Regin oli kolhujen takia myös sivussa. Jotain pientä sanoo Jokerit.
Saisiko Tolvasesta senan? Rupee oleen epätoivoista, vaikka kesä on -arvioiden mukaan- tehnyt ihmeitä Niemelle.
Voisihan Tolvasesta saada, mutta tuskin on ratkaisu ongelmaan eikä mun mielestäni Jokerien ja Tolvasen etujen mukainen ratkaisu. Jos siis tosissasi heitit, tuskin.
Minusta tilanne ei ole muuttunut. Regin ykkönen, kakkonen tarvitaan, Niemi kolmonen ja Wirtanen nelonen. Wirtasta voi stuntata parhaiten Niemi, sitten Pihlström ja Mäki. Koska Niemeä tarvitaan kolmosessa, P ja M jää.
Nyt on kaksi peliä O'Neillin pelaamista tullut katsottua ja matka on mun silmin sittenkin liian pitkä pienen kaukalon hyvästä laiturista ison kaukalon hyväksi sentteriksi. Tosin vain kaksi peliä, joten täytyy olla varovainen arvioissa. Silti sanoisin, että jo pieni koko ja tapa luistella eteenpäin ja suojata kiekkoa sekä kiekoton pelaaminen, ei mahdollista 2-senan postia. Liian paljon ois opittavaa, siis mun silmin. Pelikäsityksessä laiturina ei ole vikaa, eikä noin muutenkaan. Pahimmillaan menee roolit sekaisin (sentteri, laituri) ja O'Neill katoaa kuvasta osan kautta.
Jokereissa luotettiin kenties liikaa Griffithin saapumiseen. Näin ainakin kertoi eräs joukkueen asioista usein hyvin perillä oleva Jokerien ulkopuolelta. Hänen mukaansa Jokereissa päätettiin ottaa paras saatavilla oleva ja kun KHL-oikeudet olivat valmiina, Griffithiä pidettiin niin varmana, että kunnollista varasuunnitelmaa ei ollutkaan, kun Griffith saikin NHL-sopimuksen.
Mene ja tiedä, Kurrin mukaan Jokerit yritti ainakin kahta sentteriä, jotka sitten tekivätkin NHL-sopimuksen.
Nyt on sitten tosiaan jostain kaivettava sentteri ja kuten kirjoitit toisessa ketjussa, kilpailu senttereistä on entistäkin armottomampaa.