Oma ajatukseni taas olisi, että kaiken tekemisen perimmäisenä tarkoituksena on myydä lippuja, kausikortteja ja oheistuotteita. Nettisivu näille on yleensä paras kanava.
Eli tärkeintä on, että sivuilta ostaminen on helppoa. Sen lisäksi sivuilta tulisi löytyä tärkeimmät ajankohtaiset tiedot, kuten otteluohjelma, yhteystiedot, ravintolatarjonta ja aukioloajat, saako lippuja hallilta jne. informaatio. Näiden puuttuminen saattaa jopa ärsyttää.
Tämän jälkeen tehtävänä on sitten saada asiakkaat kauppapaikalle ja kaiken sisällön tulisi tukea tätä. Mitä enemmän hyvää sisältöä nettisivuilla on, sitä enemmän syitä siellä on vierailla usein. Lisäksi esim. blogipostaukset parantavat huomattavasti hakukonenäkyvyyttä.
Tärkeimmän myyntikanavan, eli nettisivujen, ohella on sitten muut mediat. Näiden tehtävä on myös ohjata ostamaan, mutta se tapahtuu pääsääntöisesti ohjaamalla nettisivuille. Luomalla kiinnostavaa sisältöä esim. instassa saadaan lisää sitoutuneita seuraajia, joita voidaan taas ohjata ostamaan lippuja. Tämän tärkeyttä ei kannata aliarvioida, sillä seuraajien joukossa voi olla paljonkin ns. 'ei aktiivisia' seuraajia, jotka sitten ostavatkin lippupaketin osuvan paikalliskamppailun mainonnan myötä. Mutta edelleen, tärkeintä on tehdä kiinnostavaa, sitouttavaa materiaalia, kerätä seuraajia ja ohjata heidät lopulta ostamaan lippuja.
Kaikki kanavat toimivat tietysti eri tavalla, joten niihin tarvitaan eri sisältöä. Lisäksi on hyödyllistä, että sisältö ei ole kaikissa sama vaan motivoidaan seuraamaan joukkuetta kaikissa kanavissa ja ikään kuin ohjataan seuraajia edestakaisin kanavien välillä. Esim. instassa ja FB:ssä voidaan kertoa ensi viikolla julkaistavista uusista sopimuksista. Kun on julkaisun aika, eri kanavissa eri kulmalla ohjataan nettisaitin artikkeliin / blogiin. Artikkelissa voidaan taas luvata "Kuule Arton mietteitä instastoryssä ensi viikon aikana", jolloin saadaan pelkän nettisaitin käyttäjiä ohjattua instaan. Heitä voidaan taas myöhemmin ohjata lippuluukulle.
Toivottavasti saatte ajatuksistani kiinni. Mielestäni toimistolla ei olla tässä siis mitenkään epäonnistuttu, ainakin itse koen saavani sopivasti kiinnostavaa sisältöä ja löydän itseni yllättävän usein nettisivuilta. Suurin synti on nyt ollut, ettei harkkaotteluista ole juuri kerrottu eikä lippuja ole ollut mahdollista ostaa, mutta se johtuu toivottavasti vallitsevasta tilanteesta ja epävarmuudesta.
Täytyy muistaa, että pienillä resursseilla mennään. Oikeita elementtejä tekemisestä kuitenkin löytyy ja osaamista toimistolla on varmasti, aikaa varmasti aivan liian vähän.