Ehkäpä perseily on vähän turhan vahva termi, mutta parannettavaa on paljon.
En ole mikää someguru, mutta ainakin LinkedInin kautta näkyvyys on melko edullista. Viisi tonnia vuodessa toisi Linkkarin kautta jo aika huomattavan paljon näkyvyyttä ja kotisivuliikennettä. Facebook on ilmeisesti vielä halvempi. Toki näissä kamppiksissa pitää sitten olla selkeä ostopolku ja teema, jotta niistä saadaan jotain irti. Eli vähän paneutumista se vaatii.
Esimerkkinä Hirson haastattelu viime viikolta. Siihen yhteyteen ilmoitus fanituotteista ja kamppis olisi siinä. Toki fanituotteet yksinään ovat riittävä kampanja-aihe. Joukkueen julkaisun yhteydessä sitten kausarit jne. Melko pienellä panostuksella sitä näkyvyyttää saadaan. Omasta mielestäni juuri näkyvyys on nyt se haaste, kun Mestis harvoin pääsee lööppeihin.
Syyät kuitenkin muistaa, että some-näkyvyys vaatii sitten jatkuvuutta, joka on ollut hieman heikkoa tähän mennessä. En laske äitienpäivätoivotuksia yms mukaan, vaikka se "fiidissä" näkyykin.
En ole itekkään mikään someguru, mutta mitä joukkoa ajattelit tavoitella LinkedInin kautta? Lasten vanhempia sieltä saa kiinni, mutta ei siellä nuoriso (kait) juurikaan hengaa. Heitä varten tarttis käyttää Instagramia, Tiktokkia, Snapchattia, Youtubea (shorts ja videot) ja niin edelleen ja järkevintä olis mennä varmaan pelaajat = idolit edellä. Noihan on aina naama kii ruudussa niin se sisältö pitäis vaan saada houkuttelevaks.