...
William Wallen - Antti Kerälä - Petr Kalus
...
Ensi kauden joukkueessa avainasemassa on toivottavasti vahva roolitus ja sen perusteella meidän kolmoskenttä ei luultavasti ole tuon näköinen. Jos minä saisin päättää, kaksi ekaa kenttää tekisi maalit, kolmonen pelaisi puolustuspainotteisesti (ja kovaa) ja nelonen sitten puhdasta nollanollaa.
Pieneksi ongelmaksi muodostuu Kerälän rooli. Antti on aivan umpisentteri ja lisäksi ihan liian hyvä pudotettavaksi pois kokoonpanosta tilanteessa, jossa kaikki muut sentterit ovat terveenä. Minun nähdäkseni ainoaksi vaihtoehdoksi jää siirtää Eaves laitaan, vaikka ei sekään ihan optimaalista ole. Jotenkin näin siis:
Lahti - FIlari - Pulu
Eaves - Kerälä - Kalus/Wallen
Hardt - Hahl - Rita
Mäki - Heino - Semir
+Ruuttu, Tyrväinen, (Wallen/Kalus)
Lähtisin siitä, että toisilleen ennestään tutut Rita ja Hahl istutetaan ensisijaisesti samaan kenttään ja toiselle laidalle päivänselvä valinta on Hardt. Ykköskenttään ladataan paras A-luokka ja tehdään siitä kerralla liigan selvästi paras ketju. Silloin kakkosen laidalle on pakko tunkea toinen tryouteista. Siinä paikalla saa ihan rauhassa ottaa vastuuta hyökkäyspäässä, sillä Eaves ja Kerälä kyllä hoitavat puolustusvelvoitteensa kunnialla.
Toisaalta, jos isojen munien laittaminen samaan koriin ei toimi, voidaan hommaa tasapainottaa kasaamalla jo vuosi sitten harjoituspeleissä toiminut ketju Lahti - Kerälä - Rita. Silloin koostumus voisi näyttää jotakuinkin tältä:
Eaves - Filppula - Pulkkinen
Lahti - Kerälä - Rita
Hardt - Hahl - Tryout
Mäki - Heino - Semir
+Loput
Ei ihan huonolta näyttäisi tuokaan, mutta on kyllä sanottava, että tuo Eavesin paikka olisi tässä hahmotelmassa kuin luotu Nokelaiselle. Harmi että oli niin hyvä. Ei tule helppoa olemaan Erkalla kun myöhemmin kesällä alkaa näitä asioita miettimään.
Ylivoimakentällisiä on vielä vaikeampi muodostaa, mutta koska minulla on tylsää, yritän silti. Mahdollisia variaatioita on ainakin tuhat ja kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta minä lähtisin varmaan näillä.
Rita - Filppula - Pulkkinen
Nordlund - Dehner
Rita maalin eteen ja kulmiin röyhimään. Filppula heittää maankuulua nolook-lättyä Pulkkisen lapaan ja jos (kun) Pulu tajutaan pitää kiinni, Nordlund hoitaa homman. Dehner puolustaa, koska kukaan muu ei osaa.
Lahti - Eaves - Kerälä
Klingberg - Eronen
Lahti ja Eaves tarjosivat menneellä kaudella sellaista magiikkaa jo pelkästään alivoimalla, että haluaisin ehdottomasti nähdä mihin he pystyvät yhdessä yv:llä. Siihen laidalle vielä Kerälä, joka laittaa Lahdelta yli jäävistä paikoista kiekot reppuun. Viivalle sitten nuoret kaverit, jotka toivottavasti pystyvät toimittamaan kiekkoa maalille. Sormet ja varpaat ristiin että Klingbergin laukaus muodostaa jonkinlaisen uhan viivalta, sillä Eronen sitä ei ainakaan tee.
Teksti on jopa vuorokaudenaikaan nähden sekavaa, mutta se tuskin yllättää ketään. Ei minua ainakaan. Olkoon.