Ketjuvirittelyä kaudella 2012-13

  • 355 250
  • 1 316

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanokaa mitä sanotte, mutta mä tykkään noista ketjuista ja kokoonpanosta ykkösestä aina veskariin asti, ja vielä Kibe mukaan tuohon niin mikäs siinä on kauteen lähtiessä. Ei ole yhtään liian vähän "nimiä" tai staroja, sanoisin että aikalailla tasapainoinen nippu ja nasta piirre on se että ainakin omaan silmääni tuolla on useampia ehkä fanien turhaan väheksymiä pelaajia, jotka saattavat nousta isompaan rooliin kun ennalta odotetaan.

Toki toisinkin päin voi käydä ja joku varmasti vetää ennakoitua heikommankin kauden, mutta sen näkee sitten.

Harmi ettei nyt voinutkaan lähteä tsekkaamaan jengin iskua Valtti-areenalle illalla, tarkoitus oli duunista näppärästi mennä suoraan tuohon Tikkurilaan mutta kotihommat kutsuu ja perjantai menee pikkutytön kanssa kikkaillessa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Sanokaa mitä sanotte, mutta mä tykkään noista ketjuista ja kokoonpanosta ykkösestä aina veskariin asti, ja vielä Kibe mukaan tuohon niin mikäs siinä on kauteen lähtiessä. Ei ole yhtään liian vähän "nimiä" tai staroja, sanoisin että aikalailla tasapainoinen nippu ja nasta piirre on se että ainakin omaan silmääni tuolla on useampia ehkä fanien turhaan väheksymiä pelaajia, jotka saattavat nousta isompaan rooliin kun ennalta odotetaan.

Juurikin näin! Ja huomattavaa on, että kun Kille vielä lisätään tohon palettiin, on kolmen ekan kentän laitureiden osalta vielä hyvää kilpailutilannetta päällänsä (nyt kun vielä kukaan ei tietääkseni loukkaantumisista kärsi).

Tuskin kukaan noista meidän kolmen ekan ketjun laitureista, niin uusista sopimuspelaajista kuin vanhositakaan haluaa skulata jämäminuutteja nelsonin laidalla...

En tiedä miten palstaveljet asian näkee, mut mulla on ainakin todella hyvät fiilikset meidän laituriosastosta tällä hetkellä!
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä miten palstaveljet asian näkee, mut mulla on ainakin todella hyvät fiilikset meidän laituriosastosta tällä hetkellä!

Eihän tuosta teidän laituriosastosta voi olla muuta kuin kateellinen, käytännössä seitsemän laituria jotka kelpaisivat JYPin kahteen ensimmäiseen kenttään...

Eikä tuo rosteri nyt muutenkaan niin huonolta näytä että minkäänlaiseen negatiivisyyteen syytä olisi.

esim. hallitsevan mestarin JYPin kokoonpanosta en kelpuuttaisi yhtään laituria meidän kolmeen kärkiketjuun.

Rohkenisin kyllä väittää että Louhivaara ja odotusarvoisesti Abid menevät kyllä Pakarisen ja Talajan edelle, mutta siihen se kyllä sitten jää.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KalPa ja Narrit on lähtökohtaisesti samalla viivalla meidän kanssa laituriosastolla. Muut on selkeästi perässä ja esim. hallitsevan mestarin JYPin kokoonpanosta en kelpuuttaisi yhtään laituria meidän kolmeen kärkiketjuun. Sentteriosastolla annetaan sitten jonkun verran tasoitusta ainakin laadun puolesta, ei niinkään määrän.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tänään on muuten kehissä sellaiset kentät joilla saatetaan hyvinkin lähteä myös SM-liigaan:

16 Ville Peltonen – 91 Tyler Redenbach – 33 Eero Somervuori
19 Roope Talaja – 10 Joakim Eriksson – 11 Markus Granlund
39 Arttu Luttinen – 72 Siim Liivik – 81 Iiro Pakarinen
18 Robert Nyholm – 43 Joni Töykkälä – 42 Micke-Max Åsten


Nelosessa varmasti nähdään vähän vaihtellua mutta kolme ekaa saattavat olla hyvinkin kauden avauskentät? Kibe ehkäpä stunttaa jotain päivänkunnon pohjalta... Aika kivaltahan nuo kentät näyttävät. Mielenkiintoista kuulla miten käytännössä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sanokaa mitä sanotte, mutta mä tykkään noista ketjuista ja kokoonpanosta ykkösestä aina veskariin asti, ja vielä Kibe mukaan tuohon niin mikäs siinä on kauteen lähtiessä. Ei ole yhtään liian vähän "nimiä" tai staroja, sanoisin että aikalailla tasapainoinen nippu ja nasta piirre on se että ainakin omaan silmääni tuolla on useampia ehkä fanien turhaan väheksymiä pelaajia, jotka saattavat nousta isompaan rooliin kun ennalta odotetaan.

Olen tästä aivan samaa mieltä. Joukkue on "HIFK:n näköinen" ja uskon sen työteliäisyyteen. Jaan m&t:n huolen siitä, riittävätkö pelintekijät, mutta toisaalta katson paljon mieluummin koko sielunsa peliin pistävää duunaripitoista taistelijalaumaa kuin taitavia ja surffailevia tikutakuja.

Redenbachista:
Viime kauden surullisissa playoffeissa HIFK pelasi 4 ottelua. Redenbach oli kahdessa ekassa matsissa ykkösen sentteri ja ykkönen oli Peltonen - Rede - MaG. Otteluissa 3 ja 4 Redenbach oli pudotettu kolmossenaksi, ensin Rajamäki - Rede - Turre, sitten Huhtanen - Rede - Turre. Voidaan siis yhtä hyvin sanoa Redenbachin pelanneen ykkösessä tai kolmosessa, tasan menee. Oli miten oli, missään olosuhteissa en suostu näkemään Redenbachia HIFK:n 1-sentterinä. Silloin ollaan suossa ja syvällä. 3-4 -ketjuissa äijä on ihan ookoo.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Oli miten oli, missään olosuhteissa en suostu näkemään Redenbachia HIFK:n 1-sentterinä. Silloin ollaan suossa ja syvällä. 3-4 -ketjuissa äijä on ihan ookoo.

No itse en näe HIFK:n rosterissa yhtään ykkössentteriä, ainakaan sellaista, jonka voisi suoraltakädeltä nimittää sellaisella statuksella liikkuvaksi pelaajaksi. Redenbach ei ole sellainen, eikä ole Eriksson tai saikku-Perraulta yhtään sen enempää. Noihin ketjunumeroihin ei tällä kaudella tarvitse paljoa tuijottaa, mikä on mun mielestä vain hyvä asia. Tietysti nelosketju tulee erottumaan muista, mutta muuten. Ja sama trendihän tässä asiassa on ollut jo pari viime kautta, vaikka silloin HIFK:lla oli selkeä ykkössentteri joukkueessa. Nyt tämä sentteriosasto on tasaantanut.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt kun joukkueet alkavat olla aika valmiita, niin kävin tossa huvikseni jokaisen joukkueen rosterit läpi... ja sitten nopea silmäys liigajoukkueiden voimasuhteet -ketjuun. Pientä hilpeyttä herätti kyllä, kun IFK:ta ollaan siellä sovittelemassa sijoille 7-11. Voi tulla monelle yllätyksenä se, että IFK:lla on oikeasti aika kova jengi nyt kasassa. Ja tällasta jengiä vastaan on aika vittumainen pelata, joka saa "rasittavasti" kasaan 4 hyvää hyökkäysketjua. Eikä tota pakistoakaan ole kovin kiva kohdata. Lepoaikaa ei ole tiedossa ainakaan IFK:n maalin lähettyvillä, makuupaikkoja on toki :)

Ennustan että IFK on runkkarin päättyessä sijoilla 3-5.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No itse en näe HIFK:n rosterissa yhtään ykkössentteriä, ainakaan sellaista, jonka voisi suoraltakädeltä nimittää sellaisella statuksella liikkuvaksi pelaajaksi. Redenbach ei ole sellainen, eikä ole Eriksson tai saikku-Perraulta yhtään sen enempää. Noihin ketjunumeroihin ei tällä kaudella tarvitse paljoa tuijottaa, mikä on mun mielestä vain hyvä asia.

Kyllä mun mielestäni joukkueella pitää olla 1-sentteri kiinnilyötynä, kun kauteen lähdetään. Ja näin tulee olemaankin. Se on ihan ookoo, että ketjujen peliminuutit lähenevät toisiaan, mutta sellaista joukkuetta ei olekaan, mikä ei treenaa 1-ylivoimaa 1-ketjun pohjalta. 1-sentteri on mun mielestäni suunnilleen vastaava paikka kuin maalivahti. Jos 1-sena ei 15 pelinkään jälkeen ole saanut mitään aikaiseksi, äijä vaihtoon ja uusi pitkäntähtäimen ykkönen sisään. On HIFK:lla mennyt miten vaan, aina on ollut selkeä ykkössena: Harkins, Guolla (heh), Hirso, Micke. Joillekin kavereille maksetaan sikakovaa liksaa ja heidät sijoitetaan tärkeimmille pelipaikoille.

Hannu Aravirta on todennut jossain haastattelussa, että pahinta mitä joukkueelle voi tapahtua, on sen 1-sentterin tai maalivahdin loukkaantuminen/floppaaminen. Joku noista kavereista on laitettava ykköseksi kauden alussa ja annettava luottamusta vähintään 12-15 matsia. Mun veikkaukseni on Eriksson. Tämä on myös toiveeni.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllä mun mielestäni joukkueella pitää olla 1-sentteri kiinnilyötynä, kun kauteen lähdetään.

Pitää olla, tottakai, mutta nyt se oletettu ykkössentteri lojuu sitten saikulla, eli, tällä hetkellä joukkueessa ei ole nimellisesti selkeää ykkössentteriä. Itse tosin miellän Erikssonin sellaiseksi tällä hetkellä. Ja sitä se ainakin oli tiistaina, koska aloittivat pääsääntöisesti ylivoimat ja pelasivat muutenkin eniten. Nyt taas nuo ketjut ovat sen verran tasaisest keskenään, hiukan erityyliset, notta meillä näyttää olevan kaksi ykkösketjua tai kakkosketjua, miten sen kukin haluaa sanoa? Sentteri hierarkiassa kuitenkin Eriksson menee Redenbachin edelle mun papereissa, siinä ei ole mitään epäselvyyttä.

Ollaan samoilla linjoilla asioista kuitenkin pääsääntöisesti, eri näkökulmat vain. Katselen tässä vaiheessa vielä enemmän kokonaisuutta.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun joukkueet alkavat olla aika valmiita, niin kävin tossa huvikseni jokaisen joukkueen rosterit läpi... ja sitten nopea silmäys liigajoukkueiden voimasuhteet -ketjuun. Pientä hilpeyttä herätti kyllä, kun IFK:ta ollaan siellä sovittelemassa sijoille 7-11. Voi tulla monelle yllätyksenä se, että IFK:lla on oikeasti aika kova jengi nyt kasassa. Ja tällasta jengiä vastaan on aika vittumainen pelata, joka saa "rasittavasti" kasaan 4 hyvää hyökkäysketjua. Eikä tota pakistoakaan ole kovin kiva kohdata. Lepoaikaa ei ole tiedossa ainakaan IFK:n maalin lähettyvillä, makuupaikkoja on toki :)

Ennustan että IFK on runkkarin päättyessä sijoilla 3-5.

Keksin tuolle ainoastaan sen syyn, että luulevat Sormusen epäonnistuvan rajusti.
Useat ovatkin veikkailleet Sormuselle ekoja potkuja.
HIFK saa kyllä todella kovan ja tasaisen nipun kasaan ketjujen osalta tulevalle kaudelle. Kärkisentteriä monet kaipailee, ja tottahan se tarvitaan, vaikka hyvät ketjut ovatkin lopulta suurempia kuin osiensa summa. Mulla se vaan on luotto, että Eriksson nousee johtavaan asemaan juurikin osittain kovien ja toimivien laitureiden keskellä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ollaan samoilla linjoilla asioista kuitenkin pääsääntöisesti, eri näkökulmat vain. Katselen tässä vaiheessa vielä enemmän kokonaisuutta.

Juurikin näin. Reden ja Erikssonin ympärille rakennetaan varmastikin ylivoimat ja mun mielestäni Reddis oli viime kaudella huonoimmillaan yyveesentterinä. Runkosarjan loppupuolella mies pelasi ihan asiallista ja tasaisen varmaa runkosarjakiekkoa. Ja hänen suhteensa pitää huomioida sekin, että kaveri tuli kesken kautta. Nyt hän pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä uudelle kaudelle, which is nice. Redenbach ei ole pelaajana ykkössuosikkejani ja tällä ei ole mitään tekemistä viime kauden tapahtumien kanssa. En vain pidä pelaajista, jotka eivät taklaa, eivätkä ole hyviä kaksinkamppailuissa. Tyler on melko väritön HMV-pelaaja kaikenkaikkiaan, mutta itse ehdotin keväällä, että Redenbachin sopparia kannattaa jatkaa, jos ei ole parempaa näköpiirissä. Olen ehkä friikki, mutta jopa tuuletin Töykkälän ja Reden signausta - jumalauta, 2 sentteriä alempiin ketjuihin! Tämä oli ensireaktioni ja siksi hieman hirvittää nähdä Rede ykkösen keskellä.

Soppa ei todellakaan tule olemaan potkutilaston kärkipäässä. Nykyinen HIFK-johto karttaa valmentajavaihtoja. PS:n vaihtuminenkaan ei kuulunut suunnitelmiin. Jos jotain HIFK-valmennuksessa tapahtuu ensi kaudella, niin korkeintaan valmennus voi täydentyä. Mikäli tarvetta on.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Redenbachista sen verran, että kaverin on kyllä pakko onnistua jo kauden alussa, sillä itse näen meidän sentteritilanteen silleen, että kaikilla muilla paikoilla sentteri on jo paitsi kakkosketjussa ja siitä paikasta taistelee Reden lisäksi joskus joulun tienoilla palaava Perrault.

1. Eriksson - On kyllä hyvä sentteri, mutta onko riittävä ykkönen mestaruudesta taistelevalle joukkueelle?
2. Rede/Parrault - Redehän tässä aloittaa ja tod.näköisesti on myös tässä paikassa sinne jouluntienoille asti ja sen jälkeen taistelee paikasta Perraultin kanssa.
3. Liivik - Omalla paikallaan, Liivik hoitaa kolmosen tontin hyvin!
4. Töykkälä - Omalla paikallaan, pimentää vastustajan kärkipelaajat ja pelaa tärkeitä alivoimaminuutteja.

Laituripaikat ovat jo täynnä ja sinne tuskin tullaan Redeä siirtämään tai muitakaan senttereitä niin kakkossentterin paikasta käydään taistelu ulkkareiden välillä. Redellä tietenkin selvä etulyöntiasema kun on kondiksessa ja oli jo viime kaudella joukkueessa, mutta eiköhän Perrault saa myös mahdollisuuden.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Kun Perrault palaa, niin mielestäni hänet sijoitetaan laitaan, ei keskelle. Redenbach on reilusti kokemattomampi laituri, sekä Perrault on yksi kova lisä kovaa pelaavien laiturien joukkoon.

Peltonen-Redenbach-Kuhta/Somervuori
Granlund-Eriksson-Perrault
Luttinen-Liivik-Pakarinen
Talaja-Töykkälä-Åsten/Partanen

Söderholm-Klubertanz
Melart-Varakas
Kurvinen-Jokela

Ortio
Norja

Täten joka kenttä olisi tasapainoisesti rakennettu, sekä materaali olisi melkeinpä ennätyksellisen tasainen ja laaja.

Kuhtaa ja Somervuorta on melkein mahdoton pitää samanaikaisesti kokoonpanossa joulun jälkeen, jos ei halua tikutaku -kenttiä. Ikävä juttu, mutta pelipaikoista on taisteltava. Ja aina tulee loukkaantumisia.
 

Fordél

Jäsen
Täähän on ihan selvä miten nää hyökkäysketjut pitäisi mennä eli täl viisiin:

1. Peltonen - Eriksson - Somervuori
2. Luttinen/Talaja -Redenbach - Kuhta
3. Talaja/Luttinen - Liivik - Granlund
4. Åsten/Partanen -Töykkälä - Pakarinen

Näin saadaan kolme vahvaa hyökkäyskenttää kun kolmoseenkin tuodaan vähän käsiä Granlundin muodossa. Talaja tai Luttinen laittaa sitten passeista tai viimeistään reboundeista kiekot sisään.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Täähän on ihan selvä miten nää hyökkäysketjut pitäisi mennä eli täl viisiin:

1. Peltonen - Eriksson - Somervuori
2. Luttinen/Talaja -Redenbach - Kuhta
3. Talaja/Luttinen - Liivik - Granlund
4. Åsten/Partanen -Töykkälä - Pakarinen

Näin saadaan kolme vahvaa hyökkäyskenttää kun kolmoseenkin tuodaan vähän käsiä Granlundin muodossa. Talaja tai Luttinen laittaa sitten passeista tai viimeistään reboundeista kiekot sisään.

Mm... mielelläni peluuttaisin Redeä Peltosen kanssa, kun ovat jo aiemminkin keskenään pelanneet. Pakaristakaan en halua neloskenttään istuttaa, kaveri tulee toivottavasti nousemaan vielä kauden mittaan kärkiketjuihin, aloittaen kolmosesta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pakaristakaan en halua neloskenttään istuttaa, kaveri tulee toivottavasti nousemaan vielä kauden mittaan kärkiketjuihin, aloittaen kolmosesta.

No joo, se että pelaako/aloittaako Pakarinen esimerkiksi Liivikin johtamassa kolmosessa tai Töykkälän nelosessa, niin ei mielestäni ole mikään iso ero. Liivik ja Luttinen näyttää hyvin pelaavan keskenään, joten he varmaan jatkavat samassa ketjussa jatkossakin. Toisessa laidassa voi olla Pakarinen.

Jos Soppa tekee fiksusti, niin hän kuitenkin jakaa mielummin tuota voimaa myös kärkiketjun laitoihin, ja unohtaa ne tikutaku-kentät kokonaan. Sellasilla ei pärjätä kovassa paikassa. Jonkun kun on hyvä rouhia sitä tilaa taidolle, ja lisäksi itsekin hakea niitä hakkuu-maaleja etutolpilta. Eli, Talaja tai Pakarinen voi siis ihan hyvin olla vaikka 1-ketjun tai 2-ketjun laidassa. Partanen ja Nyholm on siis enemmänkin pelaajia, joita Töykkälän viereen toivottavasti sovitellaan.

Mielenkiintoinen tilanne on laiturien suhteen, kun valinnanvaraa on vaikka kuinka paljon tehdä erilaisia variaatioita.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pakarinen oli kyllä viime lauantain pelissä yksi ainoita valopilkkuja ja uskon, että kaverilla on hyvät saumat iskeä se 20 maalia ja pelata kahdessa kärkiketjussa. Partanen pelasi myös mielestäni oikein miehekkäästi ja Åstenia en ole vielä tositoimissa itse nähnyt, mutta paljon on kehuja satanut niin varmasti he taistelevat siitä viimeisestä paikasta kokoonpanossa.
 

Fordél

Jäsen
Pakaristakaan en halua neloskenttään istuttaa, kaveri tulee toivottavasti nousemaan vielä kauden mittaan kärkiketjuihin, aloittaen kolmosesta.

Kyllä kyllä, mutta kenet tosta tiputtaisi laiturihierarkiassa Pakarista alemmas (muun kuin yhden junnun)? Kun kaikki on terveenä niin kyllä esim. Talaja ajaa Pakarisen ohi nokkimisjärjestyksessä, näin etukäteen ajateltuna. Toki kauden aikana voi tapahtua mitä vaan muutoksia, mutta kyllä mun mielestä Pakarinen on lähtökohtaisesti laitureista yksi heikoimpia. Mutta sekin kertoo laitureiden tasosta, koska Pakarisessakin on potentiaalia omassa roolissaan vaikka mihin. Ensi kauden Talaja?
 
Viimeksi muokattu:

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun kaikki on terveenä niin kyllä esim. Talaja ajaa Pakarsin ohi nokkimisjärjestyksessä, näin etukäteen ajateltuna.
Samaa mieltä pari peliä nähneenä. Talajalla on ollut kahdessa ET-pelissä mielestäni eniten maalintekopaikkoja HIFK:n pelaajista. Hienoa maalivainua vaihdosta toiseen. En ihmettele, että mies latoi niinkin monta kaappia Blegissä viime kaudella. Kliinisyyttä vielä viimeistelyyn niin avot.
Toivotaan, että pelaajat pystyvät sopeutumaan tuohon, että kaikki SM-liigatasoltaan loistavat pelaajat eivät mahdu HIFK:ssa kärkiketjuihin ja ylivoimalle. Talaja sekä Pakarinenkin olisivat lähes kaikissa muissa liigajoukkueissa top-6 osastoa. Positiivinen ongelma, joka voi kääntyä tietysti itseään vastaan jos pelaajilla alkaa pinna kiristyä. "Onneksi" loukkaantumiset tulevat olemaan läsnä tänäkin vuonna, mikä helpottaa tätä tilannetta.

Minulla oli btw Somervuoresta hyvät fibat vielä viime syksynä, mutta jos tämän hetkisestä rosterista joku pitäisi pudottaa ulos niin se olisi juurikin Eero. Sinänsä turha pointti mutta tulipa vain mieleen, kun noita ET-pelejä tuli katseltua. Tungosta nimittäin kokoonpanoon on.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Minulla oli btw Somervuoresta hyvät fibat vielä viime syksynä, mutta jos tämän hetkisestä rosterista joku pitäisi pudottaa ulos niin se olisi juurikin Eero. Sinänsä turha pointti mutta tulipa vain mieleen, kun noita ET-pelejä tuli katseltua. Tungosta nimittäin kokoonpanoon on.

Joo-o, ja sun fibat menivät sitten sekaisin siitä, kun Somervuori paukutti lähes 25 maalia viime kaudella, ollen joukkueen toiseksi paras maalintekijä. Tungosta ei ole niin paljon, että tuollainen maalintekijä olisi varaa jättää ulos kokoonpanosta. Ensimmäisenä sieltä lähtevät Partaset ja kumppanit. Yritä ensin keksiä Kuhdalle pelipaikka kokoonpanosta, ennen kuin alat Somervuorta tiputtamaan. Voi meinaan tehdä tiukkaa Kibellä kohta puoliin, jos ei saa itseään kuntoon. Vai onko HIFK:ssa todellakin näin hyvin asiat, ettei se kaipaa maalintekijöitä??? Tuskinpa.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep kyllähän se on niin, että tällä hetkellä tuolta on Kibelle vaikea löytää paikkaa, koska kaikki tämänhetkiset vain yksinkertaisesti ansaitsevat paikkansa kolmessa ensimmäisessä kentässä.

Tietysti loukkaantumisia aina tulee ja tuskin kaudella hirveän useasti on tilanne, että kaikki hyökkääjät olisi terveenä. Valitettavasti se on Pakarinen tai Talaja joka tippuu neloseen, kun Kibe tulee mukaan. Toivottavasti se saa kundit vaan entistä enemmän taistelemaan, jotta pelipaikka ylemmistä kentistä aukeaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo-o, ja sun fibat menivät sitten sekaisin siitä, kun Somervuori paukutti lähes 25 maalia viime kaudella, ollen joukkueen toiseksi paras maalintekijä. Tungosta ei ole niin paljon, että tuollainen maalintekijä olisi varaa jättää ulos kokoonpanosta. Ensimmäisenä sieltä lähtevät Partaset ja kumppanit. Yritä ensin keksiä Kuhdalle pelipaikka kokoonpanosta, ennen kuin alat Somervuorta tiputtamaan. Voi meinaan tehdä tiukkaa Kibellä kohta puoliin, jos ei saa itseään kuntoon. Vai onko HIFK:ssa todellakin näin hyvin asiat, ettei se kaipaa maalintekijöitä??? Tuskinpa.

Lähes 25 maalia viime kaudelta ei merkitse paskan vertaa, jos pelaaminen ei nappaa eikä tulosta tule. Toistaiseksi kolme peliä, saldona toki maali, mutta 95% peliajasta Eero on vedellyt puolivaloilla ihan väärässä paikassa väärään aikaan. Eero Somervuori ei todellakaan kuulu suosikkipelaajiin, mutta kyllä hän maaleja osaa tehdä. Tottakai maalintekijälle on tilaa jengissä, mutta fakta on se, että Eeron muut avut ovat ns. heppoisia, että jos maaleja ei ala syntyä, Eerolla ei tee juuri mitään.

Kuhtaan on turha verrata, koska Kille ei ole pelannut peliäkään vielä. Voi olla, että paikat ei kestä, tai sitten voi olla, että Kuhdasta tiedetään, mitä saadaan. Eerolla on toki aikaa näyttää vielä osaamistaan, enkä missään nimessä ole tuomitsemassa koko kautta toistaiseksi nähdyn perusteella, koska mitään perusteita siihen ei ole. Asenteessa on kuitenkin parantamisen varaa ja henkilökohtaisesti tekee helvetin pahaa katsoa pelaajaa, joka ei laita itseään likoon joka vaihdossa. Varsinkin silloin, kun joukkueessa on runsaasti pelaajia, jotka pelaavat täysillä jokaisen vaihdon.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Itse olen nähnyt HIFK:n kaksi ensimmäistä peliä ja mielestäni Somervuoren pelaamisessa ole ollut mitään moitittavaa. Ekassa pelissä oli aika kahvilla, kun vierellä pelasivat samettikädet, mutta toisessa matsissa oli paremmin kuvioissa mukana. Aika turha vetää mutkat suoriksi yhden matsin perusteella, kun siinä pelissä taisi olla pari muutakin, jotka eivät syystä tai toisesta suorittaneet ihan vaadittavalla tasolla.

Kuhtaan tässä ei ole verrattu yhtään mitään, todettu vain, että voi tehdä tiukkaa pelipaikan suhteen, kun ukko on klesana, eikä saa matseja alle. Kuhta on ikoni, mutta kyllä sekin tarvitsee harjoitusotteluita pystyäkseen hyvään suorittamiseen liigamatseissa. Värikakkulat on hieno asia, henkilön fanittaminen sitäkin hienompaa.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Tungosta ei ole niin paljon, että tuollainen maalintekijä olisi varaa jättää ulos kokoonpanosta. Ensimmäisenä sieltä lähtevät Partaset ja kumppanit. Yritä ensin keksiä Kuhdalle pelipaikka kokoonpanosta, ennen kuin alat Somervuorta tiputtamaan. Voi meinaan tehdä tiukkaa Kibellä kohta puoliin, jos ei saa itseään kuntoon. Vai onko HIFK:ssa todellakin näin hyvin asiat, ettei se kaipaa maalintekijöitä??? Tuskinpa.

Somervuoren otteet eivät ole itseänikään hirveästi miellyttäneet näkemissäni peleissä tällä (harjoitus)kaudella, mutta ehkä kokenut pelaaja syttyy täyteen liekkiin vasta kauden alkaessa. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että Somervuoren paikka on maalintekijänä ehdottomasti kokoonpanossa, mutta vain ja ainoastaan jos tulosta syntyy. Mikäli Eerolla menee 5-10 peliä ilman kaappia, on aika vaikea perustella hänen paikkaansa kokoonpanossa, koska mitään muuta lisäarvoa ei hän joukkueelle tuo.

Kuhdan paikkaa on niin ikään vaikea löytää kokoonpanosta, mutta kyllä Kibe on sinne laitettava, mikäli vain on kunnossa. Perustelut aika lailla samat kuin Eerollakin, joukkue tarvitsee maalintekotaitoa. Samaan hengenvetoon toki totean, että meillä on jo Granlund, Peltonen ja Talaja näiden herrojen lisäksi, joilta sopii odottaa maaleja. Ja Pakarinen, joka omien sanojensa mukaan aikoo tällä kaudella tehdä sen 20 kaappia.

Kaiken kaikkiaan joukkueen kokoonpano on todella laadukas. Ainoat kysymysmerkit omalla kohdallani kohdistuvat Tyler Redenbachiin ja Joel Perraultiin. Ensin mainitun otteet kokonaisuudessaan ovat suurennuslasin alla ja jälkimmäisen osalta jännittää paluuajankohta sekä kunto paluun jälkeen.

Vaikka kauden aikana toivonkin pysyvyyttä ketjukokoonpanoihin, toivoisin Sormusen nyt hieman enemmän pyörittävän palettia ja kokeilevan esim. Pakarista kärkiketjujen laidassa. Peltonen-Redenbach-Pakarinen voisi olla ihan mielenkiintoinen kokeilu, samoin Talaja-Eriksson-Somervuori. Kolmonen olisi sitten Luttinen-Liivik-Granlund.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös