Niin. Miten tuon kilpailun sitten mieltää.
Ei ton suoran kilpailijan määritteleminen aina niin helppoa ole. Esim. Omenahotelli ja Hotelli Kämp periaateessa tarjoaa samaa palvelua: yömpymismahdollisuutta Helsingissä. Mutta tuskinpa käytänössä samoista asiakkaista kipailee. Koska toi kilpailijan määritteleminen ei ole aina helppoa niin sitten kanattaa sponsorotavan kohteen miettiä että jos otan yhteistyökumppaniksi tän yritys U:n niin mahaatkohan esim. yhteistyökumppani yritys K vetää siitä herneen nenään. Ja jos vetää niin kanattaako silloin esim. riskeerata yhteistyökumppani K:n pitkäaikaisen sponsorointisuhteen sen takia että saa yrityksen U:n kanssa hetkellisen jutun.
Kajon olisi voinut ihan itse hoidella sinne sopimukseen tuollaisen pykälän.
Niillä on siellä epävirallinen "pitäkää tunkkinne" pykälä. Ensi kerralla kun Bluesin toimistolta soitetaan Kajolle niin vastaus voi olla ennen luurin iskemistä korvaan "Kysykää Uberilta!". Tässä on tietenkin oletuksena että Bluesin toimistolla olisi joku joka osasisi/uskaltaisi soitella menetettyjen yhteistyökumppaneiden perään...
Niin, harva ymmärtää sitä, että Uber harjoittaa ihan oikeasti laitonta toimintaa suomessa.
Mun on ainakin nostettava käsi pystyyn että en tiennyt. Asia on varmaan menny ohi tässä informaatiotulvassa tai sitten ei vaan ole jäänyt mieleen kun en koskaan tollaisia taksi palevluja käyttäs. Mutta tää on vaan osotus siitä että yhteistyökumppanit ois hyvä vähintään googlettaa ennekuin pistää nimiään paperiin. Tosin on myös täysin laillisia yrityksiä jotka sais samanlaisen paskamyrksyn aikaan mitä Uber teki.
Mutta kyllähän se siis näkyy kaikessa että Bluesin toimistolla ei ole markkinointia hyvin ymmärtävää ihmistä johtotehtävissä. Sehän marketing coordinatorhan vaan toteuttaa valittua linjaa, joten häntä on turha näistä asioista syyttää. Se on sikäli sääli että markkinointiosaamista puuttuu kun Blues kuitenkin elää sillä että asiakkaat käyttävät vappaa-aikaanan heidän palvelujaan joten asiakkaiden ymmärtäminen ja asiakaslähtöisyys olisi oikeasti oltava halussa jos haluaa menestyä. Tää asia on ollu aina vähän Bluesissa huonolla mallilla ja varmaan on syynä siihen miksi sekä Salonoja että uudet omistajat on tehnyt persnettoa.
Ei mua kyllä käy kateeksi Bluesin toimistolla työskenteleviä ihmisiä. Tiedän minkälaista on tehdä duunia firmassa jossa ei tiedä onko firma vielä pystyssä ensi kuussa ja jokainen stressaa duunipaikkansa pysyvyydestä. Erityisen herkkua se on niille ihmisille joiden pitäs tuoda sitä rahaa sisään kun tietävät että oma menestyminen duunissa vaikuttaa siihen säilyykö oma ja duunikaverin työpaikka. Eli ne joilla on mennyt hermo Rautioon voivat lohduttautua sille että mies tod.näk elää paskamaisinta aikaa elämästään juuri nyt.