Itäinen pitkä kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, hyvät pakkien perään pohdiskelevat; kuka ne maalit sitten tekee? Eronen hurjalla siniviivashotillaan? ;)
Johan noita itsekin alempana luettelit. Laitureista vaikka Kaitsun lisäksi Widing, Jämtin, Vahalahti, senttereistä Aalto (kunhan joskus tervehtyy) ja viimeisimpien esitystensä perusteella Kauppila. Kaikki miehiä, jotka pystyvät (loukkaantumisvarauksin) iskemään 15-20 maalia kaudessa. Valmennusjohdon tehtävä on kaivaa tuo potentiaali esiin. Jukka Koivu pystyi siihen Nurmisen, Vahalahden ja Aallon osalta, joten Jortsun tulisi Koivulle esittämänsä kuittailut huomioon ottaen pystyä vielä parempaan. Muuten hän taitaa olla entinen suuruus valmentajana...
Sen sijaan kovia maalinedustan luutijapakkeja (kokoonpanohahmotelmissa lienee yleensä käytetty koodinimeä "hullu kanukki") meillä ei ole yhtään. Ja jo ennen mahdollisia vastaväitteitä täsmennettäköön, että Hulkkosesta ei tuohon rooliin ole, vaikka mies hyvä taklaaja onkin. Nykyinen pakkikalusto on höyhensarjaa, ikävä kyllä.
Edit. Lisätään sen verran, että jtuomiselta tulikin jo aiheesta ajatuksia, jotka voisin itsekin allekirjoittaa.
Itäinen pitkä kirjoitti:
Ei sillä. Skeptinen minä sanoopi, että hitonmarjat meille ketään ole tulossa.
Samaa pelkään minäkin. Jos meillä ei olisi Jortsua koutsina, olisin tästä aivan varma.
Itäinen pitkä kirjoitti:
Minä ainakin, toisin kuin jotkut kriitikkotoverini, olen ihan luottavainen ja uskova Kauppilaan sekä hänen taitoihinsa. Siis hyvä jätkä -kirjoissa. Toisin kuin, sinänsä ironisesti, Nurminen, jonka olisin jo pari vuotta sitten sijoittanut eläkkeensaajien kirjoihin. (Viime kautta katsellen tietty pitää sanoa, että onneksi näin ei käynyt.)
Viime kautta ajatellen? Entäs sitä edellistä? Tai sitä edellistä?
Kaitsu on nyt pelannut Tepsissä neljä kautta peräkkäin ja ollut näinä vuosina kolmesti joukkueen paras pistemies ja maalintekijä. Kyllähän miehen ajoittainen löysäily ja ylimielisyys pistää kyrsimään itse kutakin, mutta jotain rajaa sentään. Ja se, että Kaitsu aloittaa kauden huonosti, on suunnilleen yhtä uusi juttu kuin koko joukkueen huono kaudenaloitus.
Erittäin hyvä, että Jortsu koittaa Kaitsua herätellä - se on hänen hommansa ja Kauppilaan tuo näytti jo tehonneen - mutta "entinen suuruus" -määritelmään en edelleenkään usko, kuten en ole uskonut aiempinakaan vuosina. Tuskin Jore heittoaan muuksi kuin motivoinniksi tarkoittikaan.
Minäkin olen luottavainen Kauppilan suhteen, mutta en silti lähtisi häntä parin pelin perusteella ylistämään (en väitä, että sinä olisit näin tehnyt). Huonoimmillaan Kake on aivan yhtä löysä, ylimielinen ja ärsyttävä jätkä kuin Nurminen. Herroilla on kuitenkin se olennainen ero, että heistä vain toinen on tehnyt viime vuosina takuuvarmasti yli 40 pinnaa kaudessa.