Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 325 189
  • 5 817

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mutta tosiaan, kun kerran fanilauma ei hylännyt bluesiä tästä sikailusta (sananmukaisesti), niin miksi se hylkäisi joukkueen jos nimi muuttuisi? Ei lahdessakaan hylätty pelsuja, kun Reippaan kaikki nimijohdannaiset olivat konkursseissa ryvettyneet.
Hohhoijjakkaa, yhden pelin ajaksi muuttunut peliasu onkin ihan sama, kuin pysyvästi vaihtuva seuran nimi, samalla myös tietenkin logo ja bonuksena peliasu... Valoja päälle!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Peter Westerbacka ei todellakaan ole kuulunut Blegin hallitukseen tai omistajaportaaseen. Valoja päälle nyt
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hohhoijjakkaa, yhden pelin ajaksi muuttunut peliasu onkin ihan sama, kuin pysyvästi vaihtuva seuran nimi, samalla myös tietenkin logo ja bonuksena peliasu... Valoja päälle!

No, pointti oli enemmänkin se, että suurin osa varmaan välittää a) jääkiekosta, ja b) espoosta. Joten suurimman osan uskon käyvän hallilla jatkossakin, oli seuran nimi Blues tai jokin uusi fiksu nimi. Ehkä sunkin kannattaisi lakata hyperventiloimasta ja olemasta draamaqueen.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
No, pointti oli enemmänkin se, että suurin osa varmaan välittää a) jääkiekosta, ja b) espoosta. Joten suurimman osan uskon käyvän hallilla jatkossakin, oli seuran nimi Blues tai jokin uusi fiksu nimi. Ehkä sunkin kannattaisi lakata hyperventiloimasta ja olemasta draamaqueen.
Haha, mahtavaa settiä. Sinun uskomuksille onkin hyvä laittaa paljon painoarvoa. Jääkiekkoa voi seurata myös Helsingissä ja sinne moni varmasti suuntaakin, ellei Espoossa ole joku seura, mihin pystyy sitoutumaan pitkällä aikajänteellä. Blues-nimen poistaminen pyyhkäisee taas jonkin verran katsojia muualle. Ei varmastikaan kaikkia, mutta liian monta. Espoosta välittäminen taas on vähän outo heitto. Miten se liittyy siihen, että ihmiset kävisivät katsomassa HK-Makkarateamia tai Angry Dogs of Espoota?

Terveisin Rauden sylikoiranakin tunnettu, persettään halvalla myyvä hyperventiloiva dramaqueen, joka on omilla toimillaan aiheuttanut suurta hallaa espoolaiselle edustuskiekolle. Siinähän sitä on titteliä kerrakseen :D
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Huhuissa hän esiintyi silloin aikoinaan, kun Jussilla oli seura myynnissä. Silloinhan heitettiin läpällä myös seuran uudeksi nimeksi Angry Birdsiä...
 

KukkoMiikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No, pointti oli enemmänkin se, että suurin osa varmaan välittää a) jääkiekosta, ja b) espoosta. Joten suurimman osan uskon käyvän hallilla jatkossakin, oli seuran nimi Blues tai jokin uusi fiksu nimi. Ehkä sunkin kannattaisi lakata hyperventiloimasta ja olemasta draamaqueen.

Minä taas olen täysin samaa mieltä tästä asiasta. Kannatan ensisijaisesti juuri espoolaista jääkiekkoa ja jos joukkueen nimi olisi syksyllä Espoo United, olisi se mulle ihan täysin fine. Asun Helsingissä, mutta Jokereiden tai Hifkin kannattaminen tuntuisi mulle paljon kaukaisemmalta, koska Matinkylässä tunneside tätä joukkuetta kohtaan syntyi. Olen valmis kannattamaan Espoossa pelaavaa 'uutta joukkuetta', kunhan se kunnioittaa espoolaisen kiekon perinteitä ja historiaa (eikä nimi ole mikään helvetin Blue Dogs).

Edit: Ja painotan, että nimenmuutoksen yhteydessä täytyy kuitenkin säilyä paljon joukkueeseen liittyvää. Mikäli nimi on pakko muuttaa, uutta joukkuetta täytyy voida tulla kannattamaan Bluesin fanipaita päällä, ihan kuten hallille on nyt voinut tuoda Kiekko-Espoon lipun tai lippiksen ja osoittaa sillä monen vuoden sitoutumista joukkueeseen.
 
