Itse en siis kyseisessä pelissä ollut, mutta tiedän, että istumakatsomon alarivillä istuu eräs naispuolinen kannattaja, joka kannustaa j-o-k-a-i-s-e-s-s-a pelissä alusta loppuun. Onneksi hän ei tietääkseni lue jatkoaikaa, voisi nimittäin suuttua muutamista postauksista, joissa väitetään, ettei istumakatsomossa kukaan kannusta. Ja hän on tehnyt tuota samaa hommaa paljon ennen kuin minä aloin käymään peleissä, eli todella kauan.
Yksi asia, mikä pitää huomioida on se, että seisomakatsomoa ei oikeasti kuule, eikä näe suurimmassa osassa istumakatsomoa ollessa. Silloin on vaikea osallistua heidän aloittamaan kannustukseen.
Toinen asia on se, että moni on oikeasti täysin kyrsiintynyt fanimaailmaan, sitä asiaa ei pidä sivuuttaa. Valitusta tulee, mutta täysin aiheesta.
Kolmas asia on nämä nykyiset kannustukset. Nopeus noissa taputuksissa on suuri ongelma, kun aiemmin taputettiin espoo tap tap tap, nyt taputetaan espoo tap tap yksinkertaisesti siitä syystä, että muuten ei ehdi mukaan ollenkaan. Hyvä jos ehtii tuohonkaan mukaan.. Tämän ongelman olen huomannut monien vanhojen konkareiden kannustuksesta.
Neljäs asia on sitten vielä se, että Bluesin fanit ovat mielenkiintoinen sekoitus nuorta intoa ja wanhaa kokemusta. Jotenkin tuntuu, että se välimaasto puuttuu (miksi?), joka ottaisi homman oikeasti haltuun ja alkaisi vetämään touhua kaikkien etua palvelevaan suuntaan. Nyt nuoret haluavat lisää lauluja ja haluavat seistä, wanhat taas haluavat istua ja kannustaa perinteisillä tavoilla. Molemmat ovat yksinään liian pieni ryhmä toimiakseen ja yhdessä ei oikein keksitä sopivaa säveltä. Tämä on minusta suurin ongelma Bluesin nykyisessä fanikulttuurissa.