Oli kyllä kova nousu tänään espoolta vaikka oltiin jo kanveesissa. Hellgren-Smedin voi näköjään huoletta panna maaliin jatkossakin.
Vähän ihmettelen että jatkoajalla 3vs3 laitetaan kentälle Sallista ja Lajusta. Eikö rosterista löydy kevyempijalkaisia ja luisteluvoimaisempia pelaajia?
Tähän lisäksi peukku Massin tasoitukselle. Paljon selkeämmin ei voi polvarikimmoketta hakea maalin edestä :D mahtava oivallus.Mun mielestä tässä jengissä on edelleen paljon samaa kuin parin vuoden takaisessa Mestisjengissä. Peli ei aina todellakaan oltu hyvää, mutta jotenkin kolmannessa erässä löytyi aina uusi vaihde lisää. Ja kaikkihan tietää miten se kausi päättyi. Itä-Suomeen on tulossa siis finaalireissu.
Nojoo. Tästä pelistä olisi aika monta negatiivista asiaa mitä voisi sanoa ekasta 45 minuutista. Mutta otetaan pelin posit.
- Neloskenttä. Oli koko pelin valopilkku, varsinkin kaksi erää.
- Laakso. Laakso on mun mielestä selkeesti meidän paras puolustaja. Ei jännitä kun on jäällä. Taistelee ja raastaa.
- Seppälän kolmas erä. Kaksi oli ihan paska, mutta kolmannessa näytti että koko ukko olisi vaihdettu. Tätä lisää.
- Taisteluilme kolmannessa. Ja yleisö syttyi myös mukaan. Näytettiin että Espoo ei oo kiva paikka vieraille.
- Sallinen johti eturintamalla kolmannessa erässä asenteellaan.
Ja tottakai illan paras oli Hellgren-Smed joka kyllä ryösti nuo kaksi pistettä Kouvolaisilta. Pakka hajosi hieman mustalla hetkellä, mutta kasasi itsensä ja erittäin solidiesitys. Meillä on hyvä maalivahtikaksikko.
Tää on kyllä tuttua viime kaudelta tai melkeen vois sanoa kausilta. Hyvä, että tomii näköjään myös liigassa. Muuten oltais aika paljon matalammalla sarjataulukossa.Vaikka pelattiin hyvin vain (vajaa) yksi erä, niin onneksi se tuntuu aina olevan se kolmas.
Kyllä minä annan plussan ja ison sellaisen myös nimenomaan Hellgren-Smedille. Tänään jos koskaan ilmeisesti pystyi sanomaan että kaveri torjui voiton.Erikseen mainittava, että tykkäsin tänään suuresti Piipposen pelaamisesta.
Plus merkki tarjolla myös koko nelosvitjalle, jossa kävi vuorollaan viilettämässä myös Koivusaari Heikkisen ja Degerstedtin lisäksi.
Kyllä tästä voi monta kohtaa allekirjoittaa. Tosin vaikuttaa siltä, että Hellgren on viimein oppinut kestämään vastoinkäymisiä. Ehkä se suurin paine ja jännitys on poistunut kun sai onnistumisia alle.KooKoo-matsin puolivälissä:
- Muut jengit ovat parantaneet peliä ja monet vahvistuneet myös paperilla. Me ei.
- Hyökkäys on Liiga-tasolle riittävä, mutta ohut. Hämäläisen ja Peten poissaolot ovat kuohinneet kärkiketjut - nelonen ollut pelillisesti paras jo pari peliä putkeen, ja mm. Tuomaala kadonnut kuvasta.
- Hellgren-Smed ei riitä, pää ei kestä. Jos yksi menee, niin kohta tulee pari lisää.
- Niko Seppälä ei ole Liiga-pakki; höntyilee kuin D-junnu.
Kaikki tää ihan ymmärrettävää, ja jengissä paljon ylisuorittajiakin.
Vemppaosaston paluu pelaamaan auttaa. Toivottavasti pian.
Pelinjälkeisen haastattelun perusteella sanoisin että oli vahinko...Tähän lisäksi peukku Massin tasoitukselle. Paljon selkeämmin ei voi polvarikimmoketta hakea maalin edestä :D mahtava oivallus.
En yllättyisi. Yleensä tuollaisia ratkaisuja haetaan kun tilaa on vähän ja parempia ratkaisuja ei löydy, ei 5-3 ylivoimalla. Näytti että haki lättyä takatolpalle.Pelinjälkeisen haastattelun perusteella sanoisin että oli vahinko...
Haastattelua katsomatta, uskallan väittää että yritti. Takatolpalla kaveri oli niin pienessä kulmassa ettei sieltä oikein vetoa olisi saanut aikaiseksi. Noh eipä väliä, kaikki otetaan.Pelinjälkeisen haastattelun perusteella sanoisin että oli vahinko...
Itse luulen että vaisto vain sanoi että tuonne kun laittaa kiekon niin hyviä asioita tapahtuu, vaikkei syöttö läpi menisikään.Haastattelua katsomatta, uskallan väittää että yritti. Takatolpalla kaveri oli niin pienessä kulmassa ettei sieltä oikein vetoa olisi saanut aikaiseksi. Noh eipä väliä, kaikki otetaan.
No juu, mutta eihän Massimo mikään Gretzky olekaan. Pääasia että kiekko päätyi maaliin, itse olen sitä mieltä että vahinko.Olihan Ikonen niin hölmössä paikassa että typerää sinne olisi syöttää.
Lajunen on ollut varmaan koko alkukauden ristiriitaisin pelaaja. Kuten monesti todettu, hyökkäyssuuntaan koko pakiston ehdoton kurko ja arvokas pelaaja henkisellä johtajuudellaan, YV-taidoillaan ja ennen kaikkea jäätävällä tykillään. Yksilötaitoakin löytyy haastaa vastustajia.Ja johtavana pakkina meillä peliajan puolesta on sitten Lajunen. Mutta kentällä ei ole sitä. Hyökkäyspäähän on edelleen selkeä apu ja ylivoimalla todella kiva palanen. Mutta noin isoilla miinuteilla ei riitä jalka. Eilen nähtiin jatkojalla hyvä osoitus siitä. Samalla on myös hazardikiekolla. Ei myöskään ole kiekolla kovin huolellinen. Viivalla menettää kiekkoja ja pelinavaamisessa yrittää ihme roiskasuja joista tulee monesti pitkiä. Ja sitten puolustusalueella seikkailee välillä tiesmissä.
Toivon todella ettei tähän kaveriin rahoja laiteta kiinni vuoden vaihteen jälkeen. Ei ole millään vakuuttanut ja jäähyherkkä kaveri.Sitten meillä on Ekberg, jonka pitäisi olla samassa kategoriassa kuin Laakso ja Keskitalo, mutta on ollut vain huono. Hukassa kentällä ja kaikkialla. Ei jatkoon ja toivottavasti tosiaan lähtee uusien haasteiden pariin. Tsempit vaan sinne sit.
Tästä tuli ensimmäisenä mieleen Miro Karjalainen. Lähinnä siis ajatusleikkinä eli en ole aktiivisesti häntä tänne toivomassa. Vaikka saatavilla hän mitä ilmeisimmin olisikin, ja Espoo-taustaakin löytyy.Jos minä saisin päättää, hommattaisiin pakistoon Ekbergin tilalle oikea käsi alhaalla pelaava shutdown-tyyppinen puolustava pakki. Ei tarvitse olla hampaaton kanukki mutta mielellään osaa purkaa kiekon omalta alueelta, antaa helpon ekan syötön, ei päästä vastustajan hyökkääjää ensimmäisenä reboundiin, voidaan johtoasemassa heittää vikalle 2 minuutille kentälle ja av-pelaaminen sujuu. Tällä toimenpiteellä seuraa:
- Lajusen minuutit tippuvat jolloin häneltä karsiutuu virheitä
- Saadaan tasainen pakkipari jossa toinen osapuoli voi olla se kiekollisempi. Kotkansalo, Koch tai Laakso olisivat varmaan ne vaihtoehdot
- Tiettyjä joukkueita vastaan jolla on erittäin kova ykkösketju (esim. HIFK, Kärpät) voidaan tämän hankinnan ja Seppälän avulla rakentaa todellinen shutdown-pari joka tarjoilee lähinnä makuupaikkoja.
Tästä tuli ensimmäisenä mieleen Miro Karjalainen. Lähinnä siis ajatusleikkinä eli en ole aktiivisesti häntä tänne toivomassa. Vaikka saatavilla hän mitä ilmeisimmin olisikin, ja Espoo-taustaakin löytyy.
Niin, mikä se Ekbergin taso on? Vähän jäänyt fiilis että kaveri on vieläkin kuntoutumassa ja koko ajan on jotain pientä kremppaa. Viime kaudesta huolimatta ei ole mielestäni esittänyt mitään merkittävää. Toki kuten @Juhaht sanoi pitäisi palkka tietää mutta ainakin nyt nähdyillä otteilla korvaajia on aivan varmasti saatavilla.Ekberg nyt pelasi viime kaudella finaaleissa yli 15 minuutin peliaikoja ja voitti mestaruuden. Vaikutelma myös tyyppinä on ihan hyvä. En missään nimessä itse pistä bussin alle - voi mahdollisesti jatkaessaan olla oikeasti iso pala keväällä - eikä tuon tason korvaajia ole tarjolla ainakaan ilman isoja riskejä.
Just näin. Jos Ekbergistä saadaan edullisesti perusluotettava pakki pudotuspeleihin, niin on aika sama miten pelaa runkosarjan. Mitä huonompi pelaaja on nyt, sitä edullisempi sopimus. Taustalla on ajatus ja oletus että kaveri kärsii nyt vaivoista, jotka ehkä olisivat ohi kevääseen mennessä. Spekulaatiota tämä, mutta itse uskon siihen että kun ollaan kärsivällisiä ja tehdään arvojen mukaisesti oikein (eli annetaan mahdollisuus), niin hyvä siitä tulee.Kaikkihan riippuu rahasta ja palkkapyynnöstä. Ekbergin otteet eivät ole olleet sellaisia, joilla pyynti voi kovin iso olla (tai sellaista ei ainakaan kannata maksaa), mutta jos sopuhintaan saa niin sitten sitä voi punnita muuhun markkinaan.