Seurajohdon kannattaisi nyt tarkkaan pohtia, että onko tällaiseen kauteen varaa? Olen havaitsevinani että pari vuotta kestänyt myötätuuli seuran ympärillä on hyytymässä. Tunnelma hallissa eilen oli varsin huono ja yleisömäärä olosuhteisiin nähden (sarjakärki välipäivinä) heikko. Koko syksyn jatkunut kura alkaa siis näkymään katsojien käyttäytymisessä. Tuntuu, että viime viikon perseily Vantaata vastaan rikkoi jotain.
Joukkuekin taitaa tiedostaa tämän. En keksi muuta selitystä sille, että yhden ottelun "tappioputkessa" oleva joukkue on noin tuskastuneen oloinen.
Rakenna siinä sitten hypeä ensi kaudelle, kun joukkue jäällä tappaa kaiken pienenkin momentumin seuran ympärillä.
Tilannehan on täysin selvästi se, että tämä nykyinen kokoonpano ei mene yhtään minnekään keväällä. Joukkueen dynamiikkaa pitää ehdottomasti saada rakennettua uudelleen. En jaksa uskoa hetkenkään, että tuo joukkue kykenisi siihen itse. Meidän johtavat pelaajat erottaa jäällä tällä hetkellä siitä, että ovat ne eniten ja näkyvimmin turhautuneet. Vaikka sijoitus taulukossa on edelleen kärkipäässä, niin henkinen tila joukkueessa taitaa olla lähempänä kriisiseuran tunnelmia.
Mä en ymmärrä mikä Hirsolla kestää?! Tässä on jo viikkokausia ollut ilmiselvää, että tarvitaan selkeä ja voimakas korjausliike. Koska valmennukseen ollaan hirttäydytty kiinni, niin ainoaksi vaihtoehdoksi korjata tilanne jää pelaajakaupat. Nämä liikkeet pitäisi tehdä mahdollisimman pian, kun kausi on jossain määrin vielä pelastettavissa. Sitä paitsi: joukkuehan on jo nyt vajaa. Heti kun hyökkäyksestä on pari ukkoa poissa, niin nelosessa pyörii jotain eksyneitä junnupakkeja.
Mitä kauemmin tässä odotellaan, sen varmemmin tämä kausi on hävitty.