Ketjuruletti 2019–2020

  • 209 542
  • 962

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni Hermonen on itse asiassa aika hyväkin maalintekijä, jos vain pääsee ketjuun, jossa on pienikin mahdollisuus päästä tonteille. Ei voi edes verrata Sailioon tai Humalojaan siinä suhteessa.
No, toivotaan, että tänään Jokinen tarjoilee ja Hermonen laittaa limppua uuniin!
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Ihan ok. Jokinen pelaa tällä hetkellä sellaisten pelaajien kanssa, jotka eivät ole ihan parhaita pelaajia pistämään kiekkoa reppuun tarjoilusta. Eivät ketjukaverit Sailio, Humaloja, Hermonen ja Metsävainio ole sellaisia, joiden vierellä hurjaa tehoputkea on syytä odotella. Minä odottelen edelleen Pesosta Jokisen vireille. Alkusyksystä näytti hyvältä tuo parivaljakko. Vaikka täällä Pesosta ja Jokista työnnetään bussin alle, minä uskon heidän osalta kuumaan kevääseen.
Jokinen on saanut pelata käytännössä jokaisen pelaajan kanssa viimeisen parin kuukauden aikana, mutta tulos on ollut surkea. Mitä jos vika olisikin Jussissa eikä ketjukavereissa?
 

Micol

Jäsen
Hermonen olisi ollut mielenkiintoinen nähdä ykkösen laidalla edes muutaman pelin ajan Pyörälän saikun aikana, mutta eihän Mamba nyt sellaista mahdollisuutta anna kovaa nousua tekevälle nuorelle hyökkääjälle. Liekkö edes hoksasi miettiä sellaista mahdollisuutta.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Jokinen on saanut pelata käytännössä jokaisen pelaajan kanssa viimeisen parin kuukauden aikana, mutta tulos on ollut surkea. Mitä jos vika olisikin Jussissa eikä ketjukavereissa?

Niin, ja kaikenlisäksi missä ne on ne paljon puhutut maagiset tarjoilut Jussilta? Muutama no-look-pass sattunut koko kauden aikana menee omille mutta viime pelien aikana lähes poikkeuksetta enemmän vastustajalle. Jussi ei ole kaksinen pelintekijä nykyvauhdilla ja pehmeydellä. YV:lläkin syöttökovuus on D-junnutasoa.

Jussin ympärille on turha koittaa kasata tulosyksikköä, taustatuen sieltä voi saada satunnaisesti.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Niin, ja kaikenlisäksi missä ne on ne paljon puhutut maagiset tarjoilut Jussilta? Muutama no-look-pass sattunut koko kauden aikana menee omille mutta viime pelien aikana lähes poikkeuksetta enemmän vastustajalle. Jussi ei ole kaksinen pelintekijä nykyvauhdilla ja pehmeydellä. YV:lläkin syöttökovuus on D-junnutasoa.

Jussin ympärille on turha koittaa kasata tulosyksikköä, taustatuen sieltä voi saada satunnaisesti.
Juuri näin. Eniten Jokisessa olen pettynyt hänen ylivoimapeliin. Siinä ei epäonnistuminen ole jäänyt nopeudesta ja liikkeestä kiinni, mutta siinäkin Jussi on ollut surkea.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Ihan ok. Jokinen pelaa tällä hetkellä sellaisten pelaajien kanssa, jotka eivät ole ihan parhaita pelaajia pistämään kiekkoa reppuun tarjoilusta. Eivät ketjukaverit Sailio, Humaloja, Hermonen ja Metsävainio ole sellaisia, joiden vierellä hurjaa tehoputkea on syytä odotella. Minä odottelen edelleen Pesosta Jokisen vireille. Alkusyksystä näytti hyvältä tuo parivaljakko. Vaikka täällä Pesosta ja Jokista työnnetään bussin alle, minä uskon heidän osalta kuumaan kevääseen.

Mistä tarjoilusta puhut?

Aivan mielettömän positiivista kyllä, että Sailio ja Humaloja saaneet katsomokomennuksen.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Se on pakko laittaa Pyörälä kalakaverien kanssa pelaamaan. Jos ei Pyörälä saa Jokisesta ja Pesosesta parasta irti, niin ei kukaan muukaan tässä joukkueessa.
Alaketjuissa isoa rotaariota vain rohkeasti pyörimään loppukaudeksi.

Junttila-Lammikko-Puljujärvi
Pyörälä-Jokinen-Pesonen
Lindsten-Kristof-Koblizek
Sailio-Humaloja-Karvinen
Hermonen-Koskenkorva-Räty
 

Pulustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lestaporot, Jussin tussit
Annunen maalissa, Mäkelä vaihtunut Huttulaan ja Hermonen Sailioon. Perhana, kyllä tuo Hermonen ansaitsisi vakipaikan kokoonpanossa nykyisillä esityksillä.

Pyörälä - Lammikko - Puljujärvi
Junttila - Kristof - Koblizek
Sailio - Metsävainio - Jokinen
LIndsten - Koskenkorva - Aku Räty

Krejcik - Heshka
Byström - M.Niemelä
Kukkonen - T.Niemelä
Huttula

Annunen (Rybar)
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Annunen maalissa, Mäkelä vaihtunut Huttulaan ja Hermonen Sailioon. Perhana, kyllä tuo Hermonen ansaitsisi vakipaikan kokoonpanossa nykyisillä esityksillä.
Huttulan paluulle peukku, on pelannut viime peleissään hyvin.

Sitten suora lainaus tämän päivän Kalevasta:

Onko Hermosella mahdollisuus päästä ylempiin ketjuihin vielä tällä kaudella?

Ei ole, päävalmentaja Mikko Manner ampuu haihattelut alas kehuen Hermosta samalla todelliseksi työhevoseksi.

Julius on Jesse Koskenkorvan kanssa erittäin tärkeässä roolissa pelaamassa silloin, kun valmennus käskee. Varmasti he haluaisivat joka ilta pelata, mutta valmennus ei sitä heille suo. Heidän aikansa tulee myöhemmin ja sitten he ymmärtävät myös niitä pelaajia, jotka ovat silloin samassa roolissa, jossa he ovat nyt, Manner jatkaa.

Toisaalta ymmärrän täysin Mannerin linjanvedon, mutta samalla en ymmärrä yhtään. En ymmärrä logiikkaa, jolla hyvä pelaaja pidetään katsomossa, että huonompi pelaaja saa peliaikaa? Samaan aikaan jatkuva kierrätys näkyy sekavana viisikkopelinä, jossa pelaajat eivät tiedä paikkojansa tms.

No, jos Mamban visio tuo meille taas mestaruuden, niin hieno homma, mutta, jos kausi päättyy taas tappioon, niin olisikohan aika hieman taas päivittää pelikirjoja?
 

Maaginen 56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kajaanin hokki
Siellä kaukokari viheltää niin se on sikäli se ja sama vaikka olisi kentälle heittää änärin tähdistökentällinen. Näillä tänään, kärpille kolme pistettä maalin erolla.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään näillä:

Pyörälä - Lammikko - Puljujärvi
Junttila - Kristof - Koblizek
Sailio - Humaloja - Osaomistaja
Lindsten - Koskenkorva - Hermonen

Krejcik - Heshka
Byström - EHT-Mise
Kukkonen - T.Niemelä
Huttula

Annunen (Rybar)

Edellisestä pelistä Metsävainio sekä Räty sivuun. Hermonen ja Humaloja tilalle.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Ja kaikki muistaa sitten, että tänään kiekko jäähän vasta klo 18.30. :)
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jotain on kyllä pielessä, jos kokoonpanosta puuttuu vain Pesonen, ja 3.kentässä pelaa Sailio ja Humaloja.
Jotain on aina pielessä. Tällä porukalla vipelletään kuitenkin sarjakärjessä. Joukkue on kokonaisuus. Kärppien tämän kauden kokonaisuus ketjuruletteineen päivineen on ollut toimiva. Minä olen tyytyväinen, myös tämäniltaiseen kokoonpanoon.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Jotain on aina pielessä. Tällä porukalla vipelletään kuitenkin sarjakärjessä. Joukkue on kokonaisuus. Kärppien tämän kauden kokonaisuus ketjuruletteineen päivineen on ollut toimiva. Minä olen tyytyväinen, myös tämäniltaiseen kokoonpanoon.
Joukkuehan on pelannut helvetin hyvän kauden, eihän siitä olekkaan kysymys. Kärppien sarjajohto perustuu minun mielestäni ennenkaikkea hyvään valmennukseen. Kärppien materiaali ei ole mitenkään ylivertainen, kun verrataan muihin kärkijoukkueisiin. Minun mielestäni on väärin tuudittautua nykytilanteeseen, koska johdetaan sarjaan. Vaikka Kärppien materiaali on laadukas, niin kärki on todella kapea niin hyökkäys- kuin puolustuspäässäkin. Aika ison riskin Kärpät ottaa, mikäli tuolla miehistöllä mennään pleijareihin.
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joukkuehan on pelannut helvetin hyvän kauden, eihän siitä olekkaan kysymys. Kärppien sarjajohto perustuu minun mielestäni ennenkaikkea hyvään valmennukseen. Kärppien materiaali ei ole mitenkään ylivertainen, kun verrataan muihin kärkijoukkueisiin. Minun mielestäni on väärin tuudittautua nykytilanteeseen, koska johdetaan sarjaan. Vaikka Kärppien materiaali on laadukas, niin kärki on todella kapea niin hyökkäys- kuin puolustuspäässäkin. Aika ison riskin Kärpät ottaa, mikäli tuolla miehistöllä mennään pleijareihin.

Niin ja eihän Kärppien hyökkäys mitenkään älyttömän timanttisesti ole pelannutkaan poislukien ykkösvitja ja Julle, vaikka sarjataulukossa suht turvallisessa johdossa ollaankin, kun ennen tätä iltaa Kärpät on tehnyt "vasta" neljänneksi eniten maaleja. Toki pari peliä vähemmän ollaan pelattu kuin Tappara ja peli vähemmän kuin JYP:illä ja Ilveksellä eikä nyt kovin montaa maalia olla näitä joukkueita jäljessä. Mutta kyllä playoffeja silmällä pitäen tarvitaan onnistumisia vähän laajemmalla rintamalla ja tähän en kyllä usko, jos siellä kolmosvitjassa operoivat muunmuassa mainitut Sailio ja Humaloja. Toivottavasti Pesonen pystyy tuomaan leveyttä ja maalinteko osaamista tuohon hyökkäykseen ja sitten muutamat alisuorittajat parantamaan otteitaan ala Kristof ja Jokinen.

Ja tosiaan varsinkin puolustuksen osalta mennään koko ajan vähän nuoralla tanssien. On ollut luojan lykky, että se osasto on selvinnyt isommilta loukkaantumisilta tällä kaudella. Näin ollen Kärpät on pystynyt pelaamaan Liigan parasta puolustuspeliä yhdistettynä hyviin maalivahteihin.

Ja juuri niinkuin lainaamani kirjoittajakin sanoo, että Kärpät on kyllä niin laadukkaasti valmennettu joukkue, poislukien ylivoima, että sen kestää antaa jopa materiaalissa hieman tasoitusta esim. Tapparaan tai HIFK:n. Tosin näitä mainitsemiani seuroja vastaan ei kyllä tällä kaudella kovin hyvin ole pongoja toistaiseksi tullut ja olenkin sillä kannalla, että kyllä tuonne sen puolustajahankinnan lisäksi voisi myös sen hyökkääjän hommata, jos joku sopiva nimi on kevääksi irrotettavissa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitähän se Mamba nyt keksii kun Pulju ei pelaa keskiviikkona? Se lienee ainakin varmaa, että Lindsten / Hermonen ei näytönpaikkaa 1.kentästä saa vaan siellä todennäköisesti viilettää joku Humaloja / Sailio.
Pessi saattaa olla jo kehissä, joten siitä saadaan yksi palanen lisää. Veikkaisin rightin miehenä joko Koblizekin tai Ak. Rädyn nousevan ykkösketjuun.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Pessi saattaa olla jo kehissä, joten siitä saadaan yksi palanen lisää. Veikkaisin rightin miehenä joko Koblizekin tai Ak. Rädyn nousevan ykkösketjuun.
Minä taas pelkään aidosti, että Manner laittaa siihen jonkun Humalojan tai Sailion. Noh, se nähdään sitten keskiviikkona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös