Minä ainakin ymmärrän sen, mutta itse voin sanoa ettei se Salonojan aikakausi nyt ihan pelkkää ruusuilla tanssimista ollut kun muistetaan miten epäasiallisesti Jussi suhtautui meihin rivikatsojiin ja nuoleskeli puolestaan yritysasiakkaita.
Mä olen lueskellut tätä samaa mantraa jo pidemmän aikaan, enkä oikein ymmärrä sitä. Miten omistaja voi yleensäkin suhtautua epäasiallisesti faneihin, kun toimitusjohtaja on se, joka pyörittää showta, markkinointia ja muuta koneistoa? Oletko joskus kaipaillut kaverikuvaa Jussin kanssa, ja Jussi on jatkanut matkaa? Toki Salonoja teki pariin otteeseen keikat toimitusjohtajana ja mainitsi itsekin jälkikäteen, ettei ole fiksua kasata liikaa hommia omalle lautaselle.
Itselläni ei ole ollut mitään valittamista sen suhteen miten omistaja on minuun fanina suhtautunut, enkä varmasti ole ainoa, joten ehkei kannattaisi yleistää. Kyllähän Salonojalla pari kertaa keitti yli fanienkin suuntaan. Mutta itse laskin sen inhimillisyyden piikkiin. Ei Bluesin taloudellinen tilanne ole koskaan ollut niin hyvä, etteikö se stressiä aiheuttaisi omistajaportaalle. Omasta mielestäni omistajan tehtävä on pitää huolta siitä, ettei kassa kuivu tyhjäksi, ja Jussi hoiti hommansa - vaikkakin söikin itse ne tappiot. Siksi en ymmärrä tätä fanilausuntoa, joka toivottaa tervetulleeksi miehen kukkaron, mutta ei miestä itse. Tämä se on sitä epäasiallista suhtautumista:
Tämän vuoksi en olisi ainakaan itse valmis antamaan Jussille kovin suurta päätösvaltaa.
Ilmeisesti kuitenkin Jussi olisi voinut suhtautua paremmin siihen fanikatraaseen, joka on hakenut häneen kontaktia, ei se pahitteeksikaan varmaan olisi ollut, mutta uskoisin silti, ettei valtaosaa faneista kiinnosta suhde omistajaan. Mikäli sitten tämä avautuminen juontaa niihin aikoihin, kun Jussi oli toimitusjohtaja, niin sen kritiikin voin ymmärtää, mutta eihän Jussi ole parhaillaan hakemassa toimitusjohtajan virkaa - tai edes kaipaile niitä aikoja.