Minulla ei ole mitään Aaltosta vastaan. Pientä pessimismiä miestä kohtaan on hiipinyt näkemissäni peleissä. Mies on tehnyt paljon pelejä nuorten liigapeleissä, mutta hyytyi mielestäni parina vuonna perä jälkeen playoffeihin. Samaten miehissä hän on väliin tehnyt maaleja harjoituspeleissä, mutta kaien kaikkiaan miesten peleissä miehellä on jäänyt verkot heiluttelematta. 3 maalia reiluun pariin kymmeneen otteluun ei ole paljon.
Mitä tulee Routasydämmen esittämiin ketjuihin ne ovat erinomaisen tasapainoiset. Silti pari pointtia. Mielestäni Pesonen yhdellä kaudella 17 maalia liigassa tehneenä miehenä sekä 29 pinnaa viime kaudella tehneenä pelaajana eri kuulu neloseen. Toiseksi hän pelasi mielestäni ihan hyvin yhteen Sahlstedin kanssa. Minä vaihtaisin Routasydämmen ketjussa Mustosen ja Pesosen paikkaa.
Aaltonen saa minun puolesta kernaasti jatkaa tuolla paikalla. Ujcikin ja Brosin on kuitenkin syytä jatkaa tuota piste per ottelu tahtia, muuten paikka pitää mielestäni mennä vaihtoon. Yhdyn kyllä JPL:n mielipiteeseen, että Bros-Ujcik rinnalla ei tarvitse välttämättä olla duunari. Nyt harjoitus kaudella toivon siihen kokeiltavan pelaajia. Tällä hetkellä siihen on ollut ylivoimaisesti paras pelaaja Saarenheimo. Saarenheimo on taas meilestäni se pelaaja, jota tarvitaan, jotta Pesosesta saadaan tehoa irti.
Sitten vain toteamus, että jos noita paikkoja aletaan pisteiden ja maalien perustella Brosin ja Sahlstedtin rinnalta harjoituspelien peruteella jakamaan, kyllä se Haataja kohtuullisen vahvoilla on silloin. En väitä Haatajaa huippumaalintekijäksi, mutta on hänellä niitä avuja pisteiden ja maalien tekoon. Mielestäni Haataja ei ole paras mies kenttään, mutta voi olla joukkueen toimivuuden kannalta paras mies. Hän antaa kuitenkin Brosille ja Ujcikille vapautta hyökätä. Jos Aaltonen-Bros-Ujcik peli toimii käännän kelkkani välittömästi. Miehellä joka ei saa kiekkoa omille on paha tapa sotkea koko kentän peli. Sekin kelpaa, jos kiekko löytää taajaan maaliin tai maalia kohti. Kolmas pointti on, että minusta Paakkolanvaara-Haataja pelaa hyvin yhteen. Siihen minusta kolmanneksi voisi olla hyvin Aaltosen paikka, onhan Paakkis jo junnu ajoilta tuttu sentteri
Itse toivoisin myös herroille Mustonen ja Alikoski näyttöpaikkaa Brosin ja/tai Sahlstedtin rinnalla. Mustonen ansainnee näyttöpaikan kovien miesten rinnalla. Mustonen voisi sopia myös Pesoselle kaveriksi.
Tästä nyt sitten tuli oma koostumukseni pienen pohdiskelun jälkeen
1. Pyörälä - Viuhkola - Tenkrat
2. Pesonen - Sahlstedt - Saarenheimo
3. Ujcik - Bros - Mustonen/Alikoski
4. Aaltonen - Paakkolanvaara - Haataja
Eiköhän tuossa Sahlstedtin tapauksessa kommentti tarkoittanut lähinnä sitä, että Jokisen rinnalla olisi ollut loistava paikka näyttää ja peli jo kulki kentällä mukavasti. Yhtälailla Tenkrattia esimerkkinä harmittaisi, jos Piku lähtisi NHL.ään.