Dinamo Riga nappaa kotivoiton Sibiristä maalein 3-0. Hallittu esitys kokonaisuudessaan. Viimeinen erä oli taas isäntien hallintaa ja hyvän pelin vetänyt Linus Videll ratkaisu ottelun lopullisesti. Videll sai pisteen jokaiseen maaliin. Jonkin verran selvästä voitosta voidaan varmaan laittaa Sibirin heikkouden piikkiin, mutta kausi on alkanut kaikesta huolimatta varsin hyvin niin pelillisesti kuin pisteidenkin valossa.
Kristers Gudlevskis pelasi nollapelin heti kauden alkupäässä. Jälkikäteen on helppo sanoa, että kakkosveskari olisi ollut järkevämpi valinta kun nolla tuli helpolla. Kunnon torjuntoja ei nähty montaa. Riga jatkaa pelejään heti huomenna, joten Gudlevskisia olisi voinut tänään lepuuttaa. Kun joukkue on oletettavasti huomenna väsynyt, niin ykkösveskan hyvät torjunnat olisivat voineet pitää joukkuetta pinnalla vaikeilla hetkillä.
Jos viitsit niin olisi mielenkiintoista kuulla pelin jälkeen, että miten Liigasta tulleet Junttila, Peltola ja Bertrand pärjäsivät? Vai pelaavatko väärässä sarjassa.
Katselin matsin aikana myös Viasatilta tulevia jalkapallon EM-karsintoja, joten vieraiden seuraaminen jäi normaaliakin pienemmäksi. Sibir oli myös niin heikko, ettei yksilöitä voi paljoa eritellä. Nuo kyseiset kaverit eivät kuitenkaan ole niin maagisia pelaajia, että pystyisivät itse tekemään ihmeitä. He tarvitsevat hyvän ympäristön menestyäkseen. Junttila näytti näppärältä ylivoimalla, mutta muuten ei jäänyt mitään mieleen.
Jos miettii maalaisjärjellä, niin ainakin Junttilalle ja Bertrandille on helppo ennustaa vaikeuksia. KHLn tempo ja voima/puolustustaito on niin paljon paremmalla tasolla, että heidän vahvuudet eivät pääse esille niin helposti kuin Suomessa. Monet samanlaiset Tshekin/Suomen sarjojen pistemiehet ovat flopanneet nopeasti. Junttila kävi myös jo SHL:ssä huonoin tuloksin.
Jukka Peltola on ainakin minulle se, joka voisi onnistua KHL:ssä. Minulle on jäänyt kuva tunnollisesta sentteristä joka tekee myös välillä pisteitä. Jalkanopeus on taas se josta homma voi jäädä kiinni. Keskellä voi olla vaikeaa pelata jos jalka ei liiku. Peltola vetikin tänään laidassa, hieman kuin Myttynen Rigassa. Peltola olisi varmaan hyvä kolmossentteri, mutta Sibirissä hän joutuu pelaamaan 1-2 ketjuissa..