelmia, jotka juhlapelistä kiinnostuvat. Nyt monet ajatelleen varmasti tuon pelin vain olevan yksi peli muiden joukossa, eikä ole herättänyt suurempia vaikutuksia. Ja jos joulunajan suunnitelmat on perheessä tehty, ei niitä ehkä enää tällä aikataululla välttämättä juuri muokkailla. Tämä vaikuttaa yleisömäärään.

Ei ole pyrkimys negailla, ja voi olla vielä opettelussa olevia juttuja uudelle organisaatiolle isojen yleisötapahtumien osalta, mutta tässä syyspuolella nyt usea isompi erikoispeli on jäänyt aivan liian myöhäiseen markkinointiin. Tällaisia aivan erikoispelejä voisi sopivissa ja pienissä määrin mainita olevan jo hyvissä ajoin. Kuten kannattajaryhmä mainosti Espoolaisten matkaa jo siinä vaiheessa vaikka muitakin vierasreissuja oli ennen sitä. Nyt ihmiset ovat tehneet joululomasuunnitelmia ilman tietoisuutta seuran juhlapelistä - jonka olemassa olon luulisi kuitenkin olevan ihan esille nostamisen arvoista. Samoin tamperelaisten on suht rauhassa annettu vallata yhden ottelun katsomokarttaa, ennen kuin tavallinen espoolainen on edes saanut pientäkään käsitystä että otteluun on tulossa varsin paljon kysyntää - ellei seuraa Ilvespalstoja.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Vain ihme pelastaa, jos tänään ei ole kauden heikoin yleisömäärä. Näyttää kovin tyhjältä. Ja 2in1 tarjouksiakin olisi ollut.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Olisi tätä voinut mainostaa jo hyvissä ajoin. Ihmiset ovat joululoman vietossa mahdollisesti useampia päiviä tuossa tuolla viikolla kun sukulaisiakin kierretään, etenkin lapsiperheet (merkittävä lipunostajaporukka tuohon aikaan).

Tieto, että tuo on erikoisjuhlapeli, olisi voinut olla muokkaamassa kiinnostuneiden perheiden joulunajan suunnitelmia, jotka juhlapelistä kiinnostuvat. Nyt monet ajatelleen varmasti tuon pelin vain olevan yksi peli muiden joukossa, eikä ole herättänyt suurempia vaikutuksia. Ja jos joulunajan suunnitelmat on perheessä tehty, ei niitä ehkä enää tällä aikataululla välttämättä juuri muokkailla. Tämä vaikuttaa yleisömäärään.

Ei ole pyrkimys negailla, ja voi olla vielä opettelussa olevia juttuja uudelle organisaatiolle isojen yleisötapahtumien osalta, mutta tässä syyspuolella nyt usea isompi erikoispeli on jäänyt aivan liian myöhäiseen markkinointiin. Tällaisia aivan erikoispelejä voisi sopivissa ja pienissä määrin mainita olevan jo hyvissä ajoin. Kuten kannattajaryhmä mainosti Espoolaisten matkaa jo siinä vaiheessa vaikka muitakin vierasreissuja oli ennen sitä. Nyt ihmiset ovat tehneet joululomasuunnitelmia ilman tietoisuutta seuran juhlapelistä - jonka olemassa olon luulisi kuitenkin olevan ihan esille nostamisen arvoista. Samoin tamperelaisten on suht rauhassa annettu vallata yhden ottelun katsomokarttaa, ennen kuin tavallinen espoolainen on edes saanut pientäkään käsitystä että otteluun on tulossa varsin paljon kysyntää - ellei seuraa Ilvespalstoja.
Tämä on totta. 2014 kun oli 30v juhlapeli IFK:ta vastaan, siitä oli jopa Helsingin Sanomissa koko sivun suuruinen mainos. Tämän 40v pelin osalta markkinointi ollut todella kehnoa tähän mennessä, vasta nyt ensimmäistä kertaa huomasin että kyseessä joku juhlapeli?
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Joo, yllättikö talvi sitte autoilijat kun tuntuu kausarn omistajia tai muuten aina täynneet paikat näyttää tyhjiltä
Voi olla. Aika yllättäen lumipeite saatiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös