Tarkoitetaanko tässä nyt niitä siirtyneitä pelaajaoikeuksia vai onko Rajalan sopimuskin jo julkistettu jossain?Toni Rajala -> Jugra
Expressen julkaisi uutisen, eli 3 vuoden soppari Jugraan.Tarkoitetaanko tässä nyt niitä siirtyneitä pelaajaoikeuksia vai onko Rajalan sopimuskin jo julkistettu jossain?
Petteri Nokelainen ---> Torpedo ( lähde seuran sivut)
Outo hankinta KHL-joukkueelta. Selvä nelosketjun pelaaja pitkällä loukkaantumishistorialla.
Eliteprospectsin mukaan Torpedolla on sopimus ensi kaudesta näiden ulkomaalaisten kanssa:
Vitali Koval
Vladimir Denisov
Juuso Hietanen
Jarkko Immonen
Vadim Kransnoslobodtsev
Petteri Nokelainen
Wojtek Wolski
Raja on 5 joten kaksi saa lähteä.
Samaisen Eliteprospectsin mukaan Kovalilla ja Krasnolla on Venäjän passit.
Sääntömuutoshan määräsi ulkomaalaisuuden ratkeavan maajoukkue-edustuksen mukaan ensi kaudesta lähtien.
Niin eli Torpedolla niitä ulkomaalaisia on tällä hetkellä kahdeksan. Salminen jäi pois sinun listalta syystä tai toisesta.
Oliko KHL:ssä niin, että kokoonpanon ulkopuolella saa olla vaikka miten monta ulkomaalaista kuitenkin? Jos niin, sitten tuo ei välttämättä ole edes ongelma Torpedossa, sillä pelaajia voidaan kierrättää, koska pelejä on paljon.
Kuulostaa niin kummalliselta, että selitys lienee se, että puhuin ihan omiani ulkomaalaissääntömuutoksesta. Voiko joku tarkistaa mikä tilanne sen suhteen nyt on? Huhujahan on ollut niin paljon, että kenties pieni pääni käänsi jonkun huhun viralliseksi tiedoksi.
(erkun koko viesti.)erku kirjoitti:Ulkomaalaispelaajiin liittyvän sääntömuutoksen takia Torpedo on mielenkiintoisen tilanteen edessä ensi kautta ajatellen. Heillä on nyt seitsemän pelaajan kanssa sopimus, jotka lasketaan uusien sääntöjen myötä ulkomaalaisvahvistuksiksi...
Tosta Komarovista vielä niin ihmettelen sitä rooli itkua. Kaveri kuitenkin pelasi tulokkaaksi ihan kohtuullisen hyvät minuutit eli 14 minsaa peliä kohden. Alivoimaakin melkein kaksi minsaa peliä kohden. Ei Komarovin statuksella kuitenkaan mitään automaattista ykkös-yv:n paikkaa voi vaatia.
Mä olen osittain vähän samaa ihmetellyt. Leafsissä sai kuitenkin pääsääntöisesti kolmosketjun roolin, suurimman osan kautta Grabovskin rinnalla ja myös Kadrin ketjussa kokeili. Tulostahan ei pisteiden suhteen syntynyt juuri ollenkaan ja sitten valahti neloseen kauden loppua kohden. Toki Grabovskin ketju oli shutdown/checking-ketju, joten ei sekään ihan ehkä se leppoisin rooli ole. Mutta eipä noilla käsillä NHL:ssä voi oikein haaveilla tulosyksikön paikkaa kahdesta ylimmästä ketjusta.
Ai ongelma oli Carlylessa, kun antoi pirusti jääaikaa Komaroville, iski ketjuun Kadrin ja Frattinin kanssa, ketjuun Grabovskin ja Kuleminin kanssa? Kadrin ketjussa varsinkin ei paljon pitkää viskottu päätyyn, ketju oli toinen Leafsin hyökkäävistä ketjuista joka pelasi todella suojattuja minuutteja. Sekä Kadri että Frattin tekivät heti alusta alkaen kovaa tulosta, Komarovin jäädessä lähes kokoajan pisteittä. Hyvää duunia se teki silti kiekottomana, ja sementöikin paikkansa av:lla sekä puolustavassa, agitoivassa roolissa. Tie veikin Grabovskin rinnalle shutdown-ketjuun, joka pelasi koko loppukauden todella vaikeita ja raskaita minuutteja. Siinä ketjussa ei tosiaan pisteillä juhlittu, pisteiden varjossa sekä Grabovski että Kulemin toisella laidalla pelasivat todella heikot kaudet, mutta kovaa duunia koko kolmikko teki. Komarov pelasi myös välillä nelosen keskellä, sekä jossain välissä nelosen laidassakin lyhyen jakson loukkaantumisensa jälkeen. Mun mielestä tästä on Carlylea turha syyttää, Komarov sai kyllä tilaisuutta näyttää kykyjään ja loppujen lopuksi olikin ihan luottopelaaja puolustavassa roolissa.Taisi ongelma olla enemmän Carlylessa kuitenkin. Komarovilla on kuitenkin potentiaalia pelata ihan jääkiekkoakin eikä ainoastaan heittää pitkää päätyyn ja perään. En usko, että Leksa edes itse kuvittelee pelaavansa isossa top-6 roolissa, mutta kyllähän Komarovista enemmän pystyy saamaan irti kuin Toronto sai loppukaudesta. Varmasti vuosi Moskovassa johtavana pelaajana on kehittänyt Komarovia niin henkisesti kuin fyysisestikin paremmaksi ja valmiimmaksi pelaajaksi.
Mä en osaa sanoa tuohon mitään, kun en ole Carlylen alaisuudessa pelannut. Pelaisin toki, jos mahdollisuus olisi, en mä niin ronkeli olisi. Vaikka mäkään en ihan hirveästi perusta sen pelityylistä ja monista valinnoista, niin ehkä se jotain muutakin osaa, kun kuitenkin Stanley Cupinkin on voittanut.Tämä voi Leafsia seuraavalle tulla vähän liian suoraan, mutta itse en ainakaan pelaisi Carlylen valmentamassa joukkueessa, en ikinä. Se, että huutaa pää punaisena "play fuckin' better, you asshole.. " ei ole valmentamista, piste.
@Michael_Traikos
Leo Komarov's agent is in T.O. for draft combine. Says client will play in NHL and looking for long-term deal. Leafs still No 1 choice.
Ruotsin joukkueessa olympiahopeaa voittanut Jimmie Ericsson siirtyy Skellefteåsta SKA Pietariin. Yugra on hankkinut Edmontonista tanskalaisen pakin Philip Larsenin. Molemmat ovat lähtökohtaisesti kovan kaliiberin ulkomaalaispelaajia KHL:ään.