Yksi vaihtoehto voisi olla myös Roope Talajan istuttaminen kakkosen laitaan. Toisi kenttään energiaa ja fyysisyyttä sekä muutaman maalinkin siellä täällä. No, tietysti jos toisessa laidassa on jo Kähy niin ehkä on liaan samanlainen pelaaja ja Töykkälän kenttääkään on ehkä turha hajoittaa.
Itse miettinyt samaa koko kauden. Alkukaudesta varsinkin Roopella lähti hyvä kuti, usein ja nopeasti paikasta kuin paikasta. Oikeasti uskon oikeassa ketjussa olevan jopa semmoinen +20 maalin mies. Nyt jotenkin mitä pidemmälle mentiin tuntui keskittyminen menemään Sailion kanssa rintarinnan painimiseen. Ei siinä arvokasta duunia, mutta uskon esim J.Sallisen pystyvän lähes samaan ja Talajalla voisi olla käyttöä kärjessäkin.
Lammassaari on hieno pelaaja ja oma suosikki, mutta kyllä tuolla vastuulla ja yv-ajalla aika moni muukin liigapelaaja olisi samat 6+4 20 pelissä tehnyt.
Itseäni on alkukaudesta nimeomaan vituttanut aivan älyttömästi kärkikenttien tehottomuus. Jokeripeli toki kaunisteli esim Kähkösen saldoa, mutta kyllä suuria pettymyksiä on ollut kaikki kärkiketjujen viisi kaveria. Eriksson on ollut tulonsa jälkeen melkein kuningas. Ramstedt on ollut valitettavasti ehkä se suurin pettymys tähän mennessä.
Miettistä haukutaan, mutta kerännyt kuitenkin suunnilleen samat pisteet kuin kärkikenttien pelaajat. Jotenkin vain usein tuntuu, että varsinkin himassa kun niitä tärkeitä maaleja on tehty niin siellä vaan kaiken haukunnan keskellä usein Camia ja Lajusta kuulutellaan kun taululle viimein jotain konkreettista tulee.
Nyt tauolla olisi mahdollisuus pistää palettia enemmänkin uusiksi. Tuskin ne tehot tippuvat ja omaan päähän meillä on viisi kenttää sen verran hyviä puolustavia pelaajia tuohon systeemiin, etten usko ketjujen rämppäämisen tulosta huonontavankaan.
Mites vaikka näin:
Talaja-Eriksson-Miettinen
Huhtala-Ramstedt-Ranta/Aaltonen
Kähkönen-T.Sallinen-Kuusela
J.Sallinen-Töykkälä-Sailio
Joka tapauksessa ketjuja voisi sekoittaa ja antaa Talajan ja Miettisen koittaa isommassa roolissa sillä ei ne tehot kärkikentissä ihan oikeasti tuosta tipukaan tai sitten ei tehdä enää ollenkaan maaleja. Tuollaisen paikan kun Rannalle antaisi "ykkös"sentteri Ramstedtin ja oikeasti tikissä olevan Huhtalan rinnalla sen kymmenen peliä ja jos vielä tehot on kiikareilla niin eiköhän se jo riittäisi. Itse olin heittänyt pyyhkeen kehään Rannan suhteen ja aikaa sitten, mutta nyt kun Lamppu hajosi olisi se viimeinen tilaisuus jouluun asti.
Itse olen fiilistellyt tuollaista ykköstä Erikssonin tulon jälkeen. Jotenkin omassa mielessä nimenomaan Talajan, Miettisen ja taukoa lähestyttäessä piristyneen Huhtalan roolia olisi syytä kasvattaa. Kähkönen tekisi vähintään saman tuloksen kolmosen laidassakin. Kuusela ja Ramstedt ovat paikkansa jo saaneet ja huonotehoisempia tuskin olisi kukaan muukaan samalla peli ja YV-ajalla. Muitakaan ei ole vaan tuohon tarjolla.
Eniten itseäni huolestuttaa se että meillä on 3 liigatason pakkia ja kaksi junnua (onko Laakso mestissmurffi vai junnu saa kukin itse luonnehtia) rosterissa tällä hetkellä, joista Lajunen pelaa ihan vitusti liikaa minkä näkee jo +/- tilastosta ja yksi kolmesta on Korpikari, jonka historian tuntien paljon päälle 20 min peliajat vievät jossainvaiheessa nivusiaan lepuuttamaan.
Jossain vaiheessa se että Lajunen (miinukset), Varakas (virheet) Korpikari(loukkaantuu) ja Hakanpää(väsyy/tekee virheitä) pelaavat ihan vitusti liikaa alkaa näkymään jo tulostaululla väkisin.
Vituttaa jos tämä kausi tyritään siihen että jengi suorittaa hienosti maalintekoa huolimatta koko kapealla SaiPan hintaisella rosterillaan ja tiputaan suoralta pleijaripaikalta sijoille ynnämuut sen takia, että leveyttä ei ole tai varaa ei ole hommata korvaajia Kurjen ja Vallinin tyylisille perusjyrille näiden hajottua.
Edit. hieman muokkailitu vielä ketjuja