Aho taisi tuossa joku päivä lehdessä mainita että Kotkaniemi pelaa ehkä liiankin paljon puolustuspelaamisen kautta. Että tuskin siihen nyt on tarvetta puolustusvoittoisempaa pelaajaa laittaa, kun Jepu siinä hommassa on ihan joukkuuen kärkipäätä.
Mainitsiko Aho siinä lehdessä, että on joukkueen kärkipäätä puolustusvoittoisuudessa, vai mistä tuo arvio on?
Mielestäni on ihan oikein että Kotkaniemi ajattelee puolustuspeli edellä, mielestäni sentterin kuuluu niin tehdäkkin. Luultavasti Ahokin näkee Kotkaniemen vahvuuden nimenomaan hyökkäyspäähän eikä puolustuspelaamisessa ja toivoisi hänen ottavan vastuuta enemmän sen hyökkäyspelaamisen suhteen.
Olen ehkä sen verran vanhan liiton miehiä, että minusta joka kentässä tarvittaisiin se duunari tasapainottamaan. Mielestäni Ässien pelityyli ja pelaajamateriaali sitä ajatusta tukee. Ei nyky duunarit välttämättä ole enää Huhtasen tyylisiä ihmiskuulia, vaan monipuolisia jotka osaavat myös viimeistellä. Noita duunareita minä näkisin Ässissä olevan Lähteenmäen, Suorannan, Salmion, Korhosen ja Varttisen, sekä Juholankin vielä voisi tuohon tulevaisuuden nimenä lisätä.
Näen vaan Kärjen kentän kaikkien pelaajien olevan hyvinkin paljon samantyylisiä jotka tykkäävät pysyä kiekossa, hakea ratkaisuja paljon myös itse.
Suorantakin on ajoittain samaa tyyliä esitellyt, mutta parhaana vaihtoehtona tuohon, toisi mielestäni lisää tempoa kentällisen peliin, karvauspelaamiseen lisää kovuutta ja kaksinkamppailuvoimaa päätykiekkoihin sekä puolustuspäähän, Suorahyökkäyksissä Suorannan luistelu on jo sinällään uhka ja kun toisessa laidassa Laga voi kiekon kanssa tehdä mitä vaan ja Kärki vielä keskeltä toiseen aaltoon, niin siinä olisi mielestäni hyvät eväät kovalle koostumukselle.
Toivotaan, että Aho löytää koostumukset joissa kemiat ja yhteispeli natsaa.