No, pointti oli enemmänkin se, että suurin osa varmaan välittää a) jääkiekosta, ja b) espoosta. Joten suurimman osan uskon käyvän hallilla jatkossakin, oli seuran nimi Blues tai jokin uusi fiksu nimi.
Mitään faktatietoa tämmöisistä asioista ei tietenkään ole, mutta Espookin on kaupunkina aika vaikea kohde tässä mielessä, kun muuttoliikenne molempiin suuntiin on yleistä. Esimerkkinä nyt vaikka Bluesin junnuissa pelannut tyyppi, joka sitten myöhemmässä elämän vaiheessa on muuttanut Helsinkiin, niin mikä side tälläisillä henkilöillä olisi uuteen seuraan Espoossa?

Mun mielestä tässä tilanteessa ois aika iso riski lähteä koskemaan nimeen tai logoon, kun seuran ympärillä on muutenkin kyllästymistä (tavallaanhan tämä on se tilanne jossa myös toiselta kannalta pitäisi koskea niihin jos jossakin) eli pahimmillaan kyllästymisen ja nimenvaihdoksen lopputulema ois se välinpitämättömyys, että ihan sama.

Nimenvaihdoksia ja muita on maailmalla tapahtunu aika paljon, niin kyllähän noita vaikutuksia vois ihan tilastojen valossakin tutkia tämmösissä tilanteissa, mutta mennään nyt omalla fiiliksellä ja mutulla. Olen nimenmuutosta täällä vastustanut jo aiemmin, joten sinällään ei mitään uutta, kun mutulla näitä asioita joutuu jokainen omalta osaltaan arvioimaan.

E: Tää nyt oli yleistä höpinää nimenvaihdoksesta. En oo ihan varma lainasinko nyt väärää viestiä.

Lisätään vielä, että jos nimi muutettaisiin niin K-Espoo on ok.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Haha, mahtavaa settiä. Sinun uskomuksille onkin hyvä laittaa paljon painoarvoa. Jääkiekkoa voi seurata myös Helsingissä ja sinne moni varmasti suuntaakin, ellei Espoossa ole joku seura, mihin pystyy sitoutumaan pitkällä aikajänteellä. Blues-nimen poistaminen pyyhkäisee taas jonkin verran katsojia muualle. Ei varmastikaan kaikkia, mutta liian monta. Espoosta välittäminen taas on vähän outo heitto. Miten se liittyy siihen, että ihmiset kävisivät katsomassa HK-Makkarateamia tai Angry Dogs of Espoota?

Terveisin Rauden sylikoiranakin tunnettu, persettään halvalla myyvä hyperventiloiva dramaqueen, joka on omilla toimillaan aiheuttanut suurta hallaa espoolaiselle edustuskiekolle. Siinähän sitä on titteliä kerrakseen :D

Sen takia olisikin ehkä parempi olla hiljaa eikä tarttua joka ikiseen viestiin mitä täällä kirjoitetaan.

Onneks tämä on kohta ohi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Sen takia olisikin ehkä parempi olla hiljaa eikä tarttua joka ikiseen viestiin mitä täällä kirjoitetaan.
Itse olen kuoppani kaivanut, ei minulla ole siitä mitään harhaluuloja. Jos koen tarvetta kommentoida, kommentoin. Jos et halua niitä lukea, laita minut vaikka estolistalle.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Täällä on muistaakseni ihan @MrBitter kertonut, että kannattajajoukon keskuudessa vallitsee ajatus, että se hajoaa jos perustetaan Angry Dogs tai vastaava. Korjatkoon jos olen väärässä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämän joukkueen nimi on ollut Blues jo syksystä '98 lähtien, ja kaikki sen jälkeen syntyneet ovat kasvaneet tähän nimeen ja tulleet sinuiksi sen kanssa.

Tätä juuri hain. Nyt tälle nimelle on ihmisten keskuudessa saatu pysyvä jalansija ja muistetaan se että molemmat hopeat ovat tulleet nimenomaan tämän nimen alla. Kiekko-Espoon aikana menestystä ei tullut. Ja nimi Blues on kansainvälisesti helpompi lausua kuin Kiekko-Espoo. Kaksi avainasiaa: Jatkuvuus ja traditioiden ylläpitäminen. Täältä tähän.

JO vuodesta -98? Eli siis 18-vuotiaat ja heitä nuoremmat ovat tyytyväisiä kun Blues on ollut "aina"?

Bluesin nimi ja logo on tahrittu tällä kaudella niin saastaiseksi, että se on henk koht ihan se ja sama millä nimellä siellä jengi pelaa. Traditiot tolla seuralla ovat lähinnä tunarointi ja epäonnistuminen. Mitään ei ole ikinä voitettu, eikä varmaan ihan heti tulla voittamaankaan.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
JO vuodesta -98? Eli siis 18-vuotiaat ja heitä nuoremmat ovat tyytyväisiä kun Blues on ollut "aina"?

Bluesin nimi ja logo on tahrittu tällä kaudella niin saastaiseksi, että se on henk koht ihan se ja sama millä nimellä siellä jengi pelaa. Traditiot tolla seuralla ovat lähinnä tunarointi ja epäonnistuminen. Mitään ei ole ikinä voitettu, eikä varmaan ihan heti tulla voittamaankaan.
Kysytään siis vielä vittuilematta. Hyväksytkö siis nimeksi esim Espoo Angry Dogs tms?
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Se on metkaa miten aina vähän väliä eksytään nimenvaihtokeskusteluun, vaikkei sellaista ole kukaan taho edes ehdottanut. Vuoden 98 traumat ja logoleikit ovat jättäneet jälkensä ;) Uskoisin, että nimenvaihto olisi suuri virhe. En tosin tiedä onko se juridisesti pakko vaihtaa, jos joukkue päästetään konkkaan? Onko se konkurssipesän omaisuutta? Itseäni on kuitenkin laitettu kakkoseen tällä kaudella sen verran rankasti, että yksi nimenvaihto ei maailmaa kaataisi. En pitäisi siitä, koska Blues-nimelle on kehittynyt jo hyvä määrä brändiarvoa. Mutta kuten nimimerkki Mahtikin tuolla edellä kirjoitti. Minulle ne todelliset perinteet ja juuret juontaa muualta kuin nimestä. Mulle Blues on edelleen sama kuin Kiekko-Espoo.
 

smallfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolaiset konkurssijoukkueet.
Oma perusteluni nimenvaihdokselle jota olen aiemmissa viesteissä ehdottanut on yritysten mielikuva Blues nimestä, ei liikuttuneiden kannattajien jotka viiltävät ranteet auki heti nimenmuutoksen kuultuaan. Joukkorahoitus ei toiminut koska monet yritykset karttavat Blues nimeä ja eivät uskalla myöntää jos ovat Bluesin kannattajia. Mielestäni järkevää olisi kysyä ensisijaisesti rahoittajien mielipidettä siihen haluavatko he tukea Bluesia vai jotain muuta Espoolaista joukkuetta kuten Espoo Hockey Club tai jotain vastaavaa.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
JO vuodesta -98? Eli siis 18-vuotiaat ja heitä nuoremmat ovat tyytyväisiä kun Blues on ollut "aina"?

Bluesin nimi ja logo on tahrittu tällä kaudella niin saastaiseksi, että se on henk koht ihan se ja sama millä nimellä siellä jengi pelaa. Traditiot tolla seuralla ovat lähinnä tunarointi ja epäonnistuminen. Mitään ei ole ikinä voitettu, eikä varmaan ihan heti tulla voittamaankaan.
Miten Jääkiekko Espoo oy:n talousepäselvyydet on tahrinut Espoo Bluesin nimen ja logon niin huonoon kuntoon ettei yritykset uskalla lähteä sitä tukemaan jos hommaan saadaan uusi taho taustalle ja se tuodaan isosti julkisuuteen? Mä en tajua mitä hyötyä olisi lähteä muuttamaan jo olemassa olevaa brändiä joksikin aivan muuksi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kysytään siis vielä vittuilematta. Hyväksytkö siis nimeksi esim Espoo Angry Dogs tms?

Se olisi mun mielestä naurettava nimi, mutta niin on Blueskin. Jos joskus on nimenvaihdolle ja totaaliselle nahanluonnille ollut paikka niin se on nyt.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tätä juuri hain. Nyt tälle nimelle on ihmisten keskuudessa saatu pysyvä jalansija ja muistetaan se että molemmat hopeat ovat tulleet nimenomaan tämän nimen alla. Kiekko-Espoon aikana menestystä ei tullut.

Itse näkisin toisin, ja että nimenomaan se, että Kiekko-Espoo nousi pelaamalla liigaan, oli mitä suurinta menestystä. Ja se oli jonkinlainen tuhkimotarina, kun joukkue vielä pelasi jäähalliksi kutsutussa pienessä ladossa.

Ja nimi Blues on kansainvälisesti helpompi lausua kuin Kiekko-Espoo.

Tuolla nyt ei ole oikeasta juurikaan merkitystä. Katsotaan vaikka joukkueita kuten Kärpät, Ässät, Linköping, Färjestad, Frölunda - perinteisiä ja menestyneitä seuroja, joiden nimet ovat varmaan hepreaa useimmille englantia puhuville jo skandinaavisten merkkienkin takia. Tuskin tuo vaikea nimi on vähentänyt yhtään joukkueen vetovoimaa tai vaikeuttanut sponsorihankintaa.

Olin tätä mieltä 1998 ja olen samaa mieltä yhä: Blues on jääkiekkoseuran nimenä muovinen. Jääkiekossa tuo nimi kuuluu tasan yhdelle joukkueelle ja se pelaa St. Louisissa. Espoon Blues oli siksi yhtä hyvä nimivalinta kuin Espoo Ducks, Espoo Oilers tai Espoo Red Wings. Jos Blues todella menee nurin, niin toivoisin, että nimenä on Kiekko-Espoo tai K-Espoo.

Terv. Mirasane (espoolainen 1982-1989 ja 2014->)
 
P

Poistettu käyttäjä 113795

Talousseuranta...

Wikipedia: Espoo:
Espoon nimi viitannee joennimeen Espoonjoki (ruots. Esboån, alkujaan Espå / Espåå), jonka puolestaan arvellaan saaneen nimensä jokea reunustaneista haavoista (ruotsin kielen haavikkoa tarkoittava sana on äspe). Nimi esiintyy ensimmäisen kerran vuonna 1431.
Espoo – Wikipedia

Notta Espoon Jokipojat tai (Haavat... melko huono).
Elikkä edelleenkin kannatan Espoon Honkaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Elikkä edelleenkin kannatan Espoon Honkaa.
Joo, ei tämä kyllä ole enää talousseurantaa, mutta tähän kommentoin vielä, että jääkiekko-honka on tietenkin Jäähonka. Espoo jää tuosta puuttumaan, mutta onko sillä niin väliä? Ja ei, en edelleenkään kannata nimen vaihtamista Jäähongaksi, Kiekko-Espooksi tai varsinkaan K-Espooksi (tämähän on siis vain lyhenne Kiekko-Espoosta, miksi se olisi seuran virallinen nimi?).
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En minä tai kukaan muukaan voi kaikkien kannattajien suulla puhua, mutta sen tiedän että käytännössä kaikki Blueskannattajat/BB07-porukasta jäävät aktiivihommista pois jos nimi logo ja kaikki muu muuttuu. Ei sitä tunnetta noin vain voi siirtää. Ollaan kyllä puhuttu asiasta. Vastaus siis @ohiveto1 lle)

Vaikka tosiaan kuten joku tuossa kirjoitti niin eihän koko nimenvaihdoksesta ole mitään puhuttu varsinaisesti. Itse aloin sitä epäillä syksyllä vain kun Jussin tuttu minulta kyseli että eikö me nyt voitais saman tien olla vaikka jääkiekko-hongan takana (tuolloin oli just niitä seurojen yhdistämisen spekulointeja).

Ja onhan tässä nyt vähän muutakin miettimistä kuin tuo. Kun edes jotain saataisiin jatkumaan, niin tavallaan väärä asia miettiä nyt tuota. Itse näen tuossa nimenvaihdoksessa kyllä kuitenkin sen pahimpana että jos pelkästä nimenvaihdoksesta vielä jotenkin selvittäisiin niin kaiken muun vaihtuessa se olisi jo liikaa. Se ei vain olisi sama seura. Enkä tällä tarkoita sitä etteikö mun puolesta kaikki taustalla saisi muuttua, mutta jos lähdetään täysin tyhjästä ja otetaan uusi nimi ja logo niin itselläni ei ole kyllä yhtään mitään tunnesidettä tuohon enää. Jos sillä nyt on niin väliä, minä nyt en kovin montaa tonnia kaudessa seuran kassaan tuo.
 
P

Poistettu käyttäjä 113795

Joo, ei tämä kyllä ole enää talousseurantaa, mutta tähän kommentoin vielä, että jääkiekko-honka on tietenkin Jäähonka. Espoo jää tuosta puuttumaan, mutta onko sillä niin väliä? Ja ei, en edelleenkään kannata nimen vaihtamista Jäähongaksi, Kiekko-Espooksi tai varsinkaan K-Espooksi (tämähän on siis vain lyhenne Kiekko-Espoosta, miksi se olisi seuran virallinen nimi?).
Kerta kielon päälle.
Itse ajattaelin lähinnä ulkoluodoilla louhikossa (vaikea juurtua) hirmuisissa myrskyissä (talous) sinnittelevää honkaa.
Julkisivuksi Paavo. M. Petäjä tai Kari "the pine" Mänty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös