Ketjulottoa kaudella 2010-2011

  • 125 921
  • 496

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse ajattelen, että vauhti hidastunut, niin ei pysty enää niin aktiivisesti käyttämään vahvuuksiaan. SM-Liigan pelityylikin on hiukan erilainen kuin muutama vuosi sitten. Mutta kun nopeus ei ole perusjantteria paljoa parempaa ja voimaa on enemmän kissallakin, nii tuossa on lopputulos. Harmittavan paljo taso pudonnut muutaman vuoden takaisista ajoista.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Itse ajattelen, että vauhti hidastunut, niin ei pysty enää niin aktiivisesti käyttämään vahvuuksiaan. SM-Liigan pelityylikin on hiukan erilainen kuin muutama vuosi sitten. Mutta kun nopeus ei ole perusjantteria paljoa parempaa ja voimaa on enemmän kissallakin, nii tuossa on lopputulos. Harmittavan paljo taso pudonnut muutaman vuoden takaisista ajoista.

Mikään vauhtikonehan Virtanen koskaan ole ollutkaan. Jotenkin olen huomaavinani pienen optisen harhan kirjoittelijoissa, kun vemmun esityksiä ruotivat. Se mitä VIP joskus oli, on väärä perspektiivi asian analysoimiseen. Roolin kautta. Kolmosen laiturin rooli on oikeastaan istunut Virtasen pirtaan hienosti, Omissa ei juuri kolise, eikä juonikkuuskaan ole ihan kadonnut hyökkäyksestä. Itse asiassa Virtanen on aika ideaali ns. syvyyspelaaja ja sellaisena kullanarvoinen joukkueelle, varsinkin, jos mitään varatähtiä ei olla hankkimassa. Sekin kannattaa mieleen painaa, että napsuu sieltä yv:lläkin ihan mojovia syöttöjä ja oivalluksia, myös tehosarakkeissakin näkyviä, vaikka on toki niin, että peliajan vähäisyys väkisinkin osan noista tehoista syö.

Kummallinen ajatus, että Virtasella pitäisi olla enemmän voimaa jnps. sittenhän se olisi Jääskeläinen, mutta sehän on jo? Virtasen avut on ihan toisaalla. Kolmonen se on ollut ongelma ketjuharmonian puutteessaan, ei Virtanen yksilönä. Minä olen pohtinut, että miksei Auvityä ole koitettu siinä toisessa laidassa, se saattaisi olla pelaajatyyppi, joka tuohon formaattiin istuisi, kuin nenä päähän, mutta paremmin varmaan tietävät valmennuksen puolella mikä toimii tai ei.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse ajattelen, että vauhti hidastunut, niin ei pysty enää niin aktiivisesti käyttämään vahvuuksiaan. SM-Liigan pelityylikin on hiukan erilainen kuin muutama vuosi sitten. Mutta kun nopeus ei ole perusjantteria paljoa parempaa ja voimaa on enemmän kissallakin, nii tuossa on lopputulos. Harmittavan paljo taso pudonnut muutaman vuoden takaisista ajoista.

Kyllähän kolmosketjun suurin ongelma on keskellä. Asplund ei vaan ehdi tilanteisiin ja tajua Vemmun aivoituksia. Parannusta tuli heti kun Jormakka siirtyi toiseen laitaan. Paha siinä oli puukäsille rakentaa tilanteita kun Jäsä hääräsi kulmissa ja Turo oli vasta siniviivalla tulossa kun Vemmu kiersi jo toiseen kertaan maalia ympäri jne... Eikö tuohon keskelle nyt löydy ketään toista edes yhdeksi peliksi kokeilemaan? Ja toki Turo on pärjännyt kotona noita peräpään jengejä vastaan kun peli on ollut jo selvä. HIFK matsissa taisi pelata sen 5min ja se ei kyllä keväällä riitä. Playoffeissa ei tule mitään Pelicanseja tai Saipoja vastaan joten kovempaa tekijää huutaa tuo 3.sentterin paikka.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Itse ajattelen, että vauhti hidastunut, niin ei pysty enää niin aktiivisesti käyttämään vahvuuksiaan. SM-Liigan pelityylikin on hiukan erilainen kuin muutama vuosi sitten. Mutta kun nopeus ei ole perusjantteria paljoa parempaa ja voimaa on enemmän kissallakin, nii tuossa on lopputulos. Harmittavan paljo taso pudonnut muutaman vuoden takaisista ajoista.

Tästähän puhuttiin kauden alla ja muistaakseni vielä lehtijutuissa Antin ohitettua Linkin kaikkien aikojen JYP-tilastoissa, että A. Virtanen on JALALLA nopeampi kuin koskaan. Oli itse sitä mieltä, testit näyttivät sitä ja joku taisi valmennuksestakin kompata näkemystä. Tämä myös näkyi katsomoon kauden alussa, Virtanen oli yksi nopeimmista JYP-hyökkääjistä. Että se siitä vauhdin hidastumisesta.

Mutta myönnetään, ei ole enää sitä liukkautta mitä oli kauden ensimmäisellä neljänneksellä. Johtuuko pelikavereista, itseluottamuksesta vai fysiikasta, sitä on vaikea katsomosta sanoa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jos Vili pysyy JYPissä ainakin tämän kauden loppuun, laittaisin ketjut tälläiseen muotoon:

Sopanen - Hytönen - Louhivaara
Vatanen - Jaatinen/Koskinen

Pihlström - Perrin - Pesonen
Välivaara - Malmivaara

A.Virtanen - Asplund - Tuppurainen
Viitanen - Kaijomaa

Sipiläinen - J.Virtanen - Riska
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta myönnetään, ei ole enää sitä liukkautta mitä oli kauden ensimmäisellä neljänneksellä. Johtuuko pelikavereista, itseluottamuksesta vai fysiikasta, sitä on vaikea katsomosta sanoa.
Virtanen kommentoi tuossa HPK-ottelun erätaukohaastattelussa, että heidän kentälleen tärkeintä on pitää oma pää puhtaana ja jos joskus saadaan vastustajalle jäähy tai maali tehdyksi, niin se on vain plussaa. Oli tuo sitten sitä peruslätkäjargonia tms, niin silti - vaikka otteet ovatkin parin viime ottelun aikana ilmeisesti olleet aiempaa paremmat - niin jotenkin tuon kommentin sisältö heijastuu Vemmun pelaamisessakin. Maalinälkä puuttuu.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Vili pysyy JYPissä ainakin tämän kauden loppuun, laittaisin ketjut tälläiseen muotoon:

Sopanen - Hytönen - Louhivaara
Vatanen - Jaatinen/Koskinen

Pihlström - Perrin - Pesonen
Välivaara - Malmivaara

A.Virtanen - Asplund - Tuppurainen
Viitanen - Kaijomaa

Sipiläinen - J.Virtanen - Riska

Miksi? Hyvällä asenteella pelaava kaveri, joka oli alkukaudesta ennen loukkantumista ykköspyssy ja rupee pääsemaan vauhtiin. Semmonen kaveri kolmosketjuun vähälle peliajalle? Sitten löysempi kaveri isolle peliajalle. Onko tarkoitus tasoittaa ketjuja vai mitä? Tuohon "ykkösketjuun" on paljon menijöitä..
 

Vilbert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivitaskut
Kaikkeahan pitää kokeilla paitsi sitä pikkusiskoa.

A.Virtanen - Hytönen - Louhivaara
Vatanen - Jaatinen/Koskinen

Pihlström - Perrin - Pesonen
Välivaara - Malmivaara

Sopanen - Asplund - Tuppurainen
Viitanen - Kaijomaa

Sipiläinen - J.Virtanen - Riska

Kokeileminen ei maksa mitään. Pisteiden ilmaantuessa voi creditit laittaa vaikka tililleni sveitsiin....
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Kaikkeahan pitää kokeilla paitsi sitä pikkusiskoa.

A.Virtanen - Hytönen - Louhivaara
Vatanen - Jaatinen/Koskinen

Pihlström - Perrin - Pesonen
Välivaara - Malmivaara

Sopanen - Asplund - Tuppurainen
Viitanen - Kaijomaa

Sipiläinen - J.Virtanen - Riska

Kokeileminen ei maksa mitään. Pisteiden ilmaantuessa voi creditit laittaa vaikka tililleni sveitsiin....

Ei maksa ei, mutta ei viitsisi vaihtaa niitä toimivia pyöriä rattaisiin.

Virtanen - Asplund -kaksikko alkaa pikkuhiljaa löytää toisensa. Peli on parantunut viime peleissä, joka johtunee monesta asiasta, mutta lähinnä siksi että Asplund pelaa nyt omaa peliään (ei nopeasti, vaan diesel-vaihteella) jolloin kiekko pysyy lavassa ja syötöissä on ajatusta. Alkukaudesta Asplund yritti pelata kuten muut JYP-soturit, nopeasti ja heti ylöspäin, eikä ehtinyt jalalla/päällä mukaan näihin aivoituksiin. Samaan aikaan Virtanen on hidastunut alkukauden lentokeleistä tai ei ole käyttänyt nopeuttaan. Tuppurainen tuohon ketjuun kolmanneksi, niin taas on kentällinen levällään ja eri päissä kenttää.

Sama koskee ykköstä. Meni monta peliä, että Tuppurainen ei löytänyt yhteistä säveltä Hytösen kentässä, mutta pikkuhiljaa alkaa päästä jyvälle. Vieläkään ei hänen nopeuttaan ole pystytty käyttämään hyväksi, mutta muuten kentällinen on paremmin tasapainossa kuin aloittaessaan. Ei siis sotketa tätäkään.

Iskisin sen Sopasen kuitenkin tuohon Asplundin ja Virtasen viereen. Roolitus vaan kuntoon. Ei ole mikään nopea, mutta pystyy tekemään tilaa kulmissa ja iskemään maalin edestä tarvittaessa. Ei ole ehkä se hänen paras roolinsa, mutta paras joukkuetta ajatellen. On makuasia halutaanko yv:lle neljänneksi hyökkääjäksi ottaa A. Virtanen (jakamaan syöttöjä) vai Sopanen (laukomaan).

Toivottavasti nämä spekulaatiot kuitenkin voidaan unohtaa ja Vili menee tänään vielä kaupaksi. En oikein jaksa uskoa, että olisi varaa ottaa ketään jos joku muu ei maksa Vilin palkkaa loppukauden ajan (edes osittain).
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pesonen puuttuu tänään kokoonpanosta, onko hyllytetty vai onko loukkaantumista/kipeänä?
 

Nypsi

Jäsen
Nyt kun Koskinenkin tekee paluun ja puolustus on muutenkin toiminut, Dufva voisi hieman hassutella ja kokeilla Vatasta hyökkääjänä ykkös tai kakkosketjussa. No tätä ei varmasti nähdä, mutta mielenkiintoista oli katsoa millaisia suorituksia Vatanen tekisi hyökkääjänä.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Nyt kun Koskinenkin tekee paluun ja puolustus on muutenkin toiminut, Dufva voisi hieman hassutella ja kokeilla Vatasta hyökkääjänä ykkös tai kakkosketjussa. No tätä ei varmasti nähdä, mutta mielenkiintoista oli katsoa millaisia suorituksia Vatanen tekisi hyökkääjänä.
Anteeksi mutta nyt on kysyttävä oletko humalassa vai kännissä? Itse olen humalassa. Överiksi menee kuitenkin ja kauas...
 

Winston Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
Anteeksi mutta nyt on kysyttävä oletko humalassa vai kännissä? Itse olen humalassa. Överiksi menee kuitenkin ja kauas...

minun mielestä tuo oli hyvä idea. Kiinnostaisi varmaan montaa muutakin nähdä tuo kokeilu.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Vatasta hyökkääjäksi, jopas jotaki.

Playoffien lähestyessä on lukossa siis kolme ketjua:

Tuppurainen Hytönen Louhivaara
Pesonen Perrin Pihlström
Sipiläinen Lahti Riska

Kolmonen on aiheuttanut koko kauden ajan harmaita hiuksia ja tällä hetkellä ainoa kysymysmerkki koko joukkueessa. Asplund lienee sentteri varmasti, mutta laidoille on sitten ylitarjontaa. Vemmu, Jonne, Poukkula ja Jääskeläinen. Toivottovasti tuo saadaan vielä kondikseen, kun kannun jahti alkaa kunnolla.
 

Kröni

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielenkiintoista on myös nähdä, annetaanko Asplundille jatkossakin yv-vastuuta. Eilisessä Tappara-pelissä pyöritti paikoin yv:tä näyttävästi ja jakoi oivaltavia syöttöjä. Kun kerta laukauksessakaan ei ole valittamista, niin minun puolestani antaa mennä vaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Eilisessä Tappara-pelissä pyöritti paikoin yv:tä näyttävästi ja jakoi oivaltavia syöttöjä. Kun kerta laukauksessakaan ei ole valittamista, niin minun puolestani antaa mennä vaan.
Samaa mieltä. Liike on minun mielestäni ainoa asia joka Asplundilla ei ole ns. liigatasoa (kärkikenttiin), niin olkoon nyt ylivoimalla ainakin toistaiseksi kun siellä siitä ei mitään haittaa ole. Tuskin keväälläkään haittaa on, jos "joku hiton asplundikin" pystyy tarvittaessa ylivoimaa pelaamaan.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Omasta mielestä kaikki hyökkäysketjut on aika hyvässä balancissa...

Tuppurainen - Hytönen - Louhivaara
Pesonen - Perrin - Pihlström
Jääskeläinen - Asplund - A.Virtanen


Kolme ensimmäistä kentällistä selviä ja homma on toiminut, toki aina välillä voidaan hakea tuoreutta vaihtamalla esim Jäsän ja Allun paikkaa..

Sipiläinen - Lahti/J.Virtanen - Riska

Nelonen onkin sitten mielenkiintoinen, kun on toiminut todella hyvin Jonnen sekä Rambon ohjastaessa sitä.. Itse näkisinkin että heitä kierrätetään tuossa sentterin roolissa, molemmat saavat huiliaikaa säännöllisesti ja ovat aina ottelussa tuoreena. Kummankaan kestävyys ei ole vielä vakituisen liigapelaajan tasolla.
 

Kröni

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ranne näyttäisi ainakin lähtevän suht napakasti, lämäristä en sitten tiedä. Olihan tuossa JP:kin kehunut taannoin Jatkoajan kolumnissa Turren vetoa: http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=kolumnit&id=11337

Linkki vie Jatkoajan laadukkaaseen kirjoitustyöhön.

Muistan kyllä että JP sanoi pelicans kotipelin pelin jälkeen, että "jos mulla olis tuommonen veto, vetäisin aina sinisen jälkeen" kai oli tosissaan. pitää tarkkailla miehen laukausta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kolmonen on aiheuttanut koko kauden ajan harmaita hiuksia ja tällä hetkellä ainoa kysymysmerkki koko joukkueessa. Asplund lienee sentteri varmasti, mutta laidoille on sitten ylitarjontaa. Vemmu, Jonne, Poukkula ja Jääskeläinen. Toivottovasti tuo saadaan vielä kondikseen, kun kannun jahti alkaa kunnolla.

Kolmonen omassa roolissaan on pelannut kyllä ihan hyvin. Ei ole tehoilla juhlinut, mutta ei ole myöskään päästänyt omiin maaleja. Oikeastaan kolmosketjulta ei paljon enempää voi odottaa. Varsinkin kun välillä ollaan kolmos ja nelosketjuja menty sekoittamaan ja vielä paria D teamin miestä joukkoon.

Tuppurainen-Hytönen- louhivaara
Pesonen- Periin - Pihlström
A.Virtanen-Asplund-Jääskeläinen
Sipiläinen-Jonne/lahti - Riska

Näin itse kyllä lähtisin pudotuspelien alkuun ainakin. Lahti ei ole vielä täysin kunnossa ja peräkkäiset päivät voi tehdä tiukkaa ja jatkoajat. Joten Jonnen kanssa vuorottelut voisi olla hyvä idea. Toki myös kolmosketjuun voidaan esimerkiksi Jormakkaa myös kokeila johonkin peliin tuomaan nopeutta jos pelit on venynyt pitkään.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Kolmonen omassa roolissaan on pelannut kyllä ihan hyvin. Ei ole tehoilla juhlinut, mutta ei ole myöskään päästänyt omiin maaleja. Oikeastaan kolmosketjulta ei paljon enempää voi odottaa.

Tottakai ovat hyvin pelanneet, mutta toivoisi, että voisi entistä enemmän vähemtää Hytösten ja kumppanien taakkaa varsinkin tasakentällisin. Ei tuo kovin vaikeata ole pelata n. 10 minuutin peliaikoja "nolla-nollana".
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tottakai ovat hyvin pelanneet, mutta toivoisi, että voisi entistä enemmän vähemtää Hytösten ja kumppanien taakkaa varsinkin tasakentällisin. Ei tuo kovin vaikeata ole pelata n. 10 minuutin peliaikoja "nolla-nollana".

Näissähän aina riippuu paljonko vastustaja peluttaa kentällisiään. Jollekin ketjulle jää aina nuo jämäminuutit yleensä. Jos siis halutaan ihan puhtaasti mennä aina kenttä vs kenttä taktiikalla. J

JYP:ssä RD:n aikana ei tuo todennäköisesti koskaan muutenkaan tule tapahtumaan, että kaikki saisivat tasaisesti peliaikaa tai ainakin tasaisemmin kuin nykyisin.

Tosin varsinkin niissä peleissä jossa on jo selvä johto voisi varsinkin kolmosketjulle juuri antaa peliaikaa enemmän.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Näissähän aina riippuu paljonko vastustaja peluttaa kentällisiään.

Tämäkin on totta, mutta tällä hetkellä Hytösen, Perrinin ja karhukoplan voi lyödä käytännössä mitä ketjua tahansa vastaan pelaamaan. Pitemmässä juoksussa ja kiivaassa playoff-tahdissa olisi varmasti kaikki plussaa, mitä kolmonen pystyy enemmän pelaamaan. Ja kuten Pasi totesi, RD ei ole tähän mennessä peluuttanut, eikä tule varmasti nyt sormia napsauttamallakaan peluuttamaan joukkuettaan tuolla näkökulmalla. 2-3 minuuttia per peli olisi kumminkin hyvää energiasäästöä kärkijätkille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös