Mainos

Kiekko-Espoo 2023–2024

  • 237 897
  • 1 917

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toisaalta uskottavuuden kannalta olisi hyvä saada aikaiseksi asiallinen taloudellinen tulos.
Näinhän se on, mutta tuleeko tulos hyvästä katsojamäärästä vai pihistelystä on se iso kysymys, johon tuskin kukaan tietää täydellistä vastausta.

Uskoisin kuitenkin, että kuten mainittiin niin kyllähän tuo playff menestys vaikuttaa yleisönäärien lisäksi yleiseen mielikuvaan jengistä ja ensi kauden myyntiin.

Parastahan olisi vetää halvallla jengillä päätyyn asti, mutta sen onnistumisessa on isot epävarmuudet.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Menestyksekäs kevät sytyttäisi mahdollisen liigakausarimyynnin, ja vauhdittaisi myös yritysmyyntiä näkyvyyden vuoksi. Näissä liikkuu isot rahat. Keväällä rantapallolomalla olo saattaa viedä näitä mahdollisuuksia ohi suun
Samoilla linjoilla. Myös yleinen uskottavuus ottaisi osumaa jos kaudesta tulisi täydellinen mahalasku. Ja kyllä minua ainakin vituttaisi suuresti olla laulukuorossa samalla kun vaikkapa Jokerit jatkaisi pleijareita pelaten täysille halleille.

Buumin kannalta tärkeää olisi vetää maksimit irti myös tästä jäljellä olevasta Mestis-ajasta. Olen sitä mieltä että materiaalin pitäisi meillä riittää ihan kenet tahansa kaatamiseen hyvänä päivänä, miksei vaikka pleijarisarjassa. En tietenkään pistäisi vastaan parista sopivasta täsmähankinnasta.
 

haamujänis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo



”Uudet retropaidat saatavilla nyt!

Kiekko-Espoo pelaa retropaidoilla neljä ottelua tällä kaudella. Paitojen viralliset game ready -versiot ovat saatavilla välittömästi verkkokaupasta.

Kiekko-Espoo pelaa näillä retropaidoilla seuraavissa otteluissa:

20.1. JoKP - Kiekko-Espoo, Joensuu, ulkoilmaottelu
27.1. Kiekko-Espoo - Jokerit, Espoo
24.2. Jokerit - Kiekko-Espoo, Helsinki
28.2. Kiekko-Espoo - JoKP, Espoo, teemaottelu”
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo

Tangens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kannatan paikallista seuraani
Ja kyllä minua ainakin vituttaisi suuresti olla laulukuorossa samalla kun vaikkapa Jokerit jatkaisi pleijareita pelaten täysille halleille.
Tämähän muuten olisi aika uusi kokemus nykyisen Kiekko-Espoon aikana, että joidenkin joukkueiden fanit täyttäisivät halleja meidän jo lomaillessa.

Kaksi edellistä kevättä oltiin finaaleissa, sitä edeltävänä kahtena koronan takia joko ei pelattu, tai sitten katsomoihin ei päästetty väkeä. Sitten ollaankin jo vuodessa 2019, jolloin pelattiin Espoonlahdessa, eikä finaalipaikka ehkä ollut ensimmäisenä mielessä, kun pelattiin vasta ensimmäistä kautta. Pronssiotteluun asti toki silloinkin yllettiin.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Liigahan laittoi tälle kaudelle oma sisäisen siirtorajan tämän kuun loppuun. KV-liiton siirtoraja jota Mestis noudattaa on 15.2. Se voisi hyvinkin tarkoittaa että Liigasta saattaisi tulla siirtoja Mestikseenkin tuolla parin viikon ajanjaksolla kun Liigan sisällä ei voi enää siirtyä. Jos esimerkiksi Liigajoukkue hankkii pelaajan ulkomailta niin peliajatta jäävä pelaaja voisi hyvinkin olla saatavilla Mestikseen kohtuuhinnalla.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Liigahan laittoi tälle kaudelle oma sisäisen siirtorajan tämän kuun loppuun. KV-liiton siirtoraja jota Mestis noudattaa on 15.2. Se voisi hyvinkin tarkoittaa että Liigasta saattaisi tulla siirtoja Mestikseenkin tuolla parin viikon ajanjaksolla kun Liigan sisällä ei voi enää siirtyä. Jos esimerkiksi Liigajoukkue hankkii pelaajan ulkomailta niin peliajatta jäävä pelaaja voisi hyvinkin olla saatavilla Mestikseen kohtuuhinnalla.

Eikös liigajoukkue silti hyödy enemmän kun pitää pelaaja omassa reservissään, kuin että antaa pelaaja itseltään pois. Palkkasäästö parin kk ajalta on kuitenkin aika tippa järvessä, kun kyseessä todennäköisemmin edullinen pelaaja jo muutenkin.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Onpa mielenkiintoista, jos K-Espoo aikoo pelata tuolla uudella paidalla, ja Jokerit pelaa omalla ns kolmospaidallaan millä on pelannut näitä pelejä. Saattaa pelipaidat mennä jopa ajoittain sekaisin.
Jokerit pelaa Nordiksella omalla värishow paidallaan. Ei mene sekaisin, välttämättä edes värisokealla.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikös liigajoukkue silti hyödy enemmän kun pitää pelaaja omassa reservissään, kuin että antaa pelaaja itseltään pois. Palkkasäästö parin kk ajalta on kuitenkin aika tippa järvessä, kun kyseessä todennäköisemmin edullinen pelaaja jo muutenkin.
Uskoisin että jos pelaaja on poistumassa rosterista kauden päätteeksi eikä sille katsota olevan tarvetta niin hyvinkin voisi siirtyä Mestikseen. Varsinkin jos sattuu olemaan esimerkiksi tulossa Espooseen ensi kaudeksi. Jollekin SaiPalle tai Jukureille viisi tonniakin on iso raha tässä vaiheessa. Noiden kotiotteluista ei tällä hetkellä lipputuloja tule juurikaan kun siellä on parituhatta maksanutta ja niistä kausikorttilaisten maksut on tulleet jo etukäteen. Noilta voisi saada paniikissa jopa muitakin kuin täytemiehiä kun huomaavat että pitäisi tyhjennysmyydä, mutta Liigaseurat eivät enää ole potentiaalisia ostajia.

Rooba nyt ei ihan tähän liity, mutta uskoisin että jos tulee niin tulee kun Liigapaikka alkaa olla varmistunut. Ja tulee sitten loppukauden + kahden seuraavan kauden sopparilla. Toivottavasti vahvistus Liigapaikasta tulee pian.
 

J44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuohon tämän kauden tärkeyteen muutama huomio. Tämä kevät pitää vetää toisissaan kentällä ja toimistolla läpi. Tavoite pitää olla mestaruus, jos ei ole niin kaikille kenkää. Tähän tavoitteeseen päästäkseen tarvitaan 1-2 kärkihankintaa. Muu joukkue kyllä riittää jos siitä saataisiin vihdoin kaikki potentiaali irti. Ymmärrän että joka vuosi ei mestaruutta voi voittaa, mutta kyllä finaaleihin pitäisi päästä. Välierät ihan ok suoritus, mutta puolivälieriin jääminen olisi valtaisa epäonnistuminen jolloin myös uskottavuus kärsisi. Jos mietitään että loppukausi vedetään vihkoon, niin sieltä jää jo pelkästään isot eurot saamatta yleisömäärillä.

Kaikista tärkein tämän loppukauden pärjäämisen kannalta on kuitenkin ensi kesä (kausarimyynti) ja syksy. Kylmä fakta on että 3000 katsojakeskiarvoon päästäkseen tarvitaan toista tuhatta katsojaa lisää. Jos joku kuvittelee että tuo määrä vain ilmestyy jostain, koska liiga niin on aivan metsässä. Hyvin vedetyllä keväällä voidaan saada nykyisistä satunnaiskatsojista vakikatsojia ja muualta uusia satunnaiskatsojia. Ylipäänsä HYPEÄ koko toimintaan!

Muistaakseni jossain haastattelussa oli että tuo 3000 keskiarvo olisi tavoite ensi kaudelle.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Homma on just noin ja suunnitelma siihen on toivottavasti olemassa. Itse näen sen niin, että asia pilkotaan välietappeihin jotakuinkin näin:

  1. Liigapaikka varmistuu: tämä on avainasia, joka on ehtona seuraavien askelten tekemiselle. Ilman tätä jatketaan kehittämistä ja tavoite siirtyy, mutta pidän toki tätä kohtuu varmana. Silti, vasta tämän jälkeen voidaan ottaa seuraava askel.
  2. Markkinointibudjettia kasvatetaan keväälle ja kesälle, ja markkinointiin tehdään selvä suunnitelma. Markkinointi pitää ymmärtää seurattavana ja mitattavana toimenpiteenä, jonka lopullinen konversio on katsojan saapuminen hallille. Kaikki muu, jokin share of voice ja muu näkyvyys on pelkkää pintaa. Raaka raha ratkaisee ja sitä tulee vain ostetuista lipuista.
  3. Markkinointiin kuuluu tästä johtuen olennaisena osana se, että jokainen liidi juostaan loppuun asti vaikka mikä olisi: jos/kun yleisöä saadaan hallille pudotuspeleihin isompia määriä, heihin pitää suhtautua kuumina prospekteina jotka ovat oikealla voitelulla valmiit ostamaan ensi kaudella jotakin (seuran kannalta) seuraavassa prioriteetissa: 1) kausikortti, 2) sarjalippu (tällaisia pitää jo valmistella jos ei ole) ja 3) yksittäiset liput. Näitä kaikki on myytävä pitkin kevättä ja kesää - ja ennenkaikkea jo pudotuspeleissä hallilla, pudotuspelien aikana jolloin hienon taistelun jälkeen monikin voi ajatella että "no hitto, kokeillaanpa sitä kausikorttia ekaa kertaa". Jos kausikortteja ei jostain teknisestä syystä voi vielä seuraavalle kaudelle myydä, kerätään vähintään listaa kiinnostuneista yhteystietoineen. Näihin ollaan heti yhteydessä henkilökohtaisella viestillä(!) kun kausareja voidaan ostaa.
  4. Jotta aikaisemmassa kohdassa mahdollisimman moni on kiinnostunut ostamaan niitä lippuja pudotuspeleissä, pitää asiakaskokemuksen olla kohdillaan: kaikki alkaa tietysti voittavasta joukkueesta, mutta panostaisin aika paljon kaikkeen myös kaikkeen muuhun, joka voi vetää ihmisiä hallille: niin Blegiajan kannattajia kuin alkuperäisiä Kiekko-espoon kannattajia kuin kaikki vielä uinuviakin. Sellaisia, joille lätkä itsessään ei ole enää niin tärkeä asia. Olennaista on auttaa heitä ottamaan ensimmäinen askel luomalla tapahtumasta tavallisesta poikkeava ja auttaa heitä löytämään lisää iloa elämäänsä. Sillä siitähän tässä lopulta on kyse.
  5. Kesä ei ole liiganousukkaalle "hiljaista aikaa". Lomat voidaan lomailla heinäkuussa, mutta heti pudotuspelien jälkeen koko kesäkuun ajan ja heti elokuun alusta on tapahduttava. Markkinointi&myynti kulkevat käsi kädessä, ilman toista ei ole toista sillä ne ovat oikein tehtynä sama asia. Matseissa kerätyt kiinnostuneiden listat käydään läpi kunnolla, ei massapostituksella ja samaan aikaan yritetään rakentaa nykyisten ja uusien yhteistyökumppaneiden kanssa matseista sellaisia tapahtumia, että yhä useampi haluaa tuoda tärkeitä sidosryhmiään (ainakin asiakkaat ja työntekijät) peleihin. Kiekko-Espoon tukemisen pitää olla ylpeyden aihe yrityksille, joko paikallisuuden tai sitten seuran hienojen arvojen tai vaikkapa Suomen suurimman junioriorganisaation kautta. Tai sitten vain hemmetin viihdyttävän tapahtuman kautta.

Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta tosta nyt ainakin alkuun.
 

Kyky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Homma on just noin ja suunnitelma siihen on toivottavasti olemassa. Itse näen sen niin, että asia pilkotaan välietappeihin jotakuinkin näin:

  1. Liigapaikka varmistuu: tämä on avainasia, joka on ehtona seuraavien askelten tekemiselle. Ilman tätä jatketaan kehittämistä ja tavoite siirtyy, mutta pidän toki tätä kohtuu varmana. Silti, vasta tämän jälkeen voidaan ottaa seuraava askel.
  2. Markkinointibudjettia kasvatetaan keväälle ja kesälle, ja markkinointiin tehdään selvä suunnitelma. Markkinointi pitää ymmärtää seurattavana ja mitattavana toimenpiteenä, jonka lopullinen konversio on katsojan saapuminen hallille. Kaikki muu, jokin share of voice ja muu näkyvyys on pelkkää pintaa. Raaka raha ratkaisee ja sitä tulee vain ostetuista lipuista.
  3. Markkinointiin kuuluu tästä johtuen olennaisena osana se, että jokainen liidi juostaan loppuun asti vaikka mikä olisi: jos/kun yleisöä saadaan hallille pudotuspeleihin isompia määriä, heihin pitää suhtautua kuumina prospekteina jotka ovat oikealla voitelulla valmiit ostamaan ensi kaudella jotakin (seuran kannalta) seuraavassa prioriteetissa: 1) kausikortti, 2) sarjalippu (tällaisia pitää jo valmistella jos ei ole) ja 3) yksittäiset liput. Näitä kaikki on myytävä pitkin kevättä ja kesää - ja ennenkaikkea jo pudotuspeleissä hallilla, pudotuspelien aikana jolloin hienon taistelun jälkeen monikin voi ajatella että "no hitto, kokeillaanpa sitä kausikorttia ekaa kertaa". Jos kausikortteja ei jostain teknisestä syystä voi vielä seuraavalle kaudelle myydä, kerätään vähintään listaa kiinnostuneista yhteystietoineen. Näihin ollaan heti yhteydessä henkilökohtaisella viestillä(!) kun kausareja voidaan ostaa.
  4. Jotta aikaisemmassa kohdassa mahdollisimman moni on kiinnostunut ostamaan niitä lippuja pudotuspeleissä, pitää asiakaskokemuksen olla kohdillaan: kaikki alkaa tietysti voittavasta joukkueesta, mutta panostaisin aika paljon kaikkeen myös kaikkeen muuhun, joka voi vetää ihmisiä hallille: niin Blegiajan kannattajia kuin alkuperäisiä Kiekko-espoon kannattajia kuin kaikki vielä uinuviakin. Sellaisia, joille lätkä itsessään ei ole enää niin tärkeä asia. Olennaista on auttaa heitä ottamaan ensimmäinen askel luomalla tapahtumasta tavallisesta poikkeava ja auttaa heitä löytämään lisää iloa elämäänsä. Sillä siitähän tässä lopulta on kyse.
  5. Kesä ei ole liiganousukkaalle "hiljaista aikaa". Lomat voidaan lomailla heinäkuussa, mutta heti pudotuspelien jälkeen koko kesäkuun ajan ja heti elokuun alusta on tapahduttava. Markkinointi&myynti kulkevat käsi kädessä, ilman toista ei ole toista sillä ne ovat oikein tehtynä sama asia. Matseissa kerätyt kiinnostuneiden listat käydään läpi kunnolla, ei massapostituksella ja samaan aikaan yritetään rakentaa nykyisten ja uusien yhteistyökumppaneiden kanssa matseista sellaisia tapahtumia, että yhä useampi haluaa tuoda tärkeitä sidosryhmiään (ainakin asiakkaat ja työntekijät) peleihin. Kiekko-Espoon tukemisen pitää olla ylpeyden aihe yrityksille, joko paikallisuuden tai sitten seuran hienojen arvojen tai vaikkapa Suomen suurimman junioriorganisaation kautta. Tai sitten vain hemmetin viihdyttävän tapahtuman kautta.

Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta tosta nyt ainakin alkuun.
Asiaa! Myyminen/markkinointi on pitkävaikutteista toimintaa ja ensi syksyä pitää rakentaa jo nyt keväällä. Ja juurikin niin, että kuumimmat prospektit on keväällä hallissa ja heidän kiinni saaminen on ziljoona kertaa halvempaa kuin uusien haaliminen ostettavalla medialla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: J44

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Somessa (ainakin twitterissä) kiusoitellaan pelaajasopimuksen julkaisulla. Joku (toivottavasti) vahvistus joukkueeseen on tulossa. Jännittää.
Joonas Larinmaa julkastu indtagramissa just

Edit. Erikoinen haku kun kattoo statseja elite prospectista. Pienikokonen laituri, joka on ainakin pari kautta sitten tehnyt ihan ok pisteitä mestiksen runkosarjassa, toivottavasti on kondiksessa.
 

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves
Larinmaalla sattumoisin KeuPa-historiaa kaudelta 2020-21. Eli on päävalmentajallemme jälleen yksi tuttu mies noilta ajoilta.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Larinmaalla sattumoisin KeuPa-historiaa kaudelta 2020-21. Eli on päävalmentajallemme jälleen yksi tuttu mies noilta ajoilta.
Ensi vilkauksella vaikuttaa Paasovaaran korvaajalta kokoonpanoon. Menneisyys Tomaksen kanssa voi auttaa, kenties osaa pelaa hänen systeemillään. Viimeksi mestiksessä 27p 44 peliin. Eli vähän yli 0,5p/peli.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Larinmaalla sattumoisin KeuPa-historiaa kaudelta 2020-21. Eli on päävalmentajallemme jälleen yksi tuttu mies noilta ajoilta.
Näyttäisi myös olleen kaverin tehokkain kausi tähän mennessä. 34 peliä ja 42 pistettä (pleijarit mukaanlukien). Seuraavalla kaudella TUTOssa sitten 53 peliä ja 31 pistettä (karsintasarja mukaanlukien)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös