Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 668 522
  • 3 033

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Vertailu muihin on kivaa, joten verrataan Bluesin sivuja Pelicansin sivuihin. Heillä on vielä viime kauden joukkue listattuna "joukkue"-linkin takana. Toki sivupalkista saa myös tämän hetken sopimustilanteen, mutta eiköhän edellisen kauden joukkueen voisi jo unohtaa.
 

yousee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pelaajatapaaminen

Enpä llöytänyt mainintaa Blues sivuilta, mutta fan clubin laskun yhteydessä oli lappu jossa kerrottiin:

Blues järjestää 7.9. tilaisuuden jossa voi kysellä joukkueen kokoamisesta ja yleensäkin mistä vaan nikä painaa mieltä. Tilaisuus on siis Baronalla Ässät pelin jälkeen.

Paikalla toimisto ja joukkue.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Markkinointiin on muutenkin tulossa parannusta.
Toivottavasti. Sillä Hifk ja Jokerit on kasaamassa molemmat kovaa porukkaa ensi kaudeksi ja ainakin toistaiseksi lupaavalta homma näyttää. Jos vielä Stadin jengit innostuvat pelaamaan hyvin ensi kaudella niin tarkoittanee se sitä että toimistonväki saa tehdä kyllä töitä että yritysasiakkaat löytää tiensä Baronalle. Tähän kun lisätään se että osa faneista ei ole kovin tyytyväisiä nykyjengiin ja viikonloppumatsit on taidokkaasti minimoitu niin eipä kyllä käy kateeksi Bluesin markkinointivastaavia.
 

Number 11

Jäsen
Toivottavasti.

Paljon oli puhetta siitä, kuinka viedään tiedottaminen ja markkinointi täysin uudelle tasolle Facebookin, viime kaudesta huomattavasti kehitetyn Blues-tekstarikanavan, jne. avulla ja että markkinointiin panostettaisiin muutenkin selvästi enemmän. Eipä ole vielä mitään konkreettista parannusta näkynyt.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Eilen tuli viestiä FB:n kautta, että mahdollisesti jo eilen olisi auennut uusi virallinen ryhmä, mutta ainakaan vielä ei ole moista näkynyt.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
On ihan kiva, että markkinointia kehitetään, mutta markkinointi on paljon muutakin kuin uusia medioita tai viestintäkanavia. Se tärkein, eli sisältö, on ollut Bluesin mainonnassa todella hukassa pari vuotta. "Brändin" pitäisi löytää se oma itsensä ja alkaa toitottamaan sitä mielenkiintoisella tavalla (vrt. HIFKin erinomainen mainonta).

Ja on se niinkin, että mediabudjettia pitää kasvattaa. Ulkomainontaan pitäisi panostaa ihan toisia summia kuin nyt, jotta Espoon kokoisessa metsässä näkyisi. Mitään keskustaa kun ei ole, pitää tuo näkyvyys hajauttaa jokaiseen kaupungin kymmenistä lähiöistä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mitään keskustaa kun ei ole, pitää tuo näkyvyys hajauttaa jokaiseen kaupungin kymmenistä lähiöistä.

Helpointahan tuo olisi apinoimalla IFK:n mainontaa, ja pistää juliste joka toiselle bussipysäkille koko Espoossa. Tietty sisällön pitäisi olla oma...
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Helpointahan tuo olisi apinoimalla IFK:n mainontaa, ja pistää juliste joka toiselle bussipysäkille koko Espoossa. Tietty sisällön pitäisi olla oma...

Jos apinoimaan lähdetään niin apinoidaan sitten myös se sisältö....

Bussipysäkkimainonta vaan on pirun kallista. Espoon kaupunki vuokraa siltoja pilkkahintaan mainostilaksi. Esim. Snackyn isot kampanjat on toteutettu siltamainontana. Uskoisin, että jos pääväylien silloissa olisi mainoksia illan pelistä, niin moni työmatkalainen saattaisi tarttua koukkuun ja lähteä peliin. Tosin bussipysäkkimainonnan etu on se, että kyseessä on täysi palvelu, eli palvelun myyjä hoitaa mainokset paikoilleen ja pois. Silloissa käsittääkseni tämä työ pitäisi tehdä itse tai ostaa erikseen jostain.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos apinoimaan lähdetään niin apinoidaan sitten myös se sisältö....

Lähinnä tarkoitin sitä, ettei meidän mainos lue på svenska, toki voidaan aloittaa sillä, tyyliin: "Heja Sverige! ....ja paskat, meillä Espoossa puhutaan Suomea, tsekkaa Bluesin Suomalainen jengi Barona Areenalla jne jne jne."
 

trap

Jäsen
Tuolla olisi tuo talousketjukin ollut, mutta se on otsikoitu kaudelle 07-08 ja kun tämä sivuaa viestintää niin laitetaan tänne.

Eli mitähän Bluesin tulos on viime tilikaudella ollut? Muut joukkueet julkaisevat voitollisia tuloksia, Blues taitaa harvoin itse näistä tiedotteita tehdä, kun turskaa tulee niin reippaasti? Viime kausi mentiin 'säästölinjalla', mutta semmoinen kutina on että ei varmaan hirveästi auttanut.
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eli mitähän Bluesin tulos on viime tilikaudella ollut? Muut joukkueet julkaisevat voitollisia tuloksia, Blues taitaa harvoin itse näistä tiedotteita tehdä, kun turskaa tulee niin reippaasti? Viime kausi mentiin 'säästölinjalla', mutta semmoinen kutina on että ei varmaan hirveästi auttanut.
Olisi tosiaan todella mielenkiintoista kuulla. "Säästökuuria" tai talouden järkeistämistä, miten sitä haluaakin kutsua, on vedetty nyt jo hetken aikaa, mutta näkyykö se missään? Täällähän on paljon ollut puhetta siitä, että talous olisi ilman hallia aika hyvässä kunnossa.

Onko toteutunut pelaajabudjetti laskenut edellisistä kausista ja toisaalta onko tulot kasvaneet? Mikä muu syö kustannuksia kuin halli? Minkälaista tulosta Blues tekisi, jos halli ei olisi rasittamassa budjettia?

Kyllähän touhu on mennyt sen verran paljon parempaan suuntaan jo, että luulisi jotain muutosta taloudessakin näkyvän. Turskaa on tullut joka vuosi niin paljon, että miinusta varmaan tulee jatkossakin, mutta josko se hieman pienenisi?

Onko esimerkiksi Bluesin tulopuolta pystytty kasvattamaan yhtään, katsojaluvut valitettavasti ainakaan eivät ole kehittyneet suotuisalla tavalla.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Naamakirjaan tuli viesti jossa kehotettiin tulemaan 2.9 Matinkylän vanhaan halliin katsomaan Blues-Lukko -matsia. Kehotettiin olemaan ajoissa, koska halli tulee täyteen. Aika kovat on odotukset yleisömäärien suhteen, kun moinen tapahtuma ei ole päätynyt kummankaan Espoossa luetun paikallisen sanomalehden (HS + Länsivaylä) sivuille - eikä vielä edes blues.fi -sivuille. Tiistaina 31.8 niillä sivuilla pitäisi aiheesta olla - siis kokonaista kaksi päivää ennen tapahtumaa.

Kovin on kiireessä pykätty tällainen Roots-ilta. Tuollaisessahan olisi ainesta kunnon häppeningiksikin mutta ei noin myöhäisellä tiedottamisella.
 

trap

Jäsen
Ai tekikö ne sitten tuosta päin helvettiä kirjoitetusta "Blues ,Espoo" -ryhmästä jonkun virallisen FB-sivun? Tuotakin voisi muuten mainostaa Blues.fi:ssä, vaan eipä siellä mainita FB:stä mitään.

Blues for fans -osio oli muuten koko viime kauden ajan samanlainen, kevääseen asti luki että "tänne tulee ladattavaa materiaalia kuten taustakuvia" jne. Ei sillä että minä itse noita niin hirveästi kaipailisin, mutta luulisi että sinnekin jotain sisältöä saisi. Nythän siellä lukee vain (undefined).

Tiedottamisessa on aina ollut tuo huono puoli, että kovin myöhään kerrotaan erinäisistä juhlaotteluista yms. Yleensä päivää ennen peliä. Toivotaan että Matinkylä täyttyisi kuitenkin.

e: "Liigajoukkuetta ei ole nähty Matinkylässä sitten vuoden 1998" ei kyllä pidä paikkaansa, mieleen tulee ainakin se Rapperswiliä vastaan pelattu matsi 6 vuotta sitten.
 

Tinde Tiikeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers, Chicago Blackhawks
Eiköhän tuolla tarkoitettu, että Blues ei ole pelannut toista SM-liigajoukkuetta vastaan Matinkylässä sitten vuoden 1998, tiedä sitten. Bluesin sivuilla on kyllä 27.8 julkistettu uutinen "Voita parhaalla nostalgia-asulla", jossa mainitaan nostalgia-ottelu...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Blues on tainut erikoistua taxi-mainontaan sillä sen verran monta kertaa on nyt osunut silmään taxeja joihin on liimattu Blues mainoksia oviin ja logo konepeltiin. Tai sitten mä vaan näen samat taksit uudestaan ja uudestaan...
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Blues on tainut erikoistua taxi-mainontaan sillä sen verran monta kertaa on nyt osunut silmään taxeja joihin on liimattu Blues mainoksia oviin ja logo konepeltiin. Tai sitten mä vaan näen samat taksit uudestaan ja uudestaan...

Lainaus Bluesin kotisivuilta, uutinen päivätty 19.08.2010 14:38:

Taksikuskit kerääntyivät hyväntuulisesti Barona Areenalle, jossa jokavuotinen taksien tarroitus toteutettiin. Taksiperinne on muotoutunut vuosien saatossa. Espoo Bluesin ja taksien välinen yhteistyö alkoi jo vuonna 1999. ”Yli kymmenen vuotta ollaan jo tarroitettu Espoon takseja yhteistyössä Bluesin kanssa. Taksikuskit kantavat mielellään Bluesin logoa mukanaan ajossa, ja palaute on heidän suunnaltaan ollut erinomaista. Hyvää perinnettä on ollut mukava jatkaa”, toteaa jääkiekkomies ja taksien edustaja Heikki Larva.

Blues toivottaa Blues-takseille turvallisia ja viihdyttäviä kilometrejä!

Siinähän tuosta tarinaa, monesti pelin jälkeen näkee tyhjiä takseja taksitolpan läheisyydessä, kuskit ovat tulleet katsomaan kolmannen erän hallille :)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siinähän tuosta tarinaa, monesti pelin jälkeen näkee tyhjiä takseja taksitolpan läheisyydessä, kuskit ovat tulleet katsomaan kolmannen erän hallille :)

Tai ovat röökillä odottaessaan asiakkaita pelistä...
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tai ovat röökillä odottaessaan asiakkaita pelistä...

Tiedän ainakin yhden kuskin, jonka olen nähnyt hallilla kolmannessa erässä. Ja ehkä ne röökillä olijat huomaisi, kun eivätköhän norkoilisi silloin autojen vieressä? Itse vielä lähden peleistä sen verran myöhemmin kuin suuri osa katsojista, että tolpalla on jo jonoa. Jos kuski olisi röökillä, luulisi hänen huomaavan jonon ja hyppäävän autoon.
 

Bandana

Jäsen
Blues on tainut erikoistua taxi-mainontaan sillä sen verran monta kertaa on nyt osunut silmään taxeja joihin on liimattu Blues mainoksia oviin ja logo konepeltiin. Tai sitten mä vaan näen samat taksit uudestaan ja uudestaan...

Niin, kun HIFK pönöttää bussipysäkeillä, on Blues ottanut taksit. Kuvastaakohan tämä jotenkin näiden kahden joukkueen kannattajien/kohderyhmän liikkumis- ja varakkuuseroja?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Niin, kun HIFK pönöttää bussipysäkeillä, on Blues ottanut taksit. Kuvastaakohan tämä jotenkin näiden kahden joukkueen kannattajien/kohderyhmän liikkumis- ja varakkuuseroja?

No jaa, taksit ajavat missä vain (=mainoksen saattaa nähdä missä vaan), bussit tiettyjä reittejä ja pysäkit ovat tietyissä paikoissa. Ei kai siinä ole kuitenkaan tarkoitus saada matkustajaa kyytiin, kun eihän sisältä näe sitä taksimainosta..
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
En tiedä johtuuko minun nettiyhteyksistä (tuskin sillä sama ongelma on sekä työ- että kotikoneella), mutta kun katson blues.fi:n ottelukalenteria niin se näyttää tyhjää koko kaudelle. Tulossa siis kirjaimellisesti välikausi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös