En ymmärrä miksi Pulu penkitettäisiin peliesitysten perusteella vasta nyt, juuri kun pudotuspelit ovat alkamassa. Tämän olisi pitänyt tapahtua paljon aikaisemmin, jokainen kun on varmasti huomannut homman tökkivän pahasti jo pidemmän aikaa.
Valmennusjohto hei, pieni tauko tekee Pululle varmasti hyvää, mutta onko nyt sille oikea aika? Kultakypärä vaihtoi omistajaa ja se pisti huomaamaan että kaveri ei pelaa sillä tasolla millä pitäisi? Olisikohan kannattanut reagoida paljon aikaisemmin ja sitä kautta saada mahdollisesti täysikuntoinen Teemu Pulkkinen kehiin pudotuspeleihin? Jälkiviisas on helppo olla, mutta kyllä tässä tapauksessa olisi moni osannut tehdä tämän ratkaisun jo aikoja sitten.
Säälit sentään vältettiin ja se antaa hieman hengähdysaikaa näille kavereille jotka sitä eniten kaipaavat, mutta riittääkö se aika umpitukossa olevalle Pulkkiselle? En usko. Muutama viikko olisi pitänyt olla sivussa runkosarjan peleistä, sanon minä.
Jos valmennusjohto olisi osannut reagoida oikealla hetkellä, oltaisiin voitu saada SE Pulu, joka hän voi parhaimmillaan olla, kaatamaan paikallisvastustajaa puolivälierissä.
Tottakai olen kuitenkin sitä mieltä, että jos miehestä on enemmän haittaa kuin hyötyä pudotuspeleissä, olkoon sitten poissa kokoonpanosta. Ei siellä kannata väkisin olla häviämässä jokaista kaksinkamppailua ja tuhrimassa jokaista tilannetta johon on osallisena. Jokainen tilanne on tärkeä (ja mahdollisesti ratkaiseva) näissä peleissä.
(Jos penkittäminen johtuu oikeasti loukkaantumisesta, se onkin sitten asia erikseen ja osan tämän viestin sisällöstä voi unohtaa. Ei kuitenkaan sitä, että Teemu olisi tarvinnut lepoa jossain vaiheessa runkosarjaa. Itse oisin sijoittanut tuon lepotauon vuodenvaihteen tienoille, jolloin Pulu väänsi kahdessa eri turnauksessa ja palasi toiselta puolelta maapalloa suoraan takaisin SM-Liigapeleihin.)