Olen seurannut lähinnä Dynamo Moskovaa ja sen ulkomaalaisia pelaajia. Ainakin Lindberg, O’Dell ja Wedin ovat pelanneet harjoitusotteluissa hyvin. Wedin tänään 29 v. Parhaillaan menossa 1. pudotuspeliottelu Severstalia vastaan. Ennakkoon veikattu Severstalin voittavan sarjan.
Spartak pääsi Jokereiden poistuessa suoraan toiselle kierrokselle, mikä oli outo ratkaisu. Torpedo olisi ansainnut pääsyn pudotuspeleihin muuttuneessa tilanteessa. Jori Lehterä pelasi jossakin harjoituspelissä tuloksekkaasti.
En halua tuomita pelaajia pelien jatkamisesta tämän kauden loppuun. Ovat kuitenkin pääasiassa urheilijoita, jotka ovat saaneet kohtuullista korvaustakin työstään eri KHL-seuroissa. Osalle on pelaaminen KHL:ssä ollut hyvä vaihtoehto ja urheilu-uran huippu, kun kaikki ominaisuudet eivät ole riittäneet NHL:ään.
Vähän ihmetyttää, miten ilkeitä kommentteja Jokereiden pudotuspeleistä pois jättäytyminen on kerännyt venäläisessä somessa. Suurin osa kommentoijista näyttää iloitsevan Jokereiden ja Dinamo Riian poistumisesta ja seuraavaksi odotetaan Kunlunin poistumista. Tilalle toivotaan mm. Ladaa, Atlantia, Jugraa ja Khimikiä. Kovin sisäänpäin kääntyvää ja torjuvaa menoa…Yksittäinen kommentoija tosin totesi Jokereiden pelanneen mielenkiintoista jääkiekkoa ja sillä olleen hyvä joukkue ja valmennus.
Ihan turhanpäiväistähän jääkiekon seuraaminen on verrattuna oikeasti tärkeisiin asioihin elämässä kuten terveys ja läheisten hyvinvointi, työ, harrastukset, ystävät ja toive maailmanrauhasta. Itse olen löytänyt Jokereiden tilalle kuntosaliharjoittelun, joka korona-aikana putosi pois.