Ketkä viisi ihmistä ottaisit mukaan "autiolle saarelle"?

  • 2 483
  • 40

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jäin vielä miettimään noita omia valintojani. Olen elämässäni fanittanut Oasista ehkä enemmän kuin Suedea, mutta tässä oli kyse ihmisistä. Gallaghereiden kanssa ei varmaan kovin syvälle keskusteluissa pääsisi, niin paljon kuin jätkistä tykkäänkin. Brett Andersonin kanssa varmasti pääsisi. Hän olisi siis brittipopista loistovalinta. Brett vaikuttaa älykkäältä, ehkä hieman varautuneelta, mutta pohjimmiltaan lämpimältä tyypiltä. Hän osaisi kertoa toki brittipopista, mutta myös brittiläisestä yhteiskunnasta. Heti kun normaalit läpäläpät olisi hoidettu, niin kysyisin, miksi sen Bernardin kanssa pitää riidellä. Aina kun äijät tekevät yhdessä jotain, tulos on täysi kymppi.

Ja Dave Grohl. Niitä bisneksen mukavin mies -juttuja on heitelty aika monista, mutta luulen, että Grohlin kohdalla se voi jopa pitää paikkansa. Davella on nykyisessä rockissa hemmetisti kilometrejä takana, ja paljon on tapahtunut. Paljon olisi siis kerrottavaa. Ehkä tämä elämänkokemus on tuonut Davelle myös paljon viisautta. Ensivaikutelma on se, että Dave on todella avoin, vilpitön ja tunteella elävä kaveri. Jo tämä veisi pitkälle. Jo se varmaan toimisi, että Dave vain alkaisi tarinoida. Niin monessa mukana ollut mies. Mahtavia tarinoita sieltä tulisi.

David Crosbyllä on taas hankalan, mutta älykkään ja lahjakkaan miehen maine. Hänellä on paljon vastustajia mutta myös paljon faneja. Olen Crosbyn tekemisiä seurannut tiiviisti, ja luulen, että hän on vanhemmiten viisastunut kovasti. Tottakai Crosby on edelleen välillä tosi äkkiväärä, mutta kyllä 81-vuotias mies on nähnyt jo niin paljon, että siinä on väkisinkin viisastunut. Ja takavuosien elämäntavoista huolimatta Crosby on todella tarkkanäköinen ja tarkkamuistinen, kun hän puhuu. Ja äijä tykittää vielä videoitakin. Tulisi varmaan todella maukkaita tarinoita 60-luvulta. Crosbyhän oli aina siellä, missä tapahtui.

Jarkko Martikainen menee listalle tietysti muusikkona, mutta myös yhtä paljon ihmisenä. Siis sen minkä tiedän. Martikainen on musiikissaan ja taiteessaan osoittanut jotain hyvin syvää inhimillisyyttä ja ymmärrystä ihmisyydestä. Martikainen on upea realisti ja universalisti, hän löytää pienistä ja arkisistakin asioista todella syviä merkityksiä. Kun olen kuunnellut Martikaista, niin olen huomannut, että tämän kaverin taiteessahan on koko maailma ja elämä. Martikaisen kanssa voisi siis keskustella varmaan mistä tahansa.

Ja Arhinmäki. Hän on poliitikko tottakai, mutta on hän ollut paljon muutakin. Hän on ehkä Suomen merkittävin urheilukulttuurin vaikuttaja. Arhis on ollut tärkeässä roolissa siinä, että urheilukulttuurista on alettu puhua Suomessa. Ennen kentän tai kaukalon ulkopuolisista asioista ei juuri puhuttu. Arhis on yksi niistä, jotka toivat nuo keskusteluun, etenkin fanikulttuurin. Tästä ikuinen kiitos ja ihailu Arhikselle. Ja vieläkin näistä asioista riittäisi keskusteltavaa.

Kun nyt nämä viisi itselleni ja teille vähän pidemmin perustelin, niin olen entistä vakuuttuneempi. Koskas se lautta lähtee?
 

Hakki#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bayern München
Maria Veitola
Maria Nordin
Vappu Pimiä
Janne Kataja
Aki Palsanmäki

Tuon dream teamin kanssa olisi pakko keksiä nopeasti millä saarelta pääsee pois. Yksin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuon dream teamin kanssa olisi pakko keksiä nopeasti millä saarelta pääsee pois. Yksin.
No jos tolle tiälle lähretään, niin samalla konseptilla oma lista:

Tuure Boelius
Cristal Snow
Greta Thunberg
Sami Hedberg
Nasima Razmyar
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
A. W. Yrjänä
Stephen Fry
John Cleese
Jimmy Page
Anthony Beevor

Yrkkä ja Page pitäisivät huolta musiikista, Cleese vääntäisi vitsejä ja Fry haastattelisi Beevoria.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Janus Putkonen
Johan Bäckman
Ano Turtiainen
Marco de Wit
Junes Lokka

Syy: Pysyisivät lopulliset erossa Suomen politiikasta. Saisivat tehdä autiolle saarelle oman suomalaisen ihanneyhteiskuntansa. Itse en tiedä, kuinka kauan pystyisin elämään noiden kanssa tuolla autiolla saarella, mutta tässä mielikuvitusleikissä uhraan itseni yhteisen hyvän nimeen.
 
Viimeksi muokattu:

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Axl Rose
Saul Hudson
Juhani Tamminen
Riku Auvinen
Mika Laurila

Auvisen kanssa otettaisiin hiivaa niin maan perkeleesti. On valioliigaviikko podin perusteella mukava huumori veikko. Laurilan kanssa keskusteltaisiin jenkkifutiksesta ja imettäisiin fisuja. Tami loisi buumin porukkaamme. Axl ja Slash vastaavat musiikista ja muusta viihteestä.
 
K

Kiekkokatsoja

Majoituksen rakentajan joka myös ylläpitää ja lisärakentaa majoituspaikassa, metsästäjän joka tuo ruokaa ja vettä, kokin joka tekee ruoan, siivoaja - palvelijan, ja viihdyttäjän.
Nimillä ei ole merkitystä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Janus Putkonen
Johan Bäckman
Ano Turtiainen
Marco de Wit
Junes Lokka

Syy: Pysyisivät lopulliset erossa Suomen politiikasta. Saisivat tehdä autiolle saarelle oman suomalaisen ihanneyhteiskuntansa. Itse en tiedä, kuinka kauan pystyisin elämään noiden kanssa tuolla autiolla saarella, mutta tässä mielikuvitusleikissä uhraan itseni yhteisen hyvän nimeen.
Voi vaan kuvitella sitä melun määrää, mikä tulisi purkautumaan Marcon kurkusta, kun hänen rakas Marinsa ei olisikaan saarella eikä olisi olemassa minkäänlaisia kommunikaatiovälineitä, joilla pitää tähän yhteyttä. Hieno lista. Arvostan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Käännämpä itsekin toisin päin.

Nämä viisi ottaisin mukaan ihan siksi, etteivät jakelisi aivan puppua somessa.

Heli Rämäkkö
Ossi Tiihonen
Olli Posti
Antti Heikkilä
Eija-Riitta Korhola

Kolme viimeistä vähän siinä ja siinä pitäisikö vaihtaa ihan oman elämänsä hörhöihin, joita muutamia Twitterissä erottuu.

Juttelisin niitä näitä heille ja kuuntelisin vaikka heidän versioitaan minunkin sairauksista. Itselle vähän extremeä testata, kauanko jaksaisin jankata vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös