Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 334 333
  • 5 817
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Tyhjät paikat ovat pääosin sillä puolella, mitkä eivät näy kameroissa (paitsi "reverse angle" ja TV-lähetysten jäähyllä olevaa pelaajaa näyttävässä kamerassa)
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Tyhjät paikat ovat pääosin sillä puolella, mitkä eivät näy kameroissa (paitsi "reverse angle" ja TV-lähetysten jäähyllä olevaa pelaajaa näyttävässä kamerassa)


Kylläpä muuten näiden kanssa tehdään kokajan näköjään töitä nimittäin ainakin neljä uutta laitamainosta tänään.

Paidoissa huomasin sellasen erikoisuuden että kun Bluesilla on kolmen firman mainokset paidassa (Barona, Neste ja Koff) Niin eipä mun mielestä pelsun paidassakaan ollut kuin neljän yrityksen mainokset...
Tosin housuissa ja sukissa olis itten parit mainokset myös.
 

Enslaved

Jäsen
Tyhjiä paikkoja on joo laidoissa ja otteluseurantaketjussa valitettiin joidenkin toimesta, että jää näyttää oudolta, kun se ei ole täynnä mainoksia. Yhdet valittaa, että jäät ovat liian värikkäitä mainoksineen ja toiset valittaa, kun ei ole mainoksia. Mikään ei kelpaa. Erätauolla oli aika laskea ja on siinä jäässä kuitenkin yhdeksän eri yrityksen mainokset, että ei ihan tyhjän päällä pelata. Maalin sisällä oleva mainos jäi katsomosta katsottuna vähän hämärän peittoon, olikohan Ruukki?

Seuraavat kotipelit ke Ilves ja ma KalPa. Siinä on haastetta saada hallille porukkaa kotivoitosta huolimatta vaikka erikoishintaisiaa lippupaketteja mainostettiinkin pelin aikana.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Paidoissa huomasin sellasen erikoisuuden että kun Bluesilla on kolmen firman mainokset paidassa (Barona, Neste ja Koff)

Mites toi Ratiopharm? Siinä heti sukunimestä seuraavana ollut jo useamman kauden.
Hihassa on sitten niitä pelaajakohtaisia, BD's, pikavippi, jne.


edit. Jani katsoo nyt vaan vähän tarkemmin. Kyllä se sieltä avautuu.
 
Viimeksi muokattu:

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Mites toi Ratiopharm? Siinä heti sukunimestä seuraavana ollut jo useamman kauden.
Hihassa on sitten niitä pelaajakohtaisia, BD's, pikavippi, jne.

Poissa hihasta, siinä kohdassa kavereilla lukee #valitsesininen.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Pieni asia, mutta ehkä merkitystä Blegin talouteen eli eikö kotisivujen kautta voi ostaa enää fanitavaraa? Kaukaisemmille faneille moinen olisi ihan hyvä asia.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, fanituotemyynnistä vastannut firma on taas vaihdettu, jonka takia nettikauppakin on varmaan laitettu kiinni. Odotellaan taas pari kuukautta, että uusi firma saa toiminnan jotenkin jaloilleen, että saadaan nettikauppakin auki. Jotta voidaan taas viimeistään puolentoista kauden jälkeen ottaa uusi firma vetämään touhua...

Maalin sisällä oleva mainos jäi katsomosta katsottuna vähän hämärän peittoon, olikohan Ruukki?

Vai Ruutu?
 
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, fanituotemyynnistä vastannut firma on taas vaihdettu, jonka takia nettikauppakin on varmaan laitettu kiinni.

No ilmankos tuolla fanituoteliikkeessä olikin myyjinä fanikatsomosta tutut tyypit eikä Mainoslahjateamin ihmisiä näkynyt. Toki jos seuralla on edellytykset hoitaa tuo homma itse ilman välikäsiä niin kyllähän silläkin rahaa säästää.

....

Niistä vähän turhankin suureksi asiaksi nousseista laitamainoksista sen verran, että kuulin erään yrityksen edustajalta että niistä pyydetään Espoossa todella (=liian) kovaa hintaa, jopa pääkaupunkiseudun sisäisessä vertailussa. Jos yhteistyökumppaneita saadaan, ja he hankkivat näkyvyyttää muilla tavoin (esim. valomainokset ylä- ja alakastomojen välissä ovat suht hyvin täytetty) niin haitanneeko tuo. Toki sitä laitamainostenkin hinnoittelua on pakko miettiä jos kuulopuhe pitää paikkansa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
No ilmankos tuolla fanituoteliikkeessä olikin myyjinä fanikatsomosta tutut tyypit eikä Mainoslahjateamin ihmisiä näkynyt. Toki jos seuralla on edellytykset hoitaa tuo homma itse ilman välikäsiä niin kyllähän silläkin rahaa säästää.

Totta, mutta löytyykö heiltä ammattitaitoa uusien tuotteiden suunnitteluun ja toteuttamiseen? Toivotaan, sillä Bluesin fanituotetarjonta on ollut kautta historian yksi SM-liigan heikoimmista..
 
Totta, mutta löytyykö heiltä ammattitaitoa uusien tuotteiden suunnitteluun ja toteuttamiseen? Toivotaan, sillä Bluesin fanituotetarjonta on ollut kautta historian yksi SM-liigan heikoimmista..

Uusien tyyppien (eli käytännössä Jason Nikkisen) alettua hommat ne käytännössä on Bluesin toimistolla suunniteltu. Ja kyllähän siinä iso muutos aiempaan tapahtui viime kauden alussa, nimenomaan parempaan suuntaan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Uusien tyyppien (eli käytännössä Jason Nikkisen) alettua hommat ne käytännössä on Bluesin toimistolla suunniteltu. Ja kyllähän siinä iso muutos aiempaan tapahtui viime kauden alussa, nimenomaan parempaan suuntaan.

Mitä juttelin Jari Sinisalon kanssa parin viime kauden ajan, eli sen ajan, mitä Mainoslahjateam oli touhussa mukana, niin suunnittelu tehtiin kyllä heidän kanssa yhteistyössä, ei pelkästään Jasonin/toimiston voimin. Tai sitten kaveri valehteli päin naamaa...
 
Mitä juttelin Jari Sinisalon kanssa parin viime kauden ajan, eli sen ajan, mitä Mainoslahjateam oli touhussa mukana, niin suunnittelu tehtiin kyllä heidän kanssa yhteistyössä, ei pelkästään Jasonin/toimiston voimin. Tai sitten kaveri valehteli päin naamaa...

No, yhteistyössä toki. Sehän voi tarkoittaa mitä vain. Ehkä käytin liian painavaa sanavalintaa.

Tästä sinänsä aika turha kovin paljoa jauhaa koska ei minullakaan kovin syvällistä tietoa ole. Sen nyt toki jokainen saattoi havaita että iso muutos fanituotteiden laadussa tapahtui viime kauden alussa, eli kun uudet tyypit kävivät Bluesissa hommiin. Mainoslahjateam oli mukana jo Salonojan aikana.
Minullakin on kotona kohtalainen kasa Bluestuotteita ja arvioisin että 70% omistamistani tuotteista on tullut hankittua kauden 2012-13 aikana. Sitä ennen ei vaan hinta-laatusuhde oikein houkutellut ostoksille ja tarjontakin oli aika niukkaa.

Ehkä enemmän tuon viestintä ja markkinointiketjun asiaa tämä.
 
Viimeksi muokattu:

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Niistä vähän turhankin suureksi asiaksi nousseista laitamainoksista sen verran, että kuulin erään yrityksen edustajalta että niistä pyydetään Espoossa todella (=liian) kovaa hintaa, jopa pääkaupunkiseudun sisäisessä vertailussa. Jos yhteistyökumppaneita saadaan, ja he hankkivat näkyvyyttää muilla tavoin (esim. valomainokset ylä- ja alakastomojen välissä ovat suht hyvin täytetty) niin haitanneeko tuo. Toki sitä laitamainostenkin hinnoittelua on pakko miettiä jos kuulopuhe pitää paikkansa.

Ja mun mielestä taas niitä ei kannata myydä liian halvalla. Mieluummin niin että saadaan sisään summa X ja puolet laidoista on tyhjänä, kuin niin että saadaan sisään sama summa X ja koko laita on täynnä. Jälkimmäinen antaa mahdollisuuden vielä lisämyyntiin, eikä se laitojen täyttäminen voi olla mikään itseisarvo.

Aina pitää muistaa että jos joku tuote on myyty loppuun, on sitä myyty liian halvalla.
 

Boosteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Red Wings, Gunners, Kaner's Crew
Ja mun mielestä taas niitä ei kannata myydä liian halvalla. Mieluummin niin että saadaan sisään summa X ja puolet laidoista on tyhjänä, kuin niin että saadaan sisään sama summa X ja koko laita on täynnä. Jälkimmäinen antaa mahdollisuuden vielä lisämyyntiin, eikä se laitojen täyttäminen voi olla mikään itseisarvo.

Aina pitää muistaa että jos joku tuote on myyty loppuun, on sitä myyty liian halvalla.

Joo tottahan tämä on, mutta siinä sitten ei saa mennä yli. Oliko se melkein 30 euroa, jota pyydettiin Jussin viimesenä kautena huivista? Aivan naurettavaa. Edes Hifk ei pyydä sellaisia summia kaulahuivista.

Itse satuin asioimaan melko paljon viime kaudella Tapiolassa sijaitsevaa Blues Cornerissa. Harmi, että liike lopetti toimintansa niin pienen ajan kuluessa, toki nyt näen siihen aivan hyvän syyn miksi....
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Itse satuin asioimaan melko paljon viime kaudella Tapiolassa sijaitsevaa Blues Cornerissa. Harmi, että liike lopetti toimintansa niin pienen ajan kuluessa, toki nyt näen siihen aivan hyvän syyn miksi....

Itseasiassa tämähän oli tarkoituksella käsittääkseni ns. pop-up store. Voihan se olla, että jos vastaavat tilat saadaan Tapiolasta, Omenasta tai Sellosta, niin ennen joulua olisi taas jossain pop-up store?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itseasiassa tämähän oli tarkoituksella käsittääkseni ns. pop-up store. Voihan se olla, että jos vastaavat tilat saadaan Tapiolasta, Omenasta tai Sellosta, niin ennen joulua olisi taas jossain pop-up store?

Juuri näin, eli oli tarkoituksella auki vain tietyn ajan. Muistaakseni sitäkin pidennettiin ainakin kuukaudella. Vuokra tuossa tilassa oli vaan aika kova, jos olen ymmärtänyt oikein. Fanituotemyymälä jossain muualla kuin hallilla olisi kyllä todella hyvä veto, vaikka tuokin liike oli pitkiä aikoja ihan tyhjänä. Tiedän sen, koska myös minä asioin liikkeessä hyvin usein ja paikalla oli maksimissaan neljä asiakasta minun lisäksi. Monta kertaa muita asiakkaita ei ollut.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
No ilmankos tuolla fanituoteliikkeessä olikin myyjinä fanikatsomosta tutut tyypit eikä Mainoslahjateamin ihmisiä näkynyt. Toki jos seuralla on edellytykset hoitaa tuo homma itse ilman välikäsiä niin kyllähän silläkin rahaa säästää.

Säästöksi ei voi kuitenkaan varmaan laskea niitä myyntikatteiden menetyksiä, jotka jäävät saamatta, kun fanituotteita ei voi netin kautta ostaa....
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Juuri näin, eli oli tarkoituksella auki vain tietyn ajan. Muistaakseni sitäkin pidennettiin ainakin kuukaudella. Vuokra tuossa tilassa oli vaan aika kova, jos olen ymmärtänyt oikein. Fanituotemyymälä jossain muualla kuin hallilla olisi kyllä todella hyvä veto, vaikka tuokin liike oli pitkiä aikoja ihan tyhjänä. Tiedän sen, koska myös minä asioin liikkeessä hyvin usein ja paikalla oli maksimissaan neljä asiakasta minun lisäksi. Monta kertaa muita asiakkaita ei ollut.

Tossa vaikuttaa myös sijainti. Tapiola on niin näivettynyt paikka nykyisin, että tollaisia pieniä fanituotepisteitä pitäisi olla mieluummin noissa Espoon oikeissa "keskuksissa" - sinänsä karseissa kauppakeskuksissa. Isoon Omenaan, Selloon ja Lippulaivaan omansa ja sen lisäksi vaikka sit Tapiolaan jonnekin niin niillä luulisi kattavan ihan hyvin potentiaalisen asiakaskunnan.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tampereelta löytyy lähes joka Prismasta ja Citymarketista sekä isoimmista urheilutavaraliikkeistä vierekkäin Ilveksen ja Tapparan tavaraa. Ei tietenkään koko valikoimaa, mutta numeroimattomia pelipaitoja ja asusteita sekä pikkukrääsää mitä eniten menee on parin hyllymetrin verran. Tuossa yksi laajenemiskeino, ellei ole jo käytössä.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
3058 katsojaa Ilves ottelussa. Vieläkö hymyilyttää hä? Tekisi mieli sanoa, että momentum on Espoossa tältä erää nähty ja ihan voi peiliin johto katsoa. Parempi onkin ettei Raude kommentoi mitään, kun ei ole mitään kommentoitavaa.

Se on satavarma että rahat loppuu kauden mittaan. Lisää pelaajakauppoja, suunnattu osakeanti, konkurssi, liiga pelastaa...jotain tästä seuraa, se on varma.
 
Viimeksi muokattu:

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
3058 katsojaa Ilves ottelussa. Vieläkö hymyilyttää hä? Tekisi mieli sanoa, että momentum on Espoossa tältä erää nähty ja ihan voi peiliin johto katsoa. Parempi onkin ettei Raude kommentoi mitään, kun ei ole mitään kommentoitavaa.



Se on satavarma että rahat loppuu kauden mittaan. Lisää pelaajakauppoja, suunnattu osakeanti, konkurssi, liiga pelastaa...jotain tästä seuraa, se on varma.

Ja Tää sun jatkuva itkeminen auttaa tilannetta miten? Kannustaa porukkaa käymään peleissä?

Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Board Express
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Niemisen patjoihin oltiin saatu myytyä isohkot mainokset edellisen pelin jälkeen.
 

Voranen

Jäsen
Ja Tää sun jatkuva itkeminen auttaa tilannetta miten? Kannustaa porukkaa käymään peleissä?

Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Board Express

Hartzan viesteissä ei tosiaan ole varmaan ikinä ollut mitään muuta sisältöä kuin johdon haukkumista ja kaikesta itkemistä. Siinäkin on positiviinen kirjoittaja, joka valaa optimistista henkeä tänne palstalle.

En siis tarkoita, että tilanteeseen pitäisi olla tyytyväinen ja ei saisi valittaa, mutta kun kyseisen kirjoittajan kaikki viestit on sitä samaa negailua ilman mitään oikeaa sisältöä ja rakentavaa keskustelua, niin en kyllä nää noiden viestien pointtia.

Kyllä itseäkin nämä yleisömäärät huolestuttavat. Täytyy toivoa että johtuu vain siitä, että nyt oli kolme kotipeliä kuuden päivän sisään ja vastustajatkin olivat melko epäkiinnostavia. Tämän päivän yleisömäärä oli muuten huonompi kuin kertaakaan viime kaudella. Jaettiinko viime kaudella jokaiseen peliin, niin paljon ilmaislippuja, että oikea totuus ei paljastunut, vai?
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hartzan viesteissä ei tosiaan ole varmaan ikinä ollut mitään muuta sisältöä kuin johdon haukkumista ja kaikesta itkemistä.

Tämä ei itseasiassa pidä paikkaansa. Olen kirjoittanut positiiviseen sävyyn silloin kun on ollut aihetta. Esimerkiksi viime kaudella kehuin vuolaasti markkinointia ja panostusta pelitapahtumiin. Se oli parasta mitä Bluesissa tai muuallakaan olen koskaan nähnyt. Olin sitä mieltä, että jos kaikki muutkin asiat hoidettaisiin yhtä ammattimaisesti, niin ei olisi mitään hätää. Samalla nostin huoleni varsinaisen myyntityön puutteista liittyen yhteistyökumppaneiden hankintaan sekä kausikorttimyyntiin. Jouduin jopa itse ottamaan yhteyttä Bluesin suuntaan uusiakseni edellisen kauden kortit...tämä oli mielestäni huolestuttava signaali jo silloin.

Laten potkut (antoi 11 vuotta Bluesille) näen lähinnä johdon vastuunpakoiluna. Potkut, joilla ei saavutettu mitään, mutta syntipukki sekoiluille piti löytää.

Jääkiekko on liiketoimintaa. Riskin kantavat loppupelissä sijoittajat, jotka käytännössä lienevät enemmän tai vähemmän menettäneet pääomansa. Tarkoitus ja tahto on varmasti ollut hyvä, mutta rahkeet eivät ole riittäneet. Tavallaan tunnen myötätuntoa heitä kohtaan, uskon taustalla olevan enemmän halu auttaa espoolaista kiekkoilua kuin tehdä rahaa. Silti tämä tyyli miten asioita on hoidettu on mielestäni ala-arvoinen.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kaksi kotipeliä kolmen päivän sisään, kolme kotipeliä pe, ma, ke-tahdilla, vastassa Ilves... Tarvitaanko vielä lisää syitä "kehnoon" yleisömäärään? Kun vielä lisätään kaikki negatiivisuus jengin ympärillä, tuohon yleisömäärään pitää tässä tapauksessa olla tyytyväinen eikä pettynyt... Normaalitilanteessa ei tietenkaan saisi olla, mutta tämän hetken Blues on kaukana normaalista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös