Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 324 334
  • 5 817

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olen myös sivusta seuranneena ja espoolaisten tuttavieni kanssa jutelleena antanut itseni ymmärtää, että seuran annetaan ensi viikolla vaikka kaatua, mutta Salonojalle sitä ei myydä koskaan. Ja juuri siitä syystä, mikä kulttuuri Blues-nimen alla on Espooseen kyetty jääkiekon puitteissa rakentamaan. Minulle on pariinkin otteeseen kerrottu, että vanha Kiekko-Espoo oli ennen kaikkea sellainen matinkyläläisten oma jengi, jolle ei kiinnostusta/kannatusta oikein löytynyt muualta Espoosta. Bluesin nimen alle on onnistuttu nyt yhdistämään paremmin tämä maantieteellinen epäkaupunki kokonaisuutena, ja se on kuitenkin niin arvokas asia että sitä ei haluta hukata. Kävin oikein itsekin kurkkaamassa siellä Salonojan avoimessa fb-profiilissa, ja siellä oli totta vieköön jo koiralogo valmiiksi tehtynä.. joten kannattajien pelko siitä mitä tulisi tapahtumaan on mielestäni inhimillisesti ymmärrettävä: tervetuloa vain Espoo Dogs tai pahimmassa tapauksessa Espoo Angry Dogs

Joka tapauksessa on surullista, että tässä tilanteessa espoolainen pääsarjatason kiekko vääjäämättä lakkaa ensi viikolla olemasta. Haluaisin jo ihan itsekkäistä syistä, että minullakin Espoossa asuvana olisi mahdollista myös jatkossa käydä katsomassa liigakiekkoa omassa kotikaupungissani. Ja koska taas yleisesti jääkiekkoa rakastavana ihmisenä voin kuvitella ihmisten tuskan sen edessä, kun vuosia rakennettu hyvä kulttuuri katoaa, niin toivoisin että Blues olisi sitten vaikka sen pari kautta pois kuvioista, ja uusi taustayhtiö saisi aikanaan nostettua Bluesin nimen takaisin liigakartalle..
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ensinnäkin se koira-logo. Kun Bluesin maalilaulu sattuu olemaan "who let the dogs out", niin eikö olisi loogista olettaa, että se on Jussin tapa osoittaa, että fanittaa edelleen joukkuetta ja on periaatteessa yksi "sininen koira" muiden joukossa. Tukee joukkuetta. Tai sitten ei, mutta kaikkea voi spekuloida suuntaan jos toiseen, mikäli halua löytyy tarpeeksi.

Ja siis ymmärränkö oikein, että @MrBitter on näiden huhujen taustalla? Vähän epäilen sitä. Jos oma muisti palvelee oikein, niin kun jonkin aikaa takaperin kysyin, onko näillä nimimuutosspekulaatioilla mitään totuuspohjaa, niin olisiko juuri kyseinen nimimerkki maininnut, että ne ovat pelkkiä huhuja, jotka enimmäkseen ovat saaneet tuulta purjeisiin fanien suunnalta. Mutta vaikka hän olisi tällaisia puhunut, että joku Jussin "jengistä" olisi tällaisia puhunut, niin kannattaako niiden pohjalta väittää yleisenä faktana, että Jussilla on tälläisiä Espoon Angry Dogs-viritelmiä?
En minä ainakaan niin ole väittänyt, että se olisi fakta. Voihan vaikka olla että jengi olisi Blues ja logona koiralogo. Ei voin tietää suuntaan eikä toiseen. Voi olla, että nimi ja logo vaihtuu, vai ollaa että ei, voi olla että vain toinen vaihtuu, voi olla että mennäön kokonaan konkkaan. Ei voi tietää.

Ja siis omasta mielestä @MrBitter jpssian vaiheessa kertoi, että faneilta oli kyselty mitä mieltä olisivat jos nimi vaihtuisi. Mutta herra itse korjatkoon, jos olen väärässä.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Mä nyt tarkoitan vain sitä että kummankin osapuolen on helppo saavuttaa yhteisymmärrys olemalla avoin omista suunnitelmistaan. Jos Jussi Salonoja ei kerro avoimena omista virityksistään, miten voidaan peräänkuuluttaa Tagelta ja muiltakaan avoimuutta? Eli puhun nyt suoraan sinulle, Jussi Salonoja: Jos otat seuran haltuusi

a) muuttuuko nimi
b) mitkä ovat toimintatapasi

Vastausta odotellen.
 
Viimeksi muokattu:

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En minä ainakaan niin ole väittänyt, että se olisi fakta.
Tiedän. Viestini oli suunnattu aika suoraan Mechalon kirjoituksiin, jotka on mun mielestä enemmän propagandaa kuin mielipiteitä. Hän tuossa edelläkin sanoo "Totuus on se että Salonoja on niin äkkiarvaamaton persoona että aluksi hän haluaa pitää kaiken ja lopulta myy sen vitutuksissaan pois kun mikään ei toimi hänen pillinsä mukaan. Lapsi ja lempilelu-syndrooma." Mä en itse ainakaan tunne Salonojaa tai sen Bluesin aikaisia omistuskiemuroita niin hyvin, että voisin alkaa niistä tulevaisuuden totuuksia viljelemään. Helppohan niistä on ollut mielipiteitä muodostaa, mutta ne on eri asioita, kuin totuudet.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Huvittavaa, että keskustelu pyörii niinkin relevantissa asiassa kuin nimessä ja logossa, kun koko espoolaisen edustukiekkoilun jatko on vaakalaudalla. No pakko kai tähän keskusteluun on osallistua:

Minä tulen seuraamaan espoolaisten junioreiden kehittymistä sekä edustuskiekkoilua jatkossa, kunhan toimintaa hoidetaan ammattimaisesti, maksavaa yleisöä, faneja ja muita sidosryhmiä huomioiden, ketään aliarvioimatta. Voisin jopa tukea mahdollisuuksien mukaan tällaista toimintaa.

Sarjatasosta, nimestä ja logosta riippumatta...
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Vastaan tähän näin:
Mä nyt tarkoitan vain sitä että kummankin osapuolen on helppo saavuttaa yhteisymmärrys olemalla avoin omista suunnitelmistaan. Jos Jussi Salonoja ei kerro avoimena omista virityksistään, miten voidaan peräänkuuluttaa Tagelta ja muiltakaan avoimuutta? Eli puhun nyt suoraan sinulle, Jussi Salonoja: Jos otat seuran haltuusi

a) muuttuuko nimi
b) mitkä ovat toimintatapasi

Vastausta odotellen.
Olennaista on se että molemmat pelaisivat avoimin kortein ja kertoisivat omista suunnitelmistaan. Muuta en pyydä.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Tärkein kysymys tässä ongelmassa taitaa tällä hetkellä olla: kuka maksaa tämänhetkiset velat? Täällä on liikkunut arvauksia velanmäärästä, mutta onko jollain tarkkaa tietoa että paljonko niitä tällä hetkellä on? Verohallinto karhuaa useampaa 100K:ta, siihen eläkevakuutusyhtiö yms päälle. Onko joku valmis kuittaamaan toisten velat omalla rahalla vain siksi että saisi pelastettua jääkiekkojoukkueen ja takuuta ei kuitenkaan ole siitä että saisi nuo rahat joskus takaisin?
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Alkuun @PataJaska, Espoo oli hieman erilainen Kiekko-Espoo aikaan kuin nyt ja kaupunginosien välinen "viha" oli juuri laantumaisillaan. Nyt kun hajallaan ollut repaleinen kaupunki on kasvanut yhteen myös eri alueiden ihmiset ovat lähentyneet toisiaan ja on syntynyt ajatus olla Espoolainen, ei Kivenlahtelainen, ei Matinkyläläinen tai tapiolalainen vaan Espoolainen. Olipahan tunteikas ilta eilen, mutta jotenkin on sellainen fiilis ettei tämä taru pääty tähän vaan asiat saadaan lopuksi toimistolla sovittua Jussin kanssa ja voimme jatkaa juhlintaa katsomossa myös tulevaisuudessa.
 

josuk88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nostan kyllä hemmetin ison hatun teille eilisestä kannustuksesta ja vilpittömästi toivon että pelit jatkuu ensi kaudella.

Salonojan kannalta nyt lienee punnittavana että ostaako velkaisen joukkueen (jos sitä hänelle ylipäänsä myydään) ja satavarman liigapaikan ensi kaudeksi.

Vai ostaako konkurssipesästä liiketoiminnan ja riskeeraa että lisenssiä ei tipu tai asiat ratkeaa liian myöhään ensi kautta ajatellen.

Itse pidän tuota spekuloitua nimeä melko uunona mutta en toisaalta jaksa ymmärtää jos espoolainen liigakiekko pyyhkäistään kartalta kuitenkin noin mitättömän asian vuoksi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pidemmältä ajalta espoolaiskiekkoa muistavat, kysymys teille:

Nyt käydään keskustelua seuran nimestä, miten asian laita olis silloin aikoinaan, vastustiko jengi "kespoon" vaihtumista Bluesiksi?

Oma mutu on sellainen, että mikäli nimi olisi näihin päiviin asti ollut perinteikäs Kiekko-Espoo ja nyt paha Salonoja harkitsisi siirtymistä muovilta kalskahtavaan Bluesiin, niin täällä olisi älytön vastustus päällä?
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tärkein kysymys tässä ongelmassa taitaa tällä hetkellä olla: kuka maksaa tämänhetkiset velat? Täällä on liikkunut arvauksia velanmäärästä, mutta onko jollain tarkkaa tietoa että paljonko niitä tällä hetkellä on? Verohallinto karhuaa useampaa 100K:ta, siihen eläkevakuutusyhtiö yms päälle. Onko joku valmis kuittaamaan toisten velat omalla rahalla vain siksi että saisi pelastettua jääkiekkojoukkueen ja takuuta ei kuitenkaan ole siitä että saisi nuo rahat joskus takaisin?

Viimeisessä tilinpäätöksessä vierasta pääomaa (lyhyt ja pitkäaikaista lainaa + ostovelkoja) oli tyyliin 2 MEUR. Ainoa assetti oli tyyliin liigaosake, joka oli arvostettu 1,8 MEUR.

Eli velkaa on ihan riittävästi...

Nykytilanteessa tuskin vähemmän.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nyt käydään keskustelua seuran nimestä, miten asian laita olis silloin aikoinaan, vastustiko jengi "kespoon" vaihtumista Bluesiksi?

Kyllä vastustettiin, en muista kenenkään pitäneen nimenvaihdosta silloin hyvänä asiana. Martti Merra kirjoitti kirjassaan ettei edes Bluesin silloisesta hallituksesta kukaan lämmennyt nimenvaihdokselle mutta se jotenkin "pääsi tapahtumaan". Pitäisi kaivaa tuo kohta esiin kun pääsen illalla kotiin. Jokatapauksessa se liittyi siirtymiseen uuteen jäähalliin, joka silloin oli se iso juttu ja nimenvaihdos jotenkin meni siinä sivussa. En nyt ole kyllä satavarma mutta tarkistan myöhemmin.

Muuten joskus keskusteluissa on annettu ymmärtää että Salonojat olisivat vaihtaneet nimen K-Espoosta Bluesiksi mutta niin ei ole. Nimenvaihdos tapahtui ensin, Salonojat tulivat kuvaan mukaan vasta myöhemmin.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pidemmältä ajalta espoolaiskiekkoa muistavat, kysymys teille:

Nyt käydään keskustelua seuran nimestä, miten asian laita olis silloin aikoinaan, vastustiko jengi "kespoon" vaihtumista Bluesiksi?

Oma mutu on sellainen, että mikäli nimi olisi näihin päiviin asti ollut perinteikäs Kiekko-Espoo ja nyt paha Salonoja harkitsisi siirtymistä muovilta kalskahtavaan Bluesiin, niin täällä olisi älytön vastustus päällä?

Kyllä vastustettiin, ja aivan varmasti nykyään sitä vastutettaisiin vielä monta kertaa enemmän. Eikä tuo helppo pala ollut silloinkaan, nimenvaihdoksen myötä kyllä menetettiin ihmisiä. Ja ehkä sen takia juuri ainakin minä pidän älyttömänä sitä että nyt tuo vanha virhe korjattaisiin uudella virheellä. Itsekin olen kasvanut K-Espooseen, ja Blues oli (ja on!) mielestäni älytön, muovinen nimi. Se vain on nyt ollut niin pitkään ja uudet sukupolvet kasvaneet siihen, että ei sitä ole mieltä vaihtaakaan. Ei tuota sitoutunutta porukkaa meillä tuhlattavaksi asti ole.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oli miten oli, mun mielestäni tää fanikulttuuri on menny hemmetisti eteenpäin nimenomaan Bluesin nimen alla, olkoonkin että löytyy näitä muutamia hokinostalgiaromantikkoja jotka toivois Kiekko-Espoota takaisin. Mutta täytyy hyväksyä se että menneet on menneitä eikä niitä saa takaisin. Kiekko-Espoon aikana ei voitu edes haaveilla mitaleista mutta Bluesin aikana sellaistakin menestystä on tullut.

Kyllä voitiin ja haaveiltiinkin. Kiekko-Espoo myös pelasi mitaliottelussa, joten tarkistapa faktasi.

Se on ihan yks hailee millä nimellä seuran toiminta jatkuu jos vaihtoehto on se, ettei se jatku ollenkaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mistä tiedät ettei nyt käynyt kysymässä? Onhan hän nyt voinut käydäkin siellä ja saada avattua keskusteluyhteyden. Totuus on se että Salonoja on niin äkkiarvaamaton persoona että aluksi hän haluaa pitää kaiken ja lopulta myy sen vitutuksissaan pois kun mikään ei toimi hänen pillinsä mukaan. Lapsi ja lempilelu-syndrooma.

Totuus on se, että sulla ei ole mitään hajua siitä mitä kirjoitat.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Pelkoni on vain se että liika yksinvaltius saa aikaan ahneuden, ahneus tuo kateutta ja kateus vihaa. Jos Salonoja tulee uudestaan yksin remmiin ja sitten taas häipyy, mistä voi tietää ettei kaikki kaadu jos ainoa seurasta välittävä ihminen haluaa luovuttaa? Parasta olisi iso porukka joilla kaikilla on päätösvaltaa eikä kaikki tukeudu yhteen ainoaan. Eli siis Salonoja+iso porukka jolla on tietotaitoa niistä asioista mistä Jussi ei tiedä= menestys.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen myös sivusta seuranneena ja espoolaisten tuttavieni kanssa jutelleena antanut itseni ymmärtää, että seuran annetaan ensi viikolla vaikka kaatua, mutta Salonojalle sitä ei myydä koskaan. Ja juuri siitä syystä, mikä kulttuuri Blues-nimen alla on Espooseen kyetty jääkiekon puitteissa rakentamaan. Minulle on pariinkin otteeseen kerrottu, että vanha Kiekko-Espoo oli ennen kaikkea sellainen matinkyläläisten oma jengi, jolle ei kiinnostusta/kannatusta oikein löytynyt muualta Espoosta.

Ensiksikin vaikka seura onkin tärkeä, niin kyllä säkin myisin suosikkijoukkueesi vaikka kenelle siitäkin huolimatta et sen nimeksi tulis joku angry birds +pinkit peliasut mikäli toinen vaihtoehto olis että sun oma kotisi ulosmitattaisiin...

Toisekseen Kiekko-Espoo ei ollut mikään vain Matinkyläläisten jengi. Yhtälailla sitä kannatettiin muissakin kaupunginosissa, vaikka toki vääräuskoisia jullien ja pellejenkin kannattajia valitettavasti löytyi. Syynä tuohon lienee kaupunginosien sijasta se, että K-Espoo ei pelannut kasarilla liigassa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jussin paluussa itseäni pelottaa se Jussin yleinen asenne - itse en osaa yhtään sanoa, mitä Jussin paluusta seuraisi. Jussi on käytännössä ottanut asiaan julkisesti kantaa yhden toimittajan kautta, eikä lausunnoissa ole mitään linjaa. Jotenkin tietynlainen tarkoitushakuinen puhdas pelaaminen tässä tilanteessa, asioiden roikkumaan jättäminen ja jopa suoranainen paskanjauhanta ei luo mielikuvaa siitä, että Jussille siirtyessä seura olisi mitenkään vakaissa käsissä. Vähän vittuilua, vähän "en pelasta", sitten yhtäkkiä taas "neuvotellaan" jne jne...

Tässä tilanteessa se, mitä uskoisin lähes kaikkien kannattajien toivovan, olisi jonkinlainen ratkaisu tähän asiaan. Jussi ei ole mitään muuta tehnyt julkisesti kuin välillä soutanut ja välillä huovannut. Oli se ratkaisu sitten mikä hyvänsä, se vaan pitää saada nyt - tai olisi pitänyt saada jo paljon aikaisemmin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mulla on usko mennyt Tage Johanssoniin. Mies vain yrittää vedättää rahaa nykyisille omistajille valittamalla, että Jussi ei halua neuvotella kuin median välityksellä. Mistäköhän se mahtaisi johtua? Saattaisiko ihan pikkuisen johtua siitä, että enää ei ole mitään, mistä neuvotella. Vähän kuin Adolf keväällä 1945, ei kukaan halunnut enää hänenkään kanssaan neuvotella.
Jos on aidosti halua neuvotella, ei missään olosuhteissa puhuta paskaa vastapuolesta, ei vaikka se olisi miten ikävä tyyppi. Koska se haittaa neuvotteluja. Siksi kyseessä onkin hätähuuto. "Kai te vielä haluatte ostaa mun hevosen, vaikka se äsken kuolikin nälkään?"
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Totuus on se, että sulla ei ole mitään hajua siitä mitä kirjoitat. Mechalo on ihan oikeassa JS:n persoonasta. Sen verran monta kertaa olen minäkin hänen marttyyri-mielileikkiä seurannut.

Lisätietoa tästä marttyyrimielileikistä?

En mäkään ole vakuuttunut Salonojan todellisesta tahtotilasta, mutta kai te nyt ymmärrätte, että sillä ei ole mitään väliä sillä ilman Jussia seuraa ei ensi viikolla ole.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Sanon viimeisen kerran: Olen valmis toivottamaan Salonojan tervetulleeksi VAIN SIINÄ TAPAUKSESSA että hänen taustallaan on osaava porukka. Ei hän yksin voi/osaa kaikkea hoitaa. Tietotaito ja kärsivällisyys on se mitä häneltä puuttui viimeksi. Ei raha pelkästään tuo onnea ja menestystä. Sen eteen on tehtävä töitä, töitä ja taas töitä. Jos haluaa ihmisten tulevan katsomaan vaikkapa NHL- tai maajoukkuetason pelaajia omassa joukkueessaan, heitä pitää osata MARKKINOIDA. Tuote, talous, markkinointi. Toinen asia on yleinen viihtyvyys. Ottelutapahtumaan ja hallin yleiseen ilmeeseen on panostettava täysillä jos haluaa ihmisten viihtyvän ja tietävän minne ovat tulleet. Kysymys on vain se onko Salonojalla halua panostaa kaikkiin näihin osatekijöihin vai vain itse joukkueen rakentamiseen.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
En mäkään ole vakuuttunut Salonojan todellisesta tahtotilasta, mutta kai te nyt ymmärrätte, että sillä ei ole mitään väliä sillä ilman Jussia seuraa ei ensi viikolla ole.

Todennäköisesti olet oikeassa, mutta tässä on nyt niin paljon kaikkea ihmeellistä tapahtunut, että vielä viimeinenkin ihme voi olla tulossa. Ja tuo ensi viikko on nyt ensi viikko - jos velkojat vetää konkkahakemukset pois, tilanne voi vielä jatkua kituuttaen siihen asti, että Liigalisenssin päätöksiä tulee.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sanon viimeisen kerran: Olen valmis toivottamaan Salonojan tervetulleeksi VAIN SIINÄ TAPAUKSESSA että hänen taustallaan on osaava porukka. Ei hän yksin voi/osaa kaikkea hoitaa. Tietotaito ja kärsivällisyys on se mitä häneltä puuttui viimeksi. Ei raha pelkästään tuo onnea ja menestystä. Sen eteen on tehtävä töitä, töitä ja taas töitä. Jos haluaa ihmisten tukevan katsomaan vaikkapa NHL- tai maajoukkuetason pelaajia omassa joukkueessaan, heitä pitää osata MARKKINOIDA. Tuote, talous, markkinointi. Toinen asia on yleinen viihtyvyys. Ottelutapahtumaan ja hallin yleiseen ilmeeseen on panostettava täysillä jos haluaa ihmisten viihtyvän ja tietävän minne ovat tulleet. Kysymys on vain se onko Salonojalla halua panostaa kaikkiin näihin osatekijöihin vai vain itse joukkueen rakentamiseen.

JOS Salonoja tulee, niin toivottavasti Bluesin pohjat luodaan muuten muualle, kuin ykköskategorian liigatähtiin ja maju-pelaajiin. Sen jo arvaa, että muuten käydään tätä samaa keskustelua uudelleen muutaman vuoden kuluttua. Maltillinen pelaajabudjetti, oma (Suomen tod.näk. paras) junnuorganisaatio olkoon Bluesin kulmakivenä.
 

JK43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Boston
Salonojan kannalta nyt lienee punnittavana että ostaako velkaisen joukkueen (jos sitä hänelle ylipäänsä myydään) ja satavarman liigapaikan ensi kaudeksi.

Vai ostaako konkurssipesästä liiketoiminnan ja riskeeraa että lisenssiä ei tipu tai asiat ratkeaa liian myöhään ensi kautta ajatellen.

Korjatkaa paremmin asioista perillä olevat mutta eikö lusikkansa soppaan tuo vielä Esarin yrityssaneeraus? Eli jos Jussi ostaa velkaisen joukkueen eikä anna sen mennä konkurssiin joutuu vuokralle yrityssaneerauksessa olevaan yritykseen joka maksaa puolestaan Jussin yritykselle vuokraa. Eli saako konkurssin myötä pelattua Esarin pois välistä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös