yleisömääriä oleellisempana pitäisin yhteistyökumppaneita, paljon yritysasiakkaita peleihin. Ne kun ostavat vähän enemmän kuin peruspenan hodari ja bisse! Muutenkin rahakkaat yhteistyösopimukset ovat paras tie parempiin tuloihin. Toki myös jokainen katsoja on tärkeä!
Näkyvyys, erityisesti televisio näkyvyys(jossa muuten onnistuttiin viimekaudella) on avainasemassa. Mutta oleellisempana kestävän menestyksen lisäksi on onnistunut B to B markkinointi. Tätä kautta saadaan niitä rahakkaita yritysasiakkaita ja sponsorisopimuksia.
Menestyksen lisäksi ne perinteet tuo toki yleisöä. Ja perinteistä on se etu, että potentiaalisista yritysasiakkaista löytyvät sympatiat joukkueelle auttavat neuvotteluissa. Vaikea myydä mainostilaa vaikkapa henkeen ja vereen IFK miehelle!
Joka tapauksessa pidän perinteitä yliarvostettuna asiana. CHL menestys+näkyvyys, vakiintunut asema liigan kärkipäässä ja se tv-näkyvyys ovat tärkeämpiä! Tämäkään ei toki auta jos(kun) markkinointi kusee!
Tulojen lisäksi pitäisi huomioida myös menot ja karsia niistä ylimääräiset. REALISTINEN BUDJETTI, joka on jääkiekkopiireissä täysin tuntematon käsite olis aika kova juttu! Nyt lähes jokainen joukkue laatii budjetin parhaan mahdollisen skenaarion mukaan, ei näin!
Se on sitten sivuseikka, että haetaanko näkyvyyttä bussipysäkkimainoksesta, tv/radio vai jostain muualta (vaikkakaan ei toki mitätön). Näissä pitää sitten laskea paras vastine rahoille rajallisesta budjetista.
Mielestäni esim. Fc hongan peleissä, sekä muissa tapahtumissa mainostaminen voisi olla hyvä idea jos halutaan lisää katsojia. Luulis että sais rahoille paremmin vastinetta kuin bussipysäkiltä vaikka näin jouduttaisiinkin tukemaan kilpailijoita.
Näkyvyys, erityisesti televisio näkyvyys(jossa muuten onnistuttiin viimekaudella) on avainasemassa. Mutta oleellisempana kestävän menestyksen lisäksi on onnistunut B to B markkinointi. Tätä kautta saadaan niitä rahakkaita yritysasiakkaita ja sponsorisopimuksia.
Menestyksen lisäksi ne perinteet tuo toki yleisöä. Ja perinteistä on se etu, että potentiaalisista yritysasiakkaista löytyvät sympatiat joukkueelle auttavat neuvotteluissa. Vaikea myydä mainostilaa vaikkapa henkeen ja vereen IFK miehelle!
Joka tapauksessa pidän perinteitä yliarvostettuna asiana. CHL menestys+näkyvyys, vakiintunut asema liigan kärkipäässä ja se tv-näkyvyys ovat tärkeämpiä! Tämäkään ei toki auta jos(kun) markkinointi kusee!
Tulojen lisäksi pitäisi huomioida myös menot ja karsia niistä ylimääräiset. REALISTINEN BUDJETTI, joka on jääkiekkopiireissä täysin tuntematon käsite olis aika kova juttu! Nyt lähes jokainen joukkue laatii budjetin parhaan mahdollisen skenaarion mukaan, ei näin!
Se on sitten sivuseikka, että haetaanko näkyvyyttä bussipysäkkimainoksesta, tv/radio vai jostain muualta (vaikkakaan ei toki mitätön). Näissä pitää sitten laskea paras vastine rahoille rajallisesta budjetista.
Mielestäni esim. Fc hongan peleissä, sekä muissa tapahtumissa mainostaminen voisi olla hyvä idea jos halutaan lisää katsojia. Luulis että sais rahoille paremmin vastinetta kuin bussipysäkiltä vaikka näin jouduttaisiinkin tukemaan kilpailijoita.