Tähän ylläolevaan ja tuolla jossain toisessa ketjussakin käytyyn keskusteluun ensi kauden ykkösenasta.
Kyllä mun mielestä Kiekko-Espoon resursseilla operoivalle joukkueelle on edelleenkin ihan realistista, jopa todennäköistä, että kolme ekaa sentteriä ensi vuonna ovat Hillis - Tuomaala - Virtanen. Eikä se kuulosta edes pahalta. Ei tässä liigan kärkibudjeteilla pelata. Lisäksi Hillis on nyt 24v, Tuomaala 23v ja Virtanen 25v. Ensi vuonna nämä kaikki ovat vuoden kokeneempia ja vuoden parempia.
Kyllä mäkin mielelläni ottaisin satumaisen ykkössenan, mutta noita herroja takuuvarmasti paremmin suorittava laatusentteri voi olla taloudellinen tenkkapoo. Kaikki mitat täyttävä huippusentteri on ehkä kaikkein vaikein ja kallein pelaajatyyppi löytää. Lisäksi noiden kolmen edellämainitun pitää mun mielestä ensi vuonna pelata senttereinä ja jos ei kolmessa ensimmäisessä ketjussa, niin missä sitten.
Niinpä pelimerkkejä voisi ykkössentterin sijaan yhtä hyvin laittaa myös 1-2 tekijälaituriin sekä ykköspakkiin. Nää on vähän miten näitä nyt katsoo, mutta pelimerkit huomioiden uskoisin, että Hillisille ja Tuomaalalle noita sentterin näyttöpaikkoja pedataan. Ja miksei pedattaisi. Joku hanneshyvönen/kristiankuusela ja corymurphy siihen, niin avot.
Mun mielestä Hillis ei nimenomaan ole kärkilaituri, mutta pelaa siellä kun ei ole ketään muutakaan. Senttereitä sen sijaan on paljon, niin paljon että Hillisin laituripestin lisäksi Sallista ja Ikosta voidaan pitää jopa viltissä. Kaikki näistä eivät toki ole jatkamassa ensi kaudella, mutta laitureita ei ole sitäkään vähää. Niinpä laiturin paikkoja tässä olisi ratkaistavana. Hillis keskelle ja kova umpilaituri vierelle ratkaisisi enemmän asioita, kuin koittaa kauhoa jostain kovaa sentteriä sentteri-Hillisille. Vielä tyhmempää olisi hankkia sentteriä Tuomaalalle.