Mä suhtaudun Royhyn edelleen maltillisesti. Hän on kaksinkamppailuissa kevyttä kauraa, mutta se ei ole voinut tulla valmennukselle ja Salmelaiselle yllätyksenä. Tai ainakaan se ei pitäisi tulla. Liigassa pelataan todella fyysistä peliä ja siinä saa käyttää myös "apuvälineitä", joita muissa sarjoissa ei samassa määrin ilman rangaistuksia saa käyttää. Ottaa oman aikansa sopeutua siihenkin.
Roy on toivottavasti hankittu jengiin siksi, että hänellä on sellaisia ominaisuuksia, joita ei joukkueessa liikaa muilla ole. Ne ominaisuudet eivät liity möyrimiseen. Onnistumiset tekisivät myös hyvää itseluottamukselle ja rentoudelle, mutta nyt niitä ei ole tullut, joten vähän pakottamiseksi menee. Tuntuuko tutulta?
Itse odotan ihan rauhassa, löytyisikö joku tutkapari, jonka kanssa peli lähtisi sujumaan. Toistaiseksi ei ole löytynyt, mutta rehellisyyden nimissä, hänen kanssaan samassa ketjussa pelanneet pelaajat eivät varsinaisesti ole löytäneet sitä tutkaparia kenenkään muunkaan kanssa. Dykin kanssa voisi paperilla toimiakin, mutta Dyk on pahasti keskenkuntoinen vielä. Itse olisin laittanut Dykin tänään kakkos-yv:lle, jotta olisivat voineet saaneet sitäkin kautta lisää yhteistä peliaikaa ja totuttelua. Tänään kakkos-yv oli kaikella tavalla aika kuraa eikä "henkilövalinnat" varsinaisesti tukeneet sitä, että onnistumisia olisi ollut isosti odotettavissa.
Itse annan oman tuomioni vasta viimeisen pelin jälkeen. Ja siihen on onneksi vielä aikaa. Eipä Royn takia kukaan liekeissä oleva pelaaja joudu katsomossakaan nyt istumaan, joten siksikään tässä ei ole kauheasti hävittävää. Toki voidaan antaa junnuille peliaikaa tulevaisuutta ajatellen, mutta sekin on ehkä näiden meidän nykyjunnujen pelivireeseen suhteutettuna vähän ylimitoitettua.