Tuota Dekon kokoonpanoa tuli katseltua ja osittain samantyylistä olen itsekin huhujen pohjalta rakennellut.
Maalivahtiosasto vaikuttaa alkuun erittäin hyvältä. Kilpeläinen on Ässien tappioista huolimatta vääntänyt kunnon pleijarit, eli sillä suunnalla ei tarvitse olla huolissaan. Ei ehkä liigan paras maalivahtikaksikko, mutta tuon pitäisi riittää.
Puolustus on itselleni valtava kysymysmerkki. Erosen ja Kivistön pitäisi ehdottomasti ottaa vielä pari askelta eteenpäin, muuten homma kusee nilkoille. Nordlund tulee ensisijaisesti tekemään tällä kaudella puuttuneet pakkien pisteet, mutta häneltäkin vaaditaan valtavaa kehittymistä. Erkan systeemissä puolustuspeli on kuitenkin erittäin suuressa roolissa, eikä Nordlundin vahvuudet todellakaan ole siellä. Siirto toteutuessaan olisi todellinen high risk, high reward; mies voisi joukkueen kulmapala tai vaihtoehtoisesti hiipua aivan tyystin Erkan systeemissä. Dehneriin lataan itse paljon odotuksia, mutta... Pulkkinen, aloitatko laukaisukoulun? Jokelaa toivoin itse aiemmin, mutta nyt on hiukan mieli muuttunut. Pari viime kautta eivät ole aivan nappiin menneet, mutta palkkapyynnön luulisi olevan vieläkin melko korkealla. Potkut Valko-Venäjältä ja 1+10 tehot Timråssa eivät viittaa siihen samaan kaveriin, joka meiltä lähtiessään oli MJ-tasoa.
Hyökkäysketjuihin olisin ainakin itse tyytyväinen. Sentteriosasto vaikuttaa helvetin hyvältä. Eaves riittää tuohon paikkaan, mutta terveemmän kaverin hankinta ei ole myöskään huono idea. Tosin Nokelainen pystyy paikkaamaan, eli Eavesin puuttuminen 33-50% peleistä ei kaataisi maailmaa. Kerälä ja Ramstedt ovat aivan riittävät kaverit kakkoseen ja kolmoseen, ei ongelmia siinäkään. Molemmat ovat vieläpä menossa kovasti eteenpäin, joten keskinäinenkin kilpailu lupailisi hyvää. Heino taas on yksi liigan parhaista tuossa roolissa, joten nelonen kestää.
Laitureista puhuttaessa en ole ihan varma siitä, onko Petru oikeasti mestaruudesta taistelevan joukkueen ykköskentän tasoa. Samon Nokelainen on vähän niin ja näin, ajoittaisista väläytyksistä huolimatta kiekollinen puoli vaatisi vielä kehitystä. Tosin kun taustalla on LKP, niin nuo ketjujen numerot voisi kääntää melkein toistepäin. Nämä riittänevät. Kolmonen on vähän niin ja näin. Ramstedt on melko luova pelaaja, joka tykkää pitää kiekkoa. Olisiko hän oikeasti hyvä ratkaisu Ritan ruokkimiseen? Ehkä, ehkä ei. Hardtista taas en ainakaan itse ole kuullut huhua, joten tuolta kantila en hommaa ole miettinyt. Nelonen puolestaan aiheuttaisi itselleni puolijäykän seisokin: tuosta ketjusta tulisi olemaan iloa meille ja helvetin pitkiä iltoja vastustajalle. Onhan kaikilla jatkosopparit jo, onhan?
Kuten mainitsin, Hardt tuli itselleni täysin puskista. Onko tuo huhu kuinka vakavalla pohjalla vai olenko missannut jotain? Lähtökohtaisesti olisin itse iskenyt Petrun kolmoseen ~15-17 minuutin peliajalla ketjujen päivän kunnosta riippuen ja hankkinut ykköseen Huipun veljessarjasta jonkun. Tuo Dekon mainitsema kokoonpano näyttää kuitenkin niin paljon tämänhetkistä halvemmalta, että ykkösketjuun olisi varaa hommata Petruakin kovempia nimiä.
edit: Lueskelin vähän toista ketjua ja aukeni tuo Hardtia kokenut huhu.