Täällä rakennellaan fantasiarostereita joissa Kerälän tilalla sentterinä pelaa Tyrväistä ja Teräväistä.
Heittääkös mun muisti ihan kärrynpyörää jos sanon, että Tyrväinen tuli meille sentterinä? Lisäksi mies stuntannut muutaman kerran Hahlia ihan onnistuneesti. Selkein asia on kuitenkin se, että Tyrväinen on Kerälän ohella meidän turhin pelaaja hyökkäyksessä. Mies ei pääse edes rymistelemään meidän nykyisessä träpissä.
Toinen mahdollisuus on tosiaan siirtää Filppula takaisin keskelle. Filari on kuitenkin pelannut parhaat vuotensa laidassa, esim. tuon AHL kautensa. Toinen seikka mikä mun mielestä olisi kielteinen asia on se, että me rikottaisiin kaikki ketjut. Minun rosterissani rikottaisiin vain kaksi. Ja neloseen muutos olisi pelillisesti lähinnä marginaalinen Tyrsky -> Ruutu.
Nykyisellään meillä on kaksi käytännössä kaksi hyökkäyspään ratkaisuihin kykenevää kenttää. Vastustajan on suht helppo nuo plokata pois. Mikäli saataisiin Pulkkisen ja Ritan kyvyt realisoitua ja valjastettua kolmas hyökkäyskenttä niin kahden muun ketjun hyökkäyspeli helpottuisi kummasti.
Pulkkinen on ehdottoman tärkeä palainen tässä palapelissä. Jyp sumputtaa oman maalin edustan ja me yritetään nyt liikaa änkeä siihen sumppuun. Vanhan viisauden mukaan kiekko ei mene miehestä läpi, eli meidän pitää hakea vetoja kauempaa maalista. Lisäksi Jyp on plokannut erinomaisesti meidän vetoja. Ei pelkästään Helenius. Vaan myös kenttäpelaajilla on ollut helposti toistakymmentä torjuntaa molemmissa otteluissa. Suora veto on helppo plokata. Pulkkinen omaa kuitenkin meidän porukasta varmasti parhaan suoraan syötöstä vedon. Syötöllä saadaan nyt ne plokkaajat ohitettua. Okei tässä mun skenaariossa on se ongelma, että mitä jos Pulkkinen palaa paukuttelemaan plekseille. Miehelle pitäisi jotenkin saada syötettyä ajatusmaailma siitä, että tärkeintä on se, että veto menee maalia kohti. Joko maalin tai sitten riparille.
--------------------------------------------------------------------------
Puolustukseen tulisi myös tehdä muutoksia. Se ei riitä, että Lupa laitetaan sivuun. Jos meillä ei ole pelikuntoista reserviä niin voitaisiin koettaa rikkoa pakkipareja. Bumen ja Lupan virheitä korostaa se, että kumpikaan ei ehdi niitä enää korjaamaan. Esimerkiksi Maston virheet jää ilman suurempaa huomiota sen takia, että Dehner on liekeissä. Ja hän ehtii aina kotiin päin.
Yksi ratkaisu saada meidän miehistöstä enemmän irti olisi yhdistää meidän tämän hetken huonoin ja paras puolustaja keskenään.
Nordlund-Väänänen
Eronen-Boumedienne
Lupaz-Dehner
Ylivoima peli meillä on takkuillut pahasti. Ja ainoa maali tuli siitä, että saatiin kerrankin se kiekko maalille asti.
Ylioimalle kaksi selkeää laukojaa ja sitten se pelaaja joka toimittaa hänelle kiekkoa. Nimen omaan siten, että saataisiin viivasta niitä suoraan syötöstä vetoja jotka menisivät maalille asti.
YV-pakkiparit mun papereissa olisi:
Pulkkinen-Dehner
Eronen-Nordlund
Nykyisillä kentällisillä meillä olisi se 3 pelinrakentajaa ja yksi maalinedessä rouhia, sekä laukoja molemmissa ylivoimakentissä. Jyp sumputtaa itse maalinedustansa senverta hanakasti, että ei me tarvita kahta maskimiestä. Sen sijaan pari kundia ketkä iskevät haahkalle.
Ottelusarja on ollut niin äärimmäisen tasainen, että ei me tarvita kuin pikkasen hienosäätöä ja onnea niin tämä sarja kääntyy meille. Nykyisellään Jyp on ollut sen karvanverran onnekkaampi